Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: motomatti - Joulukuu 30, 2012, 18:08:19 ip
-
Löysin sytytystulppavertauilutaulukon. Antoi Breva 1100:seen NGK PMR8B-tulpan vastineeksi muilta valmistajilta seuraavaa:
Champion G63
Champion OE122
Champion RG4PHP
Denso IU24
Fiat 192637
Splitfire TP430C
http://www.sparkplug-crossreference.com/
-
Listaan lisää NGK:n halvempi malli CR8EKB. (ei "long life)
-
Olisko pikkutulpaksi järkevä laittaa iridiumi? Vai onko nuo sellaisia? Senhän saa käytännössä unohtaa, kun on paikalleen ruuvannut. Tosin, niin nykyään tavallisetkin tulpat, ovat todella kestäviä.
-
Taitaa olla palatinatulppa tuo PMR8B, jos en ole ihan väärässä. Omassa hyllyssä taitaa olla 10 kpl, eli kun hommaa niin hommataan sitten. Jos joku on tarpeessa niin voin luopuakin muutamasta.
-
Listaan lisää NGK:n halvempi malli CR8EKB. (ei "long life)
Tuolle ylläolevalle tulpalle vaihtoehdot reiän tukkeeksi.
Aprilia 639687
Denso U24ETR
Denso IU24A
Honda ZJ980-004-000
Piaggio 639687
Kaupan hyllyltä voi jopa noita Densoja löytyä. Noista muista tulppamerkeistä ole ikinä kuullutkaan.
-
Merkkiliikkeelle uudelleen pakattuja merkkitulppia.
-
Listaan lisää NGK:n halvempi malli CR8EKB. (ei "long life)
Älkää käyttäkö näitä halvempia CR8EKB tulppia 8 venttiilisissä 1200cc moottoreissa (joissa siis vain yksi tulppa). Ei vaan toimi yhtä hyvin kun PMR8B. Vaihdoin takasin tuohon kalliimpaan ja käynti parani sekä mystinen pätkäisy 6000 kierroksella katosi. Commanderin autotunekin joutui näköjään taas töihin vaihdon jälkeen.