Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: motomatti - Joulukuu 30, 2012, 18:08:19 ip

Otsikko: Pikkutulpan puutteeseen
Kirjoitti: motomatti - Joulukuu 30, 2012, 18:08:19 ip
Löysin sytytystulppavertauilutaulukon. Antoi Breva 1100:seen NGK PMR8B-tulpan vastineeksi muilta valmistajilta seuraavaa:

    Champion G63
    Champion OE122
    Champion RG4PHP
    Denso IU24
    Fiat 192637
    Splitfire TP430C

http://www.sparkplug-crossreference.com/
Otsikko: Vs: Pikkutulpan puutteeseen
Kirjoitti: Ikkala - Joulukuu 30, 2012, 21:02:05 ip
Listaan lisää NGK:n halvempi malli CR8EKB. (ei "long life)

Otsikko: Vs: Pikkutulpan puutteeseen
Kirjoitti: TunturiTT - Joulukuu 30, 2012, 21:45:41 ip
Olisko pikkutulpaksi järkevä laittaa iridiumi? Vai onko nuo sellaisia? Senhän saa käytännössä unohtaa, kun on paikalleen ruuvannut. Tosin, niin nykyään tavallisetkin tulpat, ovat todella kestäviä.
Otsikko: Vs: Pikkutulpan puutteeseen
Kirjoitti: NorgeGTL - Joulukuu 31, 2012, 00:14:08 ap
Taitaa olla palatinatulppa tuo PMR8B, jos en ole ihan väärässä. Omassa hyllyssä taitaa olla 10 kpl, eli kun hommaa niin hommataan sitten. Jos joku on tarpeessa niin voin luopuakin muutamasta.
Otsikko: Vs: Pikkutulpan puutteeseen
Kirjoitti: motomatti - Tammikuu 01, 2013, 13:23:24 ip
Lainaus
Listaan lisää NGK:n halvempi malli CR8EKB. (ei "long life)

Tuolle ylläolevalle tulpalle vaihtoehdot reiän tukkeeksi.

    Aprilia 639687
    Denso U24ETR
    Denso IU24A
    Honda ZJ980-004-000
    Piaggio 639687

Kaupan hyllyltä voi jopa noita Densoja löytyä. Noista muista tulppamerkeistä ole ikinä kuullutkaan.
Otsikko: Vs: Pikkutulpan puutteeseen
Kirjoitti: TunturiTT - Tammikuu 01, 2013, 13:58:43 ip
Merkkiliikkeelle uudelleen pakattuja merkkitulppia.
Otsikko: Vs: Pikkutulpan puutteeseen
Kirjoitti: Ikkala - Toukokuu 30, 2013, 21:51:31 ip
Listaan lisää NGK:n halvempi malli CR8EKB. (ei "long life)



Älkää käyttäkö näitä halvempia CR8EKB tulppia 8 venttiilisissä 1200cc moottoreissa (joissa siis vain yksi tulppa). Ei vaan toimi yhtä hyvin kun PMR8B. Vaihdoin takasin tuohon kalliimpaan ja käynti parani sekä mystinen pätkäisy 6000 kierroksella katosi. Commanderin autotunekin joutui näköjään taas töihin vaihdon jälkeen.