Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: California - Joulukuu 18, 2012, 22:55:10 ip
-
Sattu silmään Moto Italian sivuilta Stelvio NTX:n kohdalta maininta, että uutena lisävarusteena saatavana 8,5l lisätankki. Onko kellään tietoa miltä tuomonen mahtaa näyttää ja minne asennetaan? Onko erillinen säiliö vai tuleeko jotenkin tankin yhteyteen, että ei tarvi täyttää ku yhestä ja samasta rööristä, josta varsinainenkin tankki? Moto Guzzin kotisivuilla ei ole mainintaa tämmösestä lisävarusteesta.
-
http://www.stucchiluigi.it/product.php?id_product=9822 Stucchilla on ainakin tuommonen myynnissä. En tiedä onko sama.
-
Kyselin tuota tankkia säköpostilla Stucchilta joskus alkukesästä. Sanoivat, että saatavana jälleen Heinäkuussa. Ei ole näköjään vieläkään saatavissa. Sehän tulee sinne vasemmalle sivulle tyhjään koloon, josta äänenvaimentaja puuttuu. Tankin mukana tulee asennushilppeet, letkut ym. Toimii automaattisesti. Kun polttoaineen varoitusvalo syttyy, tulee lisätankki mukaan systeemiin. Siinä on oma bensiinipumppu joka liitetään pyörän omaan järjestelmään.
Vanhemmassa Stelviossa pienemmällä tankilla varmaan hyvä varuste.
- Mika
-
Tuo Stucchi Luigin tankki on 14 litran, josta pumppu ja uimuri vie sen verran, että sinne saa viimeisimmässä versiossa mahtumaan 12 litraa.
http://forum.guzzitech.com/forum/190/7258.html?start=23
Eli lienee eri tankki kuin se alunperin mainittu 8,5 litran tankki.
.
-
Kyselin tuota tankkia säköpostilla Stucchilta joskus alkukesästä. Sanoivat, että saatavana jälleen Heinäkuussa. Ei ole näköjään vieläkään saatavissa. Sehän tulee sinne vasemmalle sivulle tyhjään koloon, josta äänenvaimentaja puuttuu. Tankin mukana tulee asennushilppeet, letkut ym. Toimii automaattisesti. Kun polttoaineen varoitusvalo syttyy, tulee lisätankki mukaan systeemiin. Siinä on oma bensiinipumppu joka liitetään pyörän omaan järjestelmään.
Vanhemmassa Stelviossa pienemmällä tankilla varmaan hyvä varuste.
- Mika
Mitenkähän se tarkkaan ottaen mennee? Kun varoitusvalo syttyy niin ilmeisesti lisätankin bensapumppu käynnistyy ja alkaa pumppaamaan bensaa, mutta minne? Menneekö se varsinaiseen tankkiin jolloin varoitusvalo taas syttyy kun lisätankin varanot on käytetty. Jos pumppu ei sylje bensoja varsinaiseen tankkiin niin sittenhän on periaatteessa kaksi pumppua yhtä aikaa käynnissä. Vai sammuuko varsinainen ison tankin bensapumppu siksi aikaa kun lisätankin pumppu on hoitanut hommat ja tyhjäny varatankin, jonka jälkeen taas varsinainen pumppu käynnistyy ja varoitusvalo syttyy??? Jälkimmäinen tuntuu kovin monimutakiselta ja jäisikö siinä tapauksessa varoitusvalo päälle vaikka 8,5 l lisäbensaa on käytettävissä? Helpompi ois näin maallikkona tajuta, että kun varoitusvalo syttyy niin lisätankin pummppu alkaa täyttämään varsinaista tankkia, jolloin varoitusvalo taas syttyy kun lisätankin varannot on käytetty.
-
Kun lisätankista puhutaan niin omassa mielessä pyörii sellaisen teko Quotaan taakse vasemmalle laukkutelineen sisäpuolelle. Tarkoitus on siirtää telinettä hieman ulospäin jotta telineistä tulee symmetriset ja laukuiksi pienemmät Traxit.
Tankin ajattelin kytkeä letkulla istuimen alla olevan pa-pumpun imupuolelle rinnan oman tankin kanssa. Sitten vaan lisätankin letkuun sähkösolenoidi ja hyttiin vaihtokatkaisija, jossa toinen asento avaa lisätankin solenoidin ja sulkee tankin molemmat sähköiset hanat ja toisessa asennossa päinvastoin.
Ajatus on imaista ensin varatankki ja sitten varsinainen, jolloin varoitusvalo toimii normaalisti antaen ymmärtää ajaa tankille. Lisätankin tilavuus voisi olla viitisen litraa, jolloin toimintamatka olisi liki 100 km enemmän kuin vakiotankilla. Pari syksyistä kulutusmittausta kieli yli kuuden lkitran kulutuksista joten ei tuolla kulutuksella vieläkään päästä kovin pitkälle.
-
Täällähän siitä lisätankista on lisälöpinää....
Toiminta ja kytkentä.
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=50309.0
- Mika