Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Reima - Lokakuu 16, 2012, 13:56:30 ip

Otsikko: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: Reima - Lokakuu 16, 2012, 13:56:30 ip
Kaupan lehtipisteeltä jäi ostoskoriin uusin Motorrad - lehti, jota yleensä ei ole tullut katsottua.

Lehden numerossa on retropyörien testi, sen asiantuntivuuteen voivat osaavammat paremmin ottaa kantaa, mutta loppukommenttiin:
" Suuria tunteita herättävä Guzzi V7 mylvii, jymisee ja tutisee niin että tuntuu. Hieman pelkistetystä jousituksesta huolimatta sillä ajaminen saa hyvälle tuulelle"
- tähän on helppo yhtyä, koski sitten mitä tahansa Italian Timanttia  ;D

...ja voi veljet, V7:n toimintasäde 500 km ! Huoh !

PS. Samalla aukeamalla oli muuten hyvä Pappardellesienipastan ohje - ensimmäistä kertaa ruokareseptejä mp-lehdessä 8) Pastaa nauttiessa voi sitten vaan haaveilla... :P
Otsikko: Vs: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: GinTurismo - Lokakuu 16, 2012, 17:48:55 ip
Onko tuossa täysin sama kone kuin aiemmissa V7-malleissa Classic ja Cafe ?
Otsikko: Vs: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: Vierailija - Lokakuu 16, 2012, 18:24:39 ip
Siis tälle vuodelle on kaikissa kolmessa uudet moottorit, joissa kerrotaan olevan 70% uusia osia.
Huippuvääntö 60 Nm 2800 kierroksella!
Hyvin lähtee!  :)
Otsikko: Vs: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: Rockmaple - Lokakuu 16, 2012, 20:24:31 ip
Mulla on viime vuoden V7 Classic, ja sen kokemuksen perusteella en usko 500 km:n toimintasädettä. Kulutus on pikkutieajeluissa ollut keskimäärin karvan alle 5 l/100 km, ja (muovi)tankki vetää 15 litraa. Tankki on uudessa mallissa ihan saman näköinen.

Reimaa selvästi himottaa V7. Osat pois, ihan kiva mopotin. Kahdelle ahdas, pienin muutoksin yhdelle 190 senttiselle oikein sopiva. Jalkatapppien kiinnikkeitä muutin sen verran, että tapit tulivat noin 3 senttiä alemmas, ja satulaksi hommasin Cafe-mallin nuppisatulan. Se ei tosin ollut sen tilavampi kuin classikin kahdenistuttava, mut revin verhoilun irti,  puukotin toppausta sen verran, että tuli istuinpoterolle 5 settiä lisää pituutta ja verhoilija pingotti lopuksi alkuperäisen verhoilun takaisin. Tuli hyvä. Alkuperäinen satula jäi emännän kyyditystä varten, hän ei onneksi montaa kymmentä kilometriä eikä montaa kertaa kesässä viihdy minkään pyörän kyydissä.
Otsikko: Vs: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: Ikkala - Lokakuu 16, 2012, 21:03:21 ip
Eikös uusissa malleissa tuo tankki ole 22 litraa.
Otsikko: Vs: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: Reima - Lokakuu 16, 2012, 21:12:44 ip
Googlaamalla teknisiä tietoja: 2008-mallisen V7:n tankin tilavuudeksi löysin 17 l ja 2012-vuotisiin uudella koneella varustettuihin 22 litraa  ??? Onko todella näin, kun näyttää ulkoisesti ihan samanlaiselta. Tämä tietty selittää pidemmän toimintasäteen, Motorradin vertailussa on ilmoitettu maantieajon keskikulutukseksi 4,4 l/100 km ja toimintasäteeksi 500 km - en mä sitä itse keksinyt...

Kyllähän se on ruvennut kiinnostamaan, kun pikkuhiljaa mies toipuu...
Piikkiössähän tuollainen odottaa ratsastajaansa vaihdokkirivistössä, mutta toistaiseksi joudun passaamaan... :(
Otsikko: Vs: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: Kimmo Saarelainen - Lokakuu 16, 2012, 21:13:22 ip
Moi!
Tehtaan kotisivut kertovat V7-sarjan pyörissä olevan 22 litrainen tankki.
Nevadassa, jossa on sama moottori kuin V7:ssa, on selvästi "alimittainen" 14litran tankki.
t. Kimmo

Otsikko: Vs: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: Rockmaple - Lokakuu 16, 2012, 22:05:14 ip
Peijakas, kun tarkemmin katselin kuvia, niin eipä olekaan sama tankki tässä tämän vuoden mallissa kuin vanhemmissa. Näyttää enemmän peltiseltä, esim. alareuna sylinterin takapuolella on sen näköinen kuin olisi pohjan ja yläosan liitos siinä. Onkos kukaan koputellut?  Muovitankit kuulemma on Amerikan etanolibensan ja auringon porotuksen vaikutuksesta alkaneet kuplia ja pullistella, ehkä siitä syystä tankit tehdään nykyään pellistä. Muovitankin saa huhujen mukaan varaosana tonnilla. ;D
Otsikko: Vs: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: Reima - Lokakuu 17, 2012, 06:38:46 ap
Moto1:sen 7/2012 testissä Moto Guzzi V7 Special, klassinen nakupyörä järkitekniikalla ,Veijo Saano kertoo pyörän bensatankin olevan teräspeltiä, johon sai napakasti kiinnitettyä tankkilaukun.
Keskikulutukseksi hän sai 4,6 l/100 km. Eri lähteiden mukaan tankin koko olisi 22 litraa, mutta pyörän käsikirjassa 21 litraa ? Toimintasäteeksi sen mukaan 450 km.
Veijo arveli, että kulutus vielä pienenisi kunnollisen sisäänajon jälkeen  ???
Otsikko: Vs: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: Aapo - Lokakuu 17, 2012, 08:48:02 ap
Peltiä on on se tankki
Rouva tommosen keväällä hankki.
Otsikko: Vs: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: Vierailija - Lokakuu 17, 2012, 16:39:25 ip
Pitihän se lehti käydä ostamassa.
Guzzia ei haukuta, mutta ei kovasti kehutakaan. Ainoastaan takajousitus on liian löysä, pohjaa. Kovassa vauhdissa etujousituskin velloo. Meidän Saanomme taas pitää Moto-Ykkösessä jousitusta hieman liian kovana.
Ota nyt siitäkin selvää.  ???
Otsikko: Vs: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: kaide - Lokakuu 17, 2012, 16:46:16 ip
Ei jousituksia useinkaan koeajotilanteessa erikseen säädellä, vaan ajetaan sellaisenaan koeajopyörän luovuttajan jäljiltä. Kannattaa itse käydä testaamassa eikä liikaa luottaa kirjoituksiin.
Otsikko: Vs: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: Aapo - Lokakuu 18, 2012, 08:37:25 ap
Rouvan pyörää jonkin verran kokeilleena sanoisin jousitusta kovahkoksi, varsinkin takana. Muita säätöjä ei ole, kuin takapään esijännityksensäätö (=korkeuden säätö).
Otsikko: Vs: Motorrad 8-2012 Retrotestissä V7 Special
Kirjoitti: Reima - Lokakuu 19, 2012, 18:01:47 ip
On ne hienoja, maisemat ja...

http://www.motorbox.com/moto/moto-viste-e-provate/moto-guzzi-v7-stone-special-e-racer