Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Reima - Lokakuu 16, 2012, 13:56:30 ip
-
Kaupan lehtipisteeltä jäi ostoskoriin uusin Motorrad - lehti, jota yleensä ei ole tullut katsottua.
Lehden numerossa on retropyörien testi, sen asiantuntivuuteen voivat osaavammat paremmin ottaa kantaa, mutta loppukommenttiin:
" Suuria tunteita herättävä Guzzi V7 mylvii, jymisee ja tutisee niin että tuntuu. Hieman pelkistetystä jousituksesta huolimatta sillä ajaminen saa hyvälle tuulelle"
- tähän on helppo yhtyä, koski sitten mitä tahansa Italian Timanttia ;D
...ja voi veljet, V7:n toimintasäde 500 km ! Huoh !
PS. Samalla aukeamalla oli muuten hyvä Pappardellesienipastan ohje - ensimmäistä kertaa ruokareseptejä mp-lehdessä 8) Pastaa nauttiessa voi sitten vaan haaveilla... :P
-
Onko tuossa täysin sama kone kuin aiemmissa V7-malleissa Classic ja Cafe ?
-
Siis tälle vuodelle on kaikissa kolmessa uudet moottorit, joissa kerrotaan olevan 70% uusia osia.
Huippuvääntö 60 Nm 2800 kierroksella!
Hyvin lähtee! :)
-
Mulla on viime vuoden V7 Classic, ja sen kokemuksen perusteella en usko 500 km:n toimintasädettä. Kulutus on pikkutieajeluissa ollut keskimäärin karvan alle 5 l/100 km, ja (muovi)tankki vetää 15 litraa. Tankki on uudessa mallissa ihan saman näköinen.
Reimaa selvästi himottaa V7. Osat pois, ihan kiva mopotin. Kahdelle ahdas, pienin muutoksin yhdelle 190 senttiselle oikein sopiva. Jalkatapppien kiinnikkeitä muutin sen verran, että tapit tulivat noin 3 senttiä alemmas, ja satulaksi hommasin Cafe-mallin nuppisatulan. Se ei tosin ollut sen tilavampi kuin classikin kahdenistuttava, mut revin verhoilun irti, puukotin toppausta sen verran, että tuli istuinpoterolle 5 settiä lisää pituutta ja verhoilija pingotti lopuksi alkuperäisen verhoilun takaisin. Tuli hyvä. Alkuperäinen satula jäi emännän kyyditystä varten, hän ei onneksi montaa kymmentä kilometriä eikä montaa kertaa kesässä viihdy minkään pyörän kyydissä.
-
Eikös uusissa malleissa tuo tankki ole 22 litraa.
-
Googlaamalla teknisiä tietoja: 2008-mallisen V7:n tankin tilavuudeksi löysin 17 l ja 2012-vuotisiin uudella koneella varustettuihin 22 litraa ??? Onko todella näin, kun näyttää ulkoisesti ihan samanlaiselta. Tämä tietty selittää pidemmän toimintasäteen, Motorradin vertailussa on ilmoitettu maantieajon keskikulutukseksi 4,4 l/100 km ja toimintasäteeksi 500 km - en mä sitä itse keksinyt...
Kyllähän se on ruvennut kiinnostamaan, kun pikkuhiljaa mies toipuu...
Piikkiössähän tuollainen odottaa ratsastajaansa vaihdokkirivistössä, mutta toistaiseksi joudun passaamaan... :(
-
Moi!
Tehtaan kotisivut kertovat V7-sarjan pyörissä olevan 22 litrainen tankki.
Nevadassa, jossa on sama moottori kuin V7:ssa, on selvästi "alimittainen" 14litran tankki.
t. Kimmo
-
Peijakas, kun tarkemmin katselin kuvia, niin eipä olekaan sama tankki tässä tämän vuoden mallissa kuin vanhemmissa. Näyttää enemmän peltiseltä, esim. alareuna sylinterin takapuolella on sen näköinen kuin olisi pohjan ja yläosan liitos siinä. Onkos kukaan koputellut? Muovitankit kuulemma on Amerikan etanolibensan ja auringon porotuksen vaikutuksesta alkaneet kuplia ja pullistella, ehkä siitä syystä tankit tehdään nykyään pellistä. Muovitankin saa huhujen mukaan varaosana tonnilla. ;D
-
Moto1:sen 7/2012 testissä Moto Guzzi V7 Special, klassinen nakupyörä järkitekniikalla ,Veijo Saano kertoo pyörän bensatankin olevan teräspeltiä, johon sai napakasti kiinnitettyä tankkilaukun.
Keskikulutukseksi hän sai 4,6 l/100 km. Eri lähteiden mukaan tankin koko olisi 22 litraa, mutta pyörän käsikirjassa 21 litraa ? Toimintasäteeksi sen mukaan 450 km.
Veijo arveli, että kulutus vielä pienenisi kunnollisen sisäänajon jälkeen ???
-
Peltiä on on se tankki
Rouva tommosen keväällä hankki.
-
Pitihän se lehti käydä ostamassa.
Guzzia ei haukuta, mutta ei kovasti kehutakaan. Ainoastaan takajousitus on liian löysä, pohjaa. Kovassa vauhdissa etujousituskin velloo. Meidän Saanomme taas pitää Moto-Ykkösessä jousitusta hieman liian kovana.
Ota nyt siitäkin selvää. ???
-
Ei jousituksia useinkaan koeajotilanteessa erikseen säädellä, vaan ajetaan sellaisenaan koeajopyörän luovuttajan jäljiltä. Kannattaa itse käydä testaamassa eikä liikaa luottaa kirjoituksiin.
-
Rouvan pyörää jonkin verran kokeilleena sanoisin jousitusta kovahkoksi, varsinkin takana. Muita säätöjä ei ole, kuin takapään esijännityksensäätö (=korkeuden säätö).
-
On ne hienoja, maisemat ja...
http://www.motorbox.com/moto/moto-viste-e-provate/moto-guzzi-v7-stone-special-e-racer