Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Guzzr - Lokakuu 09, 2012, 20:56:54 ip

Otsikko: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Guzzr - Lokakuu 09, 2012, 20:56:54 ip
MOTO GUZZIt yli 1000 kuutioita ja mittarilukema alle 50000 km ovat tänään näin paljon kuin:
 
20 kappaletta - Nettimoton käyt. myynnissä.

Onko suomen-ennätys ?  Hinnat olivat 4800 -14900 Eur.

Haluavatko omistajat - vähemmän ajettuja , uudempia moottoripyöriä, kokeilla toisen moto-merkkin
vai eikö m-pyöräily enää maistuu. Tai ei oo talvisäilytyspaikkoja?

Ovatko Guzzit yleensä vähän ajettuja nykyään?

Mun mielestäni näyttää silti että Moto Guzzien arvo säilyy hyvin, kun katsoo hintapyynnöt. Laatumerkki ITALIASTA. :)
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa - Nettimotobarometri 11.10.2012
Kirjoitti: Reima - Lokakuu 11, 2012, 17:55:20 ip
Tässä on tullut surffattua nettipalstoja ja myynnissä olevia moottoripyöriä yleensä (näissä luvuissa tietty mukana myös kevytmoottoripyörät).

Yhteensä Nettimotossa 11.10.2012 myynnissä 12 027 kpl ja merkeittäin esimerkiksi:

* Harley-Davidsson 869 kpl
* Ducati 157 kpl, joista pelkästään Monstereita 47 kpl
* Honda 2626 kpl
* Kawasaki 1274 kpl
* Suzuki 1829 kpl
* Yamaha 3156 kpl
* Triumph 239 kpl
* Aprilia 792 kpl
* BMW 437 kpl
* MV Agusta 28 kpl
* MOTO GUZZI 48 kpl

Motopalstalla myytävien Guzzien luku lienee parikymmentä, osin tietty samoja jotka myös Nettimotossa.

Joten tarjolla on laitteita joka lähtöön...mielenkiintoista katsoa vastaavat luvut kaamoksen jälkeen kun kausi taas alkaa...

Hintapyynnöt eivät mielestäni korreloi arvon säilymistä, useat Guzzeistakin ovat olleet tosi pitkään myynnissä. Pyörän arvo on se millä kaupat loppupeleissä tehdään.
Liikkeiden hinnat ovat aina korkeampia, koska niissä kaupoissa yleensä tulee vaihdokki, jolloin väliraha ratkaisee ja liikkeillä on omat vastuunsa ja myyntikatteensa yms. Nettimotonkin ilmoitusten valokuviin ja kuvauksiin tulee myös kriittisesti suhtautua, niistä helposti saa aivan väärän odotuksen - kun käy paikan päällä katsomassa löytääkin aivan jotain muuta...
Yksityisten myynnissä taitaa 10 t€ olla tietynlainen kipuraja, jota kalliimpia laitteita on vaikea saada suoraan kaupaksi oli sitten minkä merkkinen tahansa  ???
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Marko - Lokakuu 11, 2012, 18:15:43 ip
kaivoimpa huvikseni vastaavat luvut saksan Mobile.de :stä:

kaikki: 109485
harley:  5367
ducati: 3157
honda: 16481
kawa: 10029
suzuki: 13149
yamaha: 14696
triumph: 2271
aprilia: 3258
bmw: 9411
mv agusta: 532
moto guzzi: 1072

Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Guzzr - Lokakuu 11, 2012, 20:07:33 ip
Mutta jos Suomessa tänään haluamme ostaa uudempi käytetyn  yli 1000 kuutioinen MOTO GUZZI vm. 2008-2012
on aika huonoja vaihtoehtoja:
Yhteensä YKSI m-pyörä,kun katso nettimoto ja Motopalsta-sivuilta. :o :o :o

Mistä muuten voi katsoa paitsi tori.fi , findit ja huuto  ja autokauppiaita  Suomesta ???
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Ikkala - Lokakuu 11, 2012, 20:28:40 ip
Olen tässä syksynmittaan kyttäillyt -70 ja -80 lukuisia guzzeja saksmanneilta ja italiasta. Kovat on pyynnit ainakin noissa harvinaisemmissa ja alkuperäisissä vekottimissa.

Onko briteillä joku nettimotoa vastaava sivusto? Linkistä olsin kiitollinen.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Reima - Lokakuu 11, 2012, 20:31:40 ip
Ciao, kokeile täältä:

http://www.motorcyclenews.com/

Saksmanneilla on käytettyjen Guzzien hinnat melko korkeita, melkein kuin meillä... ???

Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: MarkkuEVP - Lokakuu 11, 2012, 20:36:30 ip
Niin...

Guzzihan säilyttää kyllä aika hyvin arvonsa.... tosin Nettimoton hinnoilla ei Guzzeja myydä...  ehkä "niissä" on paljon tunnearvoa ?
Rautahan (romurauta ) maksaa  30 senttiä / kilo... muu on tekniikkaa,  mielikuvia...liikkumista ..vapaudentunnetta etc...

Moto- Guzzin "brändi" on mielestäni nousussa . Ei ole tusinapyörä ja siinä toivottavasti pysyy.  ::)

Otanpa toisen Brandyn

Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Marko - Lokakuu 11, 2012, 20:49:12 ip
Olen tässä syksynmittaan kyttäillyt -70 ja -80 lukuisia guzzeja saksmanneilta ja italiasta. Kovat on pyynnit ainakin noissa harvinaisemmissa ja alkuperäisissä vekottimissa.

Onko briteillä joku nettimotoa vastaava sivusto? Linkistä olsin kiitollinen.

autotrader.co.uk , sinne pitää syöttää joku postinumero, käytä vaikka PR6 0LA ja alueeksi koko maa (nationwide).
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Reima - Lokakuu 11, 2012, 22:03:12 ip
Tämmösen linkin löysin, taitaa olla restauroituja ja kalliita timantteja...

http://www.bci.nl/en/historie
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Guzzr - Lokakuu 11, 2012, 22:37:14 ip
Ehkä teitä kiinnostaa britteistä seuraava 3 hyvässä kunnossa (for example :looks beautiful, never been wet, good condition)olevia MGuzzeja:
Oct Classic Bike Guide-lehdestä, Trading Post (yksityisomi. myyvät ): sivulta 108

M G Nevada 750 6440 miles      2000 Br pund

M G Breva 750 -09 only 4000 miles  3400 Br pund

M G  Cali lll -93  20600miles   2500 Br pund

ja myös sinin. M G LeMans 2 -81 15000 miles - one owner from new original  5250 Br pund.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Reima - Lokakuu 12, 2012, 05:38:25 ap
Italialaisissa Piaggion Aprilli-pyörissä Nettimoton lukua selittää se, että siinä on mukana kaksitahtiset kevytmoottoripyörät yli 600 kpl...

PS. Se ainoo Suomessa liikkeen myyntilistalla oleva >1000-kuutioinen 2008-2012 mallinen on Esan ex-Turska - ei huono vaihtoehto  ;)
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/norge/1401184
Otsikko: Pyöränvaihtovaikeuksia...
Kirjoitti: TimoEv - Lokakuu 12, 2012, 08:52:35 ap
Loppukesällä syntyi ajatus vaihtaa tuo Cali / 2008 uuteen Stelvioon / Norgeen.  ;D
Kyselin vaihtotarjousta. Väliraha oli sen kokoinen, että epäilin vahvasti uusien olevan kullattuja tms.
Takatalolta Salosta työreissulla ohimennen kyselin jopa Hondan Crosstoureriin vaihtoa. Heilläkin oli myynnissä vain kullatuja malleja...
Noilla hinnoilla olisi se uusi pyörä säilytettävä kassaholvissa. Ei niin kallista voi kuraisille teille tai kadun varteen varkaiden ulottuville.  :P

No, ehkä syksy ei ole paras ajankohta tyrkyttää käytettyä liikkeeseen. Enkä usko, että yksityisiä ostajia olisi tuomassa käteistä rahaa ~10´000 - 12´000€.

Joten päätin tehdä ison huollon talvena aikana ja jatkaa onnellista ja upeaa California-matkailua tulevina vuosina.  :)

Otsikko: Pyöränhankintavaikeuksia...
Kirjoitti: Reima - Lokakuu 12, 2012, 10:20:00 ap
Taitaa meidän väki olla jo talviunilla tai soveltavat "kellä onni on, sen kätkeköön..." ajattelua tai sitten eivät roiku tällä foorumilla niin kuin eräät - taas  ;D

Ostokiinnostukseeni vanhemmasta pikkulohkosta ei ole toistaiseksi tullut kuin yksi tarjous Brevasta.
Nettimoton perusteella bongatun ruiskuNevadan ilmoituksen kuvauksen habitus "kuin uusi" oli harhaanjohtavaa ja pyörä ylihintainen tarvikemökäputkilla varustettuna... >:(
Espoolaisessa mp-liikkeessä kuvien mukainen kohtuuhintainen Breva paljastui huonosti pidetyksi.

Mitäpä ilmoituksen olisi laittanut jollekin .org-vai mikä se nyt olikaan sivuille ilman sen kummenpaa merkkitoivetta niin kyllä noilla käytettyjen myynnissä olevien luvuilla olisi sähköposti tukossa tarjouksia jaappanilaisista ketjuvetoisista... ???

Näissä mp-kaupoissa ja vaihdoissa on arvonalennuksineen jo mennyt vuosien aikana kohtuullisen hyvän pyörän hinta, mutta olisi se raha voinut mennä turhempaankin - paheiden summa kun on vakio.Tämän vuoksi kreivittären antama limitti uudelle (lue:käytetylle) pyörälle on entistä tiukempi.
Veljenpoikani Jappe jo ehdotti siirtymistä satapiikin Vespaan  ;D Olisihan sekin Piaggio-konsernin tuote, mutta potkulauta...eikä yhtään sen turvallisempi laite, ehkä sen vielä passaan...

Toivotaan, että Piikkiöstä keväällä löytyisi joku sopiva, sieltä oman kokemukseni mukaan ainakin uskaltaa luottavaisin mielin käytetyn Guzzin ostaa. Aikanaan ostin vielä lumen ollessa maassa 10 vuotta vanhan siistin Nevadan ilman koeajoa herrasmiessopimuksella Kapen kanssa, että pyörä on teknisesti ehjä ja sitä se todella oli! Nooh...jatko onkin sitten taas oma juttunsa...kyseinen Nevada on nykyään Hämeenlinnassa jollain ladyllä menopelinä, ja Non Bulk Product Stone jossain päin Turun suunnalla ja Gran Norge Lemussa, ainiin ja Jackal jytisee Savonlinnassa ... katkerako? ... en kai ... mutta kuitenkin ...

Jos ei onnistu niin Bemböleen jaksaa varmaankin polkupyörälläkin kruisailla, kun tästä muuten kuntoon pääsee... ;D

Et sillee...
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: motomatti - Lokakuu 12, 2012, 11:15:48 ap
Ulkomailla on enemmän käytettyjä kaupan kuin täällä kotomaassa.
Itse olen jokusen hankkinut sieltä suunnalta eli Hollannista.
Semmoin paja ja myymälä kuin TLM, entinen Teo Lamers.
http://www.tlm.nl/

Kulkiessan voi käydä paikan päällä ja sopia kaupoista tai ihan sähköpostilla ja/tai puhelimessa kotoa käsin.
Osaavat muitakin puhetapoja kuin vain pitkiä vokaaleja.

Kuljetuksen voi sopia heidän järjestämänään tai sitten suomalaisen kuljetusyhtiön kanssa.

Edullisimmaksi saattaa kuitenkin tulla lähteminen pienellä Hiacella pidennetylle viikonloppumatkalle. Eiköhän jokaisen tuttavapiriisssä ole ainakin yksi pakun omistaja. Jos ei niin vuokraamoista saa muutaman kympin päiväkustannuksella perävaunun. 

Mitään muodollisuuksia ei rajoilla ole. Eli tullissa ei tarvitse pyörää esittää eikä papereita penkoa.

Sen aika tulee vasta sitten kun on käyty katsastuskonttorilla tekemässä identifiointi. Nyt jos hakee niin on talvi aikaa huoltaa ja varustella niin ensi vuonna pyörä on vuotta vanhempi ja vero alhaisempi.

Esimerkki:
Oma California T3 vm 82, purkuun menossa: http://www.tlm.nl/onderdelen/ maksoi 2000€, kuljetus 300€, identiteettitarkistus katsastusasemalla 70€ ja Tulli määritteli veroksi 123€.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Reima - Lokakuu 12, 2012, 11:52:25 ap
Kiitos motomatti vinkistä, mutta just testing...

http://www.tlm.nl/motoren/gebruikt/details/4717166/

Samanikäinen, saman verran ajettu, huollettu ja hintapyynnöltään samanhintainen pikkulohko Breva löytyi (tai olisi mulle tarjolla) myös yksityiseltä Suomesta ja matkavarusteet vielä kaupan päälle... ???

PS. Tästä saisi oivallisen viestiketjun taas aikaiseksi millainen pikkulohko olisi sopivin - pitää vissiin tehdä SWOT-analyysi kummastakin - Breva vai Nevada (uuden sukupolven pikkulohkoihin ei limitti riitä... >:( )
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Ikkala - Lokakuu 12, 2012, 20:57:39 ip
Joo-o.

€ 17.990...   http://www.tlm.nl/motoren/gebruikt/details/2768221/    Eipä noita kyllä uusiakaan enää tule.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: I.H. - Lokakuu 12, 2012, 22:14:43 ip
Jaa, etteikö ole hinnan kiroissa !? Mutta komia on !!
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Vierailija - Lokakuu 13, 2012, 20:49:14 ip
<snip>
PS. Tästä saisi oivallisen viestiketjun taas aikaiseksi millainen pikkulohko olisi sopivin - pitää vissiin tehdä SWOT-analyysi kummastakin - Breva vai Nevada (uuden sukupolven pikkulohkoihin ei limitti riitä... >:( )

Nevadassa on yksi vika (tai siis ominaisuus): liian pieni tankki.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: millegt - Lokakuu 14, 2012, 16:53:54 ip
Joku kysy multa huoltsikan pihalla että minkä arvonen toi mun mille on. Sanosin että tämmönen on 2 tonnia jos on pakko myydä ja 6 tonnia jos on pakko saada.
PS Ei ole myynnissä.

Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Kaijus - Lokakuu 14, 2012, 18:32:10 ip
Nevadassa on yksi vika (tai siis ominaisuus): liian pieni tankki.
[/quote]

Riippuu tietty käyttötarkoituksesta, kyllä sillä runsaat 200 km ajelee kerralla. Fyysisesti se on toki pienehkö kun/jos on tottunut Norge/Stone tms tankkeihin. Jalkojen välissä tuntuu tyhjältä  :P

Ajoasento on leppoisa - nimenomaan näissä uudemmissa ruiskupeleissä, pikku Breva on enempi etukeno. Siinä taas tankki täyttää haarovälin mukavasti - siis jos sellaisesta tykkää....

Kaijus
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: pastafani - Lokakuu 14, 2012, 19:32:27 ip
Kaikki on suhteellista. Kun tänä kesänä ostin "pikku Grison" Nevadan lisäksi, iloitsin ensin hieman suuremmasta tankista. Suurempi kulutus tasoitti tankkausvälin käytännössä samaksi.

Hessu
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Reima - Lokakuu 14, 2012, 19:42:39 ip
Komsii-komsaa...

Nevada mallina on vielä tuotannossa, Moto1:sen Ronald Brownin testissä ruiskumalli sai arvosanan "verraton kruiseri" - arvostus parempi  ??? - kaasutinmallista on jo aikaisempaa kokemusta, tankin koko ei kruisailua haittaa...mutta fyysisesti tietty pieni Stoneen ja Norgeen verrattuna, mutta painoakin on merkittävästi vähemmän.

Brevan isompi tankki tietty mahdollistaa harvemmat tankkausväit, ja varmaankin kuski istuu tankki haarovälissä pyörässä eikä pyörän päällä...tuon etukenon ajoasennon nostamiseen on myös riseri-kikka, vinkin sain Agostinilta Mandellosta, hintaa 70 € - Brevan valmistus loppunut, uudet V7:t tulleet - arvostus pienentynyt  ???

Tekniikkahan molemmissa ihan pyörissä sama  ???
Kreivittären mielestä Nevada näyttää enempi moottoripyörältä ja Breva kuttaperkkalta... :D

Trafin tietopalvelusta on myös ollut mielenkiintoista tsekata pyörien historiaa, uteliaisuuttani katsoin lahtelaisessa mp-liikkeessä myynnissä olevaa kuvien mukaan hyvinkin siistiä Jackalia, mutta onkin tuplakilpinen - käynyt jossain vaiheessa lunastuksessa - et sillee...

Kommentit tervetulleita ja laitan sinulle Kaijus sähköpostia... ;)

Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Vierailija - Lokakuu 14, 2012, 20:28:29 ip
Nevadassa on yksi vika (tai siis ominaisuus): liian pieni tankki.

Riippuu tietty käyttötarkoituksesta, kyllä sillä runsaat 200 km ajelee kerralla. Fyysisesti se on toki pienehkö kun/jos on tottunut Norge/Stone tms tankkeihin. Jalkojen välissä tuntuu tyhjältä  :P

Ajoasento on leppoisa - nimenomaan näissä uudemmissa ruiskupeleissä, pikku Breva on enempi etukeno. Siinä taas tankki täyttää haarovälin mukavasti - siis jos sellaisesta tykkää....

Kaijus
[/quote]

Joo, 259,5 kilometriä ajoin kaasari-Nevadalla kun tankki tyhjeni.  :(
Eihän se ihan mitätön matka ole, mutta raskas on Nevadakin työntää. Ja joskus aikaisemmin Etelä-Ruotsissa keskellä yötä bensa-asemaa odotellessa tuli mieleen, että 100 km lisää toimintasäteeseen olisi hyvä.
Muuten mukava pyörä :)
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Guzzr - Lokakuu 14, 2012, 21:30:24 ip
Jos vertaa MG (ja muutkin) 750 -kuutioiset mp,t ostomielessä on ehkä ensimmäinen ratkaiseva tekijä ajoasennot.
Toinen ehkä käyttötarkoitus. - mikä malli olis sopivin meille ( tai mulle.)
Ja kolmas- muut seikat ;  käytettynä  varusteet/hinta, ajokm,it/hinta , mp,n kunto ja takuu y.m esim väri, satula ja ajoominaisuudet/käyttötarkoituksen.

Luulisin että Breva voittaa ajoaasento-erä vertailussa.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Guzzr - Lokakuu 14, 2012, 21:32:36 ip
Ajossa Breva
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Targa 2 - Lokakuu 14, 2012, 21:51:28 ip
Olisikohan Reima tuossa Lahtelaisen Jackalin tiedoissa samankaltainen "kaksikilpisyys" kuin Stonessani, eli rekisteröintikatsastuksen jälkeen tullut tunnus (ns punakilpi?)on vaihtunut kolmen viikon jälkeen Moto-Italian omistukseen pyörän tultua toiseksi eli nykyiseen tunnukseen.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Reima - Lokakuu 14, 2012, 22:01:27 ip
Kyseinen pyörä on saanut kahden vuoden päästä (2003) sen toisen rekkarin...
Mutta kiitos vinkistä.

Näytti poistuneen myynnistä ja saaneen uuden ratsastajan, ilmeisesti hinta-/laatusuhde oli kohdallaan...
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Harri Eronen - Lokakuu 17, 2012, 08:06:18 ap
2000 luvun alussa sai moni pyörä uuden "identiteetin" kun omistaja halusi EU-kilven,näin tässä lahdenkin pyörässä. Kaikki tupla kilpiset eivät ole kolaripyöriä. -90 luvun alussa ostin Amerikan pyörän-oli 2-kilpinen,otin yhteyttä ensimmäiseen omistajaan kysyäkseni "kolarista" ,kaveri naurahti ja sanoi :Katsoppas alkuperäistä rekisteri numeroa,oli VC-??  ,"Hän ei vessalla ajele" ett näinkin voi asia olla.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Pekka Karjalainen - Lokakuu 17, 2012, 10:11:43 ap
[2000 luvun alussa sai moni pyörä uuden "identiteetin" kun omistaja halusi EU-kilven,näin tässä lahdenkin pyörässä. Kaikki tupla kilpiset eivät ole kolaripyöriä.

Joo itsekin vaihdoin EU-kilven noihin aikoihin kahteen pyörääni ihan vain siksi, ettei tarvitse laittaa ulkomailla FIN-tarraa perään.
En tiedä olisko sitä sitten tarvinnut ylipäätään olla vanhanmallisen kilven kanssa...
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Reima - Lokakuu 17, 2012, 10:24:57 ap
2000-mallin Jackaliini aikanaan vaihdoin silloisessa EU-huumassa uuden kilven, mutta tunnus pysyi samana...

Vuosi oli muistaakseni 2002 kun kyseisen offensiivin tein...
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Harri Eronen - Lokakuu 17, 2012, 11:08:46 ap
AKE:n sivuilta voi käydä tarkistamassa tilanteen joka on voimassa nykyisin,eli Haettaessa EU-kilpeä rekisterinumero muuttuu. v 2000 saattoi jonkin aikaa olle siirtymäkausi,mutta ei enää,eikä v 2003.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Rockmaple - Lokakuu 17, 2012, 14:01:09 ip
AKE:n sivuilta voi käydä tarkistamassa tilanteen joka on voimassa nykyisin,eli Haettaessa EU-kilpeä rekisterinumero muuttuu. v 2000 saattoi jonkin aikaa olle siirtymäkausi,mutta ei enää,eikä v 2003.

Oisko ihan noinkaan? En ainakaan huomannut Trafin sivuilta sellaista tietoa, että haettaessa Eu-kilpeä tunnus muuttuisi aina. Sallainen tieto löytyi, että vanhan mallisissa kilvissä voi olla kolme kirjainta, ja Eu-kiven yläriville ei sovi kuin kaksi merkkiä, eli tällaisissa tapauksissa tunnus on vaihdettava. Autoissa ainakin muutos onnistuu kummin päin vaan vanhalla tunnuksella.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Harri Eronen - Lokakuu 17, 2012, 14:10:13 ip
Tarkista kohta EU-Kilpi. Teksti taitaa mennä näin:Haettaessa vanhanmallisen kilven tilalle  EU-kilpi ajoneuvon rekisterinumero muuttuu.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Guzzr - Joulukuu 04, 2012, 12:30:39 ip
Eilen oli lehdessä myydään-palstassa hienonnäköinen museopyörä
Moto-Guzzi V7 Sport, 1972
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: esatapani - Joulukuu 04, 2012, 14:12:34 ip
Tarkista kohta EU-Kilpi. Teksti taitaa mennä näin:Haettaessa vanhanmallisen kilven tilalle  EU-kilpi ajoneuvon rekisterinumero muuttuu.
´

Mulla sattui niin ikävästi että tuo vanhanmallinen kilpi "tuhoutui" ja hain uuden kilven, otin siinä rahakassa EU-kilven joka maksoi muistaakseni 7e. Oli sama kuin n:o ennenkin. ;D
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: I.H. - Joulukuu 04, 2012, 14:37:20 ip
Eilen oli lehdessä myydään-palstassa hienonnäköinen museopyörä
Moto-Guzzi V7 Sport, 1972

Tarkoitako sitä joka on Huimapyörä-lehdessä ? Kyllä on hintakin huima, 12500 € .
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Harri Eronen - Joulukuu 04, 2012, 14:44:20 ip
Siellä se Trafin sivuilla edelleen lukee,"että vaihdettaessa EU-kilpeen  rek nro muuttuu,jos haluaa "entisen"rek numeron, odotusaika on n kaksi vikkoa.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Rockmaple - Joulukuu 04, 2012, 14:57:11 ip
Tottakai jos kilven haluaa heti tiskiltä, niin tunnukseksi tulee pinon päällimmäinen.  Mutta siis vanhalla tunnuksellakin voi tilata EU-kilven.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: TunturiTT - Joulukuu 04, 2012, 15:36:13 ip
Itsellä on tuo vanahn mallinen, on niin tyylikäs että saa ollakin.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Guzzr - Joulukuu 04, 2012, 16:57:23 ip
Kyllä, oli suurin piirtein vastaava kuin tämä kuva, paitsi: satula, peilit ja etujarru.
(Tä. on ulkomailta:)
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Peki - Joulukuu 07, 2012, 11:44:47 ap
Kyllä, oli suurin piirtein vastaava kuin tämä kuva, paitsi: satula, peilit ja etujarru.
(Tä. on ulkomailta:)

Erilainen etujarru kuin tuossa? Museokilvissä? Mielenkiintoista...
Mielenkiintoinen kyllä hintapyyntökin, noilla spekseillä.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Guzzr - Joulukuu 17, 2012, 13:07:14 ip
Yritin katsoa vähän nä. museajoneuvojen hyväksymisohjeita, mutta en löytänyt  oikea tekstiä. (VMPK-klubilta)

Mutta:

Museoajoneuvo.
Veteraanimoottoripyöräklubin ry,n johtokunnan valtuuttamat museoajoneuvotarkastajat (54 kpl.) hyväksyy
museopyörän , myöskin vaikka ovat muutamia ei alkuperäisiä osia.  - yleissääntö -  samalta ajalta valm. osia. täytyy olla.

Hyväksynnän jälkeen ei saa vaihtaa osia.
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Jukka Laine - Joulukuu 18, 2012, 12:05:18 ip
Trafilta löyty tommonen:

http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/22eea1a47022c67d8d2aee4458b0dc25/4751-Museoajoneuvon_hyvaksyminen_katsastuksessa.pdf
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: Peki - Joulukuu 18, 2012, 16:09:29 ip
Eiköhän noilla ei-alkuperäisillä osilla tarkoiteta juttuja siihen tyyliin, että ajanmukaisen tarakan/laukut/katteen saa laittaa. En oikein usko, että etujarrun vaihtamisen jälkeen pyörä enää täyttää tuon edellä linkitetyn Trafin määräyksen tätä kohtaa:
"...museoajoneuvon tulee olla rakenteeltaan ja ulkoasultaan mahdollisimman tarkasti säilytetty sellaisena tai entistetty sellaiseksi kuin se oli ajoneuvon valmistuttua."

Älkää käsittäkö väärin, minulla ei itselläni ole mitään sitä vastaan, että pyöriä muunnellaan, vanhojakaan pyöriä. Päinvastoin, minua harmittaa tuo järjetön museoajoneuvosäädös, joka vastoin alkuperäistä tarkoitustaan haittaa todellisen ajoneuvohistorian tallentamista.

Tämä juttu ei siis mitenkään liity tuohon myytävänä olevaan V7 Sportiin (jota en ole edes nähnyt).
Ihan yleisesti vain viiksettää tuo museorekisteröinnillä markkinointi. Se kun sisältää lupauksen siitä, että ajoneuvo on hyvässä alkuperäiskunnossa. Ja kuitenkin MR-kilpiin pääsee jos jonkinnnäköistä uustuotanto-osilla kasaan koppuloitua häksätintä, joka eivät todellisuudessa ole lähelläkään sitä, mitä laite on ollut tehtaalta lähtiessään. Kunhan pultinkannat vain eivät ole liian uudenaikaisen näköisiä. Koko MR-status on kokenut sellaisen inflaation, että se on laskenut myös niiden oikeiden (entisöityjen tai säilyneiden) helmien arvoa. Puhumattakaan siitä, että sen takia hyvin säilyneitä, eri aikojen rakenteluperinnettä kuvastavia säilymäihmeitä raiskataan surutta uustuotanto-osilla takaisin "alkuperäiskuntoon".

No joo, olipaha taas melkoinen saarna, ja koko lailla asian vierestäkin. Ei mulla muuta...
Otsikko: Vs: Käytettyjä GUZZEJA myytävänä suomessa.
Kirjoitti: NorgeGTL - Joulukuu 18, 2012, 21:15:19 ip
Kun noista EU-kilvistäkin oli puhe niin juuri tilasin Caliini Rysselin-kilven tilalle supisuomalaisenmallisen kilven vailla sinisiä tyylirikkoja. 9€=halpaa tuunausta. Kai se ottaa sen pari viikkoa kun tulee. Norgessa ei koskaan ollutkaan kiinni EU-kilpeä. Pegasoon en ole muistanut vielä vaihtaa.