Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: TimoEv - Lokakuu 08, 2012, 16:29:05 ip
-
Calistin on talvilevossa. Kilometrejä kertyi vaatimattomat 16600...
Pesin liuottimella ja painepesurilla erityisesti satulan alla olevat koloset yms. Yllättävän monimutkaista päästä joka joka kohtaan...
Samassa yhteydessä takalokarin ulkopinnasta lähti maali, sillä ehjän pinnan alla olikin ruostetta. Eikä sisäpintakaan ole ihan priima.
No siitä selviää maalaamalla. Satulakin on hangannut sekä loksua, että runkoa ja niissähän on tietenkin ruostetta. Soittelin jo automaalaamoon...
Olisikos syytä suojata sellaiset paikat takaloksussa yms., joihin on vaikea päästä pesemään? Vaikka tällaisella: http://kuvasto.maston.fi/product/4150501/automix-sth-50-black---kiveniskusuoja-500ml
Tietenkään tätä ei saa pruutata paikkaan, joka on näkyvillä, mutta voisi olla hyvä, koska kestää mekaanista kulutusta ( Kiviä, hiekkaa yms. ) paremmin kuin pelkkä maali.
Onkos veljillä jotain kokemusta tai kommenttia?
-
On kokemusta. Omistamani Pyörät joissa on syvä lokasuoja joka ei ole muovia tai rosteria on saanut käsittelyä.
Ruiskutettavaa ohutta ruostesuoja-ainetta olen uittanut kanttien taa ja lokarin sisäkaarteeseen kiveniskumassaa.
Tietenkin hyvin pestyille, ruosteesta puhdistetuille ja kuiville pinnoille.
Sun tapauksessa tietysti vasta maalauksen jälkeen. Paljon maalauksen jälkeen. Ruostesuoja-aineet sisältävät liuottimia. Nääs.
-
Tuossa voisi kuvitella käyttävänsä puhtaalle sisäpinnalle Inertaa. Toimii pohjana myös noissa puolinäkymättömissä kohdissa. Saa myös sävytettynä, jos pintana käyttäisi.