Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: repa - Elokuu 25, 2012, 20:07:16 ip
-
Miten olette toteuttaneet navigaattorin asennuksen V11 Lemppariin, tilat ovat varsin rajalliset.
Repa
-
Tämmönen (http://"http://www.jt-net.fi/product_details.php?p=7540") ollut itsellä mielessä omaan pyörään, kun kerran on älymutikka hallussa. Pitäisi vaan vetää latausjohto pyörään. En tiedä sitten auttaako sinua? Onko Le mansissa yhtään vapaata tangossa, johon tuon laittaisi?
-
Mulla on ollut navi kiinni sekä sarvessa että imukupilla pleksissä. Tosin Brevassa.
Katselin joskus vuosia sitten että Tomppa maksaa 600€. Teki mieli hankkia uuteen pyörään kun siihen oli oikein olemassa merkkikohtainen teline mutta litteällä lompsalla otsan jäähdyttely lievensi hinkua. Mutta yskä jäi: ostin marketista muutamalla kympillä autonavigaattorin. Sillä meni hienosti poudat ja sateet ja perillekin pääsin. Sitten oli aika päivittää ja ostin kolme vuotta sitten kolmellakympillä uuden navigaattorin uudella päivityksellä ja taas mentiin pari kesää hyvästi. Viime kuussa lahjoitin sen kaverille joka halusi tutkia nopeusmittarin virhettä ja varmaan käyttää suunnistimenakin.
Ensi kesälle hankin tod.näk. jonkin halpisnavin jälleen. Eipä tarvi huolehtia että varastaako joku ja mitä varas sillä mahtaa tehdä...
Varalla, jos halpisnavi särkyy, on taskussa tai tankkilaukussa Nokia N9 jossa on päivittyvä karttaohjelma. Sarveen en sitä laittaisi.
Yksi havainto on vielä: ei kannata hankkia sellaista navia jossa latausjohto on telakassa vaan kiinteästi tai pistokkeella itse laitteessa. Nappikuulokkeet tuli joskus jossain puhelinkaupan yhteydessä mutta niitä tulee harvoin käytettyä.
Tärkeintä navigaattorissa on näytön valovoima ja nopeat reaktiot.
-
Tein anopin Can Amiin telineen imukuppikiinnitteiselle naville. Se syntyy vikkelään palasta pleksistä, kahdesta ohjaustangon kiinnikkeestä, parista pultista ja mutterista. Edullinen versio. Ei ole yhään kuvaa käsillä, mutta täytyy näpätä. Tein vielä vaijerin, joka on kiinteä telineessä ja pikasoljella navin jalan ympärillä. Jos siis navi irtoaa kupista, niin jää kellumaan vaijerin varaan. On nyt toiminut muutaman tuhatta kilometriä ja pari pohjoisen reissua ilman mitään vikaa tai irtoamista.
-
kokeilin käyttää nokia 2610 classicia. yllättävän hyvin toimi. ei johtanut harhaan montaakaan kertaa. pidin sitä tankkilaukun päällä karttataskussa. totean nyt jälkeen päin, että kannattaa käynnistää vain todellisen tarpeen tullen viimeisessä hädässä lähellä kohdetta perinteisen kartan ohella. Muuten se tekee vielä tyhmemmäksi. Käyttöaika kokoajan päällä ollessa oli jotain 6h ja tietenkin se sammu just ku olis tarvinnu. No ei mitään. Huoltsikalla lataukseen 20min ja krakovan hotelli mutkien kautta löytyi vihoista viimein. Hidashan se on ja vaatii totuttelua.
-
Olen tämän kesän ajellut TomTom Urban Riderin kanssa - se on puolet halvempi kuin aikaisempi Rider.
Siinä ei ole perusversiossa lainkaan liitäntää pyörän sähköihin, vaan akku ladataan illalla sähköverkosta ja ajellaan akun kanssa päivä.
Akun kestoksi luvattiin ensin 8 tuntia, sitten 6 tuntia - ja kyllä sillä päivän ajelee, kun laittaa virransäästön päälle.
Säästötilassa näyttö näyttää vain kun on tarpeen antaa ohjeita, muuten on pimeänä. Ei hassumpi idea, eipähän tartte koko ajan navigaattoria tuijottaa. Ja jos haluaa tietää, missä ja miten mennään, näyttö herää hetkeksi näpäyttämällä.
(Ääni mulla ei ole käytössä, mutta navigaattorista löytyy kyllä bluetooth etc.)(pyörän akusta lataavan kiinityksen voi ostaa lisähintaan)
-
Tässä on mun lopullinen paikka Zûmolle. Kiinnityspallo on RAM-B-367U, johon pitää vaihtaa pitempi pultti. Muistaakseni 80 mm riittää. Tuossa paikassa se ei haittaa muita toimintoja ja näkyvyyttä. Myöskään se ei ota tankkilaukkuun kiinni. Aiemmin se oli kytkinkahvan ruuveissa mukana tulleilla kiinnikkeillä, jolloin se osui tankkilaukkuun ja peitti kahvalämmityksen säätimen.
-
Muutaman kympin autonavilla ajelin lomareissun eurooppaan. Minigrippipussilla suojasin ja kesti kovatkin sateet. Pussissa vielä se etu että varsinkin liettuan teiden röykytykseesä navi tipahti pariinkin kertaan kiinnityksestään mutta jäi sitten pussiin eikä tippunu tielle asti. Talven aikana ajattelin väsätä sille jonkinlaisen suojaboksin.