Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Skunk73 - Elokuu 15, 2012, 09:06:46 ap
-
Jos neulaventtiilin asentoa muuttaa niin tarviiko kaasutin yleensä säätää uudelleen?
-
Tarkoitatko kohokammion bensapinnan korkeuden säätöä? Neulaventtiilin liikealuetta säätämällä eli kohon liparetta taivuttamalla saadaan bensan pinnan korkeutta muutettua kohokammiossa.
Kaikissa kassuttimissa pitää bensan pinta olla samalla tasolla ja koko säätöhomma on tehtävä kaikille kaasuttimille. Sekä katsoa keskinäinen balanssi ja joutokäyntiseos kohdalleen.
Heräsi ajatus kuitenkin että olet sekoittanut parin osan nimet ja tarkoitakin seosputkessa nousevaa ja laskevaa luistissa kiinni olevaa neulaa jota luistineulaksi myös nimitetään.
Niitä voidaan nostaa ja laskea haluttu määrä mutta kaikissa kaasuttimissa yhtä aikaa saman verran paitsi joissain 6- tai kolmisylinterisissä moottoreissa voi olla keskimmäiselle sylinterille/sylinteriparille eri kaasuttimen säätö.
Aina kun kaasuttimia räpelletään on hyväksi katsoa kaikki säädöt kohdalleen homman jälkeen. Pelkästään kaasuvaijereiden kuoren päätyjen asettuminen räpläyksen jälkeen voi aiheutta alemmalle keskikierrosalueelle balanssivirheen. Ne kaasu vaijerien alapäiden kumitutit pitää olla ehyet ja istua hyvin ja tiiviisti sekä vaijerin että säätöholkin ympärille ilmavuotojen välttämiseksi.
-
Joo meni vähän nimet sekasin... ;D Tätä luistineulaa tarkoitin. Laskin yhden alemmas .parisataa km ajettuani tarkastin tulpat ja näyttivät aika nokisilta. tätä ne ei ollu ennen nostoa joten tuli vaan mieleen että täytyykö koskea säätöruuveihinkin..
-
Monennessa urassa neula on nyt?
-
Nyt on alimmassa eli neljännessä.
-
Vaihda isommat pääsuuttimet ja pudotat neulaa.
-
Alin ura = keskikierrosseos on rikas.
Ylin ura = keskikierrosseos on laiha.