Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Ikkala - Heinäkuu 05, 2012, 22:45:46 ip

Otsikko: Lyijyn korvikkeet
Kirjoitti: Ikkala - Heinäkuu 05, 2012, 22:45:46 ip
Käytätkö vanhemmassa guzzissasi lyijynkorvikelisäainetta? Siis -80 lukuisia ja vanhempia tarkoitan.
Mä kaadan calikakkosen tankkiin silloin tällöin jos muistan. Tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä.
Olikos joku vuosimalliraja mistä alkaen guzzin istukat sietää lyijytöntä?
Otsikko: Vs: Lyijyn korvikkeet
Kirjoitti: Harri Eronen - Heinäkuu 06, 2012, 08:27:51 ap
Silloin kun Cali II -83 liikenteessä, joka tankilliseen "korviketta" .Antaa pumpulla sopivasti "katu-uskottavuutta".
Otsikko: Vs: Lyijyn korvikkeet
Kirjoitti: TunturiTT - Heinäkuu 06, 2012, 12:40:40 ip
Mitähän veikkaatte; olisiko Guzzin kaltainen pikkupaja tehnyt seetirenkaita kovinkaan montaa versiota? Esimerkiksi Ameriikan ihmemaahan on viety Guzzeja jonkin verran enemmän, kuin esim. Suomeen ja siellä on puksuteltu lyijyttömällä jo 70-luvulta. Onko jollain (Suomessa) ihan oikeasti joskus kadonnut seetit tai venttiilit kahdeksankymmenluvun Guzzista lyijyttömällä ajaessa?
Otsikko: Vs: Lyijyn korvikkeet
Kirjoitti: millegt - Heinäkuu 06, 2012, 13:44:22 ip
Mulla on semmonen "tieto" että kesällä -90 seetirenkaat vaihdetiin teräksisiin kun lyijyllisen myynti kiellettiin euroopassa eli sitä vanhemmat ovat valurautaisilla eli lisäainetta tarvitaan ohjeen mukaan. Jos sitten kuka ohjeita uskoo tai ei. Saksalaiset silloin 90 luvulla vaihdattivat seetirenkaita oli muutama paja oikein erikoistunutkin noihin kutsin kansiin. Väittävät että niitä on hajonnutkin mutta en tunne henk. koht. ketään. Mahtaisikö Tammisillassa joku tietää. Itse käytän lisäainetta kun teen aina muutenkin niin kun käsketään enkä mieti ite mikä on oleellista tai ei.
 
Otsikko: Vs: Lyijyn korvikkeet
Kirjoitti: Urpo ja Turpo - Heinäkuu 06, 2012, 14:08:43 ip
Millestä (vm. -89) tuli avattua kannet öljyvuodon takia pari vuotta lyijyttömään siirtymisen
jälkeen. Samalla tuli vilkaistua venttiilien kunto. Venttiileissä oli ihottumaa, joka ei lähtenyt
hiomatahnalla pois. Vein kannet koneistamoon hiottavaksi ja siellä setä sanoi, että ne pilkut
on tulleet lyijyttömästä bensiinistä.
Ei tiedä, että keksikö koko jutun omasta päästään vaikuttaakseen tietäväisemmältä.


Otsikko: Vs: Lyijyn korvikkeet
Kirjoitti: TunturiTT - Heinäkuu 06, 2012, 14:25:54 ip
Yleensä jos on lyijyttömälle kelvoton kone ja sillä silti ajellaan ilman lyijyn suojaa, kuluvat seetit pilalle. Tämä sitten pilaa venttiilien tiivistepinnan. Voi toki olla poikkeuksiakin.