Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Piippu - Toukokuu 12, 2012, 15:36:00 ip
-
NTX 650 motoplatin sytkä,vasen sylinteri pimenee ajoittain,mistä haeskelen vikaa,tulpanhattu ja tulpat ok,puola?tulpan johto? ja onko tietoa olisiko vaihtoehtoista sytkää tarjolla,muistaakseni pekka on vaihtanut sytkän .
-
Mulla cali III:ssa samoja oireita silloin tällöin.Tulpanjohdot ihan korppuna joten olen vaihtanut ne joka kevät.Metritavarana kun ostaa niin ei kovin kallis
investointi.
-
Tulpanjohdot ihan korppuna joten olen vaihtanut ne joka kevät.
Ihankos tosissas puhut.
-
En ole viitsinyt tutkia tarkemmin mutta ainakin huonolla akulla kipinät hävitti välillä toisesta pytystä.Puolia en ole mitannut pitäisi varmaan tsekata.
Mutta olisiko olleet pari vuotta vanhat johdot ja korppuna olivat!
-
Jos tulpanjohdot on irroitettavaa sorttia, suosittelen niiden vaihtoa. Ja kuten monesti aiemmissa ketjuissa KAASARIT PÖYDÄLLE JA PUHDISTUKSEEN. Noiden jälkeen on sitten seuraaviin kohteisiin.
-
Puolakin voi mittaillessa antaa oikeita lukemia mutta lämmettyään onkin mykkä.
Vaihda puolat ristiin. Jos vika hyppää vasemmalta oikealle niin siinähän se sitten.
-
Tulpan johdot ei irroitettavaa mallia,kiiteänä puolissa,puolat nippon denso,sytytys yksiköt pytyille motoplat,niin ja sit vielä olkoon kaasarit puhtaat tai paskaset ne ei kipinää hävitä.
-
Kipinän hävittäminen taitaa kuulua Motoplatin tapoihin. Sama vaiva oli minulla NTX750:ssä enkä päässyt siitä kotikonstein eroon.
Liitoksia voi yritittää parannella, myös maapuolella, ja säätää pyörijän ja anturin ilmaväliä pienemmälle.
Kiusallista oli se kun vika on päällä satunnaisesti.
Koska olin taistellut aieminkin ko. sytkyn kanssa muissa pyörissä huonoin tuloksin, vaihdion sen omastani suosiolla pois.
Lucas Rita tuli tilalle ja moottorikin piristyi sopivamman ennakonsäädön myötä.
Kyseistä syttyä ei vain ilmeisesti enää valmisteta.
http://www.britcycle.com/lucas_rita_electronic_ignition.htm
http://www.eurospares.com/elec.htm
Hankkisin ratkaisun ongelmaan IgniTeciltä.
http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm
Pekka
-
Saako Motoplatin avattua vai onko hartsiin valettu möykky? Jos sais avattua, niin etsisin kylmää juotosta printiltä.
Vieläköhän Piranhan sytkiä sais jostain ??? Le Mans IV:een asensin sellaisen aikoinaan. Hyvin toimi ja oli helppo asentaa. Paluu kärjelliseen oli mahdollista. Osia vanhasta sytkästä piuhoineen jäi paikalleen.
-
Onko tietoa kellään onko le"mans 2:sen ignitech sytkä+ puolat yhteen sopiva 650 NTX:sään,laturi molemmissa Bosch.
-
Kyllä toki hävittää. Nimittäin rikkoo tulppia. Omassa meni tulppia ja vaihtamalla aina parani. Oikea silloin tällöin mykäksi. Kaasarit ihan oikeastippuhtaaksi ja ongelma poistui. Oli nimittäin säätäminen turhaa, kun lähtökohta ei ollut puhdas kaasutin.
-
Vieläköhän Piranhan sytkiä sais jostain ??? Le Mans IV:een asensin sellaisen aikoinaan. Hyvin toimi ja oli helppo asentaa. Paluu kärjelliseen oli mahdollista. Osia vanhasta sytkästä piuhoineen jäi paikalleen.
Piranha on nykyään newtronic. Ollu kai jo kauan aikaa.
http://www.newtronic.co.uk/newtronic/index.html
-
Kait säästäis kustannuksia, jos menis takas kärjelliseen ja sitten ihmettelis hävisivätkö oireet vai ei. Tietysti kaasarit kandeis putsata varmuuden vuoksi ja muita perusjuttuja lisäksi enneku alkaa ostaa uutta sytkätsydeemiä.
-
Tämän pyörän sytkäjärjestälmässä ei kärkiä ole ollut edes tehtaalta ulostultaessa.
-
Ei ole ei. Onkos siinä Saprisa vai Bosch laturina? Boschiin käy "heittämällä" kärjellinen sytty, siihen uudempaan pitää soveltaa.
-
Ignitech käy useimpiin pyöriin ja on laajasti säädettävissä. Alkuperäiset puolat kannattaa korvata tehokkaammilla ja hankkia Ignitechin mukana.
-
Onko tietoa kellään onko le"mans 2:sen ignitech sytkä+ puolat yhteen sopiva 650 NTX:sään,laturi molemmissa Bosch.
Ignitec ei taida käytännössä sopia heittämällä mihinkään, toisaalta sen saa sopimaan lähes mihin tahansa.
Hankkimassa käytettyä?
Varmaankin samat anturit ja niiden kiinnitykset sopivat, johdotusta joutunet muuttamaan(lyhennä tai pidennä).
Jos puolat ovat toimineet LM 2:ssa Ignitecin kanssa, käytä niitä.
Ennakkokäyrän muutat vielä pikkulohkolle sopivammaksi.
Motomatilla on asennuspalikoita tarjolla?
Pekka
-
Saako Motoplatin avattua vai onko hartsiin valettu möykky? Jos sais avattua, niin etsisin kylmää juotosta printiltä.
Vieläköhän Piranhan sytkiä sais jostain ??? Le Mans IV:een asensin sellaisen aikoinaan. Hyvin toimi ja oli helppo asentaa. Paluu kärjelliseen oli mahdollista. Osia vanhasta sytkästä piuhoineen jäi paikalleen.
Motoplatin anturiosa ja boxit on valettu hartsiin perusteellisesti. Oma mielipiteeni on; jos vähänkin näyttää siltä, että
Motoplatissa on ongelmia, kyseinen sytytysjärjestelmä kannattaa siirtää pois moottoripyörästä.
Piranha eli Newtronic on toimiva laite. Huonoa siinä on se kun vanha mekaninen ennakonsäädin jää käyttöön.
Siksi Piipun ongelmaan Newtronic ei ole ratkaisu koska siinä ei ole ennakonsäätöä.
Anttaa hyvät kipunat tulpiin eikä ole ronkeli puolien suhteen. Asennettaessa pitää huolehtia siitä, että auringonvalo ei pääse
paistamaan optoihin. Jos jakajan sisällä ei ole pimeää, siitä aiheutuu mielenkiintoisia häiriöitä ;D
Boxin piirilevy on irrallaan kuoren sisällä ja murenee tärinästä pikkuhiljaa. Yhden olen joutunut hylkäämään kun
hyppyjohtoja oli niin paljon, että kansi ei enää meinannut mahtua kiinni.
Pekka
-
Pikkulohkoon ei ole nokka-akselin päähän asennussarjaa Ignitechille vielä kun ei ole ollut sellaista pyörää tallilla käynyt että olis voinut sovittaa. Kyseessä on kuitenkin vain tehdä mekaanista työstöä. Antureita tulee mielellään kaksi joista toinen on kiinteästi (ruuveilla kiinni taustalevyssä) ja toinen joka erilliskiinnityksellä että sen suhdetta kiinteään voi säätää. Lisäksi tulee pyörijälevy akselin päähän.
Niissä malleissa joissa on Bosch -laturi niin on valmiita kiinnitysosia kampiakselin päähän eli sama kuin isolohkossakin.
Mulla myös kokemus NTX:n sytkän sekoilusta kun anturipalikka kuumeni lopetti se toisinaan toimintansa. Sateella ja kylmällä ilmalla pelasi mutta lämpimällä säällä sammui toinen pytty aina välillä. Uusi anturi korjasi tilanteen.
-
Boschin laturin kanssa vaan joutunee sitten korottamaan laturin suojakoppaa antureille. On aika ahdas väli, että tod. näj. ottaa koppaan kiinni. Rikkaa/holkkia kopan pulttien alle.
-
Tässä minun ntx:ssä on bosch laturi,joten siihen käy samat asennuspalikat kuin minulla on le"mans 2:ssa,ja myos samanlaiset puolat mitä lepparissani ne ovat myös ignitechiltä, vai olenko väärässä?
-
Moi!! Minulla teki -91 Califi samaa Motoplatin kanssa, vika oli sytkäboksissa. Ajoittain pudotteli toista sylinteriä pois pelistä. Motoplattia ei kyllä saa enää mistään. Meni vielä koko firma varmuuden vuoksi konkurssiin. Vaihdoin sitten sytytysjärjestelmän uusiksi. Nyttenhän tuossa varaston hyllyllä on siis 1 kpl ehjiä Motoplatin bokseja. Lieneekö sitten sama kuin NTX:ssä ?? Joutaisi boksi kyllä kiinni motskariinkin...
- Mika
-
Moro! Mihin sytkään vaihdoit,ilmeisesti vaihdan ignitech sytkään,mutta vaihto saattaa tapahtua alku syksyllä,pitäisi selvittää on se sinun boksi sama mitä ntx:ssä,kyllä kiinnostaisi,minulla oli cali 3:nen yheksäkyt luvun alussa siitä meni myös toinen boksi pimeeksi,takuun piikkiin vaihdettiin.
-
Jep. Laitoin silloin Silent Hektikin, hyvin on pelannut. http://www.silent-hektik.com/MG_Digi.htm
Motoplatin bokseissa numerot:
9635105 12v 31
9635103 12v 11
Toinen bokseista ehjä, toinen pätkii ajoittain.
Harrastehintaan saat jos kokeilet, ei nuo tuolla kaapissakaan ketään lämmitä.
- Mika
-
Epäilisin että ovat samallaiset boksit,varmistan vielä tämänpäivän aikana Motoitaliasta,kovin isoasummaa minun ei kannata sijoittaa koska asennan alkusyksystä ignitechin,mutta tällä konstilla voisi hyvinkin päästä siihen asti. puh. työ 0500414466 koti 0400414466
-
Kustannusten minimoimiseksi kannattaa kokeilla osia pyttyjen välillä ristiin. Näin saattaa oikea vikapaikka paljastua.
-
MIKA heitäppä yhteystitoja mistä voisi tavoitella sua.
-
Vika paikallistettu,boksi välillä pimeänä.