Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: MotoJussi - Toukokuu 05, 2012, 10:37:49 ap
-
Loco Cycle Steam Motorcycle Stanley Steamer
http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=56469
-
Olisi Suomessa verovapaa kulkuneuvo jos polttoaine valmistetaan samassa yhteydessä. Esimerkiksi puukaasutin tarakalle.
-
Ajamisen iloa ja tunnelmaa ei voi ainakaan vielä mittareilla mitata.
-
Olisi Suomessa verovapaa kulkuneuvo jos polttoaine valmistetaan samassa yhteydessä. Esimerkiksi puukaasutin tarakalle.
Pitäis varmaan yrittää suljettua kiertoa höyrylle, kun kovin paljoa sitä vettä ei taida kyytiin saada.
Polttoöljy varmaan olisi myös kelpoinen lämmönlähde? Helppo ja halpa.
-
Tarvinnee laivurin paperit että saa ajaa. Höyryn kanssa pelatessa pitää olla luvat kunnossa.
-
Juu, mutta polttoöljyllä ei saa ajaa liikenteessä. Pitää olla enemmän verotettua pöpöttiä kuten dieselpolttoaine. Tai Tullin sedät rankaisevat. Mutta onhan meillä etanoli...
Retortilla tehty hiilijauhe olisi ehkä mahdollista. Polttoaineen laillisuuden ja verovapauden rajana tässä maassa on että polttoaine on tuotettava ajon aikana.
Kesäaikaan bioreaktori ehkä tuottaisi sen verran että lyhyet ajot onnistuisivat. Eli pökälettä pönttöön. Samalla syntyy kukkamultaa...
Hyvin tehdyn höyrykoneen hyötysuhde on huomattavasti parempi kuin polttomoottorin. Järjestelmässä käytetty vesi aiheuttaa omat ongelmansa materiaalien suhteen mutta ei liene ylipääsemätön este. Höyrykonetta pitäisi myös kehittää lyhytiskuisempaan ja monisylinteriseen suuntaan. Turbiini on taasen meluisa hyvin toimiessaan.
Silti tuo polttoaineongelma ja veden lauhduttaminen ovat jonkinlaisia kynnyskysymyksiä vaikka ei lait nykytapaan säätelisikään ajoneuvokehitystä suosiessaan perinteisiä polttomoottoreita.
-
Tekniikasta ja haasteista tykkääville on olemassa keksintö nimeltä stirling-moottori. http://fi.wikipedia.org/wiki/Stirlingmoottori . Alfaversion havainnekuvassa sylinterit ovat jo valmiiksi gruppolaista miellyttävässä kulmassa. California Stirlingin.
-
IHAN SAIRAAN MAKEE, SUPERLOISTOHIENO, YLIMAHTAVA, JÄTTEKIVA DE.
Kunnon höyrykone, ou jee.
-
Paineilmaa pitää ladata jostain.
Paineilman paineistaminen riittävän kovaan paineeseen on hyötysuhteen kannalta hankalaa koska siinä on energiaa vain siinä paineessa toisin kuin esimerkiksi paineistetussa propaanissa on mukana myös lämpöarvo.
Stirlingmoottorin haittana on korkea lämpötila, räjähdysvaara ja tilavaatimukset. Sitä kuitenkin kehitetään harrastajien toimesta koko ajan. Höyrykoneen tavoin ei melua eikä ole ronkeli polttoaineen suhteen.
Tällä moottorilla tuskin viitsii moottoripyörää varustaa. Kuuma peli ja meluisa mutta eipä ole rikkoutuvia osia kovin montaa. Käy kaasulla ja nesteellä. Hyötysuhteen kanssa niin ja näin.
http://pulse-jets.com/
Sovellus edellisestä. Satu uudenaikaisena. Tällä iloa naapureille!
-
http://www.youtube.com/watch?v=Wb2Cl03E3t4 (http://www.youtube.com/watch?v=Wb2Cl03E3t4)
-
Onneks tossa on kilpailevan merkin logo tankissa, jota en tietenkään mainitse tällä palstalla. josois guzzi ollu, vaihtaisin merkkiä. niin käsittämättömän ruma luomus tuo on. alfa-tyyppiä aletaan nyt kehittämään:
Pari vanhaa tulppaa porataan auki. Letkulla yhdistetään. Jääpalapussi kiinni oikean puoleiseen. Vasemman puoleista lämmitetään verovapaalla polttoaineella. Esim aurinkoisella ilmalla käännetään keula idästä päin katsoen Piikkiötä kohti.
-
Jäi edellisestä jutustani linkki pois.
Tässä moderni susihukka puhkuu possujen tuvat nurin.
http://www.youtube.com/watch?v=QrgTtZXuj4w&feature=related
-
Onneks ei ollu ketään hoozieguzziemanneveljee kakalla ko ulkohuussissa
-
Pakko laittaa vielä tää. Kuunnelkaa! Saundissa on jotain tuttua eikä tarvii ees keppiä vetämään. Suoraan takapyörälle vaan. http://www.youtube.com/watch?v=eb3nv1g81XA