Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: klain - Huhtikuu 30, 2012, 19:08:25 ip

Otsikko: Saksalaisten matkapyörien muotoilu
Kirjoitti: klain - Huhtikuu 30, 2012, 19:08:25 ip
Kyseinen kardaanipeli on varmaankin teknisesti käypä peli muta oppiiko tuo "Gunther" koskaan muotoilun päälle ?
Kuva otettu Lörrahin Autozug jonossa.

Otsikko: Vs: Saksalaisten matkapyörien muotoilu
Kirjoitti: Guzzr - Huhtikuu 30, 2012, 21:42:15 ip
Ei oppi muotoilua kun kyse on R-mallia - bokserimoottor-imoottoripyörät.
Honda onnistui paremmin 70 - 80-luvulla bokserimp-muotoiluhommassa mun mielestäni. Nykyään nekin ovat liian isoja tupperwaretavaraa ja painavia.
Ehkä 100 S-malli oli "hienoin" R Bemari, esim. erik.malli

Otsikko: Vs: Saksalaisten matkapyörien muotoilu
Kirjoitti: gotler - Huhtikuu 30, 2012, 22:20:11 ip
Vaarallinen aihe kommentoida muotoilua.. saksalainen ajattelee, että tarkoituksenmukainen on kaunista.
Otsikko: Vs: Saksalaisten matkapyörien muotoilu
Kirjoitti: kaide - Toukokuu 01, 2012, 12:45:24 ip
Tarkoituksen mukaisuus ennen kaikkea. On pelkkää plussaa, jos tuotoksesta tulee vielä silmää hivelevä. V10 Centauro on oiva esimerkki aiheesta. Siinä yhdistyvät kilpatason ajo-ominaisuudet italialaisen taiteen perinteen mukaiseen muotoiluun. Bemari on aina jäänyt taakse molemmissa.
Otsikko: Vs: Saksalaisten matkapyörien muotoilu
Kirjoitti: Bhill - Toukokuu 01, 2012, 13:43:10 ip
Nuo uudet BMWn matkapyörät näyttävät vastaan tullessaan maxi-skoottereilta. Ja se ei ole mikään kovinkaan mairitteleva piirre. Tuntuu, että ne ovat siellä Baijerissa omassa maailmassaan. Monet saman merkin autotkin ovat susirumia.
Otsikko: Vs: Saksalaisten matkapyörien muotoilu
Kirjoitti: Vierailija - Toukokuu 01, 2012, 17:05:04 ip
Rumuus on katsojan silmässä.
BMW myi viime vuonna (muistaakseni) noin 150.000 pyörää, joten eipä ihan kaikki niitä kovin rumina pidä.  ;D
Pääsiköhän Guzzi viime vuonna 10.000 pyörään?
Otsikko: Vs: Saksalaisten matkapyörien muotoilu
Kirjoitti: Rockmaple - Toukokuu 01, 2012, 19:23:19 ip
Aloitusviestin kuvassa kummankin prätkän kuljettaja näkyy katselevan syvästi halveksuen toisen kulkuneuvoa. Mun mielestä noissa ei oo juurikaan eroa, molemmat ihan yhtä susirumia.  Itsehän ajelen uusista prätkistä kauneimmalla, V7 Classicilla. ;)
Otsikko: Vs: Saksalaisten matkapyörien muotoilu
Kirjoitti: Camn - Toukokuu 02, 2012, 00:03:29 ap
Heissä on puolensa ja puolensa. Monasti säntillistä sakkia. Tutkailen välillä paikallisia palstoja:

Asiakas halusi että V11 avokardaani rasvataan. Työn vastaanottaja sanoi että ”kardaania ei tarvitse rasvata”. Asiakas sanoi ”jos kysyisit nyt kuitenkin korjaamonkin puolelta”. Vastaus: vähintään puoli tuntia työtä, kolmen päivän päästä olisi ensimmäinen vapaa aika. Asiakas raportoi asiaa pikkusen myrtsinä Guzzipalstalla. Kohta kyseisen merkkiliikkeen omistaja vastasi.


…olemme valtuutettu Guzziliike ja se tarkoittaa mm. sitä, että kun otamme tehdäksemme ajoneuvoa koskevan työn, meidän on toimittava kaikkien käypien ohjeiden mukaan jotka valmistaja meille esittää. Kirjoitamme korjaamolle työtilauksen työn vastaanotossa, korjaamolla tehdään lisäksi aina asianmukainen ajoneuvon vastaanottotarkistus. Sen jälkeen ajoneuvo käsitellään korjaamolla Guzzi -asiantuntijoidemme toimesta työtilauksen mukaisesti. Sitten tehdään koeajo ja lopputarkastus korjaamopäällikön tai toisen kvalifioidun työntekijämme toimesta. Tämän jälkeen työ annetaan takaisin vastaanottoon, joka päättää työtilauksen, kirjoittaa laskun ja antaa ajoneuvon takaisin asiakkaalle, kun on ensin antanut hänelle selonteon tehdystä työstä.

Että näin rasvataan sielläpäin kardaani.  Minulla kai kävi sitten aloittelijan tuuri, kun asiaan ei mennyt Motomatin ohjeet luettuani kauaa (oikeat työkalut löydettyäni) ilman sen kummempaa "kvalifikaatiota".
Otsikko: Vs: Saksalaisten matkapyörien muotoilu
Kirjoitti: Marko - Toukokuu 02, 2012, 09:11:49 ap
Tuota omaa sepelimyllyä kun olin Saksasta hakemassa, niin siihen piti laittaa uusi takarengas ennenkuin pääsin kotimatkalle. Paikallisen pajan kaveri laittoi renkaan ja suoritti myös koeajon, ennenkuin luovutti pyörän omistajalle. Kuinka monessa firmassa Suomessa suoritetaan koeajo renkaanvaihdon jälkeen, ennen luovutusta?