Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Pende - Huhtikuu 29, 2012, 11:19:48 ap
-
Moi,
Silläkin uhalla että paljastun täydeksi uunoksi, kysyn että vaatiiko bellagion moottoriöljynsuodattimen vaihto öljypohjan irroituksen? Huolto- ja käyttöohjemanuaali ei mainitse asiasta mitään. Kuinkas usein se yleensä täytyisi vaihtaa? Tuskin joka kausihuollossa?
Nimimerkillä suodatin hankittuna mutta vanha ei löytynytkään :P
-
Hieman enemmän nöyryyttä, pyörä sivutuelle, vartalo Mekka-asentoon tai suorastaan makuulle pyörän viereen ja katse kohti öljypohjaa niin siinä se suodatin möllöttää. Ohjekirja ehdottaa öljyn ja suodattimen vaihtoa viimeistään 10000 km välein. Raskaissa (?) olosuhteissa useammin. Tarkoittanee talvikäyttöä ja kilvanajoa.
-
Juu'u. Peffa pystyssä kontannu pyörän vieressä eikä vieläkään vain näy. Liitteenä kuva napattuna oikealta puolelta. Tyhjennysroppu näkyy vasemmassa laidassa (takana).
-
Korjaamo-Manuaalissa (http://wiki.ab.sk/lib/exe/fetch.php?media=guzzi:bellagio:maintenance:bellagio_940_-uk-.pdf) (215 sivuinen) suodatin on näkyvissä sivulla 31.
Sinulla näyttäisi olevan sellainen, kuin on sivulla 146. "undo and remove the fourteen screws".
Näinkö se kehitys "kehittyy" ?
-
Minusta taas näyttää siltä, että öljypohjan irrotus on edessä.
-
Tuo ö-pohjamalli, josta valokuva on, on mulle uusi tuttavuus. Näissä C.A.R.C.-malleissa en ole tavannut kuin tuota yhtä versioo joka tässä liitteenä.
Näyttäisi siis siltä että öljypohja pitää ruuvata irti. Ennen toimitusta on hyvä olla varatiiviste varalla.
Aina oppii uutta.
Kymppitonnin huollon jälkeen itse siirtyisin käytäntöön jossa suodatin vaihdetaan vain joka toisen öljynvaihtokerran yhteydessä.
-
Tuolla on hajotuskuva:
http://www.stein-dinse.biz//eliste/index.php?sid=4a4age8afd0gg&lg=de
filtteri kierretään öljypohjaan niinku joissain kalivietereissäkin
-
No tämä selvensi paljon. Hyvät räjäytyskuvat ja kaikki. Täytyy siis hankkia öljypohjan tiivistekin.