Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: MotoJussi - Huhtikuu 09, 2012, 10:48:10 ap

Otsikko: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 09, 2012, 10:48:10 ap
Kun en oikein ole näihin perehtynyt, niin kysynpä täällä.

Sain haltuuni sopuhintaan kolmen laukun sarjan pari vuotta sitten. Laukut on valmistanut Givi ja niissä lukee "monokey" jotain.

Minkäänlaisia kiinnikkeitä laukuille ei minulla ole.

Pikaisen selaamisen jälkeen ymmärsin että "Givi" ja "Kappa" käyttävät samanlaisia kiinnikkeitä.

Vaan onko olemassa Guzzi Californiaan käypäistä kiinnikesarjaa, vai jotain geneeristä, mistä sitten leikataan ja liimataan ja taivutellaan sopivat?

Mistä noin kannattaisi etsiä?

MotoJussi & California Jackal
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 09, 2012, 10:53:52 ap
Mistä noin kannattaisi etsiä?

Meneekö pieleen jos pistää Googleen hakulausekkeeksi "Givi pannier mounts MOTO GUZZI EV11" ?

Näyttää olevan hinta Duell / teamlaine - linjalla 199e per sarja. Mutta onko tuo se mitä kaipaan, en tiedä, kun kuvia ei löydy.

J
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Camn - Huhtikuu 09, 2012, 11:29:20 ap
Onkos se niin että Givi/Kappa on tehnyt laukkuja kiinnikkeineen ainoastaan Breva/Norge/Stelvio -malleihin?  Hepco&Becker puolestaan lukuisiin muihin Guzzeihin, Cali -mallejakin näyttäisi olevan 10 listoilla.

http://neu.hepco-becker.de/Web/bike.php?language=2 (http://neu.hepco-becker.de/Web/bike.php?language=2)
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Ikkala - Huhtikuu 09, 2012, 14:47:43 ip
Kolmoskalissa oli aikanaan givin laukut vakiona, eiköhän samat kiinnikkeet käy jakkaaliin.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 09, 2012, 16:53:47 ip
Hepco&Becker puolestaan lukuisiin muihin Guzzeihin, Cali -mallejakin näyttäisi olevan 10 listoilla.

H&B:n tellingit ei taida paljoa auttaa, kun pitäisi nimenomaan jo hallussaolevan Givin laukut saada kiinni :(
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: motomatti - Huhtikuu 09, 2012, 17:57:32 ip
Pitkälti on nuo kiinnikkeet mallikohtaisia. Esimerkiksi V11 -kiinnikkeet eivät löydä kiinnityskohtia Jackalista. Eikä taida sopia myöskään EV:n teline kun niissä on vakiona eri valmistajan tellinki, muistaakseni.

Givi ja sen halpasarja Kappa käyttävät Monokey sarjassa samaa kiinnitystyyppiä. Mulla ainakin Kappan takalaukun telineitä ylimääräisenä. Sopii siten että sivulaukku voidaan laittaa takalaukun paikalle ja päinvastoin.
Kromattua Givin sivulaukkutelinesettiä Eri mallisiin Guzzeihin on ollut yleisesti tarvikemyyjillä kaupan.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Camn - Huhtikuu 09, 2012, 21:27:29 ip
Tuossa on kuva H&B -raudoista (Jackal), missä näkyy kiinnikepisteet. Ovat melko kaukana toisistaan. Cali 3 -rautoja saa esim. valpolinillta mutta ne ovat ihan eri näköiset kiinnikepisteiltään kuin nuo.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 10, 2012, 23:10:09 ip
Tuossa on kuva H&B -raudoista (Jackal), missä näkyy kiinnikepisteet. Ovat melko kaukana toisistaan. Cali 3 -rautoja saa esim. valpolinillta mutta ne ovat ihan eri näköiset kiinnikepisteiltään kuin nuo.


ok! hyvä tietää ettei oleta että cali III raudat sopisivat. Vaan että EV ja Jackalkin vielä erilaiset. No johan nyt.

J
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Vierailija - Huhtikuu 11, 2012, 09:20:55 ap
Kolmoskalissa oli aikanaan givin laukut vakiona, eiköhän samat kiinnikkeet käy jakkaaliin.

Justiinsa näin, pistin toiseen säikeeseen kuvankin.  :)

Ja ennen vanhaan oli Givillä myös yleiskiinnikesarja, jolla sai laukut kiinni melkein mihin vaan - minä kiinnitin Floridaan.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 11, 2012, 09:29:31 ap
Lainaus
EV ja Jackalkin vielä erilaiset

Itsellä oli Stone, joka on kiinnikkeiltään ymmärtääkseni sama kuin Jackal.  Kuvittelen kuitenkin, että varsinaiset kiinityspisteet olisivat samoja useimmissa (kaikissa?) malleissa.  Eroja on lokasuojassa ja muissa erikseen kiinnitetyissä härpäkkeissä (takavalot, kromiosat yms.).  Noita rautoja voi kurkkia katsomalla H&B -sivuilta.  Valitsee Calin mallin ja klikkaa kiinnikerautojen riviä => avautuu asennusohje, josta tuo edellinenkin kuva on.

Äh. Onpa vaikeaa.

Ei tekis mieli ihmetellä Hepco&Beckerin eri malleja, kun tekee mieli Givi/Kappa telineitä, mutta kai se on näin tehtävä.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Ikkala - Huhtikuu 11, 2012, 09:53:52 ap
http://www.givi.co.uk/Fitment-kits/Wingrack/Wingrack

Saa sitä yleissarjaa varmaan vieläkin tuohon wingrakkiin.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MarkkuEVP - Huhtikuu 11, 2012, 09:54:48 ap
JOS Givin sivutelineet on samat kuin ( Katso Myydään SP III ), niin saat kyllä sopimaan värkkäämällä niihin kiinnitysosat itse. Torilla oli myynnissä takalaukkuteline laukulla 20 €.

MR
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Vierailija - Huhtikuu 11, 2012, 16:41:25 ip
http://www.givi.co.uk/Fitment-kits/Wingrack/Wingrack

Saa sitä yleissarjaa varmaan vieläkin tuohon wingrakkiin.

Näyttipä olevan: Y127 Universal fitting kit for WINGRACK pannier holder: N140 - N141 - E140 - E141
Ja se Wingrack on se bumerangi, mihin lakku tulee kiinni, joten sellainen pitää olla, valoilla tai ilman.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 12, 2012, 13:27:14 ip
Tuossa on kuva H&B -raudoista (Jackal), missä näkyy kiinnikepisteet. Ovat melko kaukana toisistaan. Cali 3 -rautoja saa esim. valpolinillta mutta ne ovat ihan eri näköiset kiinnikepisteiltään kuin nuo.


Just tajusin, että mullahan ei ole noita alhaalla olevia kiinnityspaikkoja enää.

Näinköhän joutuu hankkimaan "wingrack"-lätkät (?) ja leikkaamaan liimaamaan lattaraudasta tai vastaavasta sitten omaan pyörään sopivat systeemit.

Ei kyl oikein kuulosta voittajan vedolta.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: kaide - Huhtikuu 12, 2012, 15:04:14 ip
Ootko kokeillut kankaisia satulan yli heitettäviä laukkuja? LM IV:ssä toimi mm Kreikkarundilla ihan hyvin. Centaurossa putkien päät tulee sen verran ylös, että ko laukkuihin paloi reijät ja spittareiden kantalaput alkoivat hiiltyä. Onneksi huomasin ajoissa, ettei alkanut lasti putoilla baanalle. Jeesusteipillä paikkasin ja kiristin ylemmäksi ja edemmäksi. Sittemmin hankin merkkikohtaisen H&B-sarjan Piikkiöstä.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 12, 2012, 15:17:39 ip
Ootko kokeillut kankaisia satulan yli heitettäviä laukkuja? LM IV:ssä toimi mm Kreikkarundilla ihan hyvin. Centaurossa putkien päät tulee sen verran ylös, että ko laukkuihin paloi reijät ja spittareiden kantalaput alkoivat hiiltyä. Onneksi huomasin ajoissa, ettei alkanut lasti putoilla baanalle. Jeesusteipillä paikkasin ja kiristin ylemmäksi ja edemmäksi. Sittemmin hankin merkkikohtaisen H&B-sarjan Piikkiöstä.

Olen kokeillut kankaisia satulan yli heitettäviä laukkuja ja ajanut sellaisten kanssa ainakin Tampereelle ja takaisin. Siksi ostin jo aikaisemmin kovat muoviset sivulaukut.

Ainoa mikä siis uupuu, on laukkujen (jotka minulla siis jo on) kiinnitys moottoripyörään (joka sekin minulla jo on).
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: kaide - Huhtikuu 12, 2012, 17:45:46 ip
Ja sitten hoksasit, että moottoripyörän puoleiset kiinnityskohdat puuttuvat kustomoinnin seurauksena  ???
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Vierailija - Huhtikuu 12, 2012, 19:59:28 ip
Tuossa on kuva H&B -raudoista (Jackal), missä näkyy kiinnikepisteet. Ovat melko kaukana toisistaan. Cali 3 -rautoja saa esim. valpolinillta mutta ne ovat ihan eri näköiset kiinnikepisteiltään kuin nuo.


Just tajusin, että mullahan ei ole noita alhaalla olevia kiinnityspaikkoja enää.

Näinköhän joutuu hankkimaan "wingrack"-lätkät (?) ja leikkaamaan liimaamaan lattaraudasta tai vastaavasta sitten omaan pyörään sopivat systeemit.

Ei kyl oikein kuulosta voittajan vedolta.

Muistaakseni se yleiskiinnikesatsi tuli kiinni takajalkatapin kiinnikkeeseen ja takaiskarin yläkiinnikkeseen sekä matkustajan tartuntakahvoihin. Jos alhaalla ei ole mitään, niin kiinnityksestä tulee hutero - ja just sellainen oli Floridan alkuperäinen Guzzi-viritys, vain kahvoissa kiinni: kiinnikkeitä ja pultteja katkeili koko ajan, yleiskiinnikesarjan asentamisen jälkeen ei ongelmia.  :)
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Ikkala - Huhtikuu 12, 2012, 21:15:04 ip
Se yleissarja on/oli hyvä. Sain sillä kawan 1100 zzr:ään laukut kiinni tukevasti. Ja sehän on muovia koko peräpää.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 13, 2012, 10:13:09 ap
Ja sitten hoksasit, että moottoripyörän puoleiset kiinnityskohdat puuttuvat kustomoinnin seurauksena  ???

No ekana huomasin että ei huvita kangaslaukkujen kanssa nysvätä.

Sitten huomasin että mulla on kolme givin laukkua.

Seuraavaksi oivalsin että "hitto vie, en saa laukkuja kiinni kun ei ole kiinnitystellinkejä". Vasta viimeiseksi huomasin että pyörästäni on taidettu kustomoida osa jalkatappien kiinnikkeistä pois. Voi olla että ne tarpeelliset ovat vielä paikalla, mutta varmuutta tästä ei ole.

Taustallahan on se, että satulaa piti nostaa, kun jalkatappeja piti siirtää taaksepäin, kun jalkatapit eivät sopineet aiempiin kohtiinsa kun oikealla kyljellä mötkötti remmiahdin.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: kaide - Huhtikuu 13, 2012, 11:07:17 ap
Varminta on hommata yleismallin teline ja kiinnikkeet. Joku putkimallinen. On makuasia, mutta mun mielestä ei oo olemassa paljon rumempaa systeemii ku Wingrack. No voihan sen sitten riisua pois reissun jälkeen. Jos tyyli ja ulkonäkö merkitsee

Onhan tää joskus kimuranttia näillä palstoilla selvitellä eri juttuja. Niinku esimerkiks nuo ODB-kaapelit erilaisista käyntihäiriöistä puhumattakaan.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Vierailija - Huhtikuu 13, 2012, 16:06:48 ip
Varminta on hommata yleismallin teline ja kiinnikkeet. Joku putkimallinen. On makuasia, mutta mun mielestä ei oo olemassa paljon rumempaa systeemii ku Wingrack. No voihan sen sitten riisua pois reissun jälkeen. Jos tyyli ja ulkonäkö merkitsee
<snip>

Joo, mut laukku siihen päälle niin ei näy.  ;)
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 13, 2012, 16:55:51 ip
Jos tyyli ja ulkonäkö merkitsee


Et ole nähnyt Jackaliani. Tyyli ja ulkonäkö ei merkitse ;)
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Kaijus - Huhtikuu 13, 2012, 18:29:51 ip
Mä näin sen Piikkiössä enkä enää ollenkaan ihmettele, että vian (vikojen?) etsintä siitä oli niin vaikeaa.. ;D :P

Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Antsu - Huhtikuu 13, 2012, 19:50:35 ip
Hepco&Becke nahkalaukut, sopii kalistimeen noin niinkun visuaalisesti. Mulla oli nahkaiset ja eipä lasinen laulukirja kolissut tyhjässä laukussa. Jes.

Selävä on. Sulla  jo ne muoviset kotelot. Voih.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 13, 2012, 22:58:05 ip
Mä näin sen Piikkiössä enkä enää ollenkaan ihmettele, että vian (vikojen?) etsintä siitä oli niin vaikeaa.. ;D :P



no niin...

on siinä suunilleen kaikki ne osat mitä voi ajatellakin siinä olevan. vähän eri paikoilla ja osa vähän erilaisina mutta kuitenkin...
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: kaide - Huhtikuu 14, 2012, 00:04:09 ap
Jos tyyli ja ulkonäkö merkitsee


Et ole nähnyt Jackaliani. Tyyli ja ulkonäkö ei merkitse ;)

Oon nähny Piikkiön pihalla joskus, mutta siinä oli ahtimen murikka kiinni silloin ja se jotenkin tasapainotti näkymiä. Ruuvaa se takaisin, niin on aivan sama onko Wingräkki vai nahkalaukut käytössä.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Targa 2 - Huhtikuu 14, 2012, 19:33:30 ip
Kätevämpi veljeni osti Givin laukkutelineitä varten vain ne kolme kiinnityspalikkaa/ laukku. Telineen runko syntyi 12 mm:n putkesta taivuttelemalla ja hitsaamalla. Laukun takaseinähän on suora ja kiinnitys perustuu noiden kolmen kiinnikkeen oikeaan sijoitteluun. Telineen design on muuten vapaa.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 17, 2012, 15:52:21 ip
Varminta on hommata yleismallin teline ja kiinnikkeet. Joku putkimallinen. On makuasia, mutta mun mielestä ei oo olemassa paljon rumempaa systeemii ku Wingrack. No voihan sen sitten riisua pois reissun jälkeen. Jos tyyli ja ulkonäkö merkitsee

tilasin http://shop.teamlaine.fi/index.php?main_page=product_info&products_id=162982

harmi kun ei ole mitään tietoa tuolla et millainen se on ja mihin se sopii.

mut onpahan raami mihin sovitella.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 19, 2012, 21:39:19 ip
mut onpahan raami mihin sovitella.

Tuli postiin tänään laukkuraudat. Niissä on pyörän puolella kolme kiinnikettä. Kaksi laitimmaista taitaa sopia Jackaliin. Keskimmäistä pitää vielä kehitellä. Jotain raudanpalaa voisi ajatella. Lattaraudan palaa jos rei'ittäisi ja taivuttelisi.

Tellinkien sopivuutta givi-laukkuihini en tiedä vielä.

Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 21, 2012, 20:59:54 ip
Tuli postiin tänään laukkuraudat. Niissä on pyörän puolella kolme kiinnikettä. Kaksi laitimmaista taitaa sopia Jackaliin. Keskimmäistä pitää vielä kehitellä. Jotain raudanpalaa voisi ajatella. Lattaraudan palaa jos rei'ittäisi ja taivuttelisi.

Tellinkien sopivuutta givi-laukkuihini en tiedä vielä.

Kävin sovittamassa. Raudat käyvät Givi-sivulaukkuihin mainiosti. Vaan vaan tämä on taas tällainen matopurkki tämä juttu ...  Hiukan kun kantta raottaa, niin alkaa löytyä vaik mitä.

Nimittäin kun pistää sivulaukun, ei kyytiläisen jalkatapeille ole tilaa. Kyytiläisen jalkatapit pitää siis siirtää eteenpäin. Harmi vaan että kuskin jalkatapit tulee vastaan, joten nekin pitää siirtää eteenpäin. Ja kun ne siirtää eteenpäin, menee jarrupoljin ja vaihteistovehkeet uusiksi. Prkl.

Onneksi about kaikki orggispalikat ovat tallella. Nythän pyörässä on siis jonkin LeMansin jalkatappi-installaatiot ja seassa kassillinen omatekoisia osia (jotka toimivat paremmin kuin alkuperäiset, mainittakoon).

Oikea puoli on helppo; ei tarvitse kuin tehdä jarruun se pitkä tanko.

Vasen puoli on haastavampi. MotoMatti teki nimittäin perhanan mainion vaihdevipusysteemin, ja sen korvaaminen alkuperäisellä (paskalla) systeemillä ei ensinnäkään houkuta, enkä vielä tiedä, kuinka sen tekisin. Mutta jotenkin homma on hoidettava. Tarkoitus on nääs nääs lähteä mamman kanssa pitkälle reissulle kesällä, ja kerrankin jos olisi kovat laukut pyörässä, niin olisipa mahtavaa.


Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 21, 2012, 21:22:01 ip
http://www.givi.co.uk/Fitment-kits/Wingrack/Wingrack

Saa sitä yleissarjaa varmaan vieläkin tuohon wingrakkiin.

Saapi. Kävin Nakkilan pyörässä ja mopossa kysymässä. Pari sataa olisi yleissarja ja tarpeelliset pilputtimet.

Enpä, hitto vie, vielä tiedä, mitä tuon homman kanssa teen.

Jos päätän sittenkin hankkia wingrack-jutut, jää nuo putkihärvelit ylimääräisiksi. Äh.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: motomatti - Huhtikuu 21, 2012, 22:39:08 ip
Jos tarttet alkuperäisiä takajalkatappeja kiinnityksineen niin mulla on yksi setti joutilaana. Irrotettu yhdestä Stonesta.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: millegt - Huhtikuu 21, 2012, 23:48:26 ip
Mulla on Millessä juurikin saman ongelman takia LeMans valuhilut alkuperäisen taotun kiinteän raudan tilalla  siihen alle tehty (koneistushommia) siirtopala, jarru ja vaihde kylläkin alkuperäiset. Muutkin kiinikkeet ite tehty.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Huhtikuu 22, 2012, 12:28:01 ip
Jos tarttet alkuperäisiä takajalkatappeja kiinnityksineen niin mulla on yksi setti joutilaana. Irrotettu yhdestä Stonesta.

Löytyy takatappijuttusysteemi. Paksusta lätkästä katkaistu ja rei'itetty.

katsotaan, mitä täs vielä tarvii.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 06, 2012, 11:05:16 ap
Jos tarttet alkuperäisiä takajalkatappeja kiinnityksineen niin mulla on yksi setti joutilaana. Irrotettu yhdestä Stonesta.

Löytyy takatappijuttusysteemi. Paksusta lätkästä katkaistu ja rei'itetty.

katsotaan, mitä täs vielä tarvii.

Tarina on pitkä mutta monipolvinen ja aika tylsä.

Tajusin nuo putkipohjaiset telineet soviteltuani, että en saa takalakkua kiinni nykyiseen HP&B sissybar-tavaratelineeseen mitenkään järkevästi. Putkisysteemit lienevät ihan kelpoiset, mutta vain kahdelle laukulle.

Pistin putkisysteemit hyllylle (tarviiko joku?) ja tilasin Wingrack-setin kolmelle laukulle ja yleiskiinnityssarjan.

Palikat tulivat eilen postiin ja kävin ihmettelemässä. Siistit on ja sopivat laukkuihin kuin nenä päähän.

Sopivuus pyörään on toinen asia, ja sen kanssa joutunee vielä jumppaamaan. Ilmeisesti kannattaa toimia niin yleissarjan kanssa että kiinnittää toisen puolen hyvin, tekee sitten sitten saman peilikuvana toiselle puolelle ja tämän jälkeen sovittaa takalaukkulevyn paikalleen.

Pari tuntia ähräsin, enkä saanut vielä mitään näkyvää aikaan, paitsi H&B:n sissybar-tavaratelineen poistettua.

Jotain mainintoja aiheesta täällä: http://motojussi.blogspot.fi/2012/06/givi-laukkusarja-california-jackaliin.html
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 06, 2012, 16:06:06 ip

Tarina on pitkä mutta monipolvinen ja aika tylsä.


... ja just tajusin miten tän ois voinut ehkä parhaiten hoitaa....

Jos ois ostanut H&B:n kolmen laukun putkitellingin ja kolme kappaletta Givin pohjalevyjä, ois voinut pistää sen putkisysteemin kiinni pyörään juuri kuten se on tarkoitettu ja ruuvata Givi-lätkät siihen kiinni.

Uskoisin että olisi ainakin yhtä tukeva kuin wingrack-viritelmä yleiskiinnikkeillä. Prkl.

Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Jukka Laine - Kesäkuu 06, 2012, 20:35:35 ip
Kyllä taitaa Wingrack olla pikkusen tukevampi ku muoviset pohjalätkät. Pohjalevyt kun on tarkotettu vaaka-asennukseen. Sivulaukuille kertyy kuitenki painoa reilusti ja niitten pitäs kestää aikamoinen röykytys. Wingrackissä laukut pysyy kiinni vaikka pyörä tekis voltin. On tullu sekin testattua.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 06, 2012, 21:30:03 ip
Kyllä taitaa Wingrack olla pikkusen tukevampi ku muoviset pohjalätkät. Pohjalevyt kun on tarkotettu vaaka-asennukseen. Sivulaukuille kertyy kuitenki painoa reilusti ja niitten pitäs kestää aikamoinen röykytys. Wingrackissä laukut pysyy kiinni vaikka pyörä tekis voltin. On tullu sekin testattua.

Nuo pohjalätkät ovat kyllä järeää kevytmetallia, ihan samaa tavaraa kuin wingrack-härdelli. Puhun niistä lätkistä, jotka itse asiassa muodostavat osan wingrack-härdelliä. Sen osan siis missä on takalaukku kiinni, ja joka yhdistää vasemman ja oikean puolen.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: motomatti - Kesäkuu 06, 2012, 23:02:10 ip
Joko sait sarvet muualle kuin otsaasi eli onko Iteljooni polkenut kuin Kusti ennen kun posti kulki?
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 07, 2012, 07:31:58 ap
Joko sait sarvet muualle kuin otsaasi eli onko Iteljooni polkenut kuin Kusti ennen kun posti kulki?

Eipä vielä ole saapuneet.

Pitäis saada ne sarvet kiinni ja vielä jalkatapit siirrettyä, niin jopas alkais olla alkuperäistä meininkiä shakaalissa.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Jukka Laine - Kesäkuu 07, 2012, 08:13:42 ap
Niin ku puhutaan ämpäristä ja kannesta...
Eipä tarvinnu montaa kertaa lukasta, niin hokasin minäki mitä lätkää tarkotit. Minä sommittelin pikkuBrevaan Wingrackiä pari päivää erilaisilla Eiffeliä muistuttavilla tukirautojen yhtistelmillä kunnes hokasin, että saan tukevasti ne lätkät kiinni pelkästään kahella yleissarjan lattaraudalla. Takaboxi on kinni H&Bn takaraudassa, eikä tällön nouse kovinkaan korkealle pönöttämään. Lisävilikut Wingrackiin ja taka- ja jarruvalo takaboxiin. Molto bene!
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: kaide - Kesäkuu 07, 2012, 08:57:29 ap
Tankkilaukku tasapainottamaan muuten breva keulii pelkällä kaasulla.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: Jukka Laine - Kesäkuu 07, 2012, 12:30:43 ip
Eipä ole vielä moista oiretta esiintyny, ku valtaosa painosta on kuiteski taka-akselin etupuolella vaikkolis sivulaukutki pakattuna. Oishan se aika makeeta ku keulis iliman vinssiä.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: kaide - Kesäkuu 07, 2012, 15:52:24 ip
Kaikki kolme laukkua ovat taka-akselin takapuolella. Tankkilaukku on yksi parhaista keksinnöistä mp-matkailuun. Saa kartan nokan alle. Siihen voi laittaa kaikenlaista, mitä tarvii nopeesti esille nousematta mopon selästä esim kameran.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: TunturiTT - Kesäkuu 07, 2012, 18:27:08 ip
Taitaa tosiaan Brevan "maanläheinen" painopiste pitää etutassun maassa. Eihän noihin laukkuihin valmistajan mukaan saa kovin montaa kiloa laittaakaan.

Tankkilaukun kansi on myös näppärä paikka naville, ei tarvitse telinettä mopoon, eikä unohdu paikalleen tauolla.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 07, 2012, 23:17:40 ip
Joko sait sarvet muualle kuin otsaasi eli onko Iteljooni polkenut kuin Kusti ennen kun posti kulki?

Tänään oli postissa kaksi lähetystä, sarvilähetys Tampereelta ja vaihdevivustolähetys Ranskasta.

Siinähän se ilta meni rattoisasti. Vaan nyt on Jackalin ajoasento melkolailla vakion kaltainen, mitä nyt stonga ja satula ovat noin 3 senttiä vakiota korkeammalla.

Ei tunnu paskemmalta tuollainenkaan ajoasento. Luulisin että noin on hyvä ajaa pidempikin reissu.

Seuraavaksi sitten laukkujen kiinnityksen pariin.

Matti: ne neljä pulttia joilla oli tarkoitus kiinnittää stongan kiinnikepalat alkuperäiseen kiinnikkeeseen, oli muuten hyvät mutta sentin verran liian pitkät. Sahasin ja hyvä tuli. Eivät ole läpi ne alkuperäisen kiinnikkeen reiät.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: motomatti - Kesäkuu 08, 2012, 00:21:07 ap
Juu, pultista on hyvä lyhentää kierrepäästä. Toisesta päästä ei niinkään. Hyvä kun sopi. Mielestäni mainio keksintö. Samassa kaupassa on lisäosia tähän rakenteeseen että sarvet saa vielä ylemmäs. Itselläni on myös palikat joilla sarvia saa siirretyksi lähemmäs kuljettajaa tai miksei kauemmaksi. 1100 Brevaan tein myös korotuspalat. Vielä pitää tehdä sellaiset korotuspalat jolla sarvien kulmaa voi muuttaa. Ts sarvia lähemmäs mutta keskinäinen kulma loivemmaksi. Brevassa rajoittaa vaijereiden, letkujen ja johtimien pituus kovasti.

http://www.motomatti.fi/2010/12/ohjaustangon-korotus-mg-breva-1100.html

http://www.motomatti.fi/2012/06/stonen-sarvet-jackaliin.html
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 08, 2012, 07:58:45 ap
http://www.motomatti.fi/2012/06/stonen-sarvet-jackaliin.html

Joop. Pistin toisinpäin kuin kuvassa; on leveämpi ote stongasta noilla kiinnikkeillä. Vaikka ei sillä varmaan 30mm paksulla stongalla niin väliä olekaan.

Vielä pitää kehittää takajarruun pidempi tanko. Saattaa olla että se mikä siinä äsken oli, oli alkuperäisestä lyhennetty. En muista.

Päästäkseni tallilta kotiin jouduin jatkamaan tuota lyhyttä jarrutankoa hieman kyseenalaisella keinolla, mutta pitää keksiä jotain fiksumpaa.

Ainiin. Alkoi olla kello paljon ja kiire kotio, eikä poraa löytynyt mistään, saatikka terää, niin jouduin tekemään rälläkällä ne kahvoissa olevat reiät, joihin katkaisijapimputtimet lukittuvat. Harmi, ne liikkuvat hieman.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: motomatti - Kesäkuu 08, 2012, 08:49:11 ap
Kemisk Metal auttaa väljiin "reikiin". Liimakauppiaalla on moista ainetta. Jos sitä ei löydy niin Plastic Padding hoitaa saman asian. Kun liima on pehmoista niin voit jo silloin laittaa tingeltangelit paikoilleen. Huom. Aine on sähköä johtavaa. Ei niin paljoa että sitä tunkeutuu katkaisijan sisään. Tuliko rälläkän osumia muuallekin sarviin? Siihen auttaa, ennen ruosteen syntymistä, kromimaali. Siveltimellä.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 08, 2012, 10:49:15 ap
Kemisk Metal auttaa väljiin "reikiin". Liimakauppiaalla on moista ainetta. Jos sitä ei löydy niin Plastic Padding hoitaa saman asian. Kun liima on pehmoista niin voit jo silloin laittaa tingeltangelit paikoilleen. Huom. Aine on sähköä johtavaa. Ei niin paljoa että sitä tunkeutuu katkaisijan sisään. Tuliko rälläkän osumia muuallekin sarviin? Siihen auttaa, ennen ruosteen syntymistä, kromimaali. Siveltimellä.

Loistava vinkki, kiitos! tuollahan sen reiän saa juuri oikeaan kohtaan ja erittäin napakaksi! Tuttua ainetta, mutten ole vuosiin käyttänyt.

Muualle ei tullut osumia. Tanko on nätti ja just sopivainen noiden sovittimien kanssa.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 09, 2012, 21:32:17 ip
voi vihdake.

tappelin koko päivän yleiskiinnikkeiden ja wingrack-härdellin kanssa.

tuloksetta. ärsyttääpä.

sain kerran symmetrisesti laukut oikealle paikalleen ja oikeaan asentoon, paitti että takapenkkiläiselle ei jäänyt persiintilaa.

purin pois yrittääkseni uudelleen, mutta ei siitä mitään tolkullista syntynyt. kirpale.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 10, 2012, 14:28:20 ip
voi vihdake.


alan pikkuhiljaa uskoa ettei cali jackaliin saa yleiskiinnikkeillä givi-laukkusarjaa kiinni. vastahan noihin kiinnikkeisiin on palanut 400e riihikuivaa.

takaiskarit ovat sen verran muhkeat, että on pakko viedä wingrack todella kauas sivulle. samalla taas ei riitä yleissarjassa "kantama". Jos taas vie reilusti taapäin, tulee kaikkiin kiinnikkeisiin momentti samaan suuntaan.

perkeleen keksintö. kiertäkää kaukaa.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 10, 2012, 17:51:28 ip
takaiskarit ovat sen verran muhkeat, että on pakko viedä wingrack todella kauas sivulle. samalla taas ei riitä yleissarjassa "kantama". Jos taas vie reilusti taapäin, tulee kaikkiin kiinnikkeisiin momentti samaan suuntaan.

Momentin saa tapettua kun virittää pannan takalokarin yli. Ruma mutta epävarma, eli just hyvä.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: kaide - Kesäkuu 10, 2012, 21:47:06 ip
Pistä kuvaa aiheesta, niin vois antaa ideoita. Mitä taaemmaksi systeemiä vie taaksepäin, sitä labiilimpi kokonaisuudesta tulee.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 10, 2012, 23:37:45 ip
Pistä kuvaa aiheesta, niin vois antaa ideoita. Mitä taaemmaksi systeemiä vie taaksepäin, sitä labiilimpi kokonaisuudesta tulee.

... ja mitä edemmäksi sen laittaa, sitä vähemmän mamma sopii kyytiin :)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/534103_10150958968587722_1368187792_n.jpg luulisin että siitä tuli tuollainen.

vielä pikku säätöä ja se taitaa olla siinä. Nylokit puhkinuxxittuina ja kiinnikkeet naarmuilla .)

ongelma on että tellinki on per puoli kiinni kolmella tangolla, jotka kaikki ovat kiinni etupäästään rungossa ja takapäästään sitten wingrackissä.

gravitaation ja muiden voimien aiheuttama momentti menee siis tankojen vääntöön ja wingrack kokonaisuutena taipuu alaspäin, eikä tietenkään mitenkään saa muttereita "niin tiukkaan" ettei tätä tapahtuisi. vaan minkäs teet kun en parempiakaan kiinnityspaikkoja ja -tapoja löytänyt.

momentin tappamiseksi pistin pannan takalokasuojan yli. panta estää wingrackin painumisen alaspäin. taidan vielä katsella, saisiko tuon painumisen/kiertymisen topattua jollain fiksummalla tavalla
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: kaide - Kesäkuu 10, 2012, 23:57:47 ip
Kunhan vaan pysyy kasassa eikä ala vipattaa normivauhdissa motarilla.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 11, 2012, 09:57:53 ap
Kunhan vaan pysyy kasassa eikä ala vipattaa normivauhdissa motarilla.
''

Käytiin eilen koeajamassa kaksi päällä taajamanopeudella.Yksi pultti menee pikkaisen liian pitkälle takalokarin sisälle. Töyssyssä kuului "runts" kun takarenkaaseen alkoi syntyä uutta uraa.

Yksi päällä ei mitään ongelmia, eikä tuo vaimokaan montaa kymmentä kiloa paina.

Hoidan tuon pultin, tsekkaan saako takaiskareita jäykemmiksi ja mietin tuota panta-juttua. Ohessa linkki kuvaan joka toivottavasti hämmentää tarpeettomasti lisää.

http://koti.kapsi.fi/~jsavola/2012-06-11-102.jpg

Edit: Enpä muista mitä nuo säädöt noissa iskareissa tekevät: esijäykistys? vaimennus?

Edit: tuossa kuvassa on vielä yksi pala, jonka aion poistaa, tuossa keskimmäisessä tangossa. Palasta ei ole mitään hyötyä, päinvastoin, juuri tuossa kohdassa ja tapauksessa.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: motomatti - Kesäkuu 11, 2012, 23:01:32 ip
Iskareista löytyy kaksi säätöä: jousen esijännitys alapään kromiholkkia pyörittämällä ja numerokiekolla paluuvaimennus. Jokaista jousen esijännityspykälää kohden pitää paluuvaimennusta kiristää 3 - 5 numeroa että vaimennusteho säilyy. Muistaakseni.

Onhan sulla porakone, onhan? Poraa lattaan toinen reikä edellisen viereen ja rungon kulmakappaleeseen niin alkaa ryhtiä löytyä ja jos on mahdollista, lyhennä lattaa.
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: egon - Kesäkuu 12, 2012, 08:28:47 ap
Onko satulan alta taaksepäin ulottelevan runkoputken päässä pultinreikää? Sehän on luonnollisin paikka ottaa vastaan maan vetovoima laukkuihin nähden. Siihenkin kyllä pitää varmaan tehdä jotain levityspalaa että saa runkoputken ja telineen välisen raon kurottua umpeen. Eteenpäin suunnatuilla reaktiotangoilla sitten estetään koko zydeemiä pyörähtämästä sen varsinaisen kannatinpultin ympäri. Tuo panta tietenkin toimii aika hyvin samassa tarkoituksessa, mutta siitä ei tule tukea telineen poikittaiseen kallisteluun nähden eikä se etä laukkusysteemiä hypähtämästä ylöspäin nimismiehenkiharoissa.   
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 12, 2012, 09:14:37 ap
Onko satulan alta taaksepäin ulottelevan runkoputken päässä pultinreikää? Sehän on luonnollisin paikka ottaa vastaan maan vetovoima laukkuihin nähden. Siihenkin kyllä pitää varmaan tehdä jotain levityspalaa että saa runkoputken ja telineen välisen raon kurottua umpeen.

On siinä, ja tukeva onkin. Mainittu reikä on käytössä. Siitä menee tanko http://koti.kapsi.fi/~jsavola/2012-06-11-102.jpg kuvassa näkyvään toisiksi vasimpaan pultinreikään.
 

Lainaus
Eteenpäin suunnatuilla reaktiotangoilla sitten estetään koko zydeemiä pyörähtämästä sen varsinaisen kannatinpultin ympäri. Tuo panta tietenkin toimii aika hyvin samassa tarkoituksessa, mutta siitä ei tule tukea telineen poikittaiseen kallisteluun nähden eikä se etä laukkusysteemiä hypähtämästä ylöspäin nimismiehenkiharoissa.   

Vapausasteitahan on kuusi, ja kaikki pitäisi olla tukittu (x-, y-, z-siirtymä, x-, y-, z-kiertymä). Nyt ei ylöspäin nousemista ole torpattu tarpeeksi hyvin, ja sille olisi varmasti syytä tehdä jotain.

Jos pistäisi pannan sijaan molemmille puolille raudan joka torppaisi nousun ja laskun (käytännössä kiertymän rätkän vaakasuunnassa poikki-akselin suunnassa) niin kyllä se sitten taitaisi olla valmis.

Nyt kun on paikka löytynyt telineelle, voi yksittäisiä muutoksia tehdä "suhteellisen helposti".
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: millegt - Kesäkuu 12, 2012, 14:43:21 ip
Saako sitä keskitankoa iskarin ylä korvaan kiinni, eikö siellä lokarin sisällä ole rautaa missään mistä saisi pystytuen takalaukun raudalle, sillä se homma hoituisi, saisko sinne rapattua jonkun latan kiinni millä pääsisi pystyvoimia ottamaan kiinni
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: egon - Kesäkuu 12, 2012, 15:44:20 ip
Tuo keskimmäinen puikko jäykistää kiinnitystä aika vähän. Jos pystykuormat tulevat runkoputkien jatkeille, niin laukkusysteemin kippaamisen tai eteenpäin kaatumisen jäykistäisi tehokkaasti kun olisi aineet millä aliimmaisen ja samalla etummaisen kiinnityspisteen saisi kytkettyä vaikka takajousen yläkorvakon kanssa saman pultin alle. Tai vaikka keskimmäisenkin tangon kun saisi kiinni sinne ylös niiin tulisi tukevampi. Tuolla tavalla jalkatapin kiinnitysrautaan vedettynä se toimii vähän kuin köytenä. Saattaapa se pysyä niinkin, mutta itsellä on vastaavan laukkusysteemin kiinnityksestä sen verran kokemusta että uhraisin kotona vielä hiukan aikaa ja vaivaa ettei tarvi tehdä sitä jossakin keskellä ei mitään ja vähäisillä työkaluilla.

Suoraan takalaukun alta on vaikea löytää kiintopistettä, olen kerran joutunut senkin väkipakolla hakemaan kuin Ukrainassa putosi koko zydeemi huonolle mallille kun omatakemistä kiinnikkeistä murtui liitos hemmetinmoisen jytkytyksen seurauksena. Tilapäisavuksi löytyi ojasta laudan pätkä, joka mahtui takalaukun alle ja toinen pää takamatkustajan peffan alle. Sillä keinoin tultiin ihmisten ilmoille ja lopulta löydettiin paikka, jossa oli hitsauskone. Siitä eteenpäin elämä olikin kuin silkkiä vaan. 

Nuo laukuthan on todella hyvät, joten niiden puolesta on tulossa hyvät reissut.    
Otsikko: Vs: Givi-laukut kiinni Californiaan?
Kirjoitti: MotoJussi - Kesäkuu 12, 2012, 20:14:49 ip
Saako sitä keskitankoa iskarin ylä korvaan kiinni, eikö siellä lokarin sisällä ole rautaa missään mistä saisi pystytuen takalaukun raudalle, sillä se homma hoituisi, saisko sinne rapattua jonkun latan kiinni millä pääsisi pystyvoimia ottamaan kiinni

Kyllähän iskarin yläkorvakkeissa on pultinreikä. H&B:n tavarateline/sissybar oli niissä kiinni. Pitää miettiä, uskaltaako niihin laittaa laukkujen kiinnikettä.

Lokarin sisäpuolella on pelkkää ilmaa, mutta lokari itse on paksua peltiä. Mietin jopa sellaista että laittaisin takalaukun alta kiinnikkeen takalokariin. Niitähän on sellaisia värinänvaimennusjuttuja: Paksu kumi jossa on jenka molemmissa päissä.

Vielä tässä ehtinee hieman säätää.