Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: taksi347 - Maaliskuu 16, 2012, 10:50:36 ap
-
Kevään lähestyessä löysin autotallin peränurkasta -96 mallisen Nevadan. Joku oli syksyllä sen sinne hylännyt. Uteliaisuuttani täräytin fillarin käymään. Vähän kun annoin sille ryyppyä, tärähti se nöyrästi käymään ;D Hetkisen putputettuaan, huomasin vasemman kaasarin vuotavan melkein lotonaan bensaa >:(. Mistä moinen moinen tauti on talven aikana tullut ???
-
Kaasuttimen neulaventtiilihän se on mennyt todennäköisesti käyttämättömyyttään jumiin. Voi lähteä toimimaan kun kopsauttaa kaasuttimen kylkeen kevyesti esim. ruuvimeisselin kahvalla. Tai sitten kaasari auki ja puhdistus.
Mika
-
Eipä maksa mansikoita vaihtaa uutta neulaventtiiliä. Muutenkin kaasareiden huolellinen puhdistus tuon ikäiselle kannattaa. Kaikki irtoava pois kaasareista ja kuluneet osat vaihtaen. Mopo-Sportilta saa kätevimmin PHBH kaasareiden huoltoromut.
-
Tuollaista vikaa arvelinkin :-\ Päätin lähteä kylälle tankkaamaan. Täällä Lounais-Suomessa on tiet jo aivan kuivat ja melkein kymmenen astetta lämmintä. Vanha ori lakkasi kuolaamasta, kun pääsi hieman maantielle kirmaamaan. Kiitos neuvoista, sillä pelästyin jo, että Nevadalla on jokin pahempikin tauti :D
-
Odota hetki ja koita uudestaan: omasta kaasaripelistä on ajanut kohokammiosta yli kevään ensi käynnistyksen jälkeen parina viime vuotena.
Seuraavana päivänä toiminut ok ilman mitään huoltoa -->mahtaisko o-rengas tiiviste kutistua/turpoilla nyky bensasta?
Talven ajan on kammiot laskettu tyhjiksi.
-KG-
-
..tai tarkemmin ajateltuna neulaventtiilin "kuminen"kärki alkaa pitämään tauon jälkeen bensaa saadessa?
Neulaventtilit alkuperäiset ::) 25 v ja rapiat 300 tkm
-KG-
-
Eli puhdista kaasarit. Neulan välissä ollut jotain pientä. Todennäköisesti kohokammioiden pohjalla on hienoa sakkaa. Itse käytän kerran ainakin kesässä auki, vaikka letkussa on parikin filtteriä. Myös ne kaasarin esifiltterit, jotka on siinä letkunipassa, kannattaa putsata tasaisin välein.
-
Kevään lähestyessä löysin autotallin peränurkasta -96 mallisen Nevadan. Joku oli syksyllä sen sinne hylännyt. Uteliaisuuttani täräytin fillarin käymään. Vähän kun annoin sille ryyppyä, tärähti se nöyrästi käymään ;D Hetkisen putputettuaan, huomasin vasemman kaasarin vuotavan melkein lotonaan bensaa >:(. Mistä moinen moinen tauti on talven aikana tullut ???
Alkyylibensaa ois hyvä laittaa viimeiseksi syksyllä kaasarilaitteeseen.
Mut kun se maksaa ihan sikana eitä sitä saa joka paikasta, niin aika harva taitaa käyttää.
-
Eipä siihen kannata aikaa uhrata, jos vuoto loppui jo. Joku nokare tai hapettuma oni päässyt neulaventiilin toimintaa häiritsemään tai uimurin koho on kuivuuttaan ollut jumissa, jos huolellinen talvisäilyttäja on muistanut tyhjentää uimurikammiot. Jos niitä ei tyhjennä, niin seurauksena voi olla koneen täyttyminen polttoaneella hanan jäädessä aukiasentoon tai suuttimien tukkeutuminen tiivistyneestä polttoaineksesta.