Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: KariL - Maaliskuu 13, 2012, 22:03:10 ip
-
Kun edessä on kumminkin taas pitkä ja viileä kevät, niin suunnittelin lämpökahvojen hankintaa Caliin.
Paikallinen huolto tarjoaa kahta mallia - Oxford, jossa tulee kokonaan uudet kahvakumit, ja sitten sellanen, jossa elementti laitetaan omien kahvojen sisään.
Onko kokemuksia, kumpi olis parempi? Vai olisko peräti joku muu?
Calin kahvakumit kyllä tyylikkäämmät kuin ne oxfoordit...
KariL
-
Itse ostin viime keväänä kahvalämppärisetin jossa vastuselementti asennetaan alkuperäisten tuppien alle.
Toimivat riittävän hyvin kevät- ja syysajeluissa. Pieni kauneusvirhe on kytkinpuolen tupen hitaampi lämpeäminen johtuen
siitä, että lämpö johtuu ohjaustankoon helpommin kuin kaasukahvan puolelta .Kaasukahvan muovi eristää vastuksen
paremmin ohjaustangon metallista ja siten kaasukapulan puoli lämpeää nopeammin.
Laitoin kyllä ohuen eristyksen kytkinpuolelle tangon ja vastuksen väliin. Pitäis vissiin laittaa
alumiiniteippiä väliin jos haluaisi paremman eristyksen.
Kaveri hankki K100:een sen mallin jossa tulee kokonaan uudet lämmitettävät tupet.
Lämpiää tasaisemmin mutta alkuperäiset tupet pitää poistaa ja uudet oli tosi tiukat asentaa.
Kummallakin pärjää. Tosi mukavat kesälläkin sateen sattuessa. Voi ajaa notkeammilla hanskoilla viileämmälläkin kelillä.
-
Alotan ajokauden patterihanskoilla kera Sinisalon tankorukkasten. Ei pitäs kylymän eikä kosteuden käydä kämmenselkään.
-
Mulla on Saiton tupelliset. Pelas hyvin Stelvion lumipyryssäkin. V11 Sportissa oli asennuksessa hankalinta saada sovitettua ohjausyksikkö stongaan. Ei cliponeissa meinannut olla tilaa. Ne irtoelementtiset on vaikea laittaa paikalleen. Vanhat tupet saa helpoiten irti kun puhaltaa paineilmaa tupen raosta. Ei tarvii hikoilla tai rikkoa mitään.
-
Jos on näpertelyintoa, niin ei ne irtoelementtien asennus mitään rakettitiedettä ole. Pistin omaani kytkinpuolelle alumiiniteippiä, mutta silti se lämpiää vähän hitaammin. Sen tehovastuksen, joka pudottaa tehon puoleen, asennus kannattaa miettiä vaikka nippusiteillä runkoon kiinni, niin tulee jäähdytystä samalla. Toki jos halutaan laatua ja portaatonta säätöä, niin sitten uudet tupet ja €:ja kehiin.
-
tulisko lämpö paremmin kahvaan jos laittas vastuksen ja tangon väliin jonkin lämmönkestävän teipin (Kaptonia tai mitä se nyt on...)?
-
soralinkoon aikoinaan laitoin ne elementit.
kytkimen puolelle tosiaan kannattaa laittaa eristystä - juurikin mainittua alumiiniteippiä ja jotain muuta, esim. teippiä, kutistesukkaa tmv. paksuus kannattaa huomioida, että saa tupen takaisin.
takaisinlaitto on helppoa, hiuslakkaa _runsaasti_ kahvaan ja tuppeen ja paikalleen. hetken päästä jämähtää paikalleen.
ne oxfordit on siitä huonot, että kahvan paksuus kasvaa aika paljon, eli jos on "näppituntumasta" tarkka, niin nämä ei ole parhaat vaihtoehdot.
-
Laita kaasukahvan kumi myös vasemmalle,niin saa kunnon eristeen väliin..
Lämpenee tasaisesti..
-
Täällä kanssa Loisílta joskus hankitut Saitot V11 laitettuna. On hiukan paksummat kuin alkuperäiset -mielestäni parempi tuntuma näissä kuin orkkis tupeissa.
-KG-
-
Onko kekään testannut Bilteman lämpökahvoja?
-
Mulla on MZ:ssä pilteman lämpökahvat ja pelaa hyvin.
-
Bilteman lämpökahvat , ovat vähän kuin 1200 Lattarauta. Molemmat tekevät sen, mihin ne on tarkoitettu. Biltemoilla ajoin kaksi ajokautta, ja vuosi takaperin vaihdoin Stormilta Koso merkisiin. Eli, Biltemakin toimii, mutta siinä on kaksiportainen lämmönsäätö.(kyllä se HI asennossa tarpeeksi lämmitti, ei sen puolee). Kosossa viisiportainen. Bilteman kahvan kuviointi on niin karkea, että kaasunpidike(leputtaja) ei pitänyt paikkaansa, vaan antoi kokoajan periksi. (se mua henk.koht.harmitti). Koso lämpee tosi hyvin. (katteella ei tarvi kolmosta enenpää käyttää). Tosin, Biltema on runsaat puolet halvenpi. Eli tämmönen kokemus oli mulla. T: Vacilando
-
Kiitokset vinkeistä.
Moto Italiasta tuli tieto, että Calin omia lämpökahvoja ei voi laittaa, kun tässä AN mallissa on sama kahva kuin Vintagessa. Siinä (kaasupuolen)kahvassa oleva katkaisija ja johtosarja on varattu lisävaloille! Että tarvikepuolta vissiin kateltava...
KL