Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Korkki - Maaliskuu 07, 2012, 22:12:23 ip
-
Terve,
Ehkä tämä on hieman erikoinen toive ja eka viesti foorumille mutta koetetaan kuitenkin :)
Elikkäs,pyörän vaihtoa miettiessä kovasti kiinnostusta on herättänyt Breva 1200 tai Sport 1200. Noita kun ei näytä ylenpalttisesti olevan varsinkaan Oulun seudulla hämmästeltäväksi niin pitää turvautua Guzzi foorumilaisiin. Joten löytyykö ketään Oulusta tai lähialueilta (n. 200km säteeltä), jolla olisi Breva tai Sport ja jota voisi käydä katsomassa ja ajoasentoa koettamassa?
Mikäli tällainen ystävällinen henkilö löytyy niin tarjoan kyllä kahvit / kaljat vaivanpalkaksi.
S-postiosoite löytyy profiilitiedoista, myös tekstarilla tai soitolla tavoittaa: nolla viisi nolla 4861334.
Hyvää kevättä / kesän odotusta!
T. Juha
-
Lähde Loimaan pyörä kattsomassa ja koeajaa...
http://www.loimaanlaatuauto.fi/etusivu/vaihtovalikoima/moottoripyorat
-
Kiitti vinkistä ;) Hieman kaukana tuo on mutta pidetään mielessä jos kevväämmällä tulee tarve käydä koeajaa...
Sen verran tarkennusta tuohon ekaan viestiini, että Breva kiinnostaa hitusen enemmän mutta Sporttikaan ei ole poissa laskuista.
-
Tuommonen tuli vastaan: http://cycle-ergo.com/ Saa sillä ainakin teoriassa jotain kuusaa, ehkä.
Jos Seinäjoella päin liikut niin sporttia saa kyllä tulla kokeelemaan.
-
Eikös tuosta Sportista saa Brevan, jos vaihtais Sprottiin Brevan stongan ja pleksin? Taitaa rungoltaan olla ihan sama pyörä. Tietysti moottori on eri + jotain kosmetiikkaa...
-
Kokeilin Muuten tuolla Cycle-Ergo ohjelmalla, miltä näytän oman pyörän päällä. Valehtelee varmaan 15 senttiä liikaa pituutta! Polvet oli samassa kohtaa kuin nyrkit.. Samoin vaimon pyörän päällä, näytin suht kookkaalta.
-
Tuommonen tuli vastaan: http://cycle-ergo.com/ Saa sillä ainakin teoriassa jotain kuusaa, ehkä.
Jos Seinäjoella päin liikut niin sporttia saa kyllä tulla kokeelemaan.
Kiitos Ikkala Sportin kokeilutarjouksesta.
Tuota cycle-ergo saittia on kyllä tullut testailtua eri mopoilla.
@California, vissiin ne Sport & Breva on aikalailla samoja pyöriä (korjatkaa paremmin tietävät). Olikohan koneessa jotain eroja...tehot on ainakin erit.
Tietääkö muuten kukaan onko Brevassa muuttunut ajoasento vuosimallin 2006 jälkeen? Nettimotosta bongailin, että Kuopiossa ois -06 Breva. Siellä jos kävis kaverin luona vierailulla ja samalla tsekkaa tuon pyörän niin sais livenä osviittaa mm. ajoasennosta.
Motoitaliaan kun soittelin niin sieltä sanottiin, että saattaa olla stonga muuttunut hieman (muttei 100% varmasti muistanut). Norgessa ilmeisesti on sitten stonga samanlainen kuin Brevassa (taas saa paremmin tietävät korjata).
-
Moi,
Mielestäni Norgessa ja Brevassa on sama stonga alkuperäisenä.
Norgehan on periaatteessa katteilla varustettu Breva...
Mikäli haluat pystympää ajoasentoa niin lämpimästi suosittelen näitä:
http://www.helibars.com/products-by-bike/moto-guzzi
Hommasin netin kautta Norgeen ja ajomukavuus jäykkäselkäiselle parani oitis, kun sellaiseen oli Calilla tottunut...kuin Norgefornia ;D
Mikäli tykkäät kyykymmästä niin tuossa Sportissa on perusstonga etukenompana kuten Ikkalan Samilla.
Reima
-
Ei noita ole kyllä paljon täällä pyörinyt... Yritin etsiä sitä kerhon jäsenluetteloakin - siinähän oli listattuna mopot ja asuinpaikat, mutta olen tallettanut sen varsin hyvään paikkaan, eli ei harmainta aavistusta mihin. ???
Grison kylmät tyypit (en ole myymässä, eli ei koeajoa - olen ilkeä ihminen) olisin voinut Oulussa järjestääkin, mutta kun ei kelpaa niin ei väkisin... ;D
.
-
12 Sporttien ajoasennoissakin on sitten muuten vähän eroa, sarvet on erilaiset, vanhemmassa 2v mallissa on etukenompi ja tuossa 4v vähän pystympi. Mutta noihin nyt on helppo ne sarvet vaihtaa kun ovat mallia perinteinen. Mulle riitti kun vähän käänsi eteenpäin.
Norge/breva/sport kolmikosta sportin penkki on kaikista surkein. Ainakin mun takalistolla mitattuna. Nyt talven aikana ostin norgen penkin ja tuntuu paljon paremmalta.
Samanlaisiahan nämä kaikki kolme on hyvinkin pitkästi, jousituksista yms löytyy pieniä eroja.
Breva on vissiin poistunut mallistosta? Ei ainakaan motoitalian listoilla näy.
Käy nyt toki se grisokin kokeilemassa.
-
Norge/breva/sport kolmikosta sportin penkki on kaikista surkein. Ainakin mun takalistolla mitattuna. Nyt talven aikana ostin norgen penkin ja tuntuu paljon paremmalta.
Mulle sopii Norgen jakkara ja vyöruusu tykkää hyvinkin. Millaisen pukin ostit?? Suomestako?
-
Norge/breva/sport kolmikosta sportin penkki on kaikista surkein. Ainakin mun takalistolla mitattuna. Nyt talven aikana ostin norgen penkin ja tuntuu paljon paremmalta.
Mulle sopii Norgen jakkara ja vyöruusu tykkää hyvinkin. Millaisen pukin ostit?? Suomestako?
Piikkiöstä se on. Ihan siis norskin vaki penkki. Kai. Verneri siihen oli varastossa kompastunu ja muisti että minä oon tuota sportin jakkaraa manannu. Eikä paljoa edes pyytäny, verhoilukin olis maksanu enempi kun tuo uus käyttämätön jakkara.
-
Breva 1100 löytyy nyt Turusta,Raisio, Pieksämäki, Imatra, Laukkaa, ja Piikkiö - sportmalli. (ei 1200
-
Tässä olisi Tupoksessa yksi 2006 mallin 1100 Breva. Saa sitäkin käydä kokeilemassa.
egon
nolviisnol viiskuuskasi ykskasi neljäkasi
-
Hello,
kiitos Olli Grison tarjoamisesta kylmätyyppäykseen. Sellasen päällä olen joskus istuskellutkin, tosi hieno pyörä sekin. Enemmän nyt vaan kallistunut tonne Breva (ja Sport) suuntaan :)
Ikkala, kyllä Breva Motoitalialta pitäs vielä löytyä http://www.motoitalia.fi/motoguzzi/www/popupcard.php?id=20 (http://www.motoitalia.fi/motoguzzi/www/popupcard.php?id=20)
Puhelimessa myös kertoilivat, että on sitä saatavilla kun ihmettelin sitä ettei Guzzin Italian nettisaitilla ko. pyörää enää ole.
Egon, otan varmaan tässä joku päivä yhteyttä (kevään aikana, tarkemmin en osaa vielä sanoa) jos kävis kattoo sitä sun Brevaa, kiitosta vaan!
-
Niinhän siinä kävi, että Brevaa ei ollut enää tehtaan varastoissa ja menin ostamaan Sportin. Lauantaina olisi tarkoitus ajella se sitten Piikkiöstä Ouluun.
Kiitokset vielä Egon -nimimerkille Brevan tyyppauksesta.
-
Sportti on varmasti ihan yhtä hyvä vaihtoehto.
Käväise näyttämässä sitä parittomana maanantai-iltana Maikkulan Nesteellä.
-
Kävin perjantaina Piikkiössä ja kuulin, että meitä Oululaisia laakkaa sielä ihan päntiönnään. Onneksi olkoon Sportin hankinnasta ja jos Oulun seudulla törmäät punaseen Quotaan, niin tule koeistumaan. Hyvä pyörä, kuluu paikallaan ollessa vain toisen puolen kengänpohja.
-
Onnea uudelle guzzille vaan. Minkäs värisenä ostit/sait jos saa kysellä?
Mua jännitti tuo uusi moniventtiilimoottori tuon sportin suhteen mutta eipä siinä mitään ole ollut. Vasta reilu 50 tuhatta mittarissa mutta ei se ihan susi näköjään ole.
Joko totesit alkuperäisen satulan kelvottomaksi.... ;)
-
Kiitoksia onnitteluista.
Pitää pyörähtää Maikkulassa joku Maanantai, tänään ei varmaan ehi.
Mustana sen ostin ja ABS jarruilla. Rosso Corsa olisi aika makee mutta en viittinyt väristä maksaa lisää, kun mustanakin tuo on minusta tosi hyvän näkönen.
En nyt satulaa vielä aivan kelvottomaksi todennut. Ainoa pikku juttu minkä huomasin, oli että oikea etureuna satulassa ei istu yhtä tiiviisti tankkia vasten kuin vasen puoli. Jää sellanen reilu sentin rako ylös/alas suunnassa ja hieman tankista ulospäinkin se satulan reuna tulee. Tuon kanssa kyllä pystyn elämään, pieni kosmeettinen haitta.
Niin ja pitää vielä mainita, että ainakin tuon ekan lenkin jälkeen kyllä tykkään pyörästä, oli aika kiva peli ajella vaikka keli olikin melkoisen paska lähes koko matkan :)
-
Kiitoksia onnitteluista.
Pitää pyörähtää Maikkulassa joku Maanantai, tänään ei varmaan ehi.
Mustana sen ostin ja ABS jarruilla. Rosso Corsa olisi aika makee mutta en viittinyt väristä maksaa lisää, kun mustanakin tuo on minusta tosi hyvän näkönen.
En nyt satulaa vielä aivan kelvottomaksi todennut. Ainoa pikku juttu minkä huomasin, oli että oikea etureuna satulassa ei istu yhtä tiiviisti tankkia vasten kuin vasen puoli. Jää sellanen reilu sentin rako ylös/alas suunnassa ja hieman tankista ulospäinkin se satulan reuna tulee. Tuon kanssa kyllä pystyn elämään, pieni kosmeettinen haitta.
Niin ja pitää vielä mainita, että ainakin tuon ekan lenkin jälkeen kyllä tykkään pyörästä, oli aika kiva peli ajella vaikka keli olikin melkoisen paska lähes koko matkan :)
Mustahan se mullakin. Harmaan olisin halunnu ja semmosen alunperin ostin mutta ei aina voi onnistua.
Brevan/norgen penkki sopii sitten heittämällä paikalleen kun alkaa takapuoli puutua. Tosin sitä matkustajan paikan peittävää muoviläpyskää niihin ei saa kiinni.
Pieniä vinkkejä jos alkaa kuulu italialainen sähköpuoli krenata: Kannattaa pitää pieni pullo vaikka WD-40 suihketta mukana penkin alla. Tuossa mun rotiskossa alkaa ainakin starttinappi ja vilkunkatkaisin takkuamaan pitkän sateessa ajon jälkeen ja joskus pelkkä pesukin riittää, varsinkin starttinapille. Katkaisimien kunnollinen uittaminen tuommosilla suihkeilla auttaa. Vielä saat toki takuuseen uudet katkaisijat mutta samanlaisia ne on hetkenpäästä.
Samaten bensamittarin anturi heittelee vikakoodeja sinne vikamuistiin vaikka mittarin toiminnassa ei vikaa olisikkaan. Mulla tuo anturi vaihdettiin 30 huollossa mutta mikään ei muuttunut miksikään. Vikakoodi on muistaakseni DSB 05. ( Ajotietokoneen kautta pääset noita koodeja lukemaan, dignosis tai jotain ja kun kysyy koodia niin 36421.)
Etujarrun valokytkin on myös säädetty ihan liian herkäksi. Tämä on tullut vastaan kahdessa tämmösessä sportissa ja yhdessä brevassa. Eli kannattaa tarkistaa. Kytkin on niin herkkä että kun vauhtia on tarpeeksi, yli sata, painaa ilmanvastus kahvasta löysät pois ja jarruvalo palaa. Eihän tuota mistään huomaa vasta kun joku takanatulija siitä kertoo. Mä korjasin tuon poraamalla isomman reijän katkaisijan kiinnitysruuviin jolla saa vähän säätövaraa ja laittamalla ihan tavallista teippiä siihen kahvan tappiin joka katkaisijaan nojaa.
Ja sitten nämä http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3390.0 Nuo on uskoakseni enempi yksilövikoja.
Niin ja se bensaputki. Saattaa hiertää ittensä puhki ilmanputsarikoteloa vasten. Ei todennäköistä mutta näköjään mahdollista.
-
Oolrait, hyviä vinkkejä, kiitos.