Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: millegt - Helmikuu 15, 2012, 16:01:09 ip
-
Olikos tämä jo täällä, poimin tuolta VMPK:n sivuilta
http://www.renardmotorcycles.com/en/assembly_process.php
-
Ja vaikka se olisi tällä, se olisi liian kallis.
-
Virolainen merkki ja idea. Moottori Italiasta/Saksasta jousitus Ruotsista ja runko Suomesta.
-
Idea on kyllä Amerikasta: Confederate. ;D
-
Niinkun mikä idea? Confederatessa on teräsrunko ja girder-keulaa on käytetty moottoripyöräilyn hamasta alusta asti..
-
mää kattosin että siinä on Guzzin kone mutta eikös se ole ?
-
Joillain valmistajilla on ollut kisakäyttöä varten hiilikuitinen runko mutta ne ovat muodostaneet vain pyörän rungon kuten metallistakin tehty.
Tässä on itsekantava runko joka toimittaa myös katteen tehtävää. Valmistettu Vilppulassa.
Niin kuin useimmissa autoissa: kuorirakenne kantaa kuorman.
Myös keula on hiilikuitua mutta niin kuin täällä jo todettiin, girder-tyyppinen.
Vaihteisto ja osa voimansiirrosta on peräisin Guzzin tehtaalta kuten myös moottorin aihiokin mutta kone on rakennetttu uudelleen Saksassa, en nyt muista pajan nimeä, suuremmalle kuutiotilavuudelle ja uudistetulla ruiskutusjärjestelmällä.
CARC-tuentaa ei ole käytetty vaan lähin vastaava esikuva löytyy Daytonasta. Siis avokardaani suuntaistuettuna jolla vältetään kaikki jäykän kardaanin ongelmat.
Mielestäni tällaiselle oivallukselle pitää nostaa hattua mutta sen ennakkoluulottomasti tieliikennekäyttöön kehittäneille myös kumarran.
-
Paitsi että ei. Keula on alumiinia, sivuposket siihen on tehty hiilikuidusta. Näkyy erittäin hyvin Kopterilehden jutusta. Näköiskuitua keulassa siis.
-
Niinkun mikä idea? Confederatessa on teräsrunko ja girder-keulaa on käytetty moottoripyöräilyn hamasta alusta asti..
Niinpä. Mutta samaa näköä on, tuskin sattumaa. Ja, kuten totesit, ei siinä mitään uutta ole, joten juuri näköhän siinä ideana on
-
kone on rakennetttu uudelleen Saksassa, en nyt muista pajan nimeä
Tuolla: http://www.motoguzzi-center-lamparth.de/tuning%20einspritzer.htm (http://www.motoguzzi-center-lamparth.de/tuning%20einspritzer.htm)
Grison 8V moottori porattiin 1330 cc tilavuuteen, Mahle männät. 123 hv/134 Nm.
"Alkuperäiset sylinterit porattiin ja Nicasil -pinnoitettiin. Mahlen aihioista valmistutettiin suuremmat mutta alkuperäisten painoiset männät niin että tasapainotusta ei tarvittu. Palotilat ja kanavat työstettiin ja nokka-akseli optimoitiin vääntöä ajatellen. Imupuolella muutettiin imuilmakoteloa, pakopuolella käyttöön tuli Termignoni vaimennin. 600 km sisäänajon jälkeen optimoitiin Weber -ruiskutusjärjestelmä. Jonkin verran terävämmällä nokka-akselilla voitaisiin tehoa vielä nostaa, tässä painotettiin kuitenkin vääntömomenttia."
-
Dry weight: 170kg
Respect!
-
Lujitemuovi, kun lujite valitaan oikein ja lujuuslaskenta tehdään perusteellisesti, on varsin kevyttä.
Tässä muovipajan sivut: http://www.csi-composites.fi/
Taannoin olin noiden ukkojen kanssa samassa paikassa duunissa kunnes siellä tehtiin hieman "järjestelyjä".
Ihan mielenkiinnon vuoksi on mukava seurata tuon FlyNanon edesottamuksia. Kivoja kulkupelejä heilläkin. http://flynano.com/