Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: kaukasus - Joulukuu 24, 2011, 21:28:34 ip
-
Terve
Californian omistajana olen alkanut miettiä lisää hevosvoimia. Nykyisellä saa noin 180 km/h ja tarvis lisää. Tarviiko vaihtaa
pyörämerkkiä vai onko vikaa pyörässä.
Hyvää Joulua valkeasta pohjolasta
-
Paljonk tuoho tarttis lissää haipakkaa suora? Siihen kyllä saa.
Ja muuten, ei merkii tarvi vaihtaa, vaan tyyppii!
Mun Norge mitattu navilla ja ei huippu vielä, 212 ja jenkeissä joku ajanut, mut ei tällä tietenkään 238??
Mää kyl olen huomannu 120 on ihan hyvä ja riittävä nopeus mulle.
-
Mihin sitä niin kiirus ettei 180 riitä... :-\
Tuskin tuossa vikaa on, ei mun vanhat calinromut kulje tuotakaan. Vaikka nuorempi on muka vähän viritettykin.
Mutta tuommosella agustalla nyt ainakin ehtiis kovasti.
-
Terve
Californian omistajana olen alkanut miettiä lisää hevosvoimia. Nykyisellä saa noin 180 km/h ja tarvis lisää.
Riippuu vähän siita mitä tuo 180 km/h tarkoittaa, onko mittarinopeutta vai todellista. Plexien koolla ym. on myös merkitystä. Oma Cali Titaniumin on on todettu kulkevan v 2009 Hallin sotilaslentokentällä suoritetuissa nopeusmittauskokeessa tutkan mukaan 195 km/h .
-
Ov varmaa hianoo ajaa satakahreksaakymmentää ja enämpi, tarttis varmaan saara mennä ainaskin kakssataakahreksaakymmentää.
On se komeeta !
Mutta em mää kyllä uskaltas, jonkun 150-160 mittarin mukaan köröttelin viimme suvena ja kyllä se mulle piisas.
Sillä kiiruulla kerkis ulkomaanelävien tykö norjaan ja takasi.
Mutta tota, eihän tässä mun kiiruita kysyttykää, että tää oli ny multa ihan turhaa löpinää.
että semmosta ny sitte.
-
Minä mistään mitään tiedä, mutta siitä huolimatta vakaa ja vankkumaton käsitykseni on; ettei Calia ihan helposti saa kulkemaan yli kahtasataa. Elikkä tökkää viimeistään kansien henkitykseen ja toisiovetoon?
Omassani olen saanut mittarin näyttämään lukemaa 210 km/h, joten oletan tuon aiemmin mainitun, mitatun 195 km/h saattavan olla lähellä. :o
-
Menny suvena piti sitten kokeilla: Iso plexi, kolme laukkua ja minä. Mittarin mukaan 180 nopeutta. Mikä sitten lie se oikea nopeus.
Vaan jo riitti, eipäs tuo maamoottorin tarvitse enempää mennäkään. Tuollakin jo kortti on sen verran hikinen, että huonolla tuurilla se pitää kuivata tuolla Kilon poliisilla. Jos sattumalta sattuu...
-
Menny suvena piti sitten kokeilla: Iso plexi, kolme laukkua ja minä. Mittarin mukaan 180 nopeutta. Mikä sitten lie se oikea nopeus.
Vaan jo riitti, eipäs tuo maamoottorin tarvitse enempää mennäkään. Tuollakin jo kortti on sen verran hikinen, että huonolla tuurilla se pitää kuivata tuolla Kilon poliisilla. Jos sattumalta sattuu...
Mulla oli galissa sama varustus ja mittari näytti 180 navi 176, uskoisin että navin nopeus oli oikein.
-
Pitää sitä sillointällöin kokeilla, kunhan ei neljän ruuhkassa kehä kolmosella. Mieluummin jollain motarilla aamuneljältä. V10 teki 220 mittariin viime kesänä. Oisko Daytona RS nopein vai 1200 Sporttiko se on?
-
Daytona RS...ahh...
Myös omalla kohdalla Lpr ilmailuyhdistys mittasi Calille 190 km/h (PC tuolloin kiinni). Guzziveljet Saksassa kirjoittelevat että "laitettu" kulmikkailla sylintereillä varustettu isolohko (esim. Cali, V11) menee paikallisella baanalla rajoittimelle asti kun on aikaa päästää vaijerit suorana laillisesti. Nämä meidän paikalliset lentokenttävedothan ovat matkaltaan rajoitettuja.
-
Lentokentillä ei voi kutitella lisää huippuja vaihtamalla välillä pienemmälle eli ylikierroksille ja sitten takaisin.
-
Joo, tuolla hallissa oli kiihdytysmatka "vain" 1600m .
-
1200 Sporttiko se on?
Mitä tuohon vastaa sami, että onkos tullut kokeiltua ?
-
1200 Sporttiko se on?
Mitä tuohon vastaa sami, että onkos tullut kokeiltua ?
Kyllä tuo tarpeeksi kulkee ;)
Olisko Griso kumminkin nopein nykyguzzi?
-
Grisolla 239kmh mittarin mukaan, todellista on about 230kmh. Kaks päällä ja täydellä matkavarustuksella ei kulje kuin 228kmh mittarin mukaan :(, oliskohan ollut vastatuuli...
-
Banzai!
Meitzi kokeillut pari kertaa ja Tage sanoi Saksassa kans kokeilleensa,että vanhalla höyryveturilla(Sport Corsa)saa laitettua mittarinneulan lukemaan 240.km/h.
Mikä todellinen,ei tiedä.. Mutta sarjassa vanhat kax venttiiliset,ollaan aika vahvoilla.. ;)!
Toki ei mitään järkee, mutta kuitenkin..
T.Isä-Masa
-
Eiköhän tuo Californian huippunopeus ole marginaalinen juttu, jos nopeutta haluaa niin hajabuusaan kannattaa varmaankin vaihtaa... ::)
Suomalaisilla teillä kun on nuo rajoitteet - ei nuorisopyörä Norgekaan kulje motarilla maksimissaan kuin sataakahtakymppiä..ajotietokoneessa oli kyllä muistissa lukema 164 km/h, mutta taisi kai olla edellisen omistajalta jäänyt, ehkä ... ;)
Nautiskellaan veljet ja turvallisesti!
- Reima -
-
Vanhalla höyryveturilla(Sport Corsa)
Mikä malli tuo tarkemmin on, kysyy nimimerkki "kokematon joulukotka" - joka lentokenttäsuoran päässä maha piukeana sydän pamppaillen ajattelee että "miehen on tehtävä mitä miehen on tehtävä" - että kyllä minäkin... ja painattaa menemään Guzzilla luvan saatuaan tuppi nurin, Hayabusamiesten naureskellessa lähtöpaikalla että "nyt sillä on jo täydet" vähän äänten kaikottua...
-
Oma Californiani kulkee täysiä.
-
Toki ei mitään järkee, mutta kuitenkin..
T.Isä-Masa
Järkeä ja järkeä...
Useimmat moottoripyörät millä minä olen ajanut kuulostavat aika hienoilta silloin, kun ne työskentelevät "täysillä".
Centauro tosin kuullosti penkitettäessä siltä, että jos kierrättää yhtään yli 9000 kieroksen, niin ne melko kovat mekaaniset äänet karkaavat osien kanssa ulkoilmaan usemman metrin alueelle... :)
Kyllä ne 2-venttiiliset Guzzitkin toimivat parhaiten silloin, kun ne kierrokset pidetään siellä 5500 nurkissa tai yli.
-
Banzai!
Camnille,
-1100i Sport Corsa vm.1998 =viimeiset 200.kpl numeroituja pyöriä,muutamilla tuuninkiosilla ym.muilla muutoksilla varustettuja pyöriä sport mallista -94-97.
-2.kpl tullut Suomeen,joista se toinen kolaroitu joitain vuosia sitten,eli ei heti tuu ranne kipeeks moikkailusta samanlaiselle fillarille...
-kuvagalleriasta 2009 vko.tapaamiset kuva 12. ja 2011 kotkat Syökerillä jokunen kuva,yhdessä jopa mummo kyydissä... ;)!
Ekulle,
-kyytiä on annettu/annetaan säännöllisesti juuri syiden takia,jotka mainitsit.
-mut palstalta löytyy henkilöitä,joiden mielestä hetkellinenkin ylinopeus rikollista toimintaa..siksi maininta järjenkäytöstä..
-Cali EV tallissa köröttelyä siihen liityvää nautiskelua varten, mikä tiettyinä päivinä ihan jees..
-HUOM! tasa-arvo, ylinopeus->kortti pois->työtön->asunnoton->jne,jne.. Aika reilu sanktio. Toki ei kaikille,mut mulle ainakin sattuessaan.. :o :o!!
T.Isä-Masa
-
Banzai!
-HUOM! tasa-arvo, ylinopeus->kortti pois->työtön->asunnoton->jne,jne.. Aika reilu sanktio. Toki ei kaikille,mut mulle ainakin sattuessaan.. :o :o!!
Siinä tapauksessa: eihän sitä kortilla ajeta. Montaks kertaa on tien päällä korttia kysytty erikseen? Multa on harvemmin kuin parin kuukauden välein. Heittäisin jotain pari kertaa vuosikymmenessä on muun takia kuin pikku ylityksen.
-
Kyllä mulle Calin nopeus on ihan riittävä.Pysyy hengissä ja kortti ei kuivu.Ajelin kaverin Ducati Streetfighterillä parisataa kilsaa syksyllä ja olihan se kokemus Caliin tottuneelta.Kärsimystä taajamissa kun kulki nykien 35 km tunnissa tyhjäkäynillä.Mutkatiellä pääsi elementtiinsä,oli naama virneessä meikäläisellä.Mutta ihan tappopeli muuten ,etujarru sairaan tehokas ja takajarru täysin tunnoton.Olipa ajelun jälkeen mukava körötellä Calilla.
-
No eipä nää Guzzit ole niitä, joilla tavoitellaan noita huippunopeuksia, mutta pitäähän se kokeilla :). Kummasti vaan hajabusa jää vuoristotiellä jälkeen ja sen kuski läähättää taukopaikoilla kun on niin raskasta ajaa. Grisolla kun liikkuu tasaista tahtia vuorenrinnettä pitkin, niin ehtii poltella sikarin, ennen kun hajabusa saapuu paikalle :).
-
Ette vaihtaneet mopoja välillä?
-
1100i Sport Corsa vm.1998, 2.kpl tullut Suomeen
Hyvä isä kuitennii, hieno peli. Mutta ei kai se mikään höyryveturi ole ainakaan moottorinsa puolesta, jos sama kone oli eri vaihteistoon kytkettynä vielä 2006 käytössä viimeisissä V11 -malleissa ennen nykyisen sportin markkinoilletuloa? Ehkä ajoltaan sitten? On jäänyt jostain aiemmin lukemastani ehkä mieleen että kyseinen ajopeli ei sovi "hienohelmoille". Toisaalta, eikös tuo 2 -venttiilinen "kulmikas" pytty tullut jo LeMans III mukana -81 käyttöön esiintyen ulkomuotonsa puolesta edelleen 2012 mallin Calissa, 31 vuotta täynnä...
-
Olen ajanut tuollaista kakstuhatta jotain Le Mansia, on kyllä Calin koneeseen verrattuna todella notkea ja pehmeä. Protestoi lähinnä laajalla vatkauksella, tyhjäkäynniltä kiihdyttäessä isoilla vaihteilla. California hakkaa kuskin tien penkalle, kun samalla tavalla provosoi.
-
Ette vaihtaneet mopoja välillä?
Eipä vaihdettu. En mä omaani anna kellekkää, enkä olis halunnu busalla ajaa vuorilla. Moottoritiellä asia olikin ihan päin vastoin, en pysynyt perässä mitenkään. Grison huiput 230kmh todellista ja busan 298kmh, joten saksassa baanalla liikuttaessa jäin jälkeen pahasti, sen sikarin verran ainakin per tankki.
-
Moron
-MG Daytonalla -92 menty enimmillään 150, tuuli kävi katteen takaa kovaa, ei kauhean kivaa...huiljensin!
-Ajettua omilla vehkeillä: Yamaha DS6, mittarin mukaan 150?? / Kawasaki 750 Turbo, 160 / Ducati 750SS, 160!
t. Seppo
-
Moron
-MG Daytonalla -92 menty enimmillään 150, tuuli kävi katteen takaa kovaa, ei kauhean kivaa...huiljensin!
-Ajettua omilla vehkeillä: Yamaha DS6, mittarin mukaan 150?? / Kawasaki 750 Turbo, 160 / Ducati 750SS, 160!
t. Seppo
-
Ai km/h?
Tuohan on Daytonan pitämistä vakan alla, jos ei tuon kovempaa kokeile.
Moron
-MG Daytonalla -92 menty enimmillään 150, tuuli kävi katteen takaa kovaa, ei kauhean kivaa...huiljensin!
-Ajettua omilla vehkeillä: Yamaha DS6, mittarin mukaan 150?? / Kawasaki 750 Turbo, 160 / Ducati 750SS, 160!
t. Seppo
-
150km/h DS6:lla vastaa vähintään 160miles/h Daytonalla. Veikkaan, että DS6:lla on ajettu lusin suoralla ja muita Utahin Bonnevillessä. Suureet ovat siis olleet testipaikkakunnalla vallitsevan järjestelmän mukaisia.
-
150km/h DS6:lla vastaa vähintään 160miles/h Daytonalla. Veikkaan, että DS6:lla on ajettu lusin suoralla ja muita Utahin Bonnevillessä. Suureet ovat siis olleet testipaikkakunnalla vallitsevan järjestelmän mukaisia.
Jatkoksi voidaan sitten varmaan olettaa, että se Daytonan 160 mailia vastannee sitten 300km/h jollain oikeasti nopealla pyörällä... :)
Sitten kun saa tuon oman 4-venttiilikoneella olevan häkkyrän valmiiksi, niin saapa nähdä pitääkö hommata Californian perävälitys, että saa huiput selville.
Tuo Centauron välitys kun muistaakseni loppuu kesken siinä 220 mittarinopeudessa. kerran olen Saksassa kokeillut ja oli vielä matkatavarat kyydissä. Lisäksi tuo uudempi Veglia ei ainakaan Gps:n mukaan valehtele montaakaan kilometriä toisin kuin ne vanhemmat mekaaniset mittarit.
-
Mulla on vielä kesken Californian kehitystyö mutta olen jo hankkinut siihen vähän käytetyn California Stonen välityksen. Sellainen välitys on tarkoitettu 17" takapyörälle mutta mulla on 18".
Saattaa kivasti välitys muuttua.
-
Ensin lasketaan teorettinen huippunopeus maksimikierrosluvun ja kokonaisvälitysuhteen mukaan, sitten koitetaan päästä mahdollisimman lähelle käytännössä. Aerodynamiikka pitää ottaa huomioon. Siitä muutama kuva ohessa. Tänään 29.12 tulee aihetta liippaava leffa klo 22:30 TV1:ltä: Maailman nopein intiaani.
-
Cali kulkee ihan riittävästi...
Muistelen että lähellä Kemoraa sain vuonna 1970 Honda S65:n piiskattua hirvittävään 100 km/h mittarinopeuteen.
MAHTAVAT FIILIKSET
-
Mihin sitä niin kiirus ettei 180 riitä... :-\
Tuskin tuossa vikaa on, ei mun vanhat calinromut kulje tuotakaan. Vaikka nuorempi on muka vähän viritettykin.
Mutta tuommosella agustalla nyt ainakin ehtiis kovasti.
Sattumoisin löytyy tallista väriä myöten samanlainen Agusta. Reilun 40 vuoden ajokokemuksella ensimmäinen pyörä jota ajaessa pelottaa... Ei sitä vanha Jawa, Guzzi, Laverda, Ducati, HD, Victory-kuski tiedä miltä VOIMA tuntuu ennen kuin kokeilee...
-
Burt Munro down under the world fastest Indian
Some people living five minutes deeper than some other in whole life. That is what Im looking for.
r. MG Stone looking for speed
-
Burt munroe down under the world fastest Inidian
Some people living five minutes deeper than some others to whole live,
r. MG Stone
-
Mihin sitä niin kiirus ettei 180 riitä... :-\
Tuskin tuossa vikaa on, ei mun vanhat calinromut kulje tuotakaan. Vaikka nuorempi on muka vähän viritettykin.
Mutta tuommosella agustalla nyt ainakin ehtiis kovasti.
Sattumoisin löytyy tallista väriä myöten samanlainen Agusta. Reilun 40 vuoden ajokokemuksella ensimmäinen pyörä jota ajaessa pelottaa... Ei sitä vanha Jawa, Guzzi, Laverda, Ducati, HD, Victory-kuski tiedä miltä VOIMA tuntuu ennen kuin kokeilee...
Pannoniakin pelottaa. 100 mittarissa on jo kauhia vauhti. Nyt väkkärässä on viilattu pytty ja muuta viriviriä,uskon lujasti että 110 menee, jopa tasamaalla! Kyllä mä vielä jokupäivä sen kokeilen ;D.
-
Joka vehkeestä pitää ottaa melkein kaikki irti mitä lähtee ja sitten vasta vaihtaa.
-
Joka vehkeestä pitää ottaa melkein kaikki irti mitä lähtee ja sitten vasta vaihtaa.
Ei minullakaan ole vielä ollut yhtään pyörää tai autoa, jolla ei olisi ainakin kerran kokeiltu, mitä se kulkee.
Joillakin tämä on tehty jopa useamman kerran, kun on ollut sellainen laite, joka siitä edes jotenkin palkitsee ja tällä en välttämättä tarkoita hyviä ajo-ominaisuuksia huippunopeuden tuntumassa...