Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: PekkaHml - Toukokuu 07, 2006, 10:14:20 ap

Otsikko: Sylttytehdas löydetty...
Kirjoitti: PekkaHml - Toukokuu 07, 2006, 10:14:20 ap
Katsokaapas tuonne:

www.hmb-guzzi.de

Väittää ostaneensa tehtaalta lopetetun V11 - sarjan loput osat.
Ilmankos ei Mandellon Luigeilta enää löydy mitään.

Pekka
Otsikko: Sylttytehdas löydetty...
Kirjoitti: - Toukokuu 07, 2006, 14:04:27 ip
Vaikka olet avoimesti harmitellut osien viipymistä, ei senvertaa sytyttänyt, että olisi osannut mainita jo tälläkin foorumilla esille tulleesta asiasta. Joku viittasi tuohon varastokauppaan talvella, silloin mukana oli oheinen linkki.  Menee saman firman sivuille... taitaa siellä kuvissa vilahtaa palikat joita kaipailet.

http://www.hmb-guzzi.de/html/teileangebot.htm (http://www.hmb-guzzi.de/html/teileangebot.htm)

pekjo
Otsikko: Sylttytehdas löydetty...
Kirjoitti: PekkaHml - Toukokuu 07, 2006, 14:54:01 ip
Sinun täytyy säätää sytkä...

Pekka
Otsikko: Sylttytehdas löydetty...
Kirjoitti: PekkaHml - Toukokuu 07, 2006, 23:43:52 ip
Mailasin jo hmbeelle, soitan tänään jos heillä vaikka olisi nokka-akseli Sporttiin.
En viittis noita virinokkia laittaa kun niissä kai joutuu mäntähommiinkin. Mandellosta ei ollut lähettää V11 sportin nokka-akselia, lähettivät Brevan akselin vastaavana. Akseli sinänsä on pätevän oloinen, öljyreiät oikeissa kohdissa nokalla eikä nokkien välissä jne.

Mutta mutta..

Nosto lienee likimain sama noin käsivaralta mitattuna,7.75 mm about, mutta mitenkähän lienee muuten sopiva ajoitusten yms. suhteen? Osaako joku sanoa jotain tähän? Voiko Luigin arvaukseen luottaa alkuunkaan?

Samaisella hmb.de sivustolla on muuten kuvia erinäisistä guzzin moottoreille sattuneista katastrofeista; täällä puhuttiin joku aika sitten hiirikäyttöisistä laitteista.
Siellä on kuva, jossa hiiri on majoittunut Calin ilmanputsariin ja nakertanut sinne mukavannäköisen pesäkolon....

Pekka

PS. Selittäkää joku minulle kansantajuisesti ajoitusvälys.
Otsikko: Sylttytehdas löydetty...
Kirjoitti: Ykä - Toukokuu 08, 2006, 06:00:55 ap
Ajoitusvälys on se venttiilien välys, mikä laitetaan välykseksi nokan ajoituksen tarkistusta varten. Jos se on esim 1 mm niin venttiilien välys milliseksi ja konetta pyörittelemään.

Minä olen ymmärtänyt näin (korjatkaa jos olen väärässä): esim. ajoitusvälyksen ollessa 1 mm, kyseisen venttiilin välys pitäisi mennä kiinni avautumiskulman (kampiakseliasteina) kohdalla.

Eli jos vaikka imuventtilin pitäisi avautua 15 ast. eykk niin tuo ajoitusvälys menee "kiinni" 15 kampiakseliastetta eykk. Varsinainen käyntivälyksillä tapahtuva avautuminen on sitten taas eri lukema. Ajoitusvälys on hieman yksinkertaisempi tapa mitata kuin mittakello, jolla luetaan astelukema määrätyn suuruisella venttiilin nostolla käyntivälyksillä mitattuna.

Ykä

 ps. jos se nokka arveluttaa niin mittaa ajoitukset ja vertaa originaaliin. Myös brevan ja sportin teho/vääntö lukemia suhteessa kierroslukuihin vertaamalla saa osviittaa siitä onko nokka likimain samoilla astelukemilla. Guzzista puhuttaessa ei olis ihme vaikka nokka olisi suunnilleen tai tarkalleen sama ajoituksiltaan.