Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Guzzr - Marraskuu 16, 2011, 21:00:59 ip
-
Kyllä on sporttipyörät; 1200 SPORT 4 V Kuivapaino 240 kg , teho 105 hv, 2 v/cyl. EIKU 4 ventiiliä per cyl.
Sopivanhintainen ~ 17 000 eur, En ole saanut tilaisuutta koeajaa m-pyörän.
GRISO 1200 8 V Kuivapaino 222 kg, teho 110 hv. Samanhintainen. MYÖS 4 vent / cyl.
-
On, on. Eri malleja (http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Moto%20Guzzi.htm) löytyy kyllä - jo vuosien takaa ja Suomen maahantuojan mallistosta (http://www.motoitalia.fi/motoguzzi/www/order.php?card=1) nykyiset vaihtoehdot.
Forumilla "huutelu" on ollut uusien Sporttien odottelua, V12 LeMans proton ( Kuvat 1 (http://flower.wippiespace.com/Guzzista/Guzzi-V12-LeMans-1.jpg), 2 (http://flower.wippiespace.com/Guzzista/2010-MotoGuzzi-V12LMa.jpg), 3 (http://flower.wippiespace.com/Guzzista/2010-MotoGuzzi-V12LMb.jpg), 4 (http://flower.wippiespace.com/Guzzista/2010-MotoGuzzi-V12LMc.jpg), 5 (http://flower.wippiespace.com/Guzzista/2010-MotoGuzzi-V12LMd.jpg) ja 6 (http://flower.wippiespace.com/Guzzista/2010-MotoGuzzi-V12LMe.jpg) ) messuesittelyn (-09) jälkeen.
-
Kyllä on sporttipyörät; 1200 SPORT 4 V Kuivapaino 240 kg , teho 105 hv, 2 v/cyl.
4v tässä on 4v/cyl.... tää on sitä guzzin selkeetä mallimerkintäpolitiikkaa.
-
Kyllä on sporttipyörät; 1200 SPORT 4 V Kuivapaino 240 kg , teho 105 hv, 2 v/cyl.
4v tässä on 4v/cyl.... tää on sitä guzzin selkeetä mallimerkintäpolitiikkaa.
Quattrovalvole!
-
;) Nyt vasta selvisi täälläkin moottoreiden eroja:
Compression Ratio ja Injection system ja
kuivapainoero 7kg, Motorcyclespecs mukaan.
Muuta ?
-
Mitkä foorumin hakusanoja saa esiin V 12 Le mansista keskustelun?
-
Guzzr:lle (Moto Guzzin tuleva V 12 katumallisto.)
-
Saa nähdä ehtiikö MOTUS ja HOREX . kun Le Manssi-miehet Italiassa miettivät................
-
Ehtii mitä?
-
Tulla uusien m-pyörien kans Euroopan markinoille - ja Guzziasiakkat ehkä vaihtaa merkki
-
Äkkinäinen veikkaus on, että Horex ja Motus hinnoittelevat tuotteensa niin jyrkkään kulmaan, ettei Guzzi-piireistä ostovimmaista ryntäystä synny. Lisäksi Motus on ihan oikea matkapyörä ja Horex lähinnä muskeliretropyörä, joten Guzzi-katraan Le Mans miehet istuvat vielä käsiensä päällä, odotellen oikeaa sporttimallin Guzzia.
-
Lisäystä edelliseen; ameriikan foorumilla epäilevät Motuksen hintalapun asettuvan +20 kilodollariin. Jos verrataan HD:n vaikkapa Road Kingin hintaa jenkeissä, joka on karvan alle 18000 taalaa = 13 337€, täällä vastaava maksaa yli kolmekymppiä. Tällä matematiikalla voi otaksua Motuksen tulevan (jos ikinä yksikään tänne eksyy) hinnaltaan 40 tonnin luokkaan. Ei taida tulla myyntivalttia.
-
Nelipyttyisessä on muutenkin liikaa liikkuvia osia. Been there, seen that!
+1600cc vesijäähdytteinen "baby block" (http://motusmotorcycles.com/kmv4.html). Yhtä hyvin voisi vaihtaa Gold Wingiin :D ...
-
Oikean Guzzin sporttimallin odotus voi kestää kauankin.
NYT on vähän samanlainen aika/tilanne kuin vuonna 2004. Siihen aikaan olin itse todella kiinnostunut Moto Guzzi MGS-01 malliin. Olisin ehkä ostanut (jos ei hintalappu pelästyttäisi - mutta ei tullut roadversio ollenkaan.
Tiedätte varmasti kauanko olisin joutunut odottamaan - nyt jo seitsemän vuotta. MGS-01;n iso esite on vielä tänään mun mp-tallin seinällä ( 50 x 70 cm,lasin takana) kiinni. (Kawa Z1 ja MV Agusta 750 S vierellä).
No jo, en odottanut kauan- keväällä 2006 tuli kaupoille Kawan, myyntiesitteen mukaan hypersportti ZZR 1400 - kuusi vaihdetta, 190 hv ja mielestäni hienonvärinenkin. Olin koeajanut entinen malli 1200 jo ennen tätä.
Hypersportti tuli taloon - on se kunnon "voimakone (- käy koeajolle kun kevät saapuu!). On kiihtyvyyttä aivan riittävästi, nopeasti 3:sella 170 km/t -vauhtiin,-sen jälkeen on 3 vaihdetta vielä.
Oli sopiva aika:" niin sanottu" viimeinen mahdollisuus - ennen kuin ikä ja lihaksien jäykkyys estää - hankkia moderni sporttipyörä ja saada tää ajonautinto -vauhdin hurmaa. Ei sakkoja tähän asti...
Punainen Moto Guzzi Le Mans V -91 ostin käyt. heinäkuussa 1999. Ajanut joka kesä -pitkiäkin reissuja. Vanha kunnon peli -vielä omistuksessa.
VOI OLLA ETTÄ MAAILMAssa on 10000 -ttain vastaavia henkilöitä kuin minä = ja Guzzi ei saanut myydä pyöriä näille motoristeille.
-
:) Viime kesän Loofoten-matkasta
-
Kyllähän MGS:n on saanut yksityinen ostaa muistaakseni jo vuodesta -06 tai -07. Tosin seteleitä saa verottomana läjätä kahden 14 Kawan verran. Siihen sitten leimarahat päälle. Kyllä moisen voisin rataleluksi ottaa, ehkä vielä joskus. Ellei Ekku ehdi ensin ::)
Tuommonen Kaea muuten paranee aika lailla putkilla ja Power Commanderilla. Ei niinkään tehojen suhteen, sitä on tarpeeksi, mutta ruisku on säädettynä niin paljon parempi, että sitä ihmettelee miten on voinut olla tyytyväinen vakioon.
-
MGS-01 CORSA
1.225 ccm, 128 hv, 113 Nm.
Saksassa ilman Alv. 21.849,00€ (Saksan Guzzin ja Däs -sivuilla)
Däs tarjoaa muutossarja katukäyttöön ja rekisteröintiä Saksassa johonkin hintaan.
Näitä kuulemma näkee harvoin edes Keski-Euroopan ratapäivillä, joskus on ollut esim. useampikin punainen Hollannissa samana päivänä. Itse en ole nähnyt kun telineellä ja syksyllä paikallaan käymässä Mandellossa…en ajossa koskaan. Tulee siis hintoihinsa, taitaa olla arvokas käytettynä jos on koskaan tarjolla ja uuden saatavuus ?
Vrt.
Millepercento Alba
1.151 ccm, 110 hv, 121 Nm.
Italiassa ilman Alv 19.752,00€, EU3 hyväksyttynä.
Siis tieliikenteeseen katsastettu?
Jaa minä olin luullut että tuossa Albassa on sama moottori kun BB1:ssä (kuten ovat tehneet joillekin) mutta eipäs olekaan vaan optimoitu Guzzin nykyinen neliventtiilikone. Lähelle tämän luokan tehojahan (~100 hv takapyörästä) ne vetelee vanhemmista 992ccm neliventtiilisistä Daytona ja Centauro ja 1064ccm kaksiventtiilisistä 1100Sport ja V11 –moottoreista (esim. HTMoton ”MGS –look" –sarja em. peleille ja ”duunattu” moottori, 2012 myös katuversiona).
Ihmeen arvokas ja harvinainen tuo MGS-01…
-
Ompa tullut "alas" tuo MGS:n hintalappu! Mobilesta katsoo uusien, kilvettömien hintaa, niin kyseiset pyörät on varmaan tarkoitettu liikkeiden maskoteiksi ilman aikomustakaan myydä.
-
Kun guzzistit laittaa uusia osia näihin 8 V moottoreihin ja pakokaasujärjestelmään - powercommander vastaavaia osia.- kohtuukustannuksiin : paljonko nousee teho.? Ongelmia? Onko sen jälkeen uustakuu voimassa Guzzeilla.?
-
Nämäkin ovat harvinaisia. olis kiva koeajaa..
-
Ketjuvedon hyöty taitaa olla plus-miinus-nolla: ketjuveto plus, kulmavaihde miinus. ???
-
Ainakin tässä tapauksessa miinus. Jotta akseliväli pysyy siedettävänä, pitää takahaarukan olla lyhyt. Ei kovin hyvä ajo-ominaisuuksille. Jos taasen pidentää akseliväliä, heikkenee omituisuudet taas.
Hyvänä asiana voisi kuvitella kevyemmän jousittamattoman painon takahaarukassa.
-
Eikö normikardaanissa ole joka tapauksessa kulmavaihde siellä takanavassa? Silloin niitä lienee tuossa ketjuvetoratkaisussa yhtä monta kuin kardaaniratkaisussakin. Toisiovedon eri päässä vain.
.
-
Eikö normikardaanissa ole joka tapauksessa kulmavaihde siellä takanavassa? Silloin niitä lienee tuossa ketjuvetoratkaisussa yhtä monta kuin kardaaniratkaisussakin. Toisiovedon eri päässä vain.
Totta. Jos moottori olisi toisessa asennossa, kulmavaihteita olisi kaksi, Guzzissa yksi. ;D
-
Taitaa sitenkin olla niin että Piaggiolla on tosiaankin päätetty kuka tekee mitäkin ja siinä yhtälössä Guzzi ei ole yhtä kuin sporttipyörä...
Intermot Köln –näyttelyssä esiteltiin uusi versio Aprilia RSV4 –sporttipyörästä - tänään on varmistunut Biaggin toinen Supebike mestaruus Aprilialla 4 vuoden sisään ja molemmat uudella RSV4 Factory –pyörällä.
Saksalainen Guzzisti kirjoittaa: neljä vuotta siten sanottiin että BMW:llä on teknisesti maailman paras superbike, joka alkaa dominoimaan luokkaa. Neljä vuotta ilman menestystä/40 miljoonaa euroa riittävät nyt siihen, että BMW vetäytyy. Maailmanmestaruuteen tarvitaan kovaa työtä ja omistautumista, paksu lompakko ja suuret puheet eivät riitä…
-
Saksalainen Guzzisti kirjoittaa: neljä vuotta siten sanottiin että BMW:llä on teknisesti maailman paras superbike, joka alkaa dominoimaan luokkaa. Neljä vuotta ilman menestystä/40 miljoonaa euroa riittävät nyt siihen, että BMW vetäytyy. Maailmanmestaruuteen tarvitaan kovaa työtä ja omistautumista, paksu lompakko ja suuret puheet eivät riitä…
Totuutta tuossakin, mutta onhan sita saavutusta toki paljon enemmän kuin Guzzilla viimeisten 40 vuoden ajalta...
Kaupallisessa mielessä tuo Bemarin superbike on kuitenkin ollut kiistaton menestys. Sitä on taidettu myydä enemmän kuin Aprilioita ja ilmeisesti vielä jonkinmoisella katteella?
Samalla on tullut hankittua Bemarille sellaista asiakaskuntaa, joka vaihtaa uuden pyörän parin vuoden välein...
-
Niin, enhän minä näistä tiedä, luen ja kuuntelen mitä "asioista tavallisesti perillä olevat lähteet" :) informoivat. Oli vaan niin sopivan sattuva tuore mielipide Saksasta Piaggio -vinkkelistä katsottuna.
Tuo BMW RR -pyörä tuntuu näin sunnuntaiguzzistin katsantokannalta tosiaan tosi tekniseltä ja arvokkaalta peliltä, joka tuntuu pärjäävän testeissä hyvin. On ikään kuin "toiselta planeetalta". Tapasin kerran kuvan pyörät omistavan sveitsiläisen.
-
Melko aistikas tuo sivukopan maalaus.
-
sivukopan maalaus
Minuun vetosi tuo numero, joka sopii vaikka syntymävuodeksi... Pyörän omistaja kertoi, että se muistuttaa häntä Lontoon Ace Cafe:sta, joka on hänen nuoruutensa tarunhohtoinen paikka. Mutta että vaikka näyttelypeliksi sopisi, ihan arki- ja rata-ajokäytössä se hänellä on.
-
.. Neljä vuotta ilman menestystä/40 miljoonaa euroa riittävät nyt siihen, että BMW vetäytyy. ..
Eikai ne nyt ihan lopeta? BMW Italia-tiimistä tulee "tehdastalli" ja sarjassa on siis vain 2 BMW:tä ensi vuonna. Baijerin pojat vastaa moottorista ja moottorin ohjauksesta ja ja Italiaanot rungosta ja alustasta.
Tulihan sieltä niitä saavutuksiakin, Melandri ajoi tänä vuonna 6 osakilpailuvoittoa ja oli maailmanmestaruustaistossa mukana viimeiseen lähtöön asti. Valmistajien taulukossa kolme ensimmäistä sijaa meni eurotiimeille, Japanilaiset piti perää. Kaikki tämä ei tietysti ole paljoa, kun ajattelee BMW:n kokoa ja käytettyä rahamäärää..
-
Huvittavaa tuo "59":n ihannointi noissa cafe-pyöräpiireissä. Kuinkahan moni oikeasti tietää mitä se viisysi tarkoittaa? Sehän on pastorin nuorille vuonna 1959 perustaman kerhon nimi. Sillä ei alkuun ollut mitään tekoa pyörien kanssa, vaan oli tarkoitettu nuorten saamiseen katon alle pahan teosta. Oli vaan pyörämyönteinen kaveri tämä pappi, niin mopot oli luonnollinen jatkumo nuorten harrastuksille.
Silti varmaan yli yhdeksänkymmentä prosenttia "Cafe" räpellyksistä kantaa tuota numeroa, olematta millään tavalla liitoksissa kerhoon tai numeron historiaan.
-
Vielä yksi Intermot -Messuilla Guzziosastolla käyneen kommentti (http://www.guzzi-forum.de/Forum/):
"
Harald G. Guzziosastolla vastasi kysymykseeni uudesta LeMansista: tulee luultavasti 2014, mutta vesijäähdytteisellä moottorilla; putkessa on koko joukko uutta tulossa.
"
Ja kuvaksi paremman puutteessa Ipothesys samaisilta messuilta.
-
Ipothesys on Rossopuron Griso-rakennema. Tyylikäs!
-
Sportteja joo, mutta oi niitä aikoja...
(https://lh4.googleusercontent.com/-dqSLk8oRkgU/UHQG0yPkR5I/AAAAAAAAB4A/weQf3QUAsUw/s448/776768900133_0_ALB.jpg?gl=FI)
http://www.youtube.com/watch?v=sW60SLtuUx0
T,
Jukka
Ps. Aiemmin esillä olleelle elävää kuvaa jatkoksi ;)
-
Oho, aika hurjaa touhua pimeässä...
Tuoko on loppupään "oikea" LeMans, kaasuttimilla varustettu?
Hyvin sanottu tuosta Guzzin menestyksestä vaikka Honda oli nopein pyörä radalla: "Tullaksesi ensimmäisenä maaliin, sinun on ensin tultava maaliin".
-
snip>Tuoko on loppupään "oikea" LeMans, kaasuttimilla varustettu?<snip
Viimeinen oikea LeMans.
Pekka
-
Kaasuttimet, lattaluisti Mikunit, olivat mukana "lähes kehityskaaren loppuun"...
(https://lh3.googleusercontent.com/-kBUrOcOj-H4/UHVEL36KdvI/AAAAAAAAB4Q/xQI5QY2txzM/s720/129778733696332604-XL.jpg?gl=FI)
T,
Jukka
Ps. Se oli sitä aikaa, kun kehitystyö tehtiin oikeilla työkaluilla ;)
-
Olisko niin, että Guzzilta ei ole odotettavissa uusia "sportteja" nykyisen yritysryppään tehtävänjaon vuoksi? Aprilia edustaa sporttiosastoa.
Läheisellä sivuraiteella on asia huomattu ja MPC on ensin kehittänyt
BB1:sen, johon otti Moto Guzzilta osia ja kehitti Big Bore koneen ainutlaatuisella bensansyötöllä. Tällä hetkellä EU:ssa lienee tusinan verran katukäytössä.
ALBA on MPC:n "sporttipyörä", jossa käytetään Moto Guzzin moottoria pienin muutoksin, mutta on muuten MPC:n luomus. Ollut jo myynnissä. Tilaukset Vernerille?
Kehityksen alla on Albacete, jossa yhdistyy ALBA ja Big Bore moottoritekniikka 8)
Kieltämättä kiinnostava yhdistelmä! Tällä hetkellä ei ole tietoa tuleeko MPC tekemään myös Albacete katukäyttöversiota, vai jääkö "katukäyttötyyppikatsastus" asianmukaisin
lisäkustannuksin ostajan tehtäväksi. Verneri selvittelee..
MPC = MILLEPERCENTO on Stefano Peregon omistama Italian suurin Moto Guzzin myyjä- ja huoltoyritys täydellisellä varaosavarastolla. Stefano palkkasi
Giuseppe Ghezzin, joka on tunnettu "Guzzi sporttien" kehittäjänä. Stefanon taloudellisilla resursseilla ja Giuseppen innovaatioilla ja kokemuksilla on lupa odottaa sporttisiakin pyöriä ;D ;D
ALBA radalla:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RQxHEqWad0M
Onko tässä Albaceten aihio?
http://www.millepercento.it/index.jsp?sito=Millepercento&linkPagina=17748&lingua=en
Kaksitoimimopo (99% maantieajoa - 1% rata-ajoharjoittelua) hakusessa 8)
Etten vaan unta näkis ;D ;D
Eikös se ollut Jussi Luoma, joka pärjäsi
JL MECCANICA
CORSE Guzzilla hyvin Man saarellakin?
Selaamalla blokiarkistoa kuukausittain taaksepäin näkee, että Guzzin palikoita jalostamalla voidaan rakentaa kovaa kulkevia pyöriä!
http://jlmeccanica.blogspot.fi/2012_01_01_archive.html
-
(Saksassa): DAYTONA RS BIG BORE
Nyt jos olisi vajaa kymppitonni jossain… olisi unelma-harrastepyörä tarjolla, harvinaisuus jossa lisäksi Dynotecin Big Bore –kit, tällaisesta olen aina haaveillut...komein sporttiguzzi...
Daytona RS oli monin paikoin jo käytännössä "Sport1100", rasvattava kardaani yms, monet Daytonan lastentaudit hoidettuna. Vaan eipä ole nyt tuota pätäkkää, jospa jollakin olisi, että saataisiin Daytona RS Big Bore –Suomeen...olisi kiva nähdä ja kuulla...varsinkin radalla...
Toistaiseksi vain „punasella foorumilla“ Saksassa, ei mobile.de –ssä, kirjoitti ilmoittaja 9/2012, hinta 7.500€ (en tunne muuten asiaa, kopioin vaan ilmoituksen tähän kun on tuollainen tarjolla jota koskaan ei ole tarjolla). Minusta tämä peittoaa jopa MGS:n, koska tämä on siviililiikenteeseen katsastettu, ei pelkkä ratapyörä (vaikka tehoja on myös radalle). Mutta tekniikka kai tunnetusti kuitenkin sellaista, että ei myöskään "normaali käyttöpyörä". Ahdistavia ominaisuuksia: Sachs kisakytkin, Termignioni, BOS, Öhlins, Big Bore...
Daytona RS, valmistus: 09.1997, kilometrit 66.300
Michelin PP renkaat, n. 500 km ajettu, uusi akku
61.000 km uusi Sachs kytkin, hammashihnat ja kiristysrullat
Alcantara istuinpäälliset (kuski + kyytiläinen)
Uudet LED-merkkivalot, sivujalka muutettu, mallia V11
Täydelinen Dynotec Big Bore –muutossarja 1225 ccm, "134 Nm /136 hv"
Öhlins takajousi, Pakoputkisto: Termignioni
Vaimentimet: BOS (hyväksyntä Saksan liikenteeseen)
Brembo Radialpumppu
http://www.guzzi-forum.de/Forum/index.php?topic=13878. (http://www.guzzi-forum.de/Forum/index.php?topic=13878.)
-
Guzzi-forumille ei näköjään pääse kuin rekisteröityneet.
mutta, ko. pyörä on kuin onkin mobilessa;
http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/moto-guzzi-daytona-rs-big-bore-neitzert/167740755.html
-
Pitäiskö yhdistyksen investoida?
-
UNELMAPYÖRÄ RAKENTEILLA
http://www.millepercento.it/index.jsp?sito=Millepercento&linkPagina=17739&lingua=en
BB1 race engine
on a sportbike (ALBA)
= Albacete racebike tarvittavin muutoksin 8)
Myöhemmin voi olla mahdollista saada Albaceteä myös katukäyttöön hyväksyttynä ;D ;D ;D
Tässä ystäväni Stefano Peregon MPC myymälä, Verano Brianza Italia, tarjoaa sporttipyöriä, gutseja, sekä omaa tuotantoa ALBAA ja BB1:stä:
http://translate.google.fi/translate?sl=it&tl=en&js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fdealer.moto.it%2Fmillepercento%2F&act=url
Sekä käytettyjä:
http://translate.google.fi/translate?sl=it&tl=en&js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fdealer.moto.it%2Fmillepercento%2F&act=url
Minkähän takia minä muuten asun vielä täällä kylmässä, napapiirin lähellä, jossa mennyt kesäkin oli ajokeleiltään surkea ja harvoin talvisin pääsee ajelemaan ???
Elämme mielenkiintoisia aikoja kevättä odotellessa, mutta V-käyrä on silti vielä 6/100 8) ??? ;D
-
Minkähän takia minä muuten asun vielä täällä kylmässä, napapiirin lähellä, jossa mennyt kesäkin oli ajokeleiltään surkea ja harvoin talvisin pääsee ajelemaan
Niinpä - sitä samaa olemme kreittären kanssa olleet kotosuomen ilmoista, mutta minkäs teet...
PS. Ja olisi tuolla Timanttien hinnatkin kohdallaan, esimerkkinä:
MOTO GUZZI V7 Special (2012)
Announcement: 4091197 of 07/09/2012 10:14:00
For sale new bike ready for delivery
Moto Guzzi V7 Special (2012)
Price: Euro 7750
Displacement: 744
Color: RED
CURRENCY EXCHANGE IS USED ONLY WITH OR APRILIA MOTO GUZZI.
PROMPT DELIVERY IN COLOUR WHITE / RED
PERSONAL LOANS WITHIN
Options and accessories: MOTORCYCLE REPLACEMENT FREE
Emission regulations: Euro 3
To be registered
Registration fee paid by the buyer
Does not collect used
Interested announcement? Send us an e-mail! click here.
-
Ongelmien ratkaisu on aika lähellä: vierailu pankkikontorilla (rahat) ja matka esim. Espanjaan (Lämpöä ja mp-tiet) tai mp-myyntipaikoille ;)
Tänään MP Maailma-lehdestä Espanjan " mp-lentomatkasta" Hki - Malaga.
Terv.: Pun. ja sini. sporttipyörän racerilta. Guzzr.
-
Kuva uudempi ja vanhempi; Pun. LM 1000 ja kelt. GL 1000-touring
-
Olis kiva tietää jos tä. kuvan vuoden? mg sportti on 4V (kateelta) tai 8V ? .M- Italian kuva.
http://www.motoitalia.fi/motoguzzi/www/popupcard.php?id=13&img=249
-
Nyt ei saa selvää, mitä haluat tietää. Kuvan Guzzin kone on neliventtiilikansilla varustettu 1200ccm:n.
-
Mahtaako kyse olla tästä.
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/v11/1317635#yritys=kuvamp (http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/v11/1317635#yritys=kuvamp)
-
Oli hieno harmaa mp.
Mutta kysyin miksi maahantuoja näyttää kuvan missä lukee Sportti 8V ja m-pyörän etukateelta lukee 4V. Onko se edes tä vuoden malli ??
Vähän kiinnostaa kun hv on ylittänyt 100-raja. :)
No sama 8V ja 4V näytetään valmistajan sivuilta. Kummallista mallimerkintä - eikö MG ole miettinyt mallinimen valmiiksi kun 4V on käytössä tänä vuonnakin.
Nyt yritän löytää tiedot - paljonko " uudet" teholukemat ovat muuttaneet SPORT-mallin suorituskyky.
-
Tuo Kuvan hopeinen Sport on kaverin vanha pyörä. Taisi ostaa uutena. Virheetön yksilö, itsekin kokeillut ko. pyörän.
-
"guzzisti.de" on kohtuullisesti sponsorivaikutteinen palsta muta siellä on kivasti teknisiä tietoja ja esitteitä eri malleista.
Joku lukija on värkännyt nätin näköisen kuvamanipulaation tehokkaasta pikkulohkosta jota hän on kaavaillut nykyisen V7 -moottorin ympärille:
"
834 ccm sylinterisarja Gawa-Guzzilta
sylinterinkansi Lariosta tai V75/4:stä
ABS –jarrut
Tällä pitäisi saada 80hv moottoriin painon ollessa vajaa 200 kg
"
-
Tuo olisi kyllä täysosuma! Tajuaisivat tehtaalla, että tuollaiselle olisi tilausta. Tekisivät vaikka pienemmän sarjan viritettynä ja perusmallia siinävvieressä nykyisellä suorituskyvyllä. Maistuis.
-
Stonga liian ylhäällä, jalkatapit liian edessä ja alhaalla, Kuvan pyörä näyttää siltä, että siitä
ei saa mistään tukea nopeassa ajossa.
Ai no niin onhan siinä noi takatapitkin ja -satula. Matkamalli? Vai olisko se normaalivireinen "siviilimalli" sitten.
Kawallahan oli tuollainen, ER5.
Pekka
-
Nimenomaan virimalli pitäisi olla, siinä eri jalkatapit ja clip-onit. Satula saisi olla kaksipaikkainen kuin Lariossa.
-
Buell XB12R Firebolt "Cali 1400" keskustelusta
Onkos se niin että se suurin ero on nimenomaan "kompakti akseliväli ja rata-ajoon suunniteltu ajogeometria" mikä tuosta tekee hyvän ? Ja ovatko tehot ja väännöt enemän todellisia eikä tavanomaista kaupallista kehumista niin kuin Guzzin kohdalla? Eri suunnassa oleva kampiakseli (poikittain/pitkittäin), hammashina-/kardaaniveto ?
Paperilla putkikrumeluurirunkoinen V11 ja Buell XB12R eivät eroa valovuosia:
Buell / Guzzi:
Teho: 91,4 hv @6600rpm / 91,0 hv @7800rpm
Vääntö: 101Nm @ 6600rpm / 94 Nm @ 6000 rpm
Moottori: 45 asteen V-Twin / 90 asteen V-Twin
Kuutiotilavuus: 1203cc / 1064cc
Kuivapaino: 209 kg / 221 kg
-
Moi.
Sinulla tuossa jonkun valmistuksen loppupään saastemallin Bulun arvot?
En ole koskaan ajanut V11 Guzzilla radalla, mutta varmaankin suurin ero tulee juuri lyhyestä akselivälistä
ja nopeasta ohjauksesta. Näin ainakin kun vertaa muihin mitä on tullut kokeiltua.
Näistä huolimatta XB12R on suuntavakaa kaikissa nopeuksissa eikä
tee mitään omiaan, kunhan vaan renkaat pysyvät tienpinnassa kiinni ::)
Tarkoittaa että kanttarille ei kannata ajaa eikä vauhdissa kallellaan keulia.
Pienet luistot menee huomaamatta.
Uskoisin että V11 on mantiellä paljon mukavampi ja taitaa olla jarruvarustukseltaan parempi.
Bulu on helppo ajettava, sillä ei tarvitse teillä ajettaessa juurikaan pitää huolta siitä miten
mutkaan menee. Aina sen saa siitä käänytmään. Kun on tuohon tottunut, esimeskiksi LM4
on aika pelottava vietävä mutkatiellä. Kun aina pitäisi yrittää hahmottaa mutka etukäteen ja mennä
suhtkoht oikealla ajolinjalla, sitä säätämättä, mutkan läpi.
Tuolla oli vertaus Aprillian Factory-malliin. Sillä ajaa varmasti kahdeksikkoa XB12R:n ympäri jo
moottoritehojen puolesta. Oikeampi vertailu tässä olisi EBR:n nykyiseen mallistoon.
Factoryllä pääsee kyllä Bululta karkuun, mutta menee myös nenälleen kun yrittää liian ahneesti ohi ;D
Pekka