Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: egon - Lokakuu 30, 2011, 19:35:29 ip
-
Katselin ihan uteliaisuuksissani Swedujen Blocketissa Guzzi-tarjontaa mutta olipas köyhää. Silmiinpistävä piirre oli monen pyörän kohdalla mitättömän pieni ajomäärä. Mitäköhän siellä oikein puuhaillaan kun Guzzi-harrastus näyttää noin vaisulta, vai onko siellä jossakin villkkaampi kauppapaikka motareille? Onkohan sweduissa kaikkinainen kaksipyöräisillä brassailu vähäisempää muutenkin, ainakin läpiajellessa Stockholmista Malmööseen saa pitää molempia käsiä tangolla pitkät matkat.
-
Vähäiset on ruåtsinpojilla kilometrilukemat ja sitten kun ne pöljät vielä käyttää kaikkialla maailmassa tunnettua "MIL" termiä.
-05 1100 Breva matkakamoilla 1300 mil. Uskottavaa...
-
Mil-lyhenne tarkoittaa mila = 10 kilometriä = peninkulma. Ts. ei ne niin vähäisiä ole.
-
No kyllä 13.000 km 2005 mallisella Brevalla on aika vähän. ;D
-
Eipä noita svenuja näkynyt Mandellossakaan 8)
-
Peukut pystyyn vaan suomipoijaat !
Eikö se ole paremminkin hyvä asia, ettei härragyyd puppelipojat ajele miesten pyörillä.
Niillehän sopii paljon paremmin joku pinkinvärinen kevyehkö menopeli.
Sellainen, jossa on se naisten verkko takapyörän molemmin puolin, ettei hameenhelmat mene pinnoihin.
Ai niin, tulikin mieleeni.
Ruåtsalaiset ovat siirtymässä takaisin vasemmanpuoleiseen liikenteeseen, mutta hoitavat homman kuulemma hyvin varovasti.
Ensin siirtyvät vain rekat ja kuorma-autot.
Niin ja muuten, tänä vuonna poikkeuksellisesti ruåtsissa valitaan Lucia-neidoksi tyttö.
-
Minun käsitykseni mukaan lukuisat swedut luulevat, että kun puhutaan motareista niin kysymys on automaattisesti HD:stä. Vähän kuin Amerikassa. Mutta peruskouluhan tulikin sinne ensin.
-
off topic alkaa*
Mitenkään tarttumatta asenteellisuuteen homo-kysymyksessä; Suomessa on muuten prosentuaalisesti väkimäärää kohden enemmän homoseksuaaleja. Taitavat kuitenkin olla ihan samanlaisia veronmaksajia, kuten me "tavallisetkin".
Erilaisuuden pelko taitaa laittaa eniten noita huhuja liikkeelle.
*off topic loppuu
Peukut pystyyn vaan suomipoijaat !
Eikö se ole paremminkin hyvä asia, ettei härragyyd puppelipojat ajele miesten pyörillä.
Niillehän sopii paljon paremmin joku pinkinvärinen kevyehkö menopeli.
Sellainen, jossa on se naisten verkko takapyörän molemmin puolin, ettei hameenhelmat mene pinnoihin.
Ai niin, tulikin mieleeni.
Ruåtsalaiset ovat siirtymässä takaisin vasemmanpuoleiseen liikenteeseen, mutta hoitavat homman kuulemma hyvin varovasti.
Ensin siirtyvät vain rekat ja kuorma-autot.
Niin ja muuten, tänä vuonna poikkeuksellisesti ruåtsissa valitaan Lucia-neidoksi tyttö.
-
Mil-lyhenne tarkoittaa mila = 10 kilometriä = peninkulma. Ts. ei ne niin vähäisiä ole.
Mie taisin nukkuu kemian tunnilla, mutta käytetäänkä tuon "MIL" matkanmittausta jossain muuallakin?
-
Älkääs nyt kuulkaas… gruppolaisia on myös ulkomailla, mukaan lukien Ruotsi. Ymmärrän niin, että heitä tämä kirjoittelu ei luonnollisesti koske.
Mutta miten sanotaan ruotsiksi: ”Seitsemän kaunista merisairasta sairaanhoitajatarta lauloivat kauniisti uppoavalla laiva Shanghailla”.
Tuolla opettelimme ”suhuäännettä” keskikoulussa.
t. nimimerkki ”Kun lakkaa satamasta haetaan lakkaa satamasta”.
-
Mutta miten sanotaan ruotsiksi: ”Seitsemän kaunista merisairasta sairaanhoitajatarta lauloivat kauniisti uppoavalla laiva Shanghailla”.
Sju sköna sjösjuka sjuksköterskor sjöngo skönt på det sjunkande skeppet Shanghai.
Nyt vain selvittämään, upposiko laiva kauniisti vai lauloivatko sairaanhoitajattaret kauniisti. Ettepä muuten tienneet, että roåtsin kielessä oli aikaisemmin monikon imperfekti, joka useimmissa verbeissä päättyi o-kirjaimeen.
Joo. Mil ei ole lyhenne mistään vaan se on perusmuoto. Mila olisi adjektiiviattribuutti, mutta sitä nyt tässä yhteydessä harvemmin käytetään.
Ja kaikki tämä 4 vuoden kansakoulukokemuksella.
edit: moga vek
-
Suu sööna söösuukka suuksöötterska söng söönt på sunkkande skeppet sanghai.
Eihän tua oo eres vaikia, eihännytokikaan.
-
Toisaalta, jossei sveduilla ole paljon käytettyjä Gusteja myynnissä, niin olisko ne sitten ajossa? ;)
-
Sitkeesti kuitenkin ruåtsinpojat Guzzimeetingin vuosittain järjestää: pitäiskö tehdä porukalla invaasio?
mm
-
Olihan meitä viime syksynä siellä heidän 40V juhlarallissa n. 15 pyöräkuntaa.
-
Joo...olihan meitä siellä. Ja kivaa oli! ;D
Suomen kieli on kaunis, vaikkapa runoudessa:
"Saari, saari, Heinäsaari,
Heinäsaaren kaunis neito"
Samma på svenska:
"Ö, ö, hö-ö,
Hö-ö´s sköna mö."
-
Olihan meitä viime syksynä siellä heidän 40V juhlarallissa n. 15 pyöräkuntaa.
Onpa nätti Stone!
-
Jos Stone on tuossa ollut aihiona, niin sitten siihen on lisätty toinen jarrukiekko eteen oikealle puolelle. Voipi olla.
-
Myynnissäkin tuo olisi http://www.blocket.se/stockholm/Moto_Guzzi_V11_Cafe_Classic_30535746.htm?ca=1_8&w=3
-
73 hv - ei ole sportti
-
Siinä tapauksessa sportin raja kulkee jossain 150hv tietämillä nykyään. 73 heppaa oli täysin sportti joskus -70 luvun puolessa välissä.
-
Silti tuollakin ajelisi radalla ympyrää aika monen 150 heppaista ulkoiluttavan nyky- "sporttikuskin" ympärillä. Siihen tuntuu riittävän n.50 hevostakin..
-
Myynnissäkin tuo olisi http://www.blocket.se/stockholm/Moto_Guzzi_V11_Cafe_Classic_30535746.htm?ca=1_8&w=3
Niin ja onko tuo jo uutena modifioitu tuollaiseksi (V11 Gafè) kun miilitkin on 0 ?
-
Onhan tuo oikeasti ihan eri "planeetalta" kun V11 Sport Cafe. Eri runko, eri vaihteisto, eri moottori (kansien "hengitys", toisenlainen kierroskäyttäytyminen, ei öljynlauhduttajaa jne.). V11 -merkintä ei kuuluisi siis tähän vaan joku muu "Cali Cafe Racer" tms. Ulkonäössä on tietty haettu V7 Sport -tyyliä.
Mihin muuten se perustuu että 150 hv nykysportit jäävät Guzzille jossa on vain 1/3 tuosta tehosta (muuhun kun kuskin taitoihin) ? Onko ajettavuudessa sellaista "ylivoimaista osaamista" tms. joka vaikuttaa ? Tunnettuahan on, että esim. Jussi Luoma on maailmalla kova sana Guzzeineen.
-
Tarkoittaa sitä, että suuri prosentti tämän päivän sporttipyörän kuskeista ei osaa/uskalla käyttää sitä potentiaalia, mitä pyörä tarjoaa. Itse en juuri omaa Pläskiä sääli asfalttiringillä. Olen nimittäin (vaikka en varmasti ole mikään ihmeellinen kuski) monet kerrat Kemorassa joutunut teknisellä osastolla himmailemaan ja ohittelemaan kesken mutkien isompia ja nopeampia pyöriä. Viime kesänä ajettiin tonnisen GSXR:n kanssa jonossa monta kierrosta. Suoralla jokainen osaa kääntää kaasun pohjaan, mutkissa sitten itse ajelin kahdeksikkoa liikuvan Suzuki-shikaanin ympärillä. Näitä on joka kerta. Sitten varikolla uuden uutukaiset nahka-asut vaan narisevat. Yleensä eivät tule enää parin setin jälkeen juttelemaan. Pyörät on tehty ajettaviksi, ei niitä pidä liikaa varoa radalla.
-
Tarkemmin kun lukee, niin "fordontyp: touring".
Kyllä se perustuu täysin kuskin ominaisuuksiin millä vauhdilla rataa kierretään. En tiedä kemorasta, mutta ahvenistolla ei koneteho ainakaan ole ratkaiseva tekijä. Sen verran syheröinen munkki se on. Kisoissa parhaiden kierrosajoissa ei ole montaakaan sekuntia eroa eri luokkien välillä, vaikka tehoissa on huomattavat erot. Ekan ja vikan välillä voi olla jo enemmän samassa lähdössä.
-
Tuo V11 Cafe Classic taisi olla jonkun saksalaispajan tekosia muutaman vuoden takaa? Muistelen nähneeni silloin ilmoituksia, joissa joku kauppasi Stonen pohjalta tehtyjä "Wahnan hyvän ajan" näköisiä tekeleitä. Yksi taisi olla T3 Calin näköispatsas, yksi tuo Cafe Classic (olisikohan tehtaalla saatu jotakin ideoita siitä?), yksi muistaakseni alumiinitankkinen kuppilakilpuri. Joko asiakkaan omaan pyörään tai avaimet käteen -ratkaisuna uudennäiheään ylivuotiseen Stoneen tehtyinä. En kuollaksenikaan kyllä muista, mikä paja se oli.
Ja tuon kuskin merkityksen pyörän ohi allekirjoitan täysin, vaikken radalla ole käynytkään edes yleisönä. Tuli joskus takavuosina tehtyä asiasta ihmiskoe, velipoika oli minun V7:llani nopeampi kuin minä hänen Le Mansillaan. Oli tosin minulle outo tie, mutta kuitenkin.
Korjaus: No niin, kannattaisi lukea niitä ilmoituksia ennen kuin kirjoittaa. Ei siis ilmeisesti ole niitä sakemannivehkeitä, vaan ruåtsalaista käsityötä.
-
Länsinaapurissamme ei ole mitään mieltä ilmoitella tehoja yläkanttiin. Vakuutusmaksut ja kenties verotkin määritellään teho-painosuhteen perusteella. Samma trend här ochså, men inte så definitivt.