Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: MotoJari - Huhtikuu 29, 2006, 14:56:44 ip
-
Tälläistä kyselyä pukkaa ...
Aluksi oli uutena guzzi kuskina opittava että pata tykää pyöriä matka-ajossa siellä neljän tonnin hujakoilla.
Toinen yllätys tulee kun vedättää jengat 6k(+) alueelle = Stonella 2. vaihteella n. 110km/h mittarinopeutta eikä vielä rajoittimella.
Ja kyllä lähtee! :D
-Jari
-
Rajoitin? What a h*ll is it?
Lario naukaisee punarajalle aina silloin tällöin, mutta kierrokset varmaan rajoittuvat siihen, että musta rauta tekee ikkunan. En aio kokeilla.
-
Täytyy tunnustaa: en eres tierä onko koko rajoottajaa! Tänään kävi kuures ja puoles tonnis, mahtoo sekin olla mulle ennätys tällä vekotteella. Huutaa niin ...tanasti ja tuntuu jotta se imöö tankinkin mukana:vau:. On aika avara se suorattimen seutu....
Vaan ompa tuo pata sitte kestänykki hyvin.
Niin, onko näis 1100 kaasarikoneis rajoittaja ja jos on niin paljossako?
-
Hoi
Vaikka ei ole kokemusta "Caleista ja Stoneista" niin uskoisin, että niissä Guzzeissa joissa on kärjetön sytytys, on myös kierrosluvunrajoitin!!??
Omassa LM4:ssä on kärjet ja siinä on vain kierrosluvun rajoittaja, eli kuski, punaraja on 7700 rpm:ää.
-
Silent-Hektikin myötä Le Mans IV sai rajoittajan. Puuttuu peliin vasta 8500rpm:ssä, joten en ole varma tutustuvatko vakiohiluilla venttiilit ja mäntä toisiinsa jo tuota ennen. Joskus on käynyt kiekat 8000rpm, yleensä yritän vaihtaa karvan ennen.
-
Harvakseltaan, eli muutaman kerran on tullut rajoittaja vastaan kiihdytettäessä ja vähän niinkuin tarkoituksella.
Ei kuitenkaan kuulu tapoihini eikä Guzzilla liikuttaessa tarvettakaan. :cool:
-
Brevassa on kierroslukurajoitin vaan en tiedä missä. Vaihdevalo on säädettävissä kuuden tonnin yläpuolella. En ole tarkistanut ajotietokoneesta kuinka korkealle vaihtovalon vilkutuksen voi asettaa. Mutta 8500 kierrosta tuntuu olevan sellainen tyypillinen kaksiventtiilimalleille mihin saakka maksimissaan tulee kiekautettua. Tehoa kun ei siellä yläpuolella ole enää tyrkyllä. Centauro kiertelee 9000 pintaan jossa huipputehokin piilee. Sen jälkeen varvit loppuu kuin seinään kun nykyisen ruiskun rajoitin tulee peliin. Olen koettanut kuinka 11500 kierrosta naukaisee mutta sama juttu kuin kaksiventtiilisessäkin, teho ei enää juuri lisäänny.
mm