Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: MPCkloppi - Syyskuu 27, 2011, 11:51:36 ap
-
Tässä olis pari aikamiehille sopivaa:
http://www.millepercento.it/index.jsp?lingua=it&action=cambiaPagina&sito=Millepercento&linkPagina=15785&t=Factory (http://www.millepercento.it/index.jsp?lingua=it&action=cambiaPagina&sito=Millepercento&linkPagina=15785&t=Factory)
-
Joo nyt on sopiva aika miettiä/suunnitella mp-oston ens kesäksi. Minkälaisia uutuuksia on tulossa Moto Guzzi-tehtaalta - te näitte ehkä jotain paikan päälle - mitä me emme tiedä vielä... ???
-
Montako Millepercento on myyty Suomessa. Koska valmistui ensimmäinen malli? Olis kiinnostavaa saada tietoja keskipensakulutuksesta pitkilla matkoilla- kun on vähän vahvempi moottori?
-
Ei varmaan kannata pidätellä hengitystä uusien mallien suhteen. Vahva veikkaus on, että ainoa "uutuus" on entisestään raskaammaksi, kiiltävillä osilla ripusteltu ja väriä vaihtanut Californian juhlavuosimalli.
-
Hei!
Suureksi pettymykseksi Mandellossa ei esitelty uutta Californiaa.
Esillä oli vain juhalvuoden värityksen saanut California Vintage.
Se olikin ihan nätti, mutta nälkä jäi...
T. Kimmo
-
Meidänkin suvussa on, puheiden mukaan, ollut kaipuuta uuteen malliin.
mm
-
http://www.millepercento.it/index.jsp?sito=Millepercento&linkPagina=17734&lingua=it (http://www.millepercento.it/index.jsp?sito=Millepercento&linkPagina=17734&lingua=it)
Julkisuudessa BB1 esiteltiin EICMAssa 2007.
Ensimmäinen katukäyttöön taltutettu BB1 toimitettiin Suomeen keväällä 2009. Maahantuojan toteutettua haluamani muutokset, sain pyörän käyttööni 29.06.2009.
Tiedän, että etelä Englannissa ja Hampurissa Saksassa on molemmissa yksi BB1.
Hampurin pyörä oli näköhavainnon mukaan täysin musta. Englannin pyörän tuunauksista en ole saanut tietoa.
Moponi rungonnumero on 9. Oletan edellisten numeroiden pitävän sisällään prototyypin ja tehtaan kilpaosaston- ja testiyksilöt.
Toistaiseksi BB1 ja ALBA ovat tyypitettyinä EURO3 katukäyttöön EU-maihin.
Saamani tiedon mukaan Austraalian markkinat avautunevat vielä tämän vuoden aikana.
Koeajettuani keväällä Ducatin Diavelin totesin, että BB1 on myös yksi nopeimmista moottoripyöristä maailmassa ja antaa enemmän haastetta ja nautintoa, koska ajoon ei vaikuta "sähköiset ajonhallinta-avustajat", vaan kuski ajaa itse!
Kulutus maantieajossa 100 - 120 km/h, jolloin myös 6.-vaihde on käytössä = 7 l/100 km.
Mutkatie taipaleilla, jolloin käytössä on vaihteet 3 - 5, kulutus on ollut ajofiiliksistä riippuen 8 - 8,3 l/100 km.
Kevääseen mennessä olin joutunut vaihtamaan 5-amperin sulakkeita yli 10 kertaa, kunnes pistin tilalle 7,5 amperin , joka on kestänyt.. pyörästä johtuvia muita murheitä ei ole ilmaantunut.
Huollon jälkeen on bensaletkun pikaliitin irronnut ja pysäyttänyt kahdesti matkanteon!
Nyt alla Michelin Pilot Road 3 sadekelin renkaat.Takarenkaaksi valitsin pehmeimmän, koska ajan yksin. (kolmas rengaskerta) Mittarissa nyt 21tuhatta km.
Viimeisen kahden kuukauden aikana ajoin Poriin salille yht. yli 4.000 km satoi tai paistoi..
(Vanha jenkki on päivitettävänä)
BB1:sen moottorin tekniset tiedot, jos kiinnostaa:
http://www.millepercento.it/renderdocument?ris=24682 (http://www.millepercento.it/renderdocument?ris=24682)
-
Mandellon yössä bongasin kaksi millepercenton albaa, pitihän niitä mennä ihmettelemään. Eivät tosin pahemmin sytytä. Niitten vierestä hoksasin tämän bellagion, 8v koneella ja öhlinssin alustalla. Oli aikas nätti. Ymmärtäisiköhän ne tehtaalla joskus tehä tuommosen... :-\ .
Olen yrittänyt eukolle vihjailla että tuommonen (tavallinen)bellagio, se valkoinen, voisi olla hälle hyvä ajopyörä.... Mutta ei tunnu lämpeevän ei. Kovapäinen kun on.
-
TECHNICAL DATA, MILLEPERCENTO.
RACE KIT nostaa tehoa 10 hv vaikka huipputehon kierrokset laskevat.
PROTOTYPE ENGINE ANTAA LISÄÄ 35 HV AT 7100 RPM. YHT. 179 HV.
Vertailu:
MG 8 vent.-kone 110 hv BB1 134 hv Race proto 179 hv
Suuri tehon lisäys siis !
-
Minusta BB1:sen vääntö sekä samasta koneesta kisakäyttöön säädettyjen, että proton väännöt ovat ne mielenkiintoiset ja merkittävät tiedot - kun olet sarvissa kiinni ja käännät kahvasta, aloittaen 5.500 kierroksen tietämiltä - voin vakuuttaa, että maisemat alkavat vaihtua 8)
BB1 on maailman nopeimpia lähtijöitä ensimmäisillä kymmenillä metreillä myös siksi, että siinä ei ole luistonestoa ;D
Sitten joskus kun tulen vanhaksi, niin hankin mopon. jossa on "sähköisiä ajonavustusvalmiuksia" 8) Siihen saakka nautin täysin siemauksin BB1:sestä, koska saan ajaa ihan ite 8) ;D :P