Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: MarkkuEVP - Syyskuu 18, 2011, 17:55:09 ip
-
Seuraan jännityksellä Mandellon lähteneiden kokemuksia.... olisiko peräti yli viisikymmentä selvinnyt viettelysten matkasta ohi panimoiden sammioiden...viinijuhlista ... ja halpojen Guzzi osien SEIREENIEN kutsusta...
Montako Guzzia on tarvinnut ensiapua... (olisihan se vaihtelua ettei pelittäisi ? )
Jotain huhuja on liikkeellä..... onko PALLEILLA käyty ;D
VARMAAN PASKA REISSU... kun en ollut mukana ::)
-
Sen verran huhua kuultu että ainakin yksi Guzzi oli vienyt ontuen perille ja käynyt parikin kertaa Agostinin hoteissa. Vika oli aiheuttanut ranskalaisten viinitilojen lähemmän tarkastelun pois jäämisen maksasuunnitelmasta. Mikä saattoi olla hyväksikin. Muuta ei tänne ole kuulunut. Varmaan on ollut ikävät ilmat ja huonoa seuraa kun ei yhtään kukaan kokemuksiaan kerro.
mm
-
Ihan kauheetahan täällä on ollut. Parasta aikaa parantelen kahden päivän aikaan saamaa GMG-kankkusta. Nyt just muuten tulee vettä oikein kunnolla Comolla :o
Tässä Norjalainen Guzzisti viettää Sunnuntai iltapäivää
-
Leccossa "alakerran" kahvilassa, sunnuntai on mennyt säätä päivystäessä (kun ei ole pakko lähteä heti) . Nyt näyttäisi siltä että luoteen (Sveitsi) kautta voi selvitä tiistaina kastumatta Saksaan. Maanantaina näyttäisi satelevan Italian ulkopuolella. Lunta voi tulla eteen korkealla. 30C kuumuus vaihtui siis eilen paikalliseen syksyyn. äsken tapaamani saksalaiset (Convertin suuttimien putsaus oli herroilla menossa) kertoivat että usein kun he palaavat syyskuussa Mandellosta, ei takaisin ilman lumikelejä ole selvinnyt?
-
Sangen suuri joukko oli myös kirjoittanut tähän tehtaan alueen banderolliin, allekirjoittanut mukaan lukien. Hieno kokemus sunnuntaimotoristille olla mukana "turistinakin" ilman omaa pyörää. Upeeta oli nähdä muidenkin maiden hyväntuulisia Guzzi-harrastajia.
Lauantai-illan ukkosen ja sateen kreivitär Marita ennustikin reumaattisilla niskoillaan. Salamien räiskyessä nautimme pastaillallisen Leccolla NH Ponteveccio hotellissa ;) ja aamulla ajeltiin vuokrafiatilla Milanoon lentokentälle.
Papparatsikuvia tuli napattua melkoinen määrä, katsotaan mitkä kelpuutetaan nähtäväksi.
- Reima -
-
Leccossa "alakerran" kahvilassa, sunnuntai on mennyt säätä päivystäessä (kun ei ole pakko lähteä heti) . Nyt näyttäisi siltä että luoteen (Sveitsi) kautta voi selvitä tiistaina kastumatta Saksaan. Maanantaina näyttäisi satelevan Italian ulkopuolella. Lunta voi tulla eteen korkealla. 30C kuumuus vaihtui siis eilen paikalliseen syksyyn. äsken tapaamani saksalaiset (Convertin suuttimien putsaus oli herroilla menossa) kertoivat että usein kun he palaavat syyskuussa Mandellosta, ei takaisin ilman lumikelejä ole selvinnyt?
ainakaan Stelvion kautta ei näin maanantaina näytä pääsevän. lunta on tullut ihan mukavasti.
http://webcam.popso.it/cm/pages/ServeBLOB.php/L/IT/IDPagina/42 (http://webcam.popso.it/cm/pages/ServeBLOB.php/L/IT/IDPagina/42)
-
HIENOA että kuvia on otettu...
Ainakin Norjalaiset ovat näemmä tottuneet sateeseen... tuskin monella viittaa matkassa. Lisää kuvia tai isommat tuopit
Olutfestareille ei taida saksaan enää ehtiä....
Pohjoiseen ajo luo omaa tunnelmaa.... kuitenkin kotiin päin... ja turvallista paluuta !!
Toivottavasti nähdään juttu Falcone lehdessä.....
-
Ja sagen pieni joukko on siirtynyt NIZZAAN ?????.... onko kyseessä navigointivirhe vai tietoinen sateen väistely-yritys ???
Epäilen kyllä viinisammioiden uintimahdollisuuksien kartoittamista. Saataisiin Ranskalaisiin punaviineihin Guzzimiehen raappahousujen pikantti maku.....heh..heh..
ps. Henkilökohtaiseksi tavoitteeksi asetan viinikellarissa yöpymisen ;D
-
Tänään palattiin reissusta. Torstaista lauantai aamuun asti oli hellettä. Illemmalla alkoi sataa.Sunnuntai olikin sadetta ainakin siihen asti kun lähdettiin kotiin päin. Väkeä oli käsittämättömän paljon. Yli 20 000 rekisteröitynyttä, joista suurin osa oli Guzzeilla. Lisäksi oli varmasti tuhansia muita kävijöitä. Voitte kuvitella miltä alle 10 000 asukkaan kaupunki näyttää kun sinne tuollainen määrä pölähtää. Kaikki puistot oli täynnä telttoja ja kadun varret pyöriä. Mekkala ei tauonnut kunnolla koko yön aikana. Upeita pyöriä, joista monet olivat 20-30-luvuilta. Osa niistä näytti ihan käyttöpyöriltä. Gruppon lounaalla oli 51 henkeä.
Meno matka tehtiin Hki- Travemünde-laivalla. Julier passin kautta ylitys ja poikkeaminen st Moritzissa. Sää oli jo sielläkin lämmin. Paluumatka olikin hieman eksoottisempi. Kamat pakattiin pyöriin sateessa ja lähdettiin kohti Passo del Stelviota. Lähteissä yksi ilaliaano katsoi netistä, että lunta ei ole. No lähestyessä Bormiota alkoi tulla Guzzeja vastaan. Olivat herkkähermoisemmat kääntyneet takaisin. Bormion jälkeen tulivat vastaan ensimmäiset autot, joilla oli lunta katolla. Ei kun eteenpäin sanoi mummo lumessa. Ja löytyihän sitä lunta. Viimeiset 10 mutkaa ennen huippua oli lumessa. Brittiautoilijat olivat ihmeissään, miten pääsevät takaisin alas. Alaspäin ajellessa tuli jo lumiaurakin vastaan. Sen verran sakeasti sitä märkää lunta tuli, etten alkanut kameraakaan kaivaa esiin. Olisi kaverista saanut hauskan lumiukkokuvan joulukorttiin. Varovasti ajellen tuli V11 sieltä alas. Loppu matka Traveen tuntuikin sitten helpolta.
Hieno reissu. Harmi, että seuraavan on viisi vuotta.
-
Näin on saatu ontuva Guzzikin kotiin. Kuten Motomatti jo tiesikin jäi viiniretki Ranskaan lyhyenlaiseksi. Keulan käännyttyä kohti Mandelloa oli luottamus moottorivoimaan koetuksella. Perille vain päästiin ja Stone Agostinin alttarille. Tietokone sanoi laitteen olevan kunnossa mutta korva ja takapuolituntuma väitti muuta. Kolmannella korjausyrityksellä pyysin vaihtamaan TPS anturin huollon vastusteluista huolimatta ja luulin vaivan hävinneen kunnes seisoin kone hehkuen Mandellon lauantairuuhkassa ja vaiva palasi. Samoilla oireilla lähdettiin sunnuntain sateeseen aina Garmichiin asti, mutta maanantaina kaikki oli toisin ja sai nauttia oireettomasta kotimatkasta. Muutenkin antoisa retki jota en olisi jättänyt tekemättä.
-
Mekin pääsimmä kotio hetki sitten. Hyvä reissu. Kelit oli väliltä helle ja +1/räntäsade.
Sporttikin menetti paluumatkalla ruuvausneitsyyden :-\ Jos jotain oppi niin sen että AL-turvaa en enää maksa.
-
Mikäs Sportiin iski ???????????
MR
-
Bensaputken ja ilmanputsarikotelon pitkäaikainen yhteenhinkkaus, kotelo voitti ja putkeen reikä.
Tehtiin semmonen Hankasalmelainen paikkaus ja meno jatkui, kiitoksia vielä Matille ruuvooavusta.
-
Jos jotain oppi niin sen että AL-turvaa en enää maksa.
Miksi ? Voisitko hieman valaista kun itse maksan samaa maksua.
-
Griso ja Monsteri ovat kotona ja lähes ehjinä. Grison kytkinkava vähän lyhyempänä ja Monsteriin haettiin Comosta muttereita tippuneiden tilalle.
Kotimatkalla nähtiin Ranskan lumiset alpit ja ajettiin jonkin verran viileämmissä säissä Sveitsin sekä Saksan läpi.
Heidi kävi pokkaamassa naisten pisimmän matkan pokaalin "Bad Girl".
(http://)
-
Hienoa Heidi, paljon onnea !!
-
Banzai!
Timpan & Riitan häntäpään valvojana upea 12.pv kadoksissa kotoa!
Kuten edellä mainittu sään vaihtelu matkalla +38`C- -2 C !!
Sykähdyttävimmät hetket kaiken kivan lisäksi olivat takastullessa ma alppien ylitys järjettömässä lumimyräkässä korkkeudessa 2000.m-2500.m-2000.m ja mennessä Stelvio passissa,kun paikallinen alkuasukas yritti mutkassa teilata mut kumoon!!!
Molemmista selvittiin voittajana,eli kaikinpuolin upea reissu,ja montaa muistoa ja kokemusta rikkaampi mieli!!
Nyt podetaan laivamatkalla alkanutta megaflentsua ja illalla haetaan Petrol Circuksesta
pari mopoa vielä kotitallin suojaan.. Huomenna klo.16.00 ilmoittautuminen päivystäjälle töissä....??
T.Isä-Masa
-
Jos jotain oppi niin sen että AL-turvaa en enää maksa.
Miksi ? Voisitko hieman valaista kun itse maksan samaa maksua.
Samoin - kiinnostaa!
-Anssi
-
Jos jotain oppi niin sen että AL-turvaa en enää maksa.
Miksi ? Voisitko hieman valaista kun itse maksan samaa maksua.
Samoin - kiinnostaa!
-Anssi
No ehkä vähän hätiköin, saatampa maksaakkin, katotaan nyt. Mutta ei siitä mitään apua ollut.
-
Tuo on tärkeetä käytännön tietoa. Noista on ollu keskustelua aiemminkin. Rohkeesti vaan kerro koko tarina.
-
Yksi sangen suuresta joukosta kävi tuomasta tuliaisia tänään Yhtymän Miesten tallille.
Siitä kiitän. Hieman bisnestäkin tehtiin.
Kuvassa laadukas matkajuhta. Vasta 300000 kilometriä Euroopan teitä takana. Toisella omistajalla ollut vasta n. 25 vuotta.
mm
-
Onko siinä Guzzin perässä jonkun caravavaanarin POKSI ???
ps. AL:llä on varmaan merkkiasiantuntemus vielä hakosalla.... lukekaa :Tuulenpojalla pätkii Itavallassa..apuva !!
johon Guzziporukan tietämys johti sitten "oikealle korjaajalle "..
JA aurinko paistaa euroopassa.... ja monta vielä reissussa !!
MR
-
GT:n perässä oli tosiaan sievä perävaunu. Ei se ihan asuntovaunu ole mutta hyvä tuliaisten kuljetukseen.
mm
-
Tuohon pakettiin kuuluu vielä yleensä sivuvaunukin ;D Tällä kertaa se oli jätetty kotiin.
Tuosta al-turvasta nyt kummempaa tarinaa ole kerrottavaksi.
Soitin liitolle kun kerran olen maksut maksanut ja aattelin että tanskalaisten "team ahma" kurvaa paikalle kaluineen ja osineen. Arvelin että saisin uuden putken/letkun tuosta vaan eikä mitään paikkavirityksiä tarvittaisi.
Ajettavaakin oli vielä sille päivälle ja parin tunnin odottelun jälkeen päätettiin putki paikata niillä vähillä mitä oli ja menoksi. Kyllähän siihen lähtöä tehdessä hinuri paikalle kurvasi, 3 tuntia soitosta. Eikä sillä ukolla mitään kaluja mukana olisi ollut.
-
Joo, se tarttee tuo Juha raskasta kalustoa. Eikös se ole yhden pohjalaismiehen reiän tuossa pirttiviljelyssä täyttänyt ja siltä osalta pitänyt Eteläpohjanmaan väestökehityksestä huolen?
mm
-
Tuosta al-turvasta nyt kummempaa tarinaa ole kerrottavaksi.
Soitin liitolle kun kerran olen maksut maksanut ja aattelin että tanskalaisten "team ahma" kurvaa paikalle kaluineen ja osineen. Arvelin että saisin uuden putken/letkun tuosta vaan eikä mitään paikkavirityksiä tarvittaisi.
Ajettavaakin oli vielä sille päivälle ja parin tunnin odottelun jälkeen päätettiin putki paikata niillä vähillä mitä oli ja menoksi. Kyllähän siihen lähtöä tehdessä hinuri paikalle kurvasi, 3 tuntia soitosta. Eikä sillä ukolla mitään kaluja mukana olisi ollut.
Kuulostaa siltä, että on ollut palvelussa ns. sabluunaratkaisu mielessä eli viedään kaveri korjaamolle. Ymmärrän lievän pettymyksesi :(.
Miten mahtaisi olla Saksassa tai Hollannissa, joissa on autoliittojen palveluautoissa ihan oikeasti asennustaitoista väkeä työkaluineen? Kenelläkään kokemusta? Olin aikanaan Hollannissa sikäläläisen autoliiton jäsen ja ohjaustehostimen hävittyä paikalle soitettu kaveri korjasi Citikkani, jossa oli saman hydrauliikkapumpun takana jousitusta myöten aika paljon kamaa. Ei hätkähtänyt yhtään, kaivoi sopivan hihnan takakontista ja matka jatkui saman tien.
-Anssi
-
Kesällä en enää maksanut AL turvaa .Otin opikseni edellisen kesän seikkailuista Itävallassa.Guzzi siellä tuntematon pyörä ja avunsaanti olematonta.Onneksi sivujen kautta Guzziveljet auttoivat ja sain avun Munchenistä.Tpsi vaihdettiin,nykiminen loppui ja sen jälkeen olen ajanut parikymmentä tuhatta ongelmitta.
-
Asiasta kukkaruukkuun...
GMG2011 viralliset kuvat ovat tehtaan nettisivulla, ainakin yhden tutun gruppolaisen voi bongata 20 000 muun joukosta.
http://www.gmg2011.motoguzzi.com/gallery.php?type=E (http://www.gmg2011.motoguzzi.com/gallery.php?type=E)
- Reima -
-
Käsittääkseni AL Turvan ehdoissakaan ei sanota, että hinausfirman autossa olisi Guzzien osat mukana. ;D
-
Isä-Masa on aika helppo tunnistaa kuvista. Itseäni en löytänyt, mutta oma V11 Sport verde sieltä kyllä löytyi.
-
EI sanota että Guzzin osia olisi mukana.Neuvoivat aina vaan väärään paikkaan.Täysin avutonta touhua.Onneksi Guzziveljet auttoivat.
-
EI sanota että Guzzin osia olisi mukana.Neuvoivat aina vaan väärään paikkaan.Täysin avutonta touhua.Onneksi Guzziveljet auttoivat.
No joo... kun multa meni Tanskassa Californian kytkinvaijeri, sain Turvasta SOS-palvelun numeron ja sieltä sain erinomaista suomenkielistä palvelua: Falckin auto tuli kohtalaisen nopeasti ja vei minut ja pyörän varsinaisen Guzzi-entusiastin huoltoon (Slangerup, kaverin nimi muistaakseni Voss), jonka SOS-palvelu löysi paikallisen Guzzi-kerhon (!!!) avulla. Nopea korjaus. :)
Moto Italia olisi löytänyt vain maahantuojan huollon Kööpenhaminasta. :(
Falckin lasku tuli muutaman päivän perästä Suomeen, meni omaan piikkiin kun Cali oli yli 10-vuotias.
-
En olisi tarvinnut AL:sta muuta kuin osoitteen ,mistä saada Itavallassa apua.Oli hieman hermot kireällä Grosslognerin ylityksen jälkeen.Satoi vettä ja räntää.Cali nyki ja pätki.Soitin Moto-Italiaan ja Kärkkäinen tiesi heti neuvoa vian olevan Tpsissä.AL:n soiton jälkeen paikallinen otti meihin yhteyttä.Kerroimme huolemme ja pyysimme selvittämään ,missä Guzzihuolto.Kolmeen osoitteeseen nilkutettiin,aina väärä.
No,Markku evp kirjoitti hätäpyynnön sivuille ja kännykkään alkoi tulla osoitteita.Nilkutettiin Muncheniin ja sai mahtavaa palvelua paikallisesta Guzziverstaasta.Pyörä tuli kuntoo ja ruisailimme ilman huolia takaisin Suomeen.Niin jäin sitten kesällä maksamatta AL jäsennyys.
-
Vaan vieläkö Italiasta harhailee Guzzimiehiä elämän valtateillä ??. Karmea , varmaan liioiteltu huhu , kertoo että jossain torilla Saksassa on nähty MIES Gruppon T-PAIDASSA huurteisella....
Tarua vai totta.... ???
MR
-
Tollaisia näkymiä Verdonin solatiellä Ranskassa.
-
Enempi innokkaana, kuin älykkäänä onnistuu moni asia:
(https://lh4.googleusercontent.com/-6jn8Ovu7QdI/ToTTYCTzCII/AAAAAAAABz4/DStw1Nymr90/s640/IMG_5134.JPG)
Siitä huolimatta, tätä ei aikoinaan saanut alle:
(https://lh6.googleusercontent.com/-vEk-m2PDYeU/ToTTbVxQdZI/AAAAAAAABz8/QAylWlQcDVc/s640/IMG_5355.JPG)
- valitettavasti ;)
T,
Jukka
Ps. Kiitokset mukavasta seurasta...
-
Kotona ollaan vihdoin mekin, taidettiin olla viimeiset reissulla?
Vältin sateet koukkaamalla vaimon kanssa Rivieralle vajaaksi viikoksi, sieltä sitten hissunkissun takaisin Suomeen. Mandellon kautta, luonnollisesti.
Sivuvaunu-Shakaali toimi ja intiaanikesä helli, mikäs oli ajellessa. Vettäkään ei tullut niskaan The Sunnuntain jälkeen kuin yhden kuuron verran.
Tuosta edellisen viestin kuvasta olen kyllä aidosti suunnattoman kateellinen...
-
Kotiin tultiin 29.9. Mandellosta ajeltiin välimeren rantaan, Cannesin kohdalta Merialppien kautta Grenobleen ja sieltä motareita pitkin Rostockiin. Neljän viikon reissulla sadepäiviä kolme ;D, ja lämpöä riitti!
120km ennen kotia menoa hillitsi se kuuluisa venttiilikopan tiivisteen vuoto sen verran, että sai nahkalahkeen märäksi, ei muita murheita.
Kiitoksia kaikille mukavasta seurasta!
Jouko & Jaana
-
Jos vielä joku on matkalla..... on sangen äveriäs, todella epäonninen tai Joulupukki ;D
Todella hienoja kuvia....melkein olisi katsonut lisääkin. Kiitos !!
MR
-
Hei!
Jos joku ei vielä ole huomannut, niin Gruppon kotisivun "kuvagalleriaan" on lisätty uusia kuvia mm GMG-juhlasta.
t. tiedottaja