Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Camn - Elokuu 30, 2011, 23:58:41 ip
-
Jaa - kukaan ei ole tohtinut kertoa (tai ei ole sattunut silmiin täällä), että Bolognassa keksittiinkin pyörä uudelleen?
L-Twin olikin Carlo Guzzin idea: 250 ccm –kilpakoneesta tehtiin 500 kuutioinen kaksisylinterinen.
495 ccm, 68 x 68 mm, 44 hv. Isle of Man voitto 1935. Tuotannossa 1933-35 ja 1946-47.
-
Eli Triumphin kolmoset on myös kopioita Italiasta? Guzzihan on kilpakoneissa koneillut lähes kaikki moottorikonfiguraatiot; rivi kolme, rivi neljä, pitkittäin, poikittain jne jne..
-
Ei kai numeroiden keksimistä voi kenenkään tietyn piikkiin laittaa - 1, 2, 3, 4, 5 jne. eivät ole Guzzin keksimiä vaikka ko. firma niitä käyttikin.
Moottoritekniikassa melkein kaikki on keksitty jo 1800-luvun lopulla.