Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: MarkkuEVP - Heinäkuu 31, 2011, 21:06:09 ip
-
Ei auta
Cali oli liian korkea . . Onkohan Guzzeista luovuttava siksi että on liian lyhyt. Olisi hienoa jos olisi puhdas custom - Guzzi. Tai mikä on matalin versio ? Jackal ? Onko kokemuksia ?
Persjalkanen
-
Saman korkuisia on nuo Calit, mutta satulan leveys tuntuu vaihtelevan. Oma Jackal on varustettu kapeammalla pallilla, kuin koeajamani Specialit ja EV:t. Tuo vaikuttaa yllättävän paljon siihen korkeuden tunteeseen.
-
Jonkin verran voi tehdä pyörän madaltamiseksi.
Satulan muotoilu uudelleen, keulan ja perän laskeminen alemmas ovat helpoimpia toimenpiteitä ja kun nuo jousitusmuutokset tekee taitavasti ei mukavuus tai ajettavuus paljoltikaan kärsi. Nämä ovat myös halvimmat toimenpiteet ja riittävät jo monille. Jos oikein alas haluaa niin sitten menee helposti jo hankalaksi mutta ei tekemättömäksi.
Pyöräkoon pienentämien. Ensin voi kokeilla matalaprofiilista rengasta ja seuraavaksi pinempää vannekokoa. Se kyllä muuttaa myös välityssuhdetta mutta perävaihteita saa eri välityksillä että voi kompensoida. Jos on pinnapyöräinen malli niin pelkkä vanteiden vaihto pienempiläpimittaisiin riittää.
Takarungon muutos on jo vaativampi homma mutta olen niitäkin nähnyt tehtävän.
mm
-
Piti oiken käydä istumassa Jackal.... ja onhan siinä huomattava ero !!!¨
Pieneen nahkaan syntynyt 170 cm köriläs otti kantapäillä vastaan molemmin puolin pyörää... armasta synnyinmaata.
Tosin penkki oli kun Martinniemen 2 x 6 tuumanen karvalankku..ainakin yhtä kova.
Ajamassakin olisin käynyt...vaan ei lähtenyt käyntiin. !!
NIIN.... ja toinen etujarrulevy pudonnut jonnekkin ??
-
Joskus aikojen alussa tehtiin kaverille "matalempi" pyörä, kellien alta kavennettiin satula, ja kas kummaa jalat kasvoi ja ylettyi paremmin maahan. Oli hyvin yksinkertainen ja halpa remontti, satula oli ennen jo rikki ja verhoilijalle menossa :) :D
-
jukupliup
Voiko enään puhua pituusmittauksesta... kasaan mennään, kun pituus on mennyt alle 170 cm ???
Emäntä etsii vielä kunnon kallonkutistajaa... kun talli on täynnä pyöriä ( tullut ostettua kolme pyörää tänä vuonna ).
Taitaa minullekkin tulla väliaikainen ulkoruokinta-aika ....katos- tai talliruokinta... ja talvi painaa päälle.
NIMIM. Jalat maassa ..
-
Pittuutta ei tarvi ku päremettässä! Onhan sulla sentään talli, jotta nou hätä.
T: hukkapätkä kotirintamamotoristi
-
jukupliup
Voiko enään puhua pituusmittauksesta... kasaan mennään, kun pituus on mennyt alle 170 cm ???
Emäntä etsii vielä kunnon kallonkutistajaa... kun talli on täynnä pyöriä ( tullut ostettua kolme pyörää tänä vuonna ).
Taitaa minullekkin tulla väliaikainen ulkoruokinta-aika ....katos- tai talliruokinta... ja talvi painaa päälle.
NIMIM. Jalat maassa ..
Älä huoli, mun allekirjoitus kertoo homman nimen.
-
Tähän persjalkanen on päätynyt..... vaikka täma MM lause kyllä kiinnostaa...
"Jonkin verran voi tehdä pyörän madaltamiseksi.
Satulan muotoilu uudelleen, keulan ja perän laskeminen alemmas ovat helpoimpia toimenpiteitä ja kun nuo jousitusmuutokset tekee taitavasti ei mukavuus tai ajettavuus paljoltikaan kärsi. "
ON komea joukko... omaan makuun.
-
Keulan pudotus parantaa kyllä Calin ajettavuutta. Omassa pudotin 12 milliä. Jos saisi aikaiseksi hommata progressiiviset, jäykemmät vieterit keulaan, niin voisi pudottaa vielä vähän. Ohajustuntuma nopeutuu ja paranee.
Perän madallus taas ei kyllä paranna tuossa pyörässä mitään. Korkeampi pitäs saada.