Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: ALi - Heinäkuu 29, 2011, 20:45:37 ip

Otsikko: Vakioruiskujen säätö
Kirjoitti: ALi - Heinäkuu 29, 2011, 20:45:37 ip
Pyöräni (Nevada i.e. -05, 25tkm) "käy ja kukkuu" ihan ok, mutta pintakaasulla on lievää nykimistä.
Ajo on näillä keleillä kyllä niin juhlaa, että kilsoja tulee vaikkei niiden ajamiseen olisi oikein edes aikaakaan...
Kulutus on pientä eli 4,5 kaupunki ja 4,0 maantie (70-110kmh), mutta kokemuksen pe*stuntumalla tuntuu, että matka taittuu laihalla seoksella.
Koska pintakaasulla on mukava välillä putputtaa tasavauhtia, niin tahtoisimpa tahdit kohdalleen.
Polttoaineiden koostumusten muututtua viimeaikoina, niin olisiko aiheellista tarkistaa ruiskujen säädöt ?
ja
Missä toimenpide kannattaisi suorittaa (Hki-Lahti-Porvoo alueella) ja onko se ylipäätänsä tehtävissä, kun kyse on täysin vakio pyörästä alkuperäisellä vakio sytty-/ruiskusysteemillä ?
Otsikko: Vs: Vakioruiskujen säätö
Kirjoitti: Kimmo Saarelainen - Heinäkuu 29, 2011, 21:12:05 ip
Ota yhteyttä:
Vantaa, Guy Wikström                p.  0400 - 412 903

Hänellä on virallinen Guzzi-huolto Vantaalla, jota hän pyörittää iltapuhteina.
Päivätöinä hän on töissä RM Heinolla, sekin Vantaalla.

Guitsin huolto sijaitsee Kehä III kupeessa, lähellä Helsinki-Vantaa lentokenttää...
t. Kimmo
Otsikko: Vs: Vakioruiskujen säätö
Kirjoitti: Ikkala - Heinäkuu 29, 2011, 21:39:17 ip

http://www.daes-mototec.de/ (http://www.daes-mototec.de/)        ja sieltä                Drehmoment-Kits für MOTO GUZZI

Mitähän nämä kitit olis? Moto1:n testi Stelvioonhan tuommonen kitti laitettiin ja vissiin oli hyvä.
Ajattelin tilata ja kokeilla.
Otsikko: Vs: Vakioruiskujen säätö
Kirjoitti: TunturiTT - Heinäkuu 29, 2011, 21:52:09 ip
Näyttäis olevan Power Commander, filtteri ja tapauksesta riippuen putsarikotelonkansi. Vaan ei näyttäis tuolla olevan pikkulohkoon.
Dynojetin sivuilta löytyy kyllä pikku-Brevaan ja V7:an. Ne varmaan käy Nevadaankin.
Otsikko: Vs: Vakioruiskujen säätö
Kirjoitti: Ikkala - Heinäkuu 29, 2011, 22:08:55 ip
Olihan sielä pikkulohkojakin, v-7 classic, breva 750, nevada 750.   451,30 EUR  Stufe 1  
PDF siinä sivun oikeassa alanurkassa. Stelvion nokkaa kun nappaa niin aukee.  Vähän piilossa, vahingossa mäkin sen auki sain.
Otsikko: Vs: Vakioruiskujen säätö
Kirjoitti: TunturiTT - Heinäkuu 29, 2011, 22:16:15 ip
No niinpä olikin! Etsin tuolta valikosta, missä oli drehmomentkitit ja motortuningit.
Otsikko: Vs: Vakioruiskujen säätö
Kirjoitti: kaide - Heinäkuu 29, 2011, 22:50:09 ip
Kuitsilla ei tietääkseni ole dynorullaa kotipajallaan. Ruiskurunkojen balanssin pystyy hyvin säätämään mittarilla ja tyhjäkäynnin seoksen (korvakuulolta?).
Otsikko: Vs: Vakioruiskujen säätö
Kirjoitti: motomatti - Heinäkuu 30, 2011, 12:32:49 ip
TPS:n hienosäätö onnistuu tarkalta kaverilta kotioloissakin. Tarvitaan pari metallilangan pätkää ja digitaalinen yleismittari. Sekä säätöohje joka näilläkin palstoilla on ollut jo moneen kertaan.

Joskus on vain niin että TPS:n perussäätö ei ole pysynyt kohdallaan kulumisesta, säätämisestä tai muusta syystä johtuen.

Ainakin kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa ko asia. Että ainakin TPS:n tyhjäkäyntiasennon jännite on oikea. Tietääpä ainakin, säätämättä, onko siinä heittoa vai ei.

mm