Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: - Huhtikuu 25, 2006, 03:09:09 ap
-
Hei! Tein tuossa keväthuoltoja, eli aloittelin venttiilin säädöillä jne. Kampiakseli pyörähteli nätisti, mutta sitten kun laitoin akun paikoilleen ja pyöräytin (yritin) konetta startilla, se pyörähti puolisen kierrosta ja jumahti siihen. Nyt siis kone pyörii kampiakselilta puolisen kierrosta suuntaan ja toisee. Kytkin kyllä irroittaa normaalisti...sylintereihin ei ole päässyt mitään asiatonta, samoin ei venttiilijousien väliin tms. Arvioisin seuraavaa (en ammattilainen, mutta "maalaisjärjellä" voi yrittää..
1. Venttiili jumittanut? mutta kone siis pyöri aluksi normaalisti...
2. Startti jumittanut?
3. Laturista hajonnut jotain?
Antaisiko joku vinkkejä:D
SYY LÖYTYI! Oikeanpuoleinen pytty oli karstoittunut! Pitänee antaa hanaa reilummin:cool:
-
zakkeus kirjoitti:
Hei! Tein tuossa keväthuoltoja, eli aloittelin venttiilin säädöillä jne. Kampiakseli pyörähteli nätisti, mutta sitten kun laitoin akun paikoilleen ja pyöräytin (yritin) konetta startilla, se pyörähti puolisen kierrosta ja jumahti siihen. Nyt siis kone pyörii kampiakselilta puolisen kierrosta suuntaan ja toisee. Kytkin kyllä irroittaa normaalisti...sylintereihin ei ole päässyt mitään asiatonta, samoin ei venttiilijousien väliin tms. Arvioisin seuraavaa (en ammattilainen, mutta "maalaisjärjellä" voi yrittää..
1. Venttiili jumittanut? mutta kone siis pyöri aluksi normaalisti...
2. Startti jumittanut?
3. Laturista hajonnut jotain?
Vielä vähän muutakin...pyörä oli säilössä vajassa (ei lämmin tila) ja tämä on aiheuttanut joitain sähköongelmia...tyyttiä kun painaa, niin kierrokset nousee mittarissa samalla:(
Antaisiko joku vinkkejä:D
-
Tuli semmonen mieleen, että eihän sulla jäänyt venttiilikoppaan mitään ylimääräistä kun säädit venttiilit? Joku mutteri tai pultti? Talitintti tai voileipä? Kannattaisko ekaks ottaa kopat irti ja mulkoilla löytyiskö vika tosiaan sieltä. Voihan se vena jumittaa. Esim jos kondenssivesi/ilmankosteus on saanut venttiilinvarren ruvelle. Se voi esim pyöriä ensin muutaman kierroksen normaalisti ja sitten kun ruoste on pakkautunut ohjuriin jumittaa vena. Tämmöiseen ei varren tarvitse edes olla kuin vähän pintaruosteessa.
Tuo töötti vs. kierrosmittari -juttu on todennäköisesti maavika. Sulla on joku liitos hapettunut tai löysässä. Tarkasta ne tärkeimmät. Maadoitusvirheet tekee ihan kummia juttuja..
ps. starttailithan vaihde vapaalla? :D
-
Vanhalla äidilläni lakkas talossa öljypoltin toimimasta. Remonttireiska löysi polttimen tuulettajankopasta hiiren... Oli ilmanottoaukosta kömpinyt sisään jollain kostilla.
No, tuskin Guzzissa hiirtä...
Pekka
-
Vanhat koneet toimivat hiirellä, meilläkin peukone oli aikanaan lakannut toimimasta kun hiiri oli sen sisälle kuollut, en vaan muista laittoiko isä uuden hiiren sinne koneeeen. Tödennäköisesti ne mootorit toimivat juokupyörllä.
-
Just. Zakkeus on unohtanut laittaa parmesaania hiirelle. Parmegiano finito - propello stoppo.
-
Starttaako se vielä?
Oisko startin ja ison hammaspyörän väliin mennyt joku ylimääräinen metallinpala?
(nimim. kokemusta on)
Ota startti irti ja kokeile sitten käsin pyörittää?
-
Kiitos vinkistä; ajattelin juuri tehdä noin ja tarkastaa noi venttilijutut myös...
-
Mulla oli autossa joskus samanlainen vika....
syyllinen oli löysällä oleva kaapelikenkä
akun navassa.
t:JukkaS