Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Cali.fi - Kesäkuu 06, 2011, 23:55:03 ip
-
Läppärunkojen kumikurkut pyörässäni (California special 2000) näyttävät haperoilta, luultavasti eivät vielä falskaa, mutta ajattelin ne vaihtaa. Mutta onko operaatio suurempi kuin luulin. Ajattelin, että kun löysään kiristimet ja irrotan kurkun sylinteristä saisin kumin vaihdettua. Vaan kurkku olikin sylinterissä mutterilla, ei pultilla kiinni, eikä siten mahdu taittumaan ulospäin kuten luulin. Sylinterissä kiinnioleva pultti kanittaa!
Pitääkö kumin vaihtoa varten irrottaa tankki, ilmanputsari kotelo ja ruiskurungot? Vai saako ruiskurungot jotenkin irti helpommin? Vai irtoaako kumit kuitenkin läppärunkoja irrottamatta?
-
Läppärunkopaketti ei liikahda taapäin ennen kuin toinen läppärungoista on löysätty yhdysraudoista ja kaasuvipu on irrotettu myös. Läppärunko liukuu taakse päin siten että imuputki painuu ilmansuodatinkotelon sisään. Älä yritä vaihtaa yhtä aikaa molemmille puolille vaan yksi kumi kerrallaan.
Liukasteena voit käyttää CRC:tä tai vastaavaa ohutta öljyä.
mm
-
Onko sulla Matti tuohon ruiskumalliin tehtyjä kumikurkkuja? Niitä "paremmasta aineesta" tehtyjä.
-
Voi olla.
Pitää tutkia huomenissa kun poikkeen tallilla.
Ei ole aikoihin ollut menekkiä Guzzin kurkuille.
En ole enää valmistanut niitä kun ovat kuulemma liian kalliita.
mm
-
Jos tuollaisia kumikurkkuja löytyy "sopivasti" niin V11 Sporttiini kelpaisivat myös. Niiden haperonnäköisten tilalle...
-
Läppärunkopaketti ei liikahda taapäin ennen kuin toinen läppärungoista on löysätty yhdysraudoista ja kaasuvipu on irrotettu myös. Läppärunko liukuu taakse päin siten että imuputki painuu ilmansuodatinkotelon sisään. Älä yritä vaihtaa yhtä aikaa molemmille puolille vaan yksi kumi kerrallaan.
Liukasteena voit käyttää CRC:tä tai vastaavaa ohutta öljyä.
mm
Kiitos, noinhan se meni.
Gummi oli ihan hyvässä kunnossa, hapero ja pahan näköinen vain pinnalta, mutta sisältä aivan timmi. No, nyt hyvä myös pinnasta.