Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Reima - Toukokuu 28, 2011, 20:47:55 ip

Otsikko: Ashon Bikes testi Norge 8V - vapaasti Google-kääntäjällä
Kirjoitti: Reima - Toukokuu 28, 2011, 20:47:55 ip
http://www.ashonbikes.com/content/moto-guzzi-norge-8v-gt-2011 (http://www.ashonbikes.com/content/moto-guzzi-norge-8v-gt-2011)

Moto Guzzi uusi Norge GT 8V ei näytä kovin erilainen vanhaan malliin. Joka vain osoittaa, kuinka paljon ulkonäkö voi pettää, sillä 80 prosenttia 2011-versio on uusi.

Moottori on ilmeisin ero, vaikka paradoksaalisesti se näyttää paljon samaa kuin muutkin Guzzi moottori. Se Guzzi on tarkistettu perusteellisesti uuden neljä venttiiliä yksikkö (jos luet rintanappi sylinterinkansi) tai kahdeksan venttiiliä (jos katsot etikettiä hännän osa), ja varmista, että ei ole epäselvyyttä, voin kertoa teille, että se kahdeksan venttiiliä moottori, jossa on neljä venttiiliä sylinteriä kohden. Tai helpompaa kuin että se on sama kuin uuden Stelvio n moottori, mikä tarkoittaa, verrattuna vanhaan Norge se merkittävä päivitys voimanlähde.

Edellinen malli oli hallinnoiville Guzzi vanhan neljä venttiiliä moottori, joka plodded pitkin tarpeeksi hyvin, mutta siltä puuttui kuori sekä vallan ja päästöt asetuksia, jotka rajoittavat sen aikaa tässä maailmassa muutenkin. Norge ei saanut ensimmäistä iterointia kahdeksan venttiiliä Guzzi moottoria, joka ei ollut vähäinen rev. vääntömomentti sopivat sen painoarvo ja asema (se ei sovi Stelvio sitten joko vaikka Guzzi asennettu muutenkaan ...), mutta jos olet lukenut tarkastelun 2011 Stelvio, huomaat, että on ollut korjata, ja tosiaan 2011 Guzzi Norge GT 8V on varustettu täsmälleen sama moottori.

Teho ja vääntö ovat hieman eri Stelvio, mutta se johtuu vain eri pako-ja imujärjestelmät, sisällä kaikki on samaa. Mitään vikaa, että joko, koska Norge on paljon parempi se - verrattuna edelliseen Norge moottori, saat melko paljon 20 prosenttia enemmän vääntöä koko kierroslukualueella. Ei enemmän painoa sille tehdä - Guzzi lainausmerkit 567lb (257kg) sekä polkupyörää, mutta Stelvio on märkä, Norge kuiva, mutta se laskin hieman enemmän työntövoimaa alemmilla kierroksilla, missä sitä tarvitaan.

Se on erinomainen retkipyörä moottori nimittäin kehrää laiskasti vakionopeustesti tarpeeksi lihas käsittelemään ajo takapyörä kautta suurempiin vaihteisiin myös alhaisilla nopeuksilla, ja toisin kuin Ducati V-kaksoset, se on edelleen pehmeä ja käyttökelpoinen lähes alas tyhjäkäynnillä. Jotkut fiilis perille ratsastaja, mutta nämä ovat useimmiten mitä haluat soittaa ravistamalla kuin surina ja he eivät ole häiritseviä.

Lisää tehoa ja tasaisuutta on tehty mahdollista Norge jonka asentamista suurempi öljynjäähdytin parantaa ilmavirran - Guzzi insinöörit sanoa tämä yksittäinen tekijä on, mitä niille mahdollisuuden sovittaa tämän moottorin pyörä, koska se tuottaa huomattavasti enemmän lämpöä kuin vanhempi, ja rajoissa korin tämä olisi aiheuttanut ongelmia muuten. Se jopa tulee termostaattiohjattu tuuletin samalla tavalla kuin perinteiset nestejäähdytteinen polkupyörää.

Jos et ole nähnyt Moto Guzzi Stelvio 2011 tarkastelua, muut muutokset ovat kapenevat jäähdytysrivat enemmän painoa tehokkaammin suunnittelu irtoaminen moottorin lämpö, ​​uusi nokka verrattuna vanhemmat moottorit (ensimmäinen asennettu 2010 Stelvio), erilaiset sisäiset lamellit vähentää moottorin kolina ja tarkistettu kytkin. Pakkaussuhde on suurempi myös.

Vuonna 2011 jokainen sylinteri saa oman lambda anturi ja tankkaus silmukka, eikä niin sylinteriä ruokita ruokkivat kartta, joka on keskimäärin mitä kukin todella tarvitsee, polttoaineen ruiskutus on uusi ja on tarkempi spray ja kampikammion on tarkistaa, jotta vähennetään paino ja mitat.

Alusta on nähnyt paljon muutoksia. Runko on sama, mutta jousitus on täysin uudistettu, mukaan lukien uusia lähteitä edessä ja takana, uusi vaimennus vastaamaan, vaikka jarrulevyt ovat uudet. Jokainen osa kori on muuttunut, vaikkakin hienovaraisesti joissakin tapauksissa suunniteltu lähinnä parantamaan aerodynamiikkaa sekä ratsastaja ja moottorin lämmön hallinta - ajovalot ovat samat kuin ennen kuitenkin säilyttää perus näyttää. Mukana on myös sähkösäätöiset näytön ja kantokoreihin ovat uusittu paremmin sinetin, kun kiinni, ja istuin on uusi.

Uusi moottori sopii Norgen tehtävän hyvin silloin, tukeva vääntö ja erinomainen polttoainetankkauksessa jonkinlainen merkki siitä, että on harvinaista retkipyörät. Alusta puolestaan ​​kuvastaa sitä, miten paljon työtä on otettu pyörä Aprilia insinöörit (Guzzi ja Aprilia omistaa molemmat Piaggio-konserni), koska se on paljon tauter enemmän kommunikatiivista tuntuu kuin edellisen leijailevat irronnut vanha Norge oli tunnettu . Silti jousitus noudattaminen on edelleen erittäin hyvä, pystyy nauttien huono pinnat (ja me ratsasti paljon niitä on Toscanan lehdistön käynnistää), sekä yksin että kaksi ylös. Häpeä kuitenkin, että säätämällä jousen esijännityksen on pikkutarkka - et saa helposti kauko säätölaitteen Stelvio, tai jopa BMW-tyylinen sähköinen säätömahdollisuus.

Yllätys, vaikka on miten vahva pyörän urheilu ominaisuus on. Guzzi henkilöstö oli hymyilevä tietoisesti ennen ratsastaa, kertoo meille miten kiemurteleva tiet olivat ja kuinka paljon me halua nauttia niistä, ja he olivat oikeassa, me teimme. Pyörän vastaa bar tuotantopanosten hyvin ja sukeltaa alas tiukka linja, mikä on hyvä hyödynnä tiet kun saapuvat.

Mutta minulla on joitakin epäilyksiä siitä. Tämä on touring pyörä, eikä edes Sports Tourer todella, ja en vain voi kuvitella tyypillinen Norge ostaja flinging pyörä alas lakkauttamista Blacktop miten jotkut meistä. Sinänsä se ei ole ongelma, joilla kyky, joka on harvoin käytetty, ei ole väliä, jos mikään muu ei vaarannu, suurimmaksi Norge ei kärsi tästä lainkaan.

Yksi seikka kuitenkin ei toivonut paljon Tavallisten ratsastajaa, ja se suhde jalkatuet ja istuin. Uusi paikka tuo sinun pienempi kuin vanhan, auttaa tekemään pyörä paremmin hallittavissa, kun jalkatuet ovat suuremmat, jotta pyörä se on vaikuttava maavara. Mutta tämä tarkoittaa, jalat ovat melko ahtaat, oikeastaan ​​yllättävän joten pyörä tämänkaltainen lähes urheilu pyörä tuntuu, ja luulen pitkän moottoritien aikavälillä voisi todellakin jättää jälkensä polvillaan.

Baarit puolestaan ​​ovat, jos ne olisi, melko korkea ja leveä, joten se on jotain varalta ajoasento, ja jopa chucking pyörä ympärillä, koska se pystyy, korkea jalat, korkeat kädet asema ei tunnu aivan oikeassa . Tämä on subjektiivinen tietenkin ne teistä geneettisesti lähempänä Gibbonsin kuin useimmat ovat täysin onnellinen (ja vanha Alfa Romeo kuljettajien kotonaan liian), mutta se tulee laittaa ihmiset pois, jotka olisin muuten mennyt Norge GT 8V, olen varma.

Hyvin Guzzi sitten, mutta lähes kaikki muu on hyvä tai parempi. Päätellen talous ei ole koskaan helppoa, mutta Norge olisi hyvä 42mpg (14.9 km / l, 6.7l/100km, 35mpg US) tai enemmän, mikä on 5,1 gallonaa (23 litraa, 6,1 gallonaa USA) säiliö tarkoittaa hyödyllinen erilaisia ​​215 mailia (350 km). Ride kuin Tourer ja voit voittaa tämän.

Et itku päästä pois pyörän joko niin kauan kuin polvet ovat kunnossa kanssa. Comfort on muilta osin erittäin hyvä, jossa on muhkea istuin ja kohtuullinen melu ja turbulenssin näytöstä. Säätäminen on hieman outoa, kun "ylös"-painiketta yhdellä ohjaustanko, ja vähän venytellä ja peukalolla, kun "alas" yksi on muu bar (ja liian kaukana sielläkin ...). Se ei tee valtava ero joko vaikka väistämättä täysin ajan vie pois hieman tuulen painetta samalla parantaa kasvoi hieman.

Matkustajan majoitus on vähän ahdas, ei niinkään paikka-to-pulikka etäisyyden mutta keulassa ja perässä, kun istuin on melko lyhyt. Se on riittävän pienille keskimäärin matkustajaa, mutta suuremmissa voi tuntua hieman liian intiimi ajajan takana, ja se on ilman valinnaista top box asennettu - tämä tulee pehmustettu selkänoja, joka tunkeutuu osaksi matkustajan tilaan ja työntää häntä eteenpäin. Ei voi olla hieman yhteenotto ajaja ja matkustaja jalat, riippuen siitä miten heidän kulma.

Norge sitten ei aivan ravistettu omituisuuksia yhtä tehokkaasti kuin Stelvio, mutta se on silti iso edistysaskel Guzzi (ratsastajille lyhyempi 6'2 "/ 1.90m voi nyt käyttää uutta sidestand istuessa, esimerkiksi), ja edelleen sopivat monet ratsastajat erittäin hyvin. Rakentaa laatu esimerkiksi on paljon parempi kuin ennen, ja pyörä tuntuu täysin moderni tavalla BMW nyrkkeilijä hengen ei sen sijaan roikkuu-on-in-on vanha pyörä, joka oli enemmän kuin viime Guzzis. Ja jos et kuin urheilu reuna teidän vaeltajat, tämä alkaa näyttää kuin se voisi olla ensimmäinen valinta.

Hinta on vakuuttava myös: £ 11549 tag pääset laivalla tietokone, sähköinen näyttö ja ABS vaikka Stelvio vakio luistonesto, lämmitettävät käsikahvat ovat kustannukset vaihtoehto Norge ostajalle. Sekä kantokoreihin mukana pyörä, ja he vankka ja tilava - häpeä kuitenkin, että sinun täytyy aina avain avata ne. (USA hinnoittelua "tiedot" alla).

Tämä on noin £ 1000 vähemmän kuin vastaavasti varustettu perusmalli BMW R1200RT. Sekä säästää, mitä hyötyä Guzzi on erilainen ilman suuria uhrauksia yleisesti, mitä menetät on jalkatilaa, boolia ja eloisuutta kun BMW on 62lb (28kg) kevyempi, ja koko, laatuun ja määrään jälleenmyyjiä. Mutta jos nämä negatiiviset eivät ole ongelma sinulle (ja siellä on runsaasti ratsastajia, joille näin on) niin et tule kärsimään yksilöllisyyttä. Saatat jopa saada.

Tekniset
Malli testattiin: Moto Guzzi Norge GT 8V

UK hinta / saatavissa: € 11549 tiellä / nyt

USA hinta / saatavissa: 15.990 dollari MSRP / toukokuu 2011

Moottori: 90-asteen V-twin, ilmajäähdytteinen, SOHC 8V, 1151cc
Teho: 101bhp (102PS, 75kW) @ 7000 rpm
Torque: 77lb.ft (10.6kgm, 104Nm) @ 5500 rpm
Economy: 42mpg (14.9 km / l, 6.7l/100km, 35mpg US)
Tank / alue: 5,1 litraa (23 litraa, 6,1 US gallonaa) / 215 km (350 km)
Lähetetty: Kuusi vaihdetta, kuiva yhden levyn kytkin, akseli vetopyörästö
Alusta: teräsputki, yksipuolinen alumiinista takahaarukka / akseli
Istuinkorkeus: 31.9in (810mm) (1.2in/30mm alempi geeli istuin vaihtoehto)
Akseliväli: 59.9in (1496mm)
Rake / trail: n /
Paino: 567lb (257kg) (kuiva)

MOT - ja sitten taas LOTON päivitys... ;)