Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: lemppari - Toukokuu 14, 2011, 00:21:14 ap
-
Hmmmm......renkaan vaihdon yhteydessä otin loppukiristyksen jälkeen otteen peräkilvestä. Se liikui selvästi, eli sen saa kääntymään poikkisuunnassa useamman asteen. Kuuluuko sen myös pystyä tehdä noin? Toinen Kustini on vanha LM I, jossa perä on pultattu kardaanitunneliin, joten moinen liike aiheutti lievää huolestusta....
-
Tervehdys!
Mun 1100 sportissa hankittaessa 32.tkm mittarissa ja mm;n huomaamana sama vika. Lopputulos et pyöränlaakereiden lisäksi löytyy kardaanimurikasta pieni neulalaakerijutsku
uloimpana akselin ympärillä. Kyseinen osa oli ruosteinen,hiekan ja moskan peitossa+ hajoamaisillaan. Uutta asentaessa frendin kanssa kasatessa laitettiin ulkopuolella olevien osien(prikka)yhteyteen sopiva määrä liimaa tiiveyden aikaansaamiseksi ja kuran pitämiseksi ulkopuolella. Pyörällä ajettu nyt 67.tkm ja vielä ehjä. (ei kardaanilautanen heilu)
T.Isä-Masa
Ps.Cafe Racer Lariolla eilen 150.km koeajoa.. Aikas tymäkkä laite!!!
-
Sain juuri ko. laakerisetupin koodit, joten maanantai on shoppailupäivä.
P.S. Lario on oikeasti niin hauska ajaa, että välillä oikeasti mietti isolohkon myymistä!
-
Isä-Masalle:
No niin miltäs se pikkulohko Lario tuntui, oliko mukava ajella mutkateitä , vai kertyikö kilometrit näytösajosta Kaivarissa ?
Ei koolla ole väliä vaan nautinnolla, on joku joskus sanonut, en nyt muista liittyikö moottoripyöriin. ;)
t: jAgo
-
Se neulalaakeri on mielestäni hätäpäissään kilpakäyttöön tehty "patentti" eikä käyttöpyörään soveltuva rakenne. Pitämällä puhtaana ja rasvattuna se kestää pidempään. Itse rakensin toisenlaisen ratkaisun mutta se vaatii pari lisäosaa ja peräkotelon koneistamista ja neljännen rasvanipan. (Kardaanissahan on kolme) Mulla tosin viides kun sivuseisontatuen akselissakin on nippa.
Saattaisi hyvälaatuinen liukulaakeri toimia paremmin koska liikerata on vain muutaman asteen mittainen.
mm
-
"Sain juuri ko. laakerisetupin koodit, joten maanantai on shoppailupäivä"
Kerropa minullekin ne setupit. Menis samalla senkin vaihto, kun muutkin laakerit ovat työn alla.
-
Laakeri HK2516RS, sisäholkki IR20x25x18 (IRZ). Toi IRZ tarkoittaa, että siinä holkissa on voitelureikä. Ihan ei meikäläiseen mahdu, miksi siinä semmonen pitäis olla. Menee vain helpommin paskaa siitäkin reikelistä itse laakeriin.