Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: aloittelija - Toukokuu 03, 2011, 21:21:16 ip
-
onkohan kellään havintoo, PERUS säädöiistä. V65 Floridan kaasareista. kyljessä oli merkintä PHBH 30 BS .Luistin korkeudesta,[monennessako välissä sokka] Paljonkoauki ruuvi [pienempi ehkä seos] Isompi [ehkä tyhjäkäyntti] Kun meinaa bensakelvata, eikä ole oiken vetoja .saatikka pyörijä tyhjäkäyntijä.KOHON NEULAVENTIILISTÄ EI VUODA. :o ???
-
Kuulunee tuonne tekniikkapuolelle, mutta V65:n luvut:
Pääsuutin: 105 (Ei varmasti riitä suomessa, parempi 120-140)
Tyhjäkäyntisuutin: 40
Käynnistyssuuin: 60
Neula: X8, sokka toisessa urassa ylhäältä.
Koho: 11gr, 23,5-24,5mm
Seosruuvi: 1,5 kierrosta auki.
Ekana, putsaa kaikki suuttimet ja kanavat.
-
Tää kysym kuuluu tuonne tekniikkaosioon. Siirtäskö moderaattori tän sinne kun kerkee?
Joktap kysymykseen on on vastaus olemassa. Kantaako ryypyn luistit tai vaijerit? Vaikuttaa että saa liikaa bensaa. Laita myös uudet tulpat ja tarkista että sytytys on ajoitettu oikein ja kärkien kosketuskulma (kärkiväli) on oikea jos ei ole elektroninen sytkä kyseessä.
Laita niitä seosruuveja aluksi 1,5 kierrosta pohjasta päin auki. Tyhjäkäyntiruuveille ei ole asentoa. Ne säädetään siihen asentoon että kone käy molemmilla pytyillä tasaisesti tyhjäkäyntiä. Huomioi myös kaasuvaijereiden yhtä pitkä tyhjä liikevara.
Neulan lukkorenkaan voit laittaa toiseksi alimpaan uraan. Aluksi.
Katso tyyppikoht korjaamokäsikirjasta tarkemmin. Löytyy täältä: http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm (http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm)
Ps. Ei tarvi huutaa isoilla kirjaimilla!
mm
-
Tulipa vastauksia kerralla. Onneksi on kokolailla samansuuntaista tietoa...
Katsellaan miten käy näillä ohjeilla ja kuulostellaan.
mm
-
Itselläni on juuri tuo v65 florida samoilla kaasareilla.Edellinen omistaja on vaihtanut 105 suuttimet 120:n. neula on toisessa urassa ylhäältä. seosruuvi on 1.5 kierrosta ja tyhjäkäynti noin 4. kone käy ihan ok tyhjäkäyntiä.Bensaa kylläkin kuluu n.8l /100km ja tulpat ovat erittäin nokiset ja tulppia myös joutuu vaihtaa suht usein.olenkin miettinyt pääsuuttimien vaihtoa lähemmäksi normaalia ja tilasinkin jo 110 ja 115 suuttimet. Miksi Suomessa pitäisi olla 120-140? Säädetäänkö bensan määrää millään muulla kuin neulan asennolla tai suuttimella ja vaikuttaako tyhjäkäynnin säädöt mitenkään seoksiin ajon aikana?
-
Siksi, että täällä on sen verran kalseampaa, ettei soppa riitä vakiosuuttimilla. Alkaa nytkytellä. Tosin on niin monesti tullut huomattua, että yksilöitähän nämä ovat. Joku voi toimiakin eri suuttimilla paremmin, kuin jonkun toisen sataprosenttinen keitos.