Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Skunk73 - Huhtikuu 19, 2011, 19:27:38 ip
-
Ajattelin vaihtaa molemmat sytyspuolat.Toinen näyttää jo jossain välissä vaihdetulta mutta toinen taitaa olla alkuperäinen.Mistä kannattaisi kysellä ja mitähän hinta on noin suurinpiirtein.pyörä on v65 florida. Voiko huonosti toimiva puola olla syy viime kesänä tapahtuneisiin tulppien hajoamisiin sekä selvästi viileämpänä käyvään sylinteriin.Nämä oireet on sillä puolella missä todennäköisesti vanhempi ehkä jopa alkuperäinen puola?
-
Huonokuntoinen puola antaa huonon kipinän tai ei kipinää ollenkaan joka rasittaa tulppaa. Mutta myös käynnistyvyys ja käynti voi olla huonoa ja meno nykivää.
Kylmyys on oire, tulpan pimenemisen ohella, että seokset eivät ole kohdallaan. Se korjaantuu säätämällä tai huonoimmillaan joutuu uusimaan kaasuttimeen osia ja sitten säätämään.
Mutta ettei tulisi tehtyä turhaa työtä kannattaa mitata puristuspaineet molemmista sylinteristä. Paine-ero sylinterien välillä johtaa kaikkiin mainittuihin oireisiin.
mm
-
V65 Floridan sytytyspuola maksoi vuonna 2004 tarvikkeena (Nippon Denso) Moto Italiassa 115 €. Tosin siinä ei vika välttämättä ole noissa käynti- ja tulppaongelmissa. Syy voi olla myös satulan alla olevissa sytytysyksiköissä vai mitä ne olikaan eli niissä alumiinirasioissa joihin tulee pari johtoa. Ne tahtovat joskus oireilla. Asiaa voi helposti kokeilla kun vaihtaa rasioille tulevat johdot keskenään ristiin (maajohtoja ei tarvitse irrottaa rungosta) jolloin mahdollinen häiriö siirtyy toisen sytytystulpan kiusaksi. Ne maksavat vajaa parisataa euroa kappale ja suositellaan vaihdettavaksi parittain. Myös tulppien lämpöarvovaihtelu muuttaa koneen huonokäyntiseksi. Tai lopettaa häiriöt...
Myös toimivilla sytytystulpan hatuilla on merkitystä kipinän laatuun.