Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Jakke - Huhtikuu 16, 2011, 17:36:30 ip
-
Moi!
200 km takana uudella (vanhalla) V11 Le Mansilla. Näistä viimeiset 80 km kolmosella. Muut vaihteet eivät mene päälle - vaihdin ei siirrä ylös eikä alas. Tulipa ainakin kerrankin annettua tarpeeksi kierroksia. Onkohan tiedossa isokin remontti? Eli pajalleko kytkintä luistatellen? Jos joku voisi ystävällisesti auttaa.
Terveisin
Jakke
-
Osaan kertoa, mikä on rikki, jos se auttaa yhtään.
Tyyppivika vanhemmissa V11:ssa: vaihteenvalitsimen jousi poikki.
-
Kiitos paljon neuvosta. Eli jousi tilaukseen ja loota auki. Silläkö selviää? Mikä tuon jousen normikesto on? Olen nimittäin luullut hankkineeni "melkein uudenkarhean" jytysen.
-
Meidän 80 000km ajetusta ei ole hajonnut, mutta monelta kuulemma on.
-
poljin tulee lerpuksi kun jousi katkeaa ja alaspäin vaihdot sujuu (huonosti). Joskus voi alkusarjan laatikoissa siirtäjät jäädä jumiin. Startti irti ja sen takana oleva luukku pois -siirtomekanismi on tässä luukussa kiinni. Aiheesta lisää ja hyvät ohjeet kuvien kanssa V11 le mans.com
-
No niin... Alkaa löytyä muitakin vaihtoehtoja. Kiitoksia paljon neuvoista. Poljin ei ole lerppu - liikkumavaraa on muutama milli suuntaansa. Se tässä ihmetyttää, että voiko näitä ongelmia tulla 20 000 ajetussa pelissä?
Nimimerkillä
Tulinko kaupoissa huijatuksi?
-
Anteeksi sekoiluni. Tarkistin asian. Vaihdin liikkuu rajoihin asti vapaasti, mutta ei ole lerppu eli ei roiku. Eli, ei siirrä vaihdetta päälle. Onkohan jousi sittenkin poikki? No, huomenna korjaamolle joka tapauksessa. En ala itse sorkkia, niin ei tule markan miehellä kahden markan vahinkoa.
-
nyt tuli itseltäkin huono muotoilu -jos polkimesi palautuu normaaliin keskiasentoon on tämän hoitava keskittävä jousi ok. Polkimesi liikkuu koko normaalin liikevaransa vapaasti ilman tunnottomasti: siirtohaarukkaa asennossa pitävä jousi on katkennut. Tarkasta halkaisija" Boss" pitää olla 15mm jotta jousi kestää jatkossakin.
t: tämän jo kokenut
-
No nyt natsaa! Kiitos paljon vastauksista (ja kuvasta). Hienoa, että yhteisön tämäkin puoli toimii.Taidanpa sittenkin alkaa asentajaksi, jotta kone ei seisoisi pihassa pääsiäisvapaina ...
-
Mulla oli samat oireet Centaurossa, kun vaihdelaatikosta oli öljyt vähissä. Lootassa oli Teboilin vaihteistoöljyä, joka haihtui saksan baanoilla. Oireet ilmenivät Ruotsin läpi ajaessa. Nyt on Mobilia eikä ole pinta vajentunut. Ihan vaan ennen kuin alat enemmän purkamaan.
-
Löytyykö keltään koko laatikon räjäytyskuvia tms?
-
Tuolta löytyy ohjeita suurimmasta osasta mallistoa: http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm (http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm)
Siellä on korjaamokäsikirjat sähköisessä muodossa eri kielillä mutta ei suomeksi. Samoin varaosaluettelot sekä muuta tietoa. Uskoisin että näillä pärjää.
Linkki löytyy myös Gruppon kotisivujen linkkilistauksesta.
mm
-
Hoi
Tuon ko. jousen katkeamisesta oli hyvä "matkakertomus" kerhomme lehdessä IL Falconessa, ehkä noin vuosi sitten, siinä oli mielestäni kuvattu samanlaiset oireet. Kannattanee avata tuo luukku ja kurkata jousen kunto. Motoitaliasta tulee varaosa päivässä.
-
Kiitos tuosta linkistä!
-
Eipä mitn.
Kohta tusinan verran kertoja kun olen sen tänne keskustelupalstalle eri aiheiden oheen laittanut. Kannattanee kaikkien tsekata mitä aarteita sieltä kotisivuilta löytyykään...
mm
-
Törmäsin tehtaan omaan tiedotteeseen asiasta:
"
In case of breakage of the pawl spring (A) in vehicles with frame numbers before KT111435 - KS112350,
the pawl (B) should be changed (when asking for the spare part, you automatically receive the pawl updated
version). The change consists in the reduction of the diameter on which the spring rests from 16 mm to 15 mm.
"
-
ei ainakaan kannata maksaa ko. osasta mitään ; viilalla saa halkaisijan kohdalleen . Ei tarvi olla mikään sorvattu tarkkuus - se pitää vain jousen lenkkiä paikallaan.
-
Mistäs päin muailmaa saa vaihteston rattaita halvalla. Itellä laatikosta on muutama ratas vaurioitunut...
-
Tietääkseni vaihteiston rattaita ei saa mistään halvalla -oli guzzi tai auto tai ... :-\ koneistus ja hyvät aineet ei taida kiinassakaan olla edullista