Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Norgearska - Maaliskuu 21, 2011, 14:36:08 ip
-
Miltä sinusta arska tuntuisi, jos ensikesänä allasi olisi
PIRULLINEN? 2011 Ducati Diavel Official Video (http://www.youtube.com/watch?v=6qt3NK6H8C4#ws)
Rekisteritunnus 666
AS
Carbon vaimentajalla + kit + tehosuod. + visiiri + muuta carbonia ripoteltuna sinne tänne?
No, enpä tiedä vielä, kun en ole kokeillut?
Pirullinen testiajo MotoUSA First Ride: 2011 Ducati Diavel (http://www.youtube.com/watch?v=-w2qBUyNPTA#ws)
Äänimaailma muodostaa pienen, mutta henkilökohtaisesti tärkeän osan siitä nautinnosta, mitä moottoripyöräily antaa, kun kaikki muutkin osatekijät on saatu mieleiseksi. Toistaiseksi BB1 on päihittänyt myöskin äänimaailmallaan muut kuulemani vertailukohteet!
Virtuaalista vertailua. Imu- ja pakoäänet ovat "vähän pirullisia" DIAVEL VPR h264 (http://www.youtube.com/watch?v=z1uZ-cEuLgw#ws)
================================
Toinen koeajettava.. (kardaani!) BMW K 1600 GT and GTL (http://www.youtube.com/watch?v=Rs1K4ljEbUk#ws)
Taas on unta nähty ::) ??? :'(
Halpaako? - Unennäkö on!
-
Mitäs se kettu aikanaan sanoikaan niistä pihlajanmarjoista.... ??? :(
Jos olisin arska niin kyllä valitsisin baijerilaisen - herrasmiespyörä - ja kuntosalikamppeetkin saisi mukaan laukkuihin eikä tarvitsis reppu selässä...
Aika kallista, mutta elämä on ;) Upeita pelejä kumpikin, joista jotkut vaan jäävät uneksimaan... :P
Lykkyä valintaan!
-Reima-
-
Tervehdys,
Niin Bemarissa on tuo gardaani (+). Ducatikin on varmaan hyvä pyörä, tosin siinä voi olla omat heikot lenkkinsä (-).
Triumph Scrambler Broken Chain (http://www.youtube.com/watch?v=4JiZzd7IntA#ws)
t.Matti
-
Entisenä "myös Ducati harrastajana" tuo Diavel on kiehtova kapine. Jos ei olisi ennestään ahdettua Centauroa niin kaikki talousrahoista ym melkein turhasta säästäisin tuohon. Olisi erinomainen kohde mekaaniselle ahtamiselle. Heti Moto Morini 1200 jälkeen.
BMW:n kuusimukinen tuon näköisenä ei innosta. Tallissa on jo ennestään pitkiä rivikoneita:
http://en.wikipedia.org/wiki/Benelli_750_Sei (http://en.wikipedia.org/wiki/Benelli_750_Sei)
Kaikenlaisia ahdinprojekteja on tullut tehtyä. Linkissä selvitystä yhdestä omituisimmista. Vai mitä ajattelette laitteesta joka painaa pitkälti yli kolmesataa kiloa ja tarkoitettu matkakäyttöön. Omistajansa halusi lisää alavääntöä ja pienempää polttoainekulutusta sekä sopivuutta E10-polttoaineen taloudelliseen ja tehokkaaseen käyttöön.
http://luupilotti.blogspot.com/ (http://luupilotti.blogspot.com/)
Linkistä löytyy myös muuta liikennepolitiikkaan liittyvää ajatelmaa ja julkilausumaa.
Paljon vanhempi proggis oli taasen tämä josta lehtijuttu joka on tämän linkin takana pdf-tiedostona ladattavissa.
http://www.vmaxclubfinland.com/uutiset/uutisarkisto/87-climax-1200 (http://www.vmaxclubfinland.com/uutiset/uutisarkisto/87-climax-1200)
Mekaaniset rakenteet tuohon ovat Leimanin Jannen
http://jlmeccanica.blogspot.com/ (http://jlmeccanica.blogspot.com/)
tekemiä. Minä jeesasin muotoiluosastolla ja kehitystyössä sekä koonpanossa.
Oma alkopyörärakentelun jatko on kohta ajankohtainen kun löysin ehyen käytetyn Eaton M24 ahtimen. Tein Vilénit kun sain halvalla. Piti laittaa isompi ahdin ensin mutta nyt voisin myydä sen.
Tämän pajan tuotteilla olen jo kaksi pyörää varustanut ja lisää on tulossa.
http://www.eaton.com/Eaton/index.htm (http://www.eaton.com/Eaton/index.htm)
Kyseisiä tuotteita kaupittelee kalifornialainen J. Magnusson.
http://www.magnacharger.com/ (http://www.magnacharger.com/)
Näiden ahtimien läpi kulkee vain suodatettua ilmaa. Seosta varten on toisenmerkkisiä ahtimia.
Mun Guzziprojektieni etenemisiä voi seurata näiltä samoilta sivuilta jäsenien pyörägalleriasta. Kysymyksiä ja kommentteja jotka liittyvät projekteihin saa sinne myös laittaa. Kuten osista, rakenteista tai työmenetelmistä ja -välineistä.
Parilla muulla Gruppon jäsenellä lienee myös ahdinprojekti menossa. Tosin ihan viime päivinä on ollut hiljaista julkaisupuolella. Eivät varmaan ehdi tekemisiltään nettiin.
http://my.opera.com/v2tre/blog/ (http://my.opera.com/v2tre/blog/)
Yllä olevassa linkissä on ainakin yksi hyvin mielenkiintoinen Centauroprojektin alku. Sekä paljon muuta teknissävytteistä elämää.
Pöpisen näitä juttuja siksi että jos ei ole halua tai varallisuutta kyetä hankkimaan omaa paholaistaan kaupasta tai muiden tekemä ei tyydytä voi sen tehdä itsekin (tai teettää) halvemmasta aihiosta. Viimeisin aihioni maksoi 2000€ ja siihen olen mättänyt tonnilla lisähilkkeitä. Sekä tonneittain aikaa. Ajettukin todistettavasti on.
Rakentelusta ja säännöistä valtavasti lisätietoa:
www.mmaf.fi (http://www.mmaf.fi)
Trafin rakenteluohje:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/4F83525B-E3F3-447E-9C7E-F8FD00E60680/0/TRAFI_32515_03040303_2010.pdf (http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/4F83525B-E3F3-447E-9C7E-F8FD00E60680/0/TRAFI_32515_03040303_2010.pdf)
Sekä MMAF:n kommentti siihen:
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1577.0 (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1577.0)
MMAF:n ja Smoton vaikuttamiskohde ja yhteistyötaho yksittäisten poliitikkojen lisäksi on tämä:
http://www.lvm.fi/web/fi/etusivu (http://www.lvm.fi/web/fi/etusivu)
mm