Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Guzzr - Maaliskuu 05, 2011, 08:17:30 ap
		
			
			- 
				No Ekku tai joku muu m-pyöräilijä sano nyt jos "uskallatte"  : mitä on sun mielestäsi "maailman paras" moottoripyörä ja miksi?  Minä en oikein tiedä ...  
Vastaukset tähän foorumiin.                    Ehkä MG ?
			 
			
			- 
				Ei minulla ainakaan ole "maailman parasta moottoripyörää" ja tuskin tulee koskaan olemaankaan.
Hyviä pyöriä sitä vastoin on olemassa paljonkin, mutta merkkiuskollisuus liiallisuuksiin vietynä on yleensä sellaista, että se ei kestä kriittistä tarkastelua ainakaan puhuttaessa paremmuudesta teknisessä mielessä.
Se on sitten eri asia, tarvitseeko sitä valintaansa perustella kenellekkään muulle...
			 
			
			- 
				Tässähän se herroille on - pieniruokainen, monikäyttöinen ja kestävä eikä varmasti edes pahan hintainen... ;D ;D ;D
The best motorbike in the world (http://www.youtube.com/watch?v=OubFnzSHp3M#)
			 
			
			- 
				Se on "miun vika" ettei minulla ole parasta pyörää, vaan luultavasti ainoa maailmassa näin tuunattuna ja se on ollut kyllä minulle ihan riittävä - kunnes..
tuli se "pirullinen" - itse olisin ollut valmis siirtymään ketjulliseen - mutta ne markkinavoimat tekevät mopon vaihdosta haastavan..
ai miksikö? - no siksi etten osannut ennakoida Ducatin osaavan tehdä moottoripyörää, joka minun kuuluisi saada!! Ja siksi ettei minulla ole tällä hetkellä sopivaa vaihdokkia - Ducati tietysti olisi ollut hyvä, jolloin todennäköisesti olisin ensi kesänä ajellut Diavel Carbon Redillä, jota olisi tuunattu vielä vähän yksilöllisemmäksi  8)
Tulikin mieleen - jos tingin odotettavissa olevasta elinaikaodotteesta 10 vuotta, niin minulla olisi varaa pitää yhtä nuorisopyörää (BB1) ja sitten tätä keski-ikäisten Diavelia  ???
Onneksi parasta pyörää ei ole olemassa, mutta jokaiselle löytyy kyllä nykyään sopiva, jos
tietää mitä tahtoo  8)
			 
			
			- 
				Mondial Piega voisi olla yksi ehdokas tähän kisaan : http://www.visordown.com/road-tests-first-rides/first-ride-mondial-piega-review/13996.html (http://www.visordown.com/road-tests-first-rides/first-ride-mondial-piega-review/13996.html)
Näitä tosin ehdittiin tehdä vain alle 100 kpl kunnes Mondial perinteiseen tyyliin meni jälleen konkurssiin.
Tätä pyörää on luonnehdittu kutsumalla sitä "nearly perfect marriage". Eli tuossahan on Ducati-tyylinen Trellis-putkirunko ja erittäin hienosti koneistettuja alumiiniosia ympäri pyörää. Katteet ovat hiilikuitua ja moottorina Honda Racing Company:n (HRC)  VTR SP1 1000 cc twin-kone, jossa nokkia käytetään hammasrattaiden eikä hihnojen kautta ja moottorin venttiilikopat, kytkinkoppa ja muutama muu suojakoppa ovat magnesium-seosta. Jousitus tulee Öhlins:ltä.
Tehoa n. 140 heppaa ja ajo-ominaisuudet luultavimmin riittävät.
Eli italo-meininkiä mutta ilman tekniikka-murheita.
Olen kyllä seuraillut netti-motoa, mutta noita ei ole kumma kyllä ollut siellä juurikaan myynnissä ;)
 - JuhaV
			 
			
			- 
				Eiköhän tämä ole paras:
(http://www.motos.online.br.com/pictures/motors/normal/BSA-GoldStar-DBD34-1960.jpg)
Noilla pärjättiin TT-ajoissa ja scramblessä ja lisäksi ajettiin työmatkat. Nykyprätkistä ei mikään pysty samaan.
			 
			
			- 
				Tähän asti on seuraavat mainittu:  BRITTEN , HONDA, DUCATI
Kysyn  : Ekku    onko sulla se Bemari nykyisin? Kommentit !
     
          Pekka  - onko Britten "katu"rekisteröitävissä? Minkähintaisia ?
        Reima  - Ehkä "se " sentään on Guzzi Norge ?  - mielestäsi negatiiviominaisuuksia?
  Norgearska  On vaikeaa tietää jos malli on hyvää kun on kyseessä aivan uudesta mallista.
                   Kestävätkö Ducatit nykyään? - huonosti 80 -90 -luvulla!
			 
			
			- 
				Nyt 5 eri "maailman paras" kun
MONDIAL ja BSA mukaanlaskettu.
			 
			
			- 
				Tuo se on   8)  Vaikka myöhässä tulikin !
			
 
			
			- 
				
Kysyn  : Ekku    onko sulla se Bemari nykyisin? Kommentit !
     
Onhan se toki tuolla tallissa pölyä keräämässä niiden muiden kanssa.
Ihan puolueettomasti vertailtuna se on ominaisuuksiltaan parempi kuin yksikään Guzzi millä minä olen ajanut, mutta se on vaan jotenkin niin tylsä ajaa. Vaihteisto siinä on ensimmäisellä kolmella vaihteella äänekäs ja ruiskun säädöt on sellaiset, että se nykii pintakaasulla jonkin verran.
Erinomainen ajettaessa matkaa yksipäällä matkatavarat mukana. Voi ajaa kamojen kanssa sen minkä pyörä kulkee ja se on edelleenkin menee kuin juna ja polttoaineenkulutus ei vauhdin myötä kasva kuin korkeintaan litran sadalle.
Jos pitäisi olla vain yksi pyörä minun käyttööni, niin uskoisin että se uudempi K1300s olisi se pyörä, joka pitäisi hankkia. En vaan oikein pidä tuosta useiden Bmw-harrastajien "meillä on parhaaat laitteet ja saksalainen insinööri ei tee virheitä"-mentaliteetista.
Kyllä minunkin tallissani Guzzit on vielä enemmistönä. Centauron muuntamisessa joksikin ihan toiseksi menee tässä jatkossa aikaa ja rahaa jonkin verran, mutta oletan lopputuloksena saavani sellaisen pyörän, mitä ei toistaiseksi saa Guzzilta valmiina rahallakaan.
Msg-corsa ilmestynee joskus tulevaisuudessa talliin ja sillä ei sitten ole mitään tekemistä sen hyvyyden tai käyttökelpoisuuden kanssa :)
			 
			
			- 
				Ehdotukseni ei perustunut henkilökohtaiseen mielipiteeseen  ;) 
Kuten Arskakin totesi sitä parasta ei onneksi ole olemassa ja olen samaa mieltä. 
Ja kun ei ole varaa kuin yhteen pyörään kerrallaan niin minulle lisäherkuin tuunattu Norge taitaa olla se "elämäni viimeinen elämäni moottoripyörä" :) - ehkä... ::)
Mutta koskaan ei saa sanoa ei koskaan ja sitä paitsi tuo veljenpoikani Japen Wide Glide on vielä ihan oikeesti päristämättä...Born to be wild...  8)
-Reima-
			 
			
			- 
				Hyvä mp (paras?)  Onko sun?
			
 
			
			- 
				John Britten  motorbike & wife   - hard racing
Top Gear: Britten V1000 Racing Motorcycle (http://www.youtube.com/watch?v=QM_aNwaodd4#)
			 
			
			- 
				Heps kukkuu
Paras pyörä, jaa. Eiks se ole semmoten mikä sopii itselle parhaiten ja tuntuu hyvältä.
Huomenna se voi olla taas joku muu.
Merkkiuskollisuus ???.
			 
			
			- 
				
Ihan puolueettomasti vertailtuna se on ominaisuuksiltaan parempi kuin yksikään Guzzi millä minä olen ajanut, mutta se on vaan jotenkin niin tylsä ajaa.
Toi on mielenkiintoinen pointti !!  
Itsekin useille Bemuille kodin antaneena, jotenkin kyllästyin ko. merkkiin, mutta mikä ikävintä myös ajamiseen.  
Kun autolla vai pyörällä valinta kallistui usein helppouden takia autoon, aloin miettiä, että mitä hommasta puuttuu.
Moderni moto vain on liikaa "auto kahdella pyörällä". Mukava, tehokas, helppo, mutta tylsä.
Sitten mietin huolella mikä kaikista aiemmista (n.tusinasta) pyöristäni tarjosi moottoripyöräisimmän perstuntuman ja mp-fiiliksen ja hankin uudemman Guzzin. 
Jotenkin ne kauniit linjat, kummat omituisuudet, pienet vastaanhangoittelut, myös jäkätys ja se ihana temperamentti - kuuluu asiaan.
Myös moottoripyörässä.  Niinpä sitten kesän ajot lisääntyivät ja nyt lumien sulamista katselee taas "sillä silmällä".
			 
			
			- 
				 :D
Kuulin kerran luontokuvaajasta jolta haastattelussa kysyttiin että "mikä kamera on paras?" Kaveri vastas nokkelasti että "se kamera joka sattuu oleen mukana..." Voiskohan tätä soveltaa tähän paras MP kysymykseen?
			 
			
			- 
				(http://www.webgrafex.com/roundcase/ducati/350rh1.JPG)
Ehdottomasti juuri tämä pyörä, ja juuri tämä versio tässä värissä! Taisi olla vuonna -71, kun TM:ssä oli Tapio Sunellin testiartikkeli ja kuvat ja KABOOM!, sydämeni oli menetetty moottoripyörille. Siihen aikaan yksi tämmöinen oli aina parkissa Tapiolan apteekin yläparkissa ja kyllä sitä käytiin kuolaamassa.
Kun sitten ikä riitti motukkaan, rahat riittivät vain japsiin, joten edelleenkin joudun kuolaamaan ko. pyörää kuvissa, semminkin kun ei noita näy myytävänä edes Saksassa. 
Tämä ei siis missään nimessä ole järkivalinta, eihän nuo oikein pysyneet paketissa edes oikein pidettynä. Silti maailmankaikkeuden kaunein pyörä ja syypää edelleen jatkuvaan harrastukseen, vai pitäisikö sanoa elämäntapaan!
EDIT: Itse asiassa tuo punainen väri on liian vaalea verrattuna originaaliin...
			 
			
			- 
				Ai jaa. Pitää kertoa ajokaverille . Sillä on tuollainen Ducati monien muiden pyöriensä joukossa. Tosin eri värinen.
			
 
			
			- 
				Kuten olen tätä jo Ekulle pariin otteeseen ehdottanut; Se Bemari Honda TuplaX:n moottorin ominaisuuksilla ja huoltoväleillä. Siinä oltaisiin aika täydellisen Corollan.. eikun pyörän äärellä. Tylsähän se toki olisi.
Guzzista ei parasta pyörää saa. Paitsi tietenkin mun oma joka on maaliman paras, mulle. Sekin on koko ajan matkalla kohta täydellisyyttä ja evoluution huippua. Siis matkalla, kun ei ole koskaan valmis.
			 
			
			- 
				Honda CB 450 -72. Vanha kunnon Double Trouble. 
http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/1972-honda-cb450-k5.jpg (http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/1972-honda-cb450-k5.jpg)
Tämä merkki ja malli sen takia, että pari kaveria aikoinaan hankkivat tällaiset piikin jälkeen. Teknillisten ongelmien takia kummankin harrastus loppui ekaan kesään. Siksi ehkä paras pyörä heille. En usko, että absoluuttisen parasta mp:ää on olemassa.
			 
			
			- 
				Minun paras moottoripyöräni on Moto Guzzi California Special 2008. Kun ei mulla muutakaan ole...  :D
Kuten joskus kerroin, niin kävin katselemassa Ducatia, mutku siinä on se kettinki... ;)
Haluaisin Stelvion, mutku ei oo rahnaa... :'(
			 
			
			- 
				Eikös siinä kriteereissä ole aina se järkipuoli ja se tunne ?
Jos pelkällä tunteella valitaan, niin
(http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTki2lG4CAuPj4V4FM67nIShSxkVj8EOtDMjJAKcTIrPTp2VZUrSw)
Järkeä tuosta on taas vaikea löytää varsinkin nyt, kun bensa maksaa ja hinta nousee koko ajan, eikä ominaisuudet tai kestävyyskään ole parhaasta päästä. Silti toi vehje aina sytyttää...
Taas jos pelkällä järjellä ajatellaan, niin joku 650 cc matkaenduro on varmaan aivan riittävä kaikkeen ajoon, ja mukava myös sorateillä. Mutta ei mulla sellaistakaan ole.
Guzzi on kohtalainen kompromissi järkeä ja tunnetta, mielestäni. V2 ja kampura pikittäin antaa elämää laitteeseen, ettei muistuta liikaa ompelukonetta. Ja onhan se suht yksinkertainen rakenteeltaan, eikä paha bensarosvo ollenkaan.
P.S. Nyt huomasin, että kuvassahan on Guzzikin H2:n vieressä.
			 
			
			- 
				Omien havaintojen perusteella on oma rojektipyörä varmasti paras mitä tulee ajankäyttöön sen suhteen. Kesällä näprätään ja koitetaan ajaa ja talvella koitetaan näprätä. Kotihengetär väittää että vietän enemmän aikaa tallilla kuin kotona vaikka käynkin siellä useimpina öinä nukkumassa.
Tätä kirjoitan tallilla kun kotona tulisi sanomista netissä istumisesta.
Lisäksi on tietysti käyttöpyörä joka ei anna kummoisempiakaan kiksejä mutta on aina käyttövalmiina nöyrä ja käytännöllinen matkantekijä.
Muut pyörät eivät juurikaan kiinnosta kuin ehkä tekniikkansa osalta. 
Muiden mielestä lienen rajoittunut ihminen.
mm
 
			 
			
			- 
				Mulle paras taitaa olla california2. Se vaan on niin...ööö... sellaanen. 
Muut voi joskus vaihtuakkin mutta tämä on ja pysyy.
			 
			
			- 
				Kyllä kai sitä pitää rehellisesti avautua, kuten joku muukin tällä foorumin aiheella - ilmeisesti monella 70-luvulla kaksipyöräisiin hurahtaneella on sisällään pieni "japsistara"  ;)
Tässä toinen klassikko punaisena, enkä tarkoita Mustangia... ;D
Kuva: Japsirauta
			 
			
			- 
				Jostain syystä ei japaninpyörät saaneet minua syttymään vaikka 900 Z Kawa olikin kaunis katsella. Itsellä toki oli eri mallisia hondia silloin mutta ei tullut kiksejä niistä. Ajettavuuskin oli vähän hakusessa.
Kun kylälle tuli ensimmäinen kaksimukinen Ducati ja perään vielä Laverdakin niin silloin iti päätös että jotain tuollaista on saatava. Kustannussyistä hankin Guzzin. Tietenkin GT 850. Hieman kauas on siis tavoitteesta jääty.
Erityisesti Ducati Darmah on aina hivellyt sekä kuulo että näköaistia ja ajettavuuskin oli siihen aikaan edellä muita.
Ei lähteneet kawa- eikä hondamiehet kilpasille vanhan herran kanssa joka tämän Darmahin oli silloin uudesta ostanut. Tuskin olisivat pärjänneet. Kyseisellä herralla kun oli nuoruusajoilta pokaaleja aika rivi kirjahyllyn päällä. 
mm
			 
			
			- 
				Tämä patarauta oli minulle paras custom-tyyppinen mp - jossain Turun suunnalla kaiketi Non bulk product nykyään jytisee - kreivittären mielestä edelleenkin "sen oikean moottoripyörän näköinen" eikä mikään kuttaperkkainen... ;)
Mutta kun halusin pyörän, jolla myös hyvä ajaa niin hurahdin "nuorisopyörään"  ;D
-Reima-
Moto Guzzi California Stone Metal (http://www.youtube.com/watch?v=Nt-JACjJK8Q#)
			 
			
			- 
				Vi olisko se tässä... 
			
 
			
			- 
				
Kyllä kai sitä pitää rehellisesti avautua, kuten joku muukin tällä foorumin aiheella - ilmeisesti monella 70-luvulla kaksipyöräisiin hurahtaneella on sisällään pieni "japsistara"  ;)
Pienestä kipinästä voi syttyä elinikäinen liekki. Reilut 20 v. sitten minulle mieleisin oli "se ensimmäinen iso", eli pitkään kuolaamani Honda cx500custom(http://flower.wippiespace.com/Guzzista/cx500c-82.jpg)(http://flower.wippiespace.com/Guzzista/Nevada_ie.jpg)ja nykyinen Nevada
ei tarkemmin katsoen siitä niin kovin kaukana ole. V2 ja kardaaniveto, enkä vesijäähdytystä Guzziini kaipaa...
p.s. Tuolla CX:llä "se mun oma fiilis" oli parhaimmillaan pyyhkäistessäni töihin kesäisinä aamuöinä halki aivan tyhjän Helsingin. Valoristeysten vilkkuessa keltaista ja kypäräluurien pauhaessa "Kun toiset nukkuu vuoteessaan, mä usvaa putkeen panen vaan". WRROOOOM !!!
			 
			
			- 
				Moi.
CX:n matkamallin jälkeen siirryin Guzziin minäkin.
Pekka
			 
			
			- 
				Tuostahan CX:stä minäkin poikasena unelmoin. 
EDIT: Kunnes näin Calfornian III:n ja kuulin äänen.
Haluamispäätös varmistui Finnjetin autokannella 1991 kun erään SPII:n Lafranconit puhalsivat lämmintä jytisevää tuultansa Kawasakini pleksiin.
Ah. Che bomba!
			 
			
			- 
				Guzzin ostomatkalla Saksassa mulle kovasti tarjottiin tuota lypsykonetta (CX) ja vanhaa GS baijerilaista, mutta vakaumus oli kova. Mulla se haave Guzzista syntyi jo 70-luvulla. Silloin jouduin tyytymään CB 350 twiniin.
			
 
			
			- 
				On mullakin pari CX-Hondaa vähän aikaa tallissa viivähtänyt. Ne kyllä tuli Italiasta tuotua lähinnä täytekuormana, että saa Guzzi-harrastuksen rahoitettua. :)
Ko. pyörässä on teknisesti hienosti toteutettuja ratkaisuja, joita ei esim. Guzzista löydä. Venttiilikopatkin on kiinni vain kahdella pultilla ja siitä huolimatta öljy pysyy sisällä loistavasti. Työntötankokone kiertää kymppitonnin ja siitä huolimatta pysyy nipussa. Kytkin ja vaihteisto toimii herkästi ja hiljaisesti.
EI se vaan silti minua sytyttänyt. Päällimmäisenä syynä lienee vähän vaatimaton koko ja "voiman" tunteen täydellinen puuttuminen. Onneksi alusta ja jarrut oli sen verran huonoja, että edes jotain mielenkiintoa ajamisessa oli...
PS. Jos joku tietää myynnissä museorekisterissä olevaa tqai lähes sen kuntoista CX 500 customia, niin isä olisi kiinnostunut ostamaan sellaisen. Hän kuulemma haluaa itselleen oman "moottoripyörän".
Isän käsitys noista moottoripyöristä tuntuu olevan, että ne on parhaimmillaan täysin alkuperäisinä, puhtaina ja kiillotettuina ja pihassa seisomassa aurinkoisina päivänä.
On pikemminkin suotavaa, että niillä ei ajeta, joten siihen kuvioon tuommoinen Honda sopii hyvin.
			 
			
			- 
				Nettimotossa on 13 kpl myynnissä hinahaitarilla 1300 - 5500€. Heppoja tuossa on saman verran ku 750 Brevassa, jotta kyllä sillä jalakamiestä jätättää.
			
 
			
			- 
				Onneksi tuo maku vanhemmiten kehittyy ja jalostuu. Lapsena sitä söi hyvällä ruokahalulla esim. maidossa lionneita riisimuroja ja teinipoikana ihaili H-kirjaimella alkavia moottoripyörämerkkejä. Meilläkin päin Paakkosen auton myyntihallissa 80-luvun alussa käytiin kuolaamassa Hondan uutta 400 Customia ja olikohan se isompi 750-kuutioinen. Amerikkalaisia vaihtoehtoja ei siihen aikaan täällä maalla juuri näkynytkään. Sitten vanhempana sitä huomasi, että muitakin vaihtoehtoja on olemassa, maitoa ja riisimurojakaan en enää käytä.
Jaa niin, se paras MP on tietysti V7 Sport, tai sitten California tai GT 850 tai...
			 
			
			- 
				V2 :ssa on sitä jotakin. Minulla CX vaihtui muutamien kesien jälkeen silloin (1991) harvinaiseen K100RS:ään.
Maun voi sanoa näin vanhemmiten sikäli jalostuneen, että erinäisten teknologisten kekseliäisyyksien ja innovaatioiden jälkeen katan mielelläni lautaselleni kaiken sen sillisalaatin, keiton, katkarapujen ja jälkiruokien sijaan vain yksinkertaiset pihvin ja pari perunaa. 
Kevätauringon sulatettua pienen valkosipulivoin siihen päälle, riittää rauhallinen nautiskelu  :P .
No, myönnettäköön, että se 750:n pihvi väliin mietityttää, josko 940:n pihvi tarjoaisi vieläkin maukkaamman V2 kattauksen...
Parasta yhtä pyörää olisi vaikea löytää, vaikka yritetty onkin esim. möhköenduron muodossa. Mutta ei.
Quattro olisi oikea luku. Yksi kaupunkiajoon, yksi maantielle, yksi talviajoon ja yksi maastoon.
Pitäisi myös olla Sveitsiläinen liikennevakuutus, jolloin saisi siirtää kilvet siihen ajoneuvoon, jolla kulloinkin ajaa.
"Voima"lla lienee tarkoitettu vääntöä, jota ei CX:stä juuri löytynyt, mutta sen aikaisessa liikenteessä, kuski nykyistä 20kg kevyempänä, silloiseen autokantaan, tehoine ja kiihtyvyyksineen oli CX aikanaan melkoinen raketti - eritoten kaupunkiajossa.
Toissakesänä ajaessa -80 CM400C:tä kyllä kauhistutti ne nopeudet, joissa niillä ajo-ominaisuuksilla pyöriä aikanaan vietiin.
p.s.Hauskana ajankuvana muistan TM:n jutun CX:stä, joka oli ensimmäinen sarjavalmisteinen moottoripyörä, jossa ei ollut laisinkaan käynnistyspoljinta.  Se oli seikka, joka herätti suurta epäluuloa ja sai TM:n:kin kritisoimaan moista ratkaisua isona miinuksena.
Vara-akkua, käynnistyskaapeleita ja hinausköyttä lähes kaivattiin satulan alle. 
No, ehkä asiaan vaikutti toimittajan kokemukset omasta Brittipyörästä ja sen sähköjärjestelmästä.
			 
			
			- 
				Tämä alkaa kuulostaa jotenkin tutulta...
Munkin mielestä CX500 on ollu jotenkin tyylikäs pyörä - joku siiinä on silmää miellyttäny, ja pyttyjä on just oikea määrä. 
Jopa niin, että kun emäntä kohta kymmenkunta vuotta sitten halusi kokeilla omaa moottoripyörää, suosittelin hänelle cx500:sta - sellaista käytiin jopa katsomassa.
Valinta päätyi kuitenkin cm400:een. Parin kesän jälkeen siitä luovuttiin ja emäntä on tyytynyt istumaan takasatulalla.
CM400:sta voi kyllä sanoa, että ulkonäkö lupaa enemmän, kuin mitä sitten laite itsessään antaa. Mutta kyllä minä sillä kerran anopin n. 100 kiloista poikaystävää vein kyydissä - melekosta vaappumista, mutta hengissä ja pysytyssä selvittiin!
Tuli mieleen, että miten sitä ajettiin silloin 70-luvulla, oma CB350 oli muka jo ainakin keskikokonen pyörä..., no, olihan kuskikin varmaan 30kg köykäsempi!
Ai niin, että paras mp - no ei kai siiitä ole epäselvyyttä, nykyinen Cali AN - sulas vaan nuo lumet täältä Keski-Suomestakin...
KL
Vai oliskohan se paras pyörä sittenkin cspel:
			 
			
			- 
				Vai olisko sittenkin Honda?
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/TunturiTT/varma_saanti.jpg)
			 
			
			- 
				Jos nuo on vaihtoehdot, niin taidanpa olla puutteessa edelleen..   :D
Vaikka kyllä nuo 60-luvun Hondat on siinä mielessä kiinnostavia, että olihan niiden moottorit teknisesti kovin hienostuneita aikakauteensa nähden.
			 
			
			- 
				Oikea vastaus lienee sitten Honda CX650 Custom -83. Ei tuotu Suomeen. 
			
 
			
			- 
				 ;D  ;D   ;D    ;D
			
 
			
			- 
				 ;D
Vanhat hyvät ajat, kun oli vuonna 1985 mahdollista ostaa
MOTO GUZZI  , LAVERDA ja DUCATI Piikkiöstä.
Mielestäni PARAS MP "  täytyy" tietysti olla 1000 cc tai yli että löytyy
voimaa ja suorituskykyä riittävästi.
  Vanhasta hinnastosta helmikuussa 1985 :
                MOTO GUZZI V 1000 California II    55 700 ,-
                                    V 1000 Le Mans       55 900,-
                LAVERDA   1000 RGS                   57 900,-
                                1000 RGS SFC             64 900,-
                DUCATI      1000 S2 Desmo          63 900,-
                                 1000 MHR                 64 900,-
Vuonna -85 tein itse moottoripyörävaihdon. Rahat riitti silloin Honda CB 750 F:ään -83 kun oli CB 500 f vaihdossa,
ja sama vuosi meillä oli omakotitalonrakentaminen menossa.
 PS   Minulla on sama valkoinen CB 750 vielä 26 vuoden kaupan jälkeen -nyt veteraanipyöräna. (+muutama
       muita mp rekisterissä.)
       Unelmapyörä 80-luvulta SFC  :D