Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Kimmo Saarelainen - Helmikuu 18, 2011, 18:49:20 ip
-
Terve!
Tekniikan Maailma 3/11 no. s. 85 artikkeli RVS-tuotteista.
Heti heräsi kysymys, kuinka mahtaisi soveltua moottoripyöräkäyttöön.
Guzzissa voisi käyttää moottorista perään...jäisikö molycote tarpeettomaksi?
Onko kellään kokemuksia?
t. Kimmo
www.rvs.fi (http://www.rvs.fi)
-
Turpon Ducatin asiantuntevan tuntuinen hovihuoltaja Cuda suosittelee noita
varsinkin vanhempiin moottoreihin. Pari kertaa on laitettu Ducatiin.
Vaikea sanoa vaikutuksesta, mutta ei moottori ainakaan heti hajonnut.
-
Lainauksia:
"Sivuäänet ja värähtely vähenevät murto-osaan entisestä"
"Polttoaineenkulutus vähenee 5–20 %"
"Käsittelyn tulos kestää vähintään 100 000 km (2000 h)"
Ompas ihmeaine. Kokeilen joskus tuohon 300 ajettuun kaliin, josko säästyy remontilta vallan kokonaan ;D
-
Tuohan voi olla ihan hyvää "molykotea".
Näissä lisukkeissa vaan ainakin minua aina arveluttaa se että, miten
voiteluöljyn vastaavat komponentit reagoivat niiden kanssa.
Yhteisvaikutus on ollut joskus "negatiivinen"kin. :o
Pekka
-
Tehtiin pojan 260 tkm ajettuun twin-spark alffaan käsittely koneeseen kun hörppii öljyä jonkun litran kympille mutta eipä ollut siihen apua
Eihän se muuten mitään haittaa mutta pitää muistaa lisätä aina välillä.
-
Ompahan automaattinen öljynvaihto .
-
Onko kellään kokemuksia?
www.rvs.fi (http://www.rvs.fi)
On.
Ei edes huonoja. Paitti et lompakko oheni.
Ainakaan vehkeet eivät ole syttyneet palamaan, räjähtäneet, sulaneet eivätkä revenneet.
Moneen vehkeeseen olen laittanut ja joko ollut hyväuskoinen mainonnan uhri tai sitten ennakkoluuloton out-of-the-box ajattelija.
MotoJussi
-
Kunhan luette rvs:n speksit niin sieltä selviää että se alkaa toimimaan vasta kun vika on jo olemassa mutta ei auta enää jos sitä laittaa vikaantuneeseen paikkaan jälkeen päin.
Toimintaperiaate on että kun metallikappale kuumenee ja se on ollut rvs-kylvyssä niin rvs aktivoituu ja estää kiinnileikkautumista kuumassa kohdassa.
Molycote voitelee koko ajan ja kuluminen tapahtuu hallitusti.
mm
-
Mitähän tuo ihmeöljy maksaa?
Sen lisääminen perään on kaiketi ihan yhtä työlästä, kuin Molykoten...
Ja Molykote maksaa 11€ / 100´000 km.
Ja Italian Inssinööri sitä suositteli...
Eikä tartte öisin valvoa miettimässä, jotta...
Tätä keskustelua on käyty muistaakseni pitkään...
-
Terve!
Tekniikan Maailma 3/11 no. s. 85 artikkeli RVS-tuotteista.
Voihan sitä kaikenlaisia graafeja piirrellä ja juttuja kirjoitella, kuten nyt http://rvs.fi/reference/dinojet.htm
Nyt on TÜV:kin sanonut asiasta jotain: http://rvs.fi/reference/page21.html
Taidanpa lirauttaa liemet 2-tahtiskootterin 2t-öljyn sekaan, ainakin.
Jos jaksaisi mitata itse, mittaisi itse, vaikkapa 2t-skootterin kulutuksen ennen ja jälkeen.
-
Fiat Ducato 2.5 TDI (-98) matkailuautoon laitatin 95tkm kohdalla RVS lisäaineen vaihdelaatikkoon.
( 10 vuotta vanhempaan edelliseen vastaavaan olin tehnyt laatikon laakeroinnin TI-hommana, eikä uusi askare houkutellut )
Herkkää korvaa kalvanut laatikon vieno rallatus pintakaasulla ja (vaimeaa bensapumppua muistuttava) ulina loivaan ylämäkeen ajettaessa poistui tuhannen kilometrin aikana RVS käsittelyn jälkeen ja vaihteisto pysyi ääneti toimivana 25tkm (3vuotta), jonka auto meillä oli.
TÜV testiraportti (http://rvs.fi/pdf/FINAL_REPORT_PB2010-08-18_RVS_10-00053-UA-GBM-00.pdf) näyttää hyvin vakuuttavalta ja pelkästä mielenrauhasta jo hankitaan kuureja mieluusti.
Omasta kokemuksesta itse kyllä uskon, että italialaisen koneistuksen "viimeistelyyn" RVS on ihan toimiva aine.
Ja mitä lomailuun tulee, niin siihen itse-ironia on hyvä lääke http://www.youtube.com/watch?v=34ZWVNP8VC4
-
Omasta kokemuksesta itse kyllä uskon, että italialaisen koneistuksen "viimeistelyyn" RVS on ihan toimiva aine.
Itse olen vakuuttunut, että Kiinan koneenkasaajat rakentavat joka-ainoan moposkootterin moottorin vihoviimeisen päälle parhaista materiaaleista ja optimaalisiin toleransseihin, joten RVS on tod näk aivan turha tuonne kipata :)
-
Kunhan luette rvs:n speksit niin sieltä selviää että se alkaa toimimaan vasta kun vika on jo olemassa
Itse luin toisin.
Luin, että kun ferrometalli osuu johonkin, tulee kuuma paikka johon tuo jämähtää kuin proverbiaalinen paska junttilan talon seinään ja jää siihen sileäksi.
Ottamatta kantaa siihen, onko pinta vaurioitunut tai ei.
mutta ei auta enää jos sitä laittaa vikaantuneeseen paikkaan jälkeen päin.
Toimintaperiaate on että kun metallikappale kuumenee ja se on ollut rvs-kylvyssä niin rvs aktivoituu ja estää kiinnileikkautumista kuumassa kohdassa.
Taas luin toisin. Lämpötilalla ei sinänsä ole merkitystä; vain sillä mikroskooppisen pienellä molekyylitason kontaktilla. Makroskooppisella metallin lämpötilalla ei ole merkitystä.
Molycote voitelee koko ajan ja kuluminen tapahtuu hallitusti.
Toki toki. Mutta jos pintojen kovuus ja sileys on jotain aivan muuta kuin tehtaalta lähtiessä, kuluminen hidastuu entisestään.
-
Huolellinen ja tarkka lorauttaa molempia ja huoletonta on elo sen jälkeen ;D
-
Huolellinen ja tarkka lorauttaa molempia ja huoletonta on elo sen jälkeen ;D
No näin minä olen tehnyt perän kanssa, jo aikoja sitten.
vaihteisto ja moottori on käsitelty nekin RVS:llä.