Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Rockmaple - Helmikuu 15, 2011, 19:19:53 ip

Otsikko: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Rockmaple - Helmikuu 15, 2011, 19:19:53 ip
Moro vaan kaikille.

Tulipa sitten ostettua Guzzi ja samalla kertaa ensimmäinen uutena ostamani kulkuneuvo, vaikka ajelllut olen kaikenlaisilla rakkineilla luvan kanssa kolmisenkymmentä vuotta ja ilman lupaa vielä 10 vuotta kauemmin. V7 Classicin ostin sikana säkissä, Guzzista en edes kylmiä oo koskaan ottanut. Kaikkien oikeiden motoristien syvästi halveksuma laitehan tuollainen pappamopo taitaa olla. Ei oo sporttia, customia, hevosia eikä kuutoioita ja retropyörätkin on jo "so last season". ;) No mut en mä olekaan mikään tosimotoristi joka vetelee säässä kuin säässä  sukelluspuku päällä ympäri Eurooppaa. Liian laiska ja mukavuudenhaluinen oon tuollaiseen toimintaan. Yhden illan reissuja olen aikaisemmilla pyörillä (Jytä-Jammu 650 ja Zephyr 750) pääasiassa harrastanut. Hyvät fiilikset tulee mulle enemmän itseäni tyyliltään miellyttävällä pyörällä liikkumisesta eikä niinkään vauhdin hurmasta, ja tuo Classicci miellyttä mun silmää kaikista uusista prätkistä eniten. Tai siis heti V7 Racerin jälkeen eniten, mut se on vähän liian huomiota herättävä mulle kun en niin välitä olla huomion kohteena. No, mut kesällä ehkä tör... eikun tapaillaan muiden Guzzi-miesten ja -naisten kanssa. Tovottavasti vaatimattomalla  pyörällä saapuvat uudet naamat otetaan avoimin mielin mukaan porukkaan. :)

Editoin pahimmat kirotusvihreet pois..
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: TimoEv - Helmikuu 15, 2011, 20:11:04 ip
Tervetuloa porukkaan!  ;D

Kaikki uudet ja vanhatkin naamat otetaan avoimin mielin ja hymyillen porukkaan. Guzziväki ei ole vain mukavaa, vaan myös veljellistä.

Tuo V7 on ihan hyvä valinta. Itse aloitin Guzzismin Nevadalla.
Ja tähän on syytä antaa "neuvo": Älä koeaja isompaa ( Cali, Norge, Stelvio...) Guzzia pariin vuoteen!

Voi nimittäin jäädä ns. nalkkiin noihin isompiin... ;D

Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Kaijus - Helmikuu 15, 2011, 20:16:27 ip
Joudut varmaan tinkimään noista entisistä periaatteistasi.. Guzzilla on niin mukava ajella, että tulet varmasti lähteneeksi pidemmällekin reissulle  ;)

Hienoa saada taas uusi, itsensä kanssa sinut oleva henkilö mukaan porukkaan. Guzzin hankkiminen - ja etenkin noin persoonallisen mallin - vaatii aina sen,
että tietää mitä haluaa, eikä pahemmin muitten mielipiteistä välitä.
Joko Gruppoon liityit?

Terveisin
Kaijus
the jäsenkirjuri

Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: TunturiTT - Helmikuu 15, 2011, 21:57:22 ip

Voi nimittäin jäädä ns. nalkkiin noihin isompiin... ;D


Jotkut pöljät on jääneet nalkkiin mielenkiinnottomiin pikkulohkoihin. Kuulemma..
 ;)
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Jukka Laine - Helmikuu 16, 2011, 07:11:12 ap
Sillä tiellä ollaan...7 kesää pikkulohkolla takana.
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Kimmo Saarelainen - Helmikuu 16, 2011, 07:16:10 ap
Tervetuloa joukkoon kummaan, joka keppihevosilla hummaa! :)
T.  Kimmo
Ps. Millä alueella Suomea uusi V7 voidaan todennäköisimmin kohdata?
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Isa-Masa - Helmikuu 16, 2011, 11:08:30 ap
  Onnittelut!
Guzzi porukka jo senverran iso,että pitää sisällään sen 7:n sankaria & Dr.Outoa laidasta laitaan..,eli ei pelkoa syrjityksi tulemisesta tai väheksymisestä.. Seassa on paljon täysjärkisiäkin..  ;)! Eli jokusen itsensä kaltaisen löytyminen joukosta enemmän kuin tod.näk.
Yksi hienoimmista jutuista on just mainitsemasi ulkopuolisten kommentointi..
Ite saanut vuosien varrella siitä irti paljon hauskaa+ sillä jakaantuu muu porukka helposti & nopeasti kiinnostaviin ja vähemmän kiinnostaviin..
Kuten ennenkin sanonut,ei oo mun tarvinnut vielä hävetä guzzin parkkeerausta missään toistaiseksi. Jos näin joskus käy..eiku ykköstä pesään ja kohti horisonttia
->tunnelma kohoaa välittömästi..!!
            T.Isä-Masa
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: motoesa - Helmikuu 16, 2011, 13:15:33 ip
Toi on hyvä valinta. Itelläni on nyt Norge, mutta olen suunnitellut siirtyväni seiskaan. Mulla kun on sellainen homma, emäntä ajaa pikku Viragolla ja ei kiva körötellä Norgella siinä mukana, toinen homma Norge rupee olee meikälle raskas pyörä käsitellä kun on nuo kätöset vähän särki.
Mulla on ollut kaksi pikkulohkosta ja tykkäsin sillä yksin ajella, kävin jopa aika pitkiäkin reisuja niillä, kahdelle immeeselle ja tavaroille on pikkasen pieni.
Sanoisin kevyt ajaa ja käsitellä, ja sopii käteen kuin nenä päähän, mielestäni täyden kympin pyörä.
Onnittelen valinnasta, et varmaan kadu :)
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Rockmaple - Helmikuu 16, 2011, 21:50:55 ip
Kiitoksia onnitteluista ja tervetulotoivotuksista!

Gruppoon en oo liittynyt, kun oon kuitenkin enempi "lonely rider" kuin seurapiirityyppi. Katsotaan tuota liittymistä keväämmällä, kun en nyt vielä oikeesti Guzzin omistaja edes ole. Etelä-Suomessa tulen pyörineni pyörimään, Lahdesta noin suurin piiretin reissuilleni lähden, toimintasäteen pituus jää nähtäväksi. Ainoa seikka, mikä pyörävalinnassani mietityttää on se, että kun teini-ikään saakka tuli syötyä kaurapuuroa joka aamu ja sen seurauksena kasvoin aika isoksi, niin miten mukavasti sitä sopii pikkupyörän selkään. Voihan sitä tietysti sarvia ja tappeja sekä satulaakin muokata itsellen sopivammalle hollille. Ja oishan tuossa(kin) pyörässä kuvien perusteella muutama muukin pikkujuttu joiden muokkaamiseen sormet jo syyhyävät. No onneks on tallissa yksi Scrambler-tyyliseksi rakentuva Jytä-Jammu-projekti johon toistaiseksi voin luomisvimmaani purkaa niin ei uutta mopoa tarvi ehkä heti pilata. Niin, Guzzin lupasivat toimittaa joskus huhtikuussa, toivottavasti lumet sulavat siihen mennessä eikä Jytäri valmistu. ;D
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Tuulenpoika - Helmikuu 16, 2011, 22:10:14 ip
Itseäkin pidän lonely rider tyyppinä,mutta mukava on  tavata mukavia guzzimiehiä.Pitkät reissut ajelen puolisoni kanssa yleensä kaksin Calilla,mutta mukavaa on ollut piipahtaa Guzziralleissa ja kevään ja syksyn Piikkiöajossa.
Mulla on myös seissyt neljä kesää pikkulohko v65 navetassa ja pikkuhiljaa ajatus pyörän kunnostamisesta herännyt.Olisi välillä mukava pyöritellä keveämpääkin pyörää.
Tervetuloa joukkoon !!
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: MarkkuEVP - Helmikuu 19, 2011, 12:26:27 ip

heh..heh

"pikkuhiljaa ajatus pyörän kunnostamisesta herännyt"

Tosta V65:sta ei saa enää kuin suomalaisen rottapyörän....olis hajukin mukana tai  tai monumentin mökkiteille.....

Kaljan ostan jos saat käytiin...... vai pidetäänkö talkoot " kuolleen herättämisessä".

PS..  Motoesa....  pyöräsi kenties Nettimotossa myynnissä ???

MR
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Vierailija - Helmikuu 19, 2011, 18:39:52 ip
<snip>
Tosta V65:sta ei saa enää kuin suomalaisen rottapyörän....
<snip>

Monenmoista pyörää (ja autoa) on Suomessa ja maailmassa kunnostettu tosi surkeista aihioista, niin että tuskin kannattaa rottapyörää asettaa tavoitteeksi.
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Jouko S - Helmikuu 19, 2011, 21:56:49 ip
"Monenmoista pyörää (ja autoa) on Suomessa ja maailmassa kunnostettu tosi surkeista aihioista, niin että tuskin kannattaa..."

Ja jos ei erota edes Cali Vintagea Harrikasta niin kannattaako..

Jouko
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: MarkkuEVP - Helmikuu 21, 2011, 19:16:35 ip

Jatketaanpa.... vaikka taisin eksyä aiheesta...hieman ;D

Mutta uuden Guzzin ostajalle nostan hattua   :o

ps. asiasta toiseen ja neljänteen

Tälläinen pers'jalkanen vahna pieru ei arvosta hirveesti kuutioita.. tosin kaksi päällä vielä pitää pyörän liikkua ...... mutta  jos 750 ccm varsinkin V7 Racer...olisi muutamaa kaakkia tehokkampi ja muutamaa senttiä matalampi..kyllä soolo maistuisi....namm .!!!
ELI SATULAKORKEUS JA PAINO... ja sitten muut..
 MP- näyttelyssä kun kävin , niin pyörät joihin jollain arvokkudella kyytiin pääsin oli Triumphin- ja japsicustomit ja Diavel ja ylläri  BMW G650... ja kantapäät puhtaasti maassa. 

Ps. 1. Onko joku uskaltanut 4 v seisonnan  jälkeen yrittää käyntiin konetta purkamatta ( jos ei ole suojannut konetta ) ???
         
Ps. 2 Piti oiken harrikan malleja selailla..... että Vintagen näköinen... hmmm . Olisiko H-D FLSTSECVO Softail Convertible  ...heh.heh ;D
        ONKO tällainen harmittava tapaus on käynyt ???

 Tuulenpoika ei taida olla maisemissa....  varmaan taas hiihtelee pakkasasteita vastaan...  - 30 ast.c  30 km / päivä  ja  -40 ast. c / 40 km / pv 

Laitan sitten vaikka oman "ketjun" jos menee siihen vaiheeseen , että kaljan joudun tarjoamaan.

MR

Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: TunturiTT - Helmikuu 21, 2011, 20:05:04 ip
Mulle kyllä kelpais aihioksi V65:kin. Tekisin oman V65 "Racerin"  8)
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: ALi - Helmikuu 25, 2011, 18:26:24 ip
Gruppoon en oo liittynyt, kun oon kuitenkin enempi "lonely rider" . . .
Lienenkö väärässä, kun tuntuu, että Guzzisteissa tuo on enämpi sääntö, kuin poikkeus ??
Oman tien kulkijaksi minäkin tunnusaudun. Silti Gruppoon kyllä liityin - ihan jo kannatuksen vuoksi.
Ja tämän porukan juttuja lukiessa voi tulla vaikka mieleen "eksyä" johonkin tapaamiseenkin...
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Ekku - Helmikuu 25, 2011, 18:30:33 ip
Yksi parhaita asioita tässä Gruppon porukassa on minun mielestäni se, että kukaan ei kai tosissaan usko ajavansa "maailman parhaalla" moottoripyörällä... :)

Itselleen sopivimmalla ehkäpä, mutta ideologiaa ei sellaisenaan osteta suoraan kuteiden ja pinssien mukana kuten jotkut muiden merkkien harrastajat näyttää tekevän.

Joskus sitä tulee Guzzilla ajaessa ihan ihmeteltyä, että kuinka ovatkin onnistuneet saamaan näin hyvän moottoripyörän noin vaatimattomista aineksista ;D
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Tuulenpoika - Maaliskuu 03, 2011, 19:03:14 ip
Joko Markku oot tunnnustanut mitä viimeviikolla ostit ?? Kuulemma pers`jalkanen vanha pieru ei kuutioita arvosta  !!!
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: MarkkuEVP - Maaliskuu 04, 2011, 09:52:42 ap

Ihmisen mieli on hauras..... ja kestihän ideologia YLI VIIKON..
Ja kaksi kolmesta kuitenkin pitää paikkansa....  satulakorkeus matala ja Painoa ON riittävästi.
JA EI OLE KETTINKIVETOINEN ( ja oli heräteostos )

Sais vielä tuotua talliin, niin ettei vaan emäntä huomaisi
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Jouko S - Maaliskuu 04, 2011, 19:47:00 ip
Jossain vaiheessa Markku totuus kuitenkin paljastuu, myös vaimollesi..Onko tosiaan totta ,että et ole valmistellut tilannetta..Totuuden nimessä, IHAN HIRVITTÄÄ TULEVA TILANNE!
Voi olla, että puolustuspuheenvuorossasi-jos sellaisen yleensä saat- pitää vaan sinnikkäästi viitata ketjuttomuuteen. Ja tässä vielä hyvä vinkki: aloitat muistelot millaista oli ennen vanhaan nuoruudessamme: "Pärehöylät ja puimuritkin pelasivat uskollisesti maamoottorin kyydittämänä ja tuon välittämänä".
Ja jos ei se vielä auta, niin koeta tätä: "Tällä voi myös peruuttaa vaikka kutosella; pyöräyttää vaan tuohon silmukan, ja veto muuttuu taakse päin".
Muuta en nyt keksi. Siinä kai ne "sen" hyvät puolet tulikin kaiketi jo esille. Kuuntelen lisää niistä mahdollisista hyvistä puolista ihan mielelläni sitten privaatisti...Eikä sekään haittaa, vaikka olisi ihan hiljaista, minusta on ihan mukava vaan hymyillä joskus itsekseen..

Jouko
 
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Tuulenpoika - Maaliskuu 04, 2011, 20:18:01 ip
Kuulemma Markun jalat yltää hyvin maahan mutta tappien suhteen pientä säätöä...
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Jouko S - Maaliskuu 04, 2011, 22:26:16 ip
Noo... pitää aina koettaa etsiä asian valoisat puolet:
 
On tosi hyvä, että jalat yltää reilusti maahan. 100 kiloa kevyempään pyörään tottuneena se onkin tarpeen. Ja vielä parempi, kun jalat ei yllä tapeille! Siinä paikallaan päristellessä voi iloisin mielin vaikka mietiskellä, miten helppoa on vaihtaa tarvittaessa taas merkkiä, kun mittariin ei kerry kilometrejä laisinkaan! Kuitenkin on syytä hankkia tarkka tuntimittari, jotta pystyy dokumentoimaan istutut tunnit. Veikkaisin että mittareita löytyy sävy sävyyn pyörän valmistajaltakin lyhytjalkaisia varten. Ja tällä pyörällä kaikki tapahtuma mitataan tunneissa, kiirettä ei ole, millisekunneista ei puhuta. Ja aina parin tunnin päristelyn jälkeen pyörä kiiltää tallissa uutuuttaan, pelkkä kevyt pölyjen puhallus riittää, satoi tai paistoi. Ei tarvitse pahemmin puunailla ei. Ei kulu autosolia. Tuo valtavan leveä takaläski säilyy muuttumattomana loputtomiin, etusesta voi nykäistä näppylän pois vuosimerkiksi jopa vuosikymmenien ajan. Rengasvalmistaja saattaa tarjoutua sponsoriksikin tuolla menolla, kuka tietää. Polttoaineen keskikulutus on naurettavan pieni, tuntimittarilla mitattuna. E10 käy, mutta se ei sovi tunnelmaan. Talliin voi asetella peilejä vähän joka nurkkaan, jotta näkee itse, miten rajua on meno, kun oikein vääntää kaasua! Born to be Wild! Ja täysillä! Pitää tietenkin muistaa pitää taukoa tuosta hurjasta menosta aina välillä ja lepuuttaa jalkoja. Se on helppoa! Taukopaikka löytyy sekunnissa! Sivutuki alas ja tauolle! Nahkainen sohvatuoli kuuluu asiaan, siinä on mukava ottaa vaikka huurteiset ja kuunnella miten kuuman koneen napsahtelu kaikuu kuin ylivoimaisen ja ydinkäyttöisen sukellusveneen sonar-kaiku tallin seinien ja vesijäähdytetyn koneen sylinterien valejäähdytysripojen välillä. Hiljalleen häipyen..... Ei havainnut onneksi. Huurteisen jälkeen voi jo nakata kypäränkin sohvalle, ja heilautta itsensä satulalle kohti uusia elämyksiä. Avopäin. Yksin. Solo satulalla. Born to be wild again, and again, and again. Turha on ajatellakkaan enää tappien siirtoja! Voiko onnellisempaa motoristia ollakkaan!

Maailma muuttuu, mutta oliko Markku ihan pakko..

Jouko


 
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Tuulenpoika - Maaliskuu 04, 2011, 23:05:59 ip
Ootko ottanut Jouko pari huurteista kun juttu luistaa noin loistavasti ?? Tuetaan  Markkua ja päristään hengessä mukana.Taidan ottaa Jaloviinaa Markun kunniaksi...
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: MarkkuEVP - Maaliskuu 06, 2011, 14:47:26 ip

HEH... HEH

Onneksi en ostanut Harrikkaa !!!!

Lisää pituutta heti tai isommat tuopit


Hienoja ideoita..... Sisustan heti autotallin ja istutan takaseinään 60" television ja hydrauliset kallistimet pyörään ja....  Siinä sitten katsellaan "serpenttiinivideoita " ruudulta ja kallistellaan mukana. Edestä puhallin antamaan potkua... ja tupeelisäke vaan kiinni lujasti liimalla ....Reino tossujen alle sitten vaan samettiset leipälapion kokoiset astinlaudat lämmitysvastuksilla... Kerran kesässä sitten voisi uloskin lykätä.... vain pariksi minuutiksi pilvipoutasella...etten maali pääse viottumaan. Ja HYVIÄ PUOLIA...Ei tarvi vakuutusta ja voi museoida sitten 2030- luvulla .
Eikä maksa paljon !!!!!!

ON TÄMÄ MOOTTORIPYÖRÄILY VAAN HIENOA !!!

Mutta harkinnassa, että käyn Virossa sivujalat jatkamassa tai siirrän tapit... ja peräpenkkiläiselle hankinnassa
kottikärryn sisukumi..

tv. Lyhyt ...mutta onnellinen ;D
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: MarkkuEVP - Maaliskuu 10, 2011, 19:53:55 ip

Saletisti Natsaa.... eli kuvaa persjalkasen härpäkeestä pukkaa.....

Ajetaan sitten vaikka sivuttain istuen.... ainakin kesä....
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: I.H. - Maaliskuu 10, 2011, 21:29:31 ip
Muttei remmitöntä, Harrikan syöjä, hieno on   ;D
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Rockmaple - Toukokuu 17, 2011, 21:37:32 ip
No niin, saivathan ne lopulta tämänkin kasaan ja Suomeen. Tankillisen ajelin ja ihan mukavalta tuntuu. Lievä polvet suussa fiilis on ajaessa ainakin tuohon toiseen kuvassa näkyvään rakkineeseen verrattuna. Guzzi tuntuu taittuvan mutkiin ihan itsekseen. Ilmeisesti on sitä Guzzin sielukkuutta tuo moottorin ruiskukoneeksi hivenen epätäsmällisen tuntuinen toiminta. Usemman kerran pitää startata, ennen kuin jaksaa jäädä papattammaan. Ryyppyhanikkakin näkyy olevan sarvessa, kirjan mukaan tarvii käyttää vasta pakkasella. Mahtaako tuosta mennä informaatiota moottorinohjaukselle sen lisäksi että raottaa kaasuläppää? Moottorijarrutuksessa jos ei pakarit nyt varsinaisesti pauku, ainakin niin lätkyttävät epätasaisesti.

Nyt ei muuta kuin odotellaan ilmojen lämpenemistä, minä kun en saa hyviä fiiliksi ajelusta 10 asteen lämpötilassa Michelin-ukoksi topattuna sivutuuleen nojaten.

Edittiä vielä: Ketjuista ja remmeistä puheenollen, neitsytajelullani Mäntsälän paikkeilla bongasin hinurin lavalla lehmän kokoisen Harrikan ja hinurikuskin piomimassa tien penkalta katkennutta remmiä. 8)
Otsikko: Vs: Kokeillaan ketjutonta.
Kirjoitti: Jukka Laine - Toukokuu 18, 2011, 07:27:50 ap
Onnitukset perheenlisäyksen johdosta.
Poikkeahan Syökerille (ke) ja Bembööleen (to) tulokkaan kanssa.