Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: MysticRed - Helmikuu 11, 2011, 02:42:43 ap
-
Mikä olisi hyvä (paras!?) valinta tavaratelineeksi ja sivulaukkusarjaksi Grisoon (oma - Hepco ... joku muu)?
-
Yks vaihtoehto : Krauser
Ota Google : Krauser Griso
On laatua saksanmaasta.
-
Yks vaihtoehto : Krauser
Ota Google : Krauser Griso
On laatua saksanmaasta.
En saanut selvyyttä, löytyykö tuolta Grisoon soveltuvaa telinettä. Onko kenelläkään kokemusta/havaintoa em. firman tuotteista.
-
Omaan Grisooni tuli mukana H&B: telineet ja kolme laukkua. Takalaukku varsinkin on ulkomittoihin nähden pieni sisältä ja sivulaukkujen kahden lukon systeemit on vähän omanlaisia käyttää, mutta muuten ovat kyllä jämyt ja tiiviit laukut. Telineetkin on jämäkät, voisivat tosin olla hieman vähemmän huomiota herättävät. Krausereista ei ole ihan tuoretta käyttökokemusta, mutta kyllä Krauserit laatutavaraa on.
-
Storm-motor myy Krauser-tuotteita.
Netti varaosa sta saat hyvä käyt. teline kuopiosta osa-ld: 1086736 - sopii ehkä grisolle.
M. omat kokemukset laukuista: Omistan vanha kamaa Iso-Britanniasta Craven La Grande. Takalaukuista en tykkää - ajoominasuuksia huononee moottoritievauhdissa yleensä ja ovat ruman - näköisiä.
-
Miksipä ei samalla ostaisi alkuperäisiä Grisoon suunniteltuja. Minä ainakin ostin, toisaalta symppaan myös muutenkin alkuperäistä muotoilua
-
Alkuperäisiä ovat aitoa tavaraa.
-
Grison tapauksessa unohtaisin ns. "kiinteät" laukut ja kattelisin vaikka SW-Motech tailbagejä http://www.sw-motech.com/lshop,showrub,125914103418961,en,1259141481-19360,products.1252674507.hecktaschen,,,,.htm (http://www.sw-motech.com/lshop,showrub,125914103418961,en,1259141481-19360,products.1252674507.hecktaschen,,,,.htm). Minun mielestä Grisoon ei kuulu sivulaukut. Toki makuja on niin monia kuin katsojiakin...
-
Miksipä ei samalla ostaisi alkuperäisiä Grisoon suunniteltuja. Minä ainakin ostin, toisaalta symppaan myös muutenkin alkuperäistä muotoilua
Kuinka paljon mahtuu tavaraa?
-
Minun mielestä Grisoon ei kuulu sivulaukut. Toki makuja on niin monia kuin katsojiakin...
Olen samaa mieltä, ettei kuuluisi MUTTA kun tykkään Grisolla tehdä matkaakin, niin kyllä lukitut ja tiiviit laukut on pientä luksusta pidemmällä reissulla, ulkonäöstä huolimatta. En minäkään laukkuja pidä muuten kun reissussa.
-
Muistaakseni Grison omiin laukkuihin menee 18-20l.
Tottahan se on että lukittavat laukut on luxusta matkoilla. Toinen vaihtoehto on ettei ota matkalle mukaan kuin Visan povariin ;)
-
Kuten sanottua, vähällä pärjää.Kun ei enää ihan junnu ole, niin ei tarvitse keittiövälineitä, eikä telttaa ja trangiaa, vaan asustelee mieluiten säällisessä majoituksessa. Takalaukkuun mahtuu sahdevehkeet, jeesusteippi ja paikkapullo sekä jotain pientä. Sivulaukkuihin taas kengät, vaihtokuteet ja toilettilaukku. T-paitaa, sukkaa ja sen semmoista saa vanhojen tilalle kohdemaissa halvemmallakin, joten ei tarvitse pyykkipulveria mukanansa raahata. Sitäpaitsi alkuperälaukut ja raudat eivät ole pahannäköiset, osin riippuu vehkeen väristä. Jokusen kymppitonnin olen Euroopan eri laidoilla nakuilla mennyt ja noilla pärjännyt. Hurjemmat matkailijat käyttävät tietysti katettuja sohvia, karttoja ja GPS:ää. Itse en ole juuri tarvinnut. Ilmansuunnat näkee auringosta ja ajan kellosta. Kukin tekee omat ratkaisunsa mieltymystensä mukaan ja ketäpä tässä neuvomaan yhtään missään.
-
Kyllä kovat laukut ovat matkamotoristille välttämättömät - jo turvallisuudenkin takia, takapyörän jumittanut irtoviritys on kaatanut monta. ;D
Eikä se tavaroiden kerääminen moottoritieltäkään herkkua ole...
-
Mulla on V11:ssa H&B Journeyt. Laukut ok, mutta teline ei muuten kauniissa pyörässä ainakaan paranna ulkonäköä. Laukut vetää 42L/kpl. Tilasin niihin juuri sisälaukut, kun kyllästyin kuraisten laukkujen raahaamiseen hotellihuoneeseen. H&B:n helppous on, että kaikkiin Guzzeihin löytyy niiltä telineet suoraan.
-
Vierailijalta kysyisin sen verran, että mitä tekemistä alkuperälaukuilla on irtovirityksen kanssa ja miten hemmetissä olen vuosikaudet ja kymmenet tuhannet kilometrit pärjännyt ilman kovia laukkuja. Paskaselle kelille näissä alkuperälaukuissa on suojat ja ne kun nappaa pois ja heittää laukkuihin kuuluvat kantohihnat olalle, niin mikäpä siinä hotellille marssiessa. Suojat voi laittaa vaikkapa muovipussiin ja ottaa mukaan jos pelkää niiden pöllimistä pyörän päältä. En minä takalaukkuakaan mukaan ota ja tarpeeseen menee , jos menee. Toisaalta enpä myöskään pyörää viitsi ihan joka kujalle jättää.
-
Vierailijalta kysyisin sen verran, että mitä tekemistä alkuperälaukuilla on irtovirityksen kanssa ja miten hemmetissä olen vuosikaudet ja kymmenet tuhannet kilometrit pärjännyt ilman kovia laukkuja. Paskaselle kelille näissä alkuperälaukuissa on suojat ja ne kun nappaa pois ja heittää laukkuihin kuuluvat kantohihnat olalle, niin mikäpä siinä hotellille marssiessa. Suojat voi laittaa vaikkapa muovipussiin ja ottaa mukaan jos pelkää niiden pöllimistä pyörän päältä. En minä takalaukkuakaan mukaan ota ja tarpeeseen menee , jos menee. Toisaalta enpä myöskään pyörää viitsi ihan joka kujalle jättää.
Ilmeisesti hyvää pakkausta & hyvää tuuria?
Mistähän alkuperälaukuista on kysymys? Suojat voi tosiaan tunkea vaikka...
Kovat laukut ja niihin sisäkassit on helppo ja turvallinen ratkaisu - mikäpä siinä hotellille marssiessa. :D
-
Ne alkuperäislaukut, joilla on yhtä paljon tekemistä tehtaan kanssa kuin esim. satulalla ja sytytystulpilla renkaista puhumattakaan. Siellähän noita tehtaan sivuilla kaupitellaan ihan samoin kuin vaikkapa Termignoniakin. Se, että myyjällä ja ja valmistajalla on tuotevastuu, ei tietysti paljoa lohduta, jos esim. motarilla, joita en pahemmin ajele, laukku irtoaa tms. Samanlaisia " alkuperäisvarusteita " olen käyttänyt Ducateissanikin ja hyvinpä nuo raudoissaan ovat pysyneet. Niillä on tosin vielä remmi varmistuksena, mutta jos se kiinnityslukko aukeaisi, niin iloisesti se boksi remmin varassa menisi takapyörään tulpaksi. Eipä ole matkailu nakulla riskitöntä puuhaa, ei. Sehän taas on taivahan tosi, että jos ja kun hankin " oikean " matkapyörän, siinä on vakiona kiinteät sivulaukut, takalaukkua, siis isoa, ei koskaan, henkikulta on sen verran kallis kuitenkin. Näihin sitten laitetaan ne sisäkassit. Ducatien laukkuja en ole edes viitsinyt näitten remmien takia laiskuuttani pois ottakaan, vaan muovi- yms. pussukat ovat ajaneet saman asian. Guzzin laukkuja en ole käyttänyt kuin yhden kerran, eihän tuo pyöräkään ollut liikenteessä kuin muutaman kuukauden ja laukut ostin syksymmällä. Käytettävyys vain vaikuttaa astetta helpommalta kuin edellisten. Sehän selviää toivottavasti parin kk:n sisällä. Kyllähän tästäkin asiasta saa aikaiseksi vääntöä vaikka kuinka paljon, mutta kukin tyylillään ja talvella on hyvä kirjoitella kun tuo ajelu jää vähemmälle.
-
No, mulla oli Floridassa Givin laukut, Nevadassa Hepco&Beckerin ja Cali kolmosessa taas Givin - ongelmia oli ainoastaan Floridassa, jossa oli jokin Guzzin oma kiinnitysviritys, pultit katkeilivat - homma hoitui Givin yleiskiinnityssarjalla.
Yllättävän paljon helpotusta pakkaamiseen tulee oikean mallisilla sisäkasseilla ja tavaraa mahtuu mukaan enemmän (!).
-
Tollaset Hepco Beckerin kovat nahkalaukut titaniumissa. Hyvin ovat pelittäneet eivätkä ole vettä vuotaneet, hieman hankalat pakata pienehkön täyttöaukon takia eikä ole sisäkasseja. Samoihin rautoihin sopii myös guzzin omat kovat laukut.
-
... H&B:n helppous on, että kaikkiin Guzzeihin löytyy niiltä telineet suoraan.
Näyttää siltä, että Grisoon on vaikea löytää muiden valmistajien telineitä/ laukkusarjoja. H&B:lläkin näyttää olevan vain jonkinlaiset "rullalaukut" tarjolla, mitkä eivät kyllä näytä erikoisen hyviltä (siis ulkoinen "taiteellinen" vaikutelma). Joten on kaiketi järkevintä pitäytyä italosuunnittelijoiden omissa tuotteissa.
-
Niin ei noi Journeyt mitkään rullalaukut ole. Lisäksi on Juniorit, joissa kannet on muotoiltu niin, ettei niitä ole oikein mukava pakata. Kyse on siis kovista laukuista. Ei kuitenkaan mistään laatikkomaisiista alulaukuista, joita niitäkin Hepcolta löytyy. Pehmeitä Givi:ä kokeilin yhden Norjan reissun, mutta en tykännyt.
-
Eipä näytä Guzzi tarjoavan Grisoon laukkuja - ei oo muuta kun tuulilasia ja akkulaturia Guzzin sivuilla tarjolla. ???
Mutta H&B on ihan hyvä merkki.
Jaa... onhan englannninkielisillä sivuilla sentään "Semi-rigid panniers kit" - runsaasta tarjonnasta ei silti voi puhua.
-
Valitse etusivun linkeistä vaikkapa kaksi ensimmäistä: Corsa Italiana tai Twiggers. Se huippuvalikoima on tosiaan siinä. Tarvitset sen alkuperätelineen ( sirompi kuin esim. H&B ), siihen menee se takalaukku ja sen panniers kitin. Jos ajettelet pyörän ja iskarin etua, osta se huggeri. Itse liitin pakettiin vielä Stelvion kahvasuojat. Eivät nämä tosiaankaan mitään Ducateja ole, joissa taitaa huomattavasti enemmän euroja tulla tarvikkeista ja mielikuva- ( fani- ) tuotteista kuin itse mopoista. Se, mikä Guzzin eduksi on sanottava, on se, että vaikkapa siihen D:iin verrattuna hinnat ovat inhimillisellä tasolla. Olisin laittanut kuvan omasta vehkeestäni, mutta jostain kumman syystä en saa siitä sopivan kokoista lähetettäväksi. Olen varmaankin unohtanut jotain, tai muuton yhteydessä vähän päivitellyt. Sitä se dementia teettää.
-
Onko kellään Grisossa ihan perus kangaslaukkuja jotka kiinnitetään remmillä penkin alta?? Vai onko se mahdollista ollenkaan, saakohan penkkiä lukittumaan ollenkaan.. Jotkut laukut pitäis saada, kun ei enää viittisi tavaraverkkopatentteja tehdä :)
-
Tuollaiset pehmolaukut tuli aikanaan Grison mukana. Merkiltään Oxford.
Sisälle kamat muovikassiin jolloin on helppo käyttää. Kuvassa sadesuojat päällä.
Kiinnitys hihna mahtuu satulan alle nippanappa. Itse laitoin niin, että isot hihnat
satulan päällä ja pieni alla. Voisi ehkä toimia myös siten, että ylähihnat satulan alle ja
pikkuhihna lokasuojan alle. Ei mitkään hääppöset mutta tyhjää paremmat...
-
Minulla Griso on käyttömopo, ei näyttömopo. siispä...
(http://image.wetpaint.com/image/1/zCWVSQCe0u7cCpCDxUGITg98958)
Hepco Becker Journey. Toimii.