Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: TunturiTT - Tammikuu 29, 2011, 18:00:52 ip
		
			
			- 
				Tässä lienee uusi Calivieteri:
(http://static.blogo.it/motoblog/foto-spia-guzzi-california-e-v7-scrambler/guzzi_00.jpg)
Guzzilla on näköjään makustelussa myös retrosarjaan Scrambler-versio V7:sta.
(http://static.blogo.it/motoblog/foto-spia-guzzi-california-e-v7-scrambler/guzzi_04.jpg)
Italiaksi täältä:
http://www.motoblog.it/post/28018/foto-spia-delle-nuove-moto-guzzi-california-e-v7-scrambler (http://www.motoblog.it/post/28018/foto-spia-delle-nuove-moto-guzzi-california-e-v7-scrambler)
			 
			
			- 
				Huomenta!
Nytkö se sitten tapahtuu?
Jo tätä on onkin odoteltu!
Aikataulu ja pyörän ominaisuudet ovat  tietysti mielenkiintoisia kysymysmerkkejä?!
Odotellaan...  :)
Kimmo
			 
			
			- 
				
Jopas nyt
Polttoaineen esilämmitys Calissa vakiona kylmiin olosuhteisiin ?. Pytyt lähes tankista läpi ( onkohan tankki jossain muualla ? ).
Ei HUONOLTA NÄYTÄ..... saattais jopa harkita uuden ostoa... Voisi kutsua sanalla MUHEVA.
Kahta en vaihda... 
			 
			
			- 
				No on peli!
Olisko pytyt niin VALTAVAT,että on ollut pakko "puhkaista" tankki niiden tieltä..onko tässä jo viitteitä siitä, että uusi Cali julkaistaan virallisena synttäripäivänä 15.3.11, kuten myös syksyn synttärijuhlien ajankohta..se saattaa yhdellä kertaa olla kyllä liikaa meikäläiselle tällä iällä.
Jouko
			 
			
			- 
				Tuo sama kuva näkyy myös tehtaan omilla sivuilla   :)  
			
 
			
			- 
				Tehtaan virallinen kotisivu vahvistaa:
Kyseessä on vielä protovaiheessa oleva 1400cc California!
Lupaavat lisätietoja maaliskuussa...
t. Kimmo
http://www.motoguzzi.it/#/motoguzzi/IT/it/news-promo/news28 (http://www.motoguzzi.it/#/motoguzzi/IT/it/news-promo/news28)
Googlen kääntäjällä suomennettu tekstiosio California-uutisesta:
prototyyppi uuden Kalifornian powered by uusi poikittainen V-twin 90 ° 1400cc, vie viestikapulan moottoripyörän vahvistanut kaikilla viidellä mantereella sen ominaisuuksia mukavuutta, luotettavuutta ja suorituskykyä, nostattaa uusi tyyli, lisää "arkkitehtuuri moottori ja runsas mitoitus istuimen ja säiliön. Jälkimmäisessä muotoinen ympäri kehoa sylinteri, parantaa edelleen läsnäolo uusi venttiili kattaa ja auttaa luomaan uuden tyylin perusteella tässä viettelevä Kaliforniassa. Uutta on myös kaikki tekniset osat, kuten pyörät, jarrut ja jousitus, joka osoittaa jäsenyyden Kalifornian uusi ja kovasti odotettu sukupolven Moto Guzzi
			 
			
			- 
				Vai oikein "...ympäri kehoa..." ja "...runsas mitoitus..."  :D  ::)
Nooh...ihan pianhan taas...ens´kuun perästä onkin jo huhtikuu ja sitten se alkaa....Jihaaa!
			 
			
			- 
				No jo on tosiaanki aikakin! Rukouksiin on sikäli vastattu että joskus spekuloin, että 1400 cc kone olisi juuri sopiva iso kone Californiaan. Prototyyppi näyttää kuvissa aika sporttiselta, jos vertaa nykyiseen Californiaan. Mikäli tuote on nyt prototyypin asteella epäilen, että se on markkinoilla aikasintaan keväällä 2012 mutta todennäköisimmin vasta 2013. Toivottavasti olen väärässä ja kehittely olisi jo loppumetreillä :)
			
 
			
			- 
				Yhdyn edellisiin puhujiin (siis kuvainnollisesti). Nyt on näköä ja kokoa, saisi tulla kyllä markkinoille mahdollisimman pian. 
			
 
			
			- 
				Tärkentä, että jotain tapahtuu. Toivottavasti tässä tapauksessa odottavan aika ei tule pitkäksi  ;)
T,
Jukka
Ps. Uuden Californian värkkäämisessa on huomattavasti enemmän järkeä kuin... 
			 
			
			- 
				Ciao,
Kuvat ovat sen verran hämäriä...mutta näyttäisi olevan hieman matalampi kuin entinen Cali (siksi mahtavat sylinterit tulevat "tankista läpi"). Astinlaudatkin näyttäisivät olevan aika edessä! Sanoisinpa sen olevan vielä enemmän customin suuntaan kuin entinen...linjakas, sellainen "kokovartalo California" :)
t. Kimmo
			 
			
			- 
				Olisikohan tuossa BB1:n pytyt ja kansivehkeet kun on 1400cc    ???
			
 
			
			- 
				Mielenkiintoista. Mutta astinlaudat ja edessä,ei oikein ole mun suosikkiajoasento.Nykyisessäkin Ev :ssä pitäisi  astinlaudat vaihtaa tappeihin.Mutta,jos olisikin sopiva ajoasento,voispa olla hieno eläkepyörä !!
			
 
			
			- 
				Milloin Guzzi-kuski on valmis eläkepyörään? Kun tällainen reilu viiskymppinen on korkeintaan keski-ikäinen, niin eläkeläisen pitää olla minimi 75v.
			
 
			
			- 
				Paremmalla resoluutiolla vielä.
			 
			
			- 
				jaahas, sanokaatte viisaammat että liekö tuo kaksi- vai neliventtiilikansilla. Itse toivon ensimmäistä vaihtoehtoa. Ettei olis stonga liian edessä? meinaan että ei ois semmonen jousipyssyajoasento, muuten näyttää hyvinki jykevältä ja kehityskelposelta... :) Vaikeahan tuosta yhestä kuvasta on toki arvioida ajoasentoja.
			
 
			
			- 
				Itse asiassa ei kumpikaan, vaan kolmiventtiilikansilla..
			
 
			
			- 
				Joo tuo tieto löytyy www.motoblog.it (http://www.motoblog.it) sivuilta ja käsittääkseni kahdella yläpuolisella nokka-akselilla    ;D 
			 
			
			- 
				Entäs tämä sitten?
Menevä mopotin!
t. Kimmo
			 
			
			- 
				Huono kuvamanipulaatio.
Tuosta kolmiventtiilikannesta oli jossain kuvakin. Ei tosin ole millään tuplanokilla, vaan tönäreillä edelleen.
			 
			
			- 
				Kyllä siellä tekstissä on nuo neljä kirjainta: DOHC , mitä sitten tarkoittavatkin tässä yhteydessä ?
			
 
			
			- 
				Juu, niin lukee. Tarkoitin, että siinä kuvassa jonka olen nähnyt, ei ollut tuplanokkia. Oli työntötangoilla.
			
 
			
			- 
				Motoblogin sivulla oli Cali jalkatapeilla ..ajoasento näytti hyvältä.Mielenkiinnolla odotellaan.Vintage näytti mun silmään jo liikaa Harrikalta.
Minulla on muuten Markun mukaan astinlautakompleksi mutta tuntuu että ajamiseen saa paremman tuntuman kunnon tapeilla.
			 
			
			- 
				
Minulla on muuten Markun mukaan astinlautakompleksi mutta tuntuu että ajamiseen saa paremman tuntuman kunnon tapeilla.
Minullakin oli henkistä vastarintaa astinlaudoille. Ihminen oppii kuitenkin ihmeellisiä asioita (kuten pitämään astinlaudoista :) Ne sopivat toki vain tietyn tyyppisiin pyöriin (kuten Caliin). Esim Bellagion ajoasento on sellainen, ettei siihen voisi kuvitellakkaan laitureita...
Testiajo sen kertoo, kuinka tyköistuva pyörä tämä uusi Cali lopulta on (laitutreilla tai ilman).
T. Kimmo
			 
			
			- 
				Calin moottorissa taitaa olla nestettä muuhunkin kuin voiteluun.
(http://s4.postimage.org/201wdmick/Radiator.jpg)
Mitähän Scrambleriin tuohon on suunniteltu?
(http://s4.postimage.org/227g0sbxg/box.jpg)
Näyttää tämä Cali - suunnitelma saavana aiempia enemmän "hyväksyntää"? - sylintereiden suuntaa lukuunottamatta, kovin Triumppia muistuttavat "linjat".
130/70 R 18 M/C 63H edessä ja 200/60 R 16 M/C 79V TL takana - kevenisivät pinnapyörillä kummasti... 
Piaggio on saanut Guzzipakan tulevien mallien osalta niin sekaisin, että vasta asiakkaalle pyörän luovutuksen jälkeen voi varmasti todeta kyseisen pyörän/mallin olevan tuotannossa - ehkä ;)
T,
Jukka
Ps. Ns. virallisetkin kuvat käsitellyiltä näyttävät... ??? 
			 
			
			- 
				V2 90° di 1400cc, kansi täysin "ridisegnate" eli uusi design ja todennäköisesti "a tre valvole" eli 3 venttiiliä. Ei näytä että olisi DOHC.
"Motore" näyttäisi edelleen olevan "raffreddato ad aria" eli ilmajäähdytys. Moottorin edessä on"griglia del radiatore" eli  jäähdyttimen säleikkö, mutta näyttää "troppo piccola" ja olisi vain "solo olio" eli öljynjäähdytin.
Kuvat on "foto ufficiali" eli virallisia - jotain on siis tulossa, mutta tekniikasta ei ole paljonkaan varmaa tietoa annettu. Eikä se nestejäähdytys niin isoa kennoa tarvitse...  ???
			 
			
			- 
				http://www.autoblog.com/photos/moto-guzzi-california-and-v7-scrambler-prototypes (http://www.autoblog.com/photos/moto-guzzi-california-and-v7-scrambler-prototypes)
Tuolla myös valkoinen, jossa etulokasuojassa ei koristeraitaa.  Lamppuhan on kulmikas?  Ja Scramblerista myös kuvat paremmalla resoluutiolla.
Each of these models would appear to be a direct assault at a specific machine from Triumph; obviously the V7 Scrambler would go toe-to-toe with the Triumph of the same name, while the California would be a logical competitor to the British brand's reborn Thunderbird.
			 
			
			- 
				Silmiini ei osunut vilkkuja tuossa uudessa Calissa. Eivät vissin ole vielä mallailleet vilkun paikkoja vai olenko sokea... :o
			
 
			
			- 
				Puuttuu vissiin aika paljon muutakin. Lienee kuitenkin vielä muotoilututkielma asteella oleva konsepti. Suurin osa komponenteista oikean näköisiä näköisosia. Puuttuuhan tuosta jarruletkutkin jne jne..