Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: gotler - Marraskuu 10, 2010, 20:56:57 ip
-
Otettiin öljypohja irti Grisosta korjausta varten, pohjalla ja imusiivilässäkin oli reilu kerros maitokahvin väristä smegmaa. On aika sitkeätä, mutta lähteehän se pois. Tuollaista töhnää tavoittaa joskus auton huohotinputkesta. Mähmän kertyminen johtunee huohotuksen huonosta toteutuksesta? Onko kellään kokemusta huohotinletkujen uudelleensijoituksesta, tai muuta neuvoa töhnän surmaksi? Jos tuota herkkua pääsee liikaa kertymään, sehän rajoittaa jo öljynkiertoa.
-
Puutteellinen huohotus, kylmä keli, ... : Venttiilikopan kansissa, huohotin putkissa... öljypohjassa oleva "smegma" = öljyyn sitoutunutta kosteutta. Kuului/kuuluu kuvaan vanhoissa isolohkoissa...
Uutukaisessa ilmiötä näkynyt, mutta otan talven kuluessa öljypohjan auki ja informoin miten muutettu huohotus on toiminut suosituksen mukaisella moottoriöljyllä (http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/e_1525.html) 27tkm:ä 1200 Sportissa.
T,
Jukka
Ps. Toivottavasti ei löydy ainakaan näin paljon metallia (http://www.flickr.com/photos/belfastguzzi/sets/72157624727284763/with/4946172575/) ???
-
Moi.
Lienet ajellut syksykylmillä keleillä, tai jopa sateessa, jolloin ilmajäähdytteinen käy liian viileänä.
Seurauksena kampikammioon ajon aikana kertyvä vesi ei ehdi/voi haihtua pois huohotusjärjestelmän kautta. Jos öljynjäähdyttimessä ei ole termostaattia voi kennon peittämisestä olla apua.
Se miksi töhnä löytyy kampikammin pohjalta johtunee siitä että, huohotusjärjestelmä on oikeoppisesti valunut tyhjäksi moottorin sammuttamisen jälkeen.
Pekka
-
Kiitoksia neuvoista, kylmällä ja sateisella kelilläkin on tullut ajeltua. Ja vielä lyhyttä työmatkaa aika pitkälle syksyyn. Eli varmasti on viileänä pyörinyt. Käsittääkseni öljynlauhdutin on 1100:ssa termostaattiohjattu. Ja öljyt on vaatimusten mukaiset. Pyörällä on ajettu reilu 30 tkm.