Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Piippu - Elokuu 02, 2010, 11:46:25 ap
-
Atakaapa palautetta eri merkkisistä kärjettömistä sytkistä,olen aikeissa laitattaa LE"MANS 2:seen kärjettömän sytkän.
-
Itselläni on Lariossa Piranha transistorikatkojasytytys, toimii ja on suht edullinen.
Etuja kärjelliseen verrattuna ei tietysti ole kuin säätötarpeen poistuminen, käyttää alkuperäistä pyörijää keskipakoissäätöineen.
Ensi kaudeksi ajattelin ostaa esiohjelmoiduilla käyrillä olevan elektronisen sytkän, silloin myyn piranhan poies...
-
Piranhasta oli hyvä kokemus kahdeksankymmentäluvulla. Optisilla antureilla. Nykyään eri merkkinen: http://www.autocar-electrical.com/newtronic/ (http://www.autocar-electrical.com/newtronic/)
Siitä en tiedä muuta kuin nimen.
Silent Hektik induktiivisella anturilla. Toimii hyvin naapurin Guzzissa kun itse asensin. :) Rajoitettu säädettävyys.
http://www.silent-hektik.com/ (http://www.silent-hektik.com/)
Ignitec TCIP4 induktiivisilla antureilla. Muutoin täysin digitaalinen ja ohjelmoitavissa melkein mihin käyttöön tahansa. Omassa pyörässä on jo ja tulen hankkimaan muihinkin pyöriini. Kohtuuhintainen monipuolisiin toimintoihinsa nähden.
http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm (http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm)
Näitä ennen on ollut joissakin pyörissäni jo alunperin elektronisia sytytyksiä jotka ovat pääosin toimineet moitteitta.
Muuta:
Komponenttien sijoittaminen tukevasti, sähkötyöt ja liittimien laatu ratkaisevat. Tarvitsevat kohtuullisen vakioitua käyttöjännitettä. Virta akulta releen ja sulakkeen kautta niin ei tule ongelmia.
-
Kokemuksia:
Piranha toimi hyvin parikymmentä vuotta. Sitten vaihdoin Silent Hektikiin. Oli toimivinaan jotain viisi vuotta, mutta alkoi temppuilla viime syksynä. Firmaan ei oikein saa kontaktia muuta kuin tilaamalla jotakin. Esimerkiksi sähköpostiosoitetta ei löydy nettisivuilta, joten päädyin tilaamaan Motomatin suosituksesta (kiitokset!) Ignitecin sytkän. Ei ole Lemppari ennen niin iloisesti laulanut! Vaikka loin sytkäkäyrän melko vapaamuotoisesti, enkä ole sitä joutanut hienosäätämään, kuten tarkoitus on. Tuli hankittua väärän merkkinen kolmospyörä, jolla on sitten ollut ajoa sikossa sen verran paljon.
Pieni näprääminenhän siinä anturien kiinnityksessä on, mutta kyllä ne ainakin Boschin laturiin sopimaan saa. Suosittelen.
-
Olisiko TCIP4:n induktiivisten antureiden installaatioon hyväksihavaittuja keinoja?
-
Ainakin Bosch-laturissa ne sopivat aika mukavasti edestä katsoen oikealla alhaalla olevan kenttäkäämien maadoitusruuvin molemmille puolille. Niille antureille kannattaa tehdä 5-6mm aluminnilevystä yhteinen aluslevy, jossa kierrereijät antureille ja joka kiinnitetään ruuveilla laturin runkoon. Aluslevystä tulee aika monimuotoinen, kannattaa tehdä pahvista sabluuna. Motomatilla olisi kuviakin, olen nähnyt jollain foorumilla. Samanlaiseen ratkaisuun olimme päätyneet toisistamme tietämättä. Mulla ei ole pyörä just nyt kuvattavissa.
-
Jep,sinne sopivat nätisti.
Ignitech ei suositellut induktiivisia asennettavaksi laturin yhteyteen häriöiden takia. Kokemuksien perusteella nähtävästi kuitenkin toimivat moitteettomasti.
Kuvat olis kivat. täytyypi kaivella foorumeita..