Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Norgearska - Heinäkuu 21, 2010, 11:24:24 ap
-
Hiekkatiellä jo jotenkin sujuu, mutta kuivalla asfaltilla ei irtoo vielä..
Motorbike Drifts, Powerslides and Stuff - MotoGp Superbike sliding etc (http://www.youtube.com/watch?v=oAhwHquOeQE#)
-
Kommeita sladeja.
Miula on semmonen muistikuva, että tuota olis harrastettu 80- ja 90-luvulla, mutta ei ennää MotoGP-aikaan.
Nykyisillä renkailla ja alustansäädöillä tuo ois vuan ajan haaskuuta.
Paremmin tietävät vahvistaa/kumoaa väitteen.
-
Kyllä tuota tapahtuu vieläkin. Varsinkin kuumien kelien kilpailuissa. Vähentynyt on kyllä MotoGp:ssä, kun rengasteknologia on kehittynyt ja luistokytkimet ovat jo ties miten monennessa polvessa.
Enemmän tuota sudittelua näkee tänä päivänä Supereissa ja Moto2:ssa. Supereissa se johtuu lähinnä siitä, että pyörät perustuvat suurimmilta osin tuotantopyöriin ja sitä kautta joudutaan tekemään kompromisseja. Moto2:ssa taasen on tasan niin paljon yritystä ja kuskien käsiala määrää miten lujaa päästään, kaikilla kun on sama tekniikka käytössään.
-
Eikös niillä ole nykyään MotoGP:ssä käytössä jotkut luistonestosysteemitkin? Vai onko se juuri tuo luistokytkin?
Oli tuo kyllä 500-kuutioisten aikaan melkoista menoa. Sellaisia kaksinkanppailuita ei enää näe, mitä joskus 80-luvun lopulla parhaimmillaan. Mutta jottei totuus unohtuisi, aika harvassa ne huikeat kamppaliut loppuviimein olivat. Eihän silloin ollut kerrallaan kuin pari-kolme jenkkiä ja yksi aussi, jotka niitä hirviöitä pystyivät oikeasti käskemään. Kyllähän nykyinen MotoGP kokonaisuutena viihdyttävämpää on.