Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Stelvio 1200 - Kesäkuu 08, 2010, 21:08:53 ip
-
Mielenkiinotoinen ominaisuus löyty tänään Stelvio 1200 NTX.tä
Toinen pytty lopetti toimimisen tyhjäkäynnillä ja kun nosti kieroksia niin jossain vaiheessa toinenkin pytty tuli mukaan. Kun vihdon viimein sai kummatkin pelaamaan niin normaali ajossa ei ongelmia, pikkusen nyki alle 4000. Sitten kun taas piti tiputtaa kierokset alle 3000 niin toinen pytty lopetti toiminnan.
Kerran kun 100km/h tiputti alas päin 80km/h nopeuteen niin toinen pytty lopetti toiminnan mutta palas 10s sisällä takas.
Mopo oli juuri 10tkm huollossa ja kyseinen ominaisuus tuli vasta 200 km ajon jälkeen.
Kun pääsin pihaan niin lcd mittaristo teki tenän. Katso kuva.
Huoltoliikkeelle täytyy antaa täydet pisteet palvelusta.
Kun matkalla tein ilmoituksen kyseisetä ominaisuudesta niin soittelivat vielä illalla olenko päässyt kotiin asti. Eli se tuli todistettua että kannataa käyttää maahantuojan suosittelemaa huolto liikettä, sieltä saa palvelua.
Sittempä taisi ongelma ratketa :)
Soittelin Piikkiöön ja sieltä Nurmi anto vinkkejä.
Ominaisuus kuulostaa siltä että tulpanhattu on poikki. Kuuluma katkee äärettömän helposti jos pikasenkin väärin ottaa sen pois.
Kuuluma aiheuttaa kanssa sen lcd näytön sekoamisen.
Lisää tietoo tulee kun on kokeiltu.
Tänään kävin sitten kuvvoomassa nuo tulpanhatut ja omasta mielestä en kyllä huomannut mitään ongelmaa johdotuksssa.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Kumpi noista pitäisi olla poikki? (ja missä tuo on kuvattu..... ;D)
Jollain ulkomaan foorumilla tuli kanssa vastaan että noi pitsikansien tulpanhatut vaatii pumpulikäsittelyä. Parempi näköjään uskoa. Liika hienoja vehkeitä... :P
-
Juu samaa itte tässä mietin mistä kohdin voisi olla poikki :(
Kun ei viittinyt ruveta särkemään niintä niin läpivalaistiin hatut,
saipahan samalla tietoon niiden rakenteen.
Maksaavat muuten 67€ kpl. :)
-
Aikanaan Jammun XS 850:sessä oli aivan samat oireet. 2800 ja 3000 välissä kone pätki vaikka muuten kävi hyvin. Purin ja kokosin kaasarit useaan kertaan ilman tulosta ja kun en muuta keksinyt, ajattelin katsoa tulpat jolloin keskimmäisestä tulpanhatusta jäi irrottaessa sydän tulpan päähän kiinni. Kolmosen tärinä siis oli vain yllämainituilla kierroksilla pomputtanut sitä hattua! Ne kaksi laitimmaista olin tsekannut jo aiemmin, mutta koneen ollessa kuuma en viitsinyt työntää kättä keskemmälle.....
-
Noin niin kuin muistin virkistämiseksi ja varoitukseksi sananen. Älä kauheasti ajele pätkivällä koneella. Saattaa mennä katalysaattori päreiksi (jos sinulla on alkuperäinen putki paikallaan). Katti ei tykkää siitä että monisata-asteisiin katin kennoihin pääsee bensaa raakana. Saattaa posauttaa sisuskalut hornan tuuttiin.
-
Takaapäin oikee hattu vaihdettu ja nyt pyörii taas kone hyvin :)
Kävin tänään testiajolla 155km.
-
Ja taas se alko mutta nyt ei sentään kumpikaan pytty sammu kokonaan :)
Tasaisella kaasulla taas alkaa nykimään ja pikuisen tuntus tehon puutetta.
Eilen oli kyllä aika lämmin keli verrattuna edelliseen ajoon, noin +12 lämpimämpää (+18)
Täytyy vielä vaihtaa toinenkin tulpanhattu jos vaikka sillä korjaantuis :)
Harmittaa vaan kun on kesä loma päällä ja eka viikko mennyt eikä ole päässyt ajelemaan kunnolla :) No onneksi on vielä viikko jäljellä :)
-
Itsellä taasen vuoden lomailun jälkeen työkin maistuu ihan hyvältä. Onneksi tätä on vain pari viikkoa jäljellä, niin pääsee taas lomalle..
Eihän sulla sittenkin ole joku ECU-vika? Onko pyörä käynyt testerin päässä?
-
Ei oo käänyt. Mut kattelin lokeja niin siellä ei näkynyt mitää :)
Tänään sain toisenkin tulpanhatun joten huomenna illasta ajoon ja testaamaan :)
-
Toivottavasti on noin pienessä vika. Tiedän mitä on ajaa pyörällä, jonka toimimiseen ei meinaa luottoa saada. Onneksi tuo oma nyt toimii ja siihen voi(nee) luottaa :) *kops kops puuta*
-
Nyt alkaa sitten v ttamaan.
Eilen päivällä pesin mopon ja tavallisella puutarhaletkulla.
Ja sitten ilalla vaihdoin tulpanhatun.
No kun aamu valkeni ja lasten kanssa oltii kääty veteraani kuorma-auto näättelyssä.
Ajopuku päälle ja mopo pihalle. Nouseminen satulaan ja painaa START nappulaa.
Mitä ! Naks kuuluu vaan releestä :( ja uudestaa naks.
Penkki pois ja kattoo sulakkeet. Pahus yksi 40A suleke palanut mutta onneksi Italian inssinööri oli älynnyt laitta vara sulakeen mukaan :)
Ei kun se paikaleen ja POKS palo sekin.
Sit manuaali käteen ja etimään sähkökaaviota. Ja pakat ei ole sellaista enään laitettu mukaan ?*:;___L: sanoja. Sulake on on latausken.
Pikkasen aikaa kattelin liitimiä ja piuhotusta ja otin sitten nähtävästi generaattorin piuhan irti ja mitasin kaikki kolme piuhaa. Kaksi on
normaalia ohmi lukuja mutta yksi on suoraan maassa. Tiijäppä tuota pitääko ollakkin maassa ?
Perhana näitten uusien Guzzejen kansa :(
Mutta kun oon näin merkki uskollinen ja ei hän muita oikeita moottoripyöriä olekkaan olemassa. Mut ovat vai halpoja kopoita :)
Niin hermot ei mee :)
-
Nyt selvisi se sulake vikakin :)
Laturi oikosulussa :(
Tänään lähtee uusi postiin ja varmaan huomenna tai ylihuomenna pääse asentamaan paikoilleen.
Paljon on ednurossa osia iroitettava et pääsee mittaamaan ja iroittamaan laturin, vaikka ei tuohon hommaan mennyt kuin kolmisen tuntia.
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Huh, on siinä vakuuttavaa tekstiä tuossa tyyppikilven alareunassa. Paljonkohan
vähemmän maksamme heidän ansiostaan harrastusvälineistämme?
-
Oisko alkuperäinen vika ollut jännitteensäädin?
-
Voi, voi missähän vaiheessa laturi on vaihtunut ???
Tälläinen on 1200 Sportissa: www.tlm.nl/magazijn/webshop/losse_onderdelen/details/26513 (http://www.tlm.nl/magazijn/webshop/losse_onderdelen/details/26513) ja saksalaisen tukkurin sivusto ei kuvaa näytä...
Laturin varaosanumero on 05712431 - Stelvion särkyneessa näyttää olevan 05712430. TLM ymmärää vain ensimmäisen - saksalainen tukkuri molemmat ja ainakin hinnan perusteella antavat saman kiinalaisen tekeleen.
T,
Jukka
-
Vau mitä palvelua Motoitaliasta :)
07.31 Postin auto toi mulle uuden laturin :)
Kohta pääsee sitten laittaa sen paikoilleen :)
Nyt tuli sitten Boschin laturi :) ja se on tehty Intiassa :)
Onneksi nää Guzzi ovat sen verran yksinkertasia et näitä osaa ittenkin korjata sillä toinen vaihtoehto olisi ollut laittaa mopo rekkaan ja sillä Piikkiöön korjattavaksi.
Ku Kuopiossa ei ole merkki huoltoa.
-
Miten paljon tuohon laturiin ehti kertyä km ja mikä sen mahto särkeä.
Tuskin ajan hammas.
-
Moto Italia jatkaa laadukasta palveluaan!!!
Suomalaiset ovat tehneet ruotsalaisia autoja, turkkilaiset saksalaisia...
Kokoonpano vs. kopio.
Tässäkin tapauksessa kokoonpantu tuote on laadukkaampi.
T,
Jukka
Ps. Kyllähän niitä muitakin kiinalaisia kopioita Guzzeihinkin on tarjolla. Ainakin saksalainen tukkuri teettää isoja sarjoja - mitä milloinkin.
-
Taisipa olla mittarissa 9864km.
Make epäli että vesi oli hajoittanut lopullisesti sen kun pesun jälkeen ei enään toiminut.
Hiukan hauskaa kuinka vesi hajoittaa näitä mopon latureita :)
Pitäisiköhän lopettaa sateella jaminen ja peseminen :)
-
On tuolle laturille ainakin keksitty läski varaosahinta!! Autoon mokoma maksaa satkun-kolme. Ja vielä tehokkaampana versiona!!
-
Nyt laturi kiinni ja sulake pysyy kunnossa :)
Laittelin tossa äsken sitten tankin kiinni, virat päälle, start ja NAKS ???
Ei se vieläkään sitten lähtenyt päälle ?
Kattelin vielä kaikki mahdolliset liitokset ja ei niissä mitään vikaa >:(
Sit onneksi muistin saman laisen ominaisuuden kuin kerran oli ollut Norgessa.
Jos parkit ei pala niin startti moottorikaan ei saa sähköö :)
Vaihdoin 15A mini sulakeen ja avot kone pörähti kääntiin.
Itse asiassa varmaan kun olisin sen 15A sulakeen vaihtanut olisin päässyt liikenteeseen hetkeksi siihen asit kun akku oli tyhjentynyt.
Nyt eikun kuret paikoilleen ja ajamaan :)
Kiitos kaikille kommenteista ja hauskoja kilometrejä.
Stelvio NTX kuittaa baanalle parin tunnin päästä :)
Sori kirjoitus virheistä kärsin PULKI häiriöstä :)