Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: eerohama - Maaliskuu 19, 2006, 14:56:20 ip
-
Viime loppusyksyn pimeinä mutta lämpiminä iltoina jäin kaipaamaan California 1100i:n valoihin lisätehoja. Olisiko palstan lukijoilla tiedossa, miten monesti vastaavissa pyörissä käytetyt lisävalot (2 umpiota pääheittimen alapuolella symmetrisesti) saisi rakennetuksi? Löytykö jotakin valmista systeemiä, ja miten hoituu sähkökytkennät?
-
Noita lisävalosysteemejä löytyy mp-tarvikemyyjiltä sekä mallikohtaisia että yleismalleja.
Muistaakseni Storm-motorin kuvastossa tai Oitracon.fi sivuilta oli lyhtyjä ja kiinnitysrautoja. Siinähän tulee keskilyhdyn alle teleskoopin putkiin tai jotenkin kiinni poikittaisrauta johon lisävalot ruuvataan kiinni.
Lisävaloille kytkentä omalla releellä, joka saa ohjauksen ajovalon releeltä vaikka haaroittamalla ohjausvirtaliittimeltä. Näin selostamalla vaikea kuvata kytkentä mutta ei se vaikeaa ole kun on releet ja piuhat siinä nenän edessä. Tietysti vähän tarkkana pitää olla ettei tule villejä kytkentöjä ja esim. pitkät päällä lisävaloissa kun pitäis olla lyhyet tms. vastaantulijoita hämmentäviä efektejä.
YJ
-
Piikkiöstä suoraan varastosta valmis värkki. Tanko kiinni kolmioon ja johdot paikoilleen.
Kytkentä suoraan akkuun sulakkeen ja releen kautta. Releen veto kaukovalojohdosta ja siihen lisäksi kytkin, ettei pala aina, kun kaukovalo.
Helppoa kuin tupakinpoltto!
-
Niin piti vielä lisätä, että en tosin tiedä onko nuo tuplalisävalot vain pitkille valoille - silloinhan tietysti sähkökytkentä on vielä vähän yksinkertaisempi...
-
http://www.tlm.nl/nieuws/?id=36 (http://www.tlm.nl/nieuws/?id=36)
Tuallaaseen törmäsin laamerssin sivuulla. Ei tarttisi mitään lisävaloja.
Aikani kans räpeltelin nuoren lisälyhtyjen kanssa ja lopuuksi ostin jonku hond.. kunnollisen umpion kaharella polttimolla. Pitkillä siinä palaa molemmat polttimot ja johorot vetaasin suoraan akulta. Vanhat piuhat antaa vaan ohjausvirran releelle. On hyvä vaikka itte sanonki eikä tarvi mitään lisävalovirityksiä.
Se on muuten tosi että tuo 1100:en vakiolamppu on aiva surkia esitys.:X
-
TimoStone kirjoitti:
Piikkiöstä suoraan varastosta valmis värkki. Tanko kiinni kolmioon ja johdot paikoilleen.
Kytkentä suoraan akkuun sulakkeen ja releen kautta. Releen veto kaukovalojohdosta ja siihen lisäksi kytkin, ettei pala aina, kun kaukovalo.
Helppoa kuin tupakinpoltto!
1100 joutuu jatkamaan piipin johdot, kun siirtyvät hieman eteenpäin eli helppoa kuin tupakinpolton lopettaminen. nimim. 2 vuotta ilman torvee
-
Saattaa olla, että on vain lyhyet valot tuossa Lamersin systeemissä. Konversiokittejä näkyy olevan muuallakin myynnissä. Esim:
http://www.xenonvalot.com/mullistavah4.html (http://www.xenonvalot.com/mullistavah4.html)
Leuhkivat, että heillä on myynnissä systeemi, joka mahdollistaa myös pitkät valot.
-
TimoStone kirjoitti:
Piikkiöstä suoraan varastosta valmis värkki. Tanko kiinni kolmioon ja johdot paikoilleen.
Kytkentä suoraan akkuun sulakkeen ja releen kautta. Releen veto kaukovalojohdosta ja siihen lisäksi kytkin, ettei pala aina, kun kaukovalo.
Helppoa kuin tupakinpoltto!
Huhuu StoneTimo onko mitään hintatietoo. Onko niissä mitkä valot, pitkät lyhyet vai sumarit