Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Janne K - Maaliskuu 19, 2006, 10:48:36 ap
-
Pitää tässä itsekin vissiin alkaa ajatella pyörän ajokuntoon laittoa. Tälle talvelle suunniteltu kärjettömän sytkän asennis on vielä ihan vaiheessa. Tänään sentään pääsin jo http://www.silent-hektik.com (http://www.silent-hektik.com) webbisivuille.
Muuten kaikki on aika lailla hallussa ja tilaukseen menee setti puolien ja kaapeleiden kanssa. Ihmettelen vaan tuota "Aufpreis für Lieferung mit induktiven Pickup 50,- €" tekstiä. Settiin pitäisi kuulua "Zündbox mit 16 Zündkurven (Normal- & Doppel-Zündung) und TripleSpark; Hallsensor und Rotor für dieLiMa; Zündspulen mit Zündkabel; Montageanleitung"
Eli jos tuohon settiin kuuluu Hallin anturi, mikä ihme on tuo inductive Pickup? Tartteeko tollaista, jos meinaa vanhaan Le Mans IV:een S-H:n laittaa?
Jos joku tietää, hyvä! Ellei, joudun tekemään itseni huomenna naurettavaksi soittamalla tuonne.
-
En tunne ko. laitetta, mutta noin yleisesti:
Induktiivinen ja Hall-anturi ovat vaihtoehtoisia
tapoja ilmaista sytytyskohta. Pitävät sitten
kai induktiivista parempana kun on kalliimpikin.
-
Urpo ja Turpo lienee oikeassa. Tilasin ja asensin S_H:n viime talvena Hall-anturilla. Silloin ei muistaakseni missään puhuttu induktiivisesta anturista. Tuntuu se noinkin toimivan. En kyllä huomaa mitään oleellista eroa vanhaan Piranhaan verrattuna.