Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Kimmo Saarelainen - Toukokuu 12, 2010, 22:00:51 ip
-
Terve!
Osaako joku sanoa missä mitassa Calin (-04) jarrulevyjen paksuus on uutena ja missä paksuudessa ne on ns. vaihtokunnossa?
Ilmeisesti olisi syytä seurata niiden kulumista hieman tarkemmin!
t. Kimmo
-
Moi,
Levyn paksuuksista en osaa sanoa, varmaankin Makelta Piikkiöstä samaa tarkkaa tietoa.
Stonessani oli etulevy kulunut, jota ei "pappatunturi"ajossa huomannut, mutta reippaammin jarruttaessa tuntui "nyökkimistä". Yhden etulevyn hinta oli muistaakseni n. 300 €. Ehkä CaliEV:ssä on erilaiset tuplalevyt.
- Reima -
-
Brakingin (1200 Sport), Moto-Spezialin (LM -88) ja Brembon (750 Breva) levyissä minimi paksuus luettavissa levyistä, lienee Calissakin Brembon levyt.
Brembo ilmoittaa levyjen kestävän 2-3 settiä jarrupaloja.
Jarrujen nyökkiminen voi myöskin johtua jumiutuneista holkeista.
T,
Jukka
Ps. Calista ainoa kokemus: lyhyt kokeajo 80-l puolivälissä ;)
-
Esim. tuolta uudet 405,00 pari
http://cgi.ebay.de/EBC-Bremsscheiben-VA-MOTO-GUZZI-California-110-2xMD614X-/360211374949?cmd=ViewItem&pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item53de456365 (http://cgi.ebay.de/EBC-Bremsscheiben-VA-MOTO-GUZZI-California-110-2xMD614X-/360211374949?cmd=ViewItem&pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item53de456365)
-
Piparit:
http://www.braking.de/motorrad/moto-guzzi/motorrad.htm (http://www.braking.de/motorrad/moto-guzzi/motorrad.htm)
;)
T,
Jukka
-
Min.4,5 lukee ainaskin sportin laikoissa. Veikkaan että sama löytyy kalin levystä kun tarkkaan vaan katsot.
Vanhoissa kaleissa, kun levyt on vielä oikein ruostuvaa rautaa, ei 300tkm näköjään tunnu missään. Vielä saa ajaa ainakin saman verran. Mutta toki se jarruteho on vähän toista kun näissä uusissa....
-
Jarrujen nyökkiminen voi myöskin johtua jumiutuneista holkeista.
T,
Jukka
Näin se oli minulla Centaurossa. Vähän crc:tä holkkien väliin ja sitten pyöritystä, niin loppui tärinä siihen.
-
Mun Calin vm -00 etujarru alkoi nyppiä jo ensimmäisenä kesänä todella häiritsevästi. Levy lienee rosteria. Huolellinen puhdistus CRC Brakleenilla tai pesu tavallisemmillakin aineilla auttaa. Brembon dual-jarrut on tässä laitteessa.