Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: ilkkav2010 - Toukokuu 11, 2010, 21:41:27 ip
-
Tervehdys kaikille!
Olen uusi täällä ja lukenut mielenkiinnolla mm. teknikkapalstaa. Pyöränä -97 Cali "koeajossa" lankomieheltä, kun meni ostamaan uudemman itselleen. Enpä taida palauttaa ;D Pöyrä on tai oli aivan priima mutta yllätyin ekan lenkin jälkeen kun rundimittari näytti 7000 r/m vaikka pyörä oli parkissa. En muistaakseni keulinut ainakaan yli 100 metriä ;), että moiset kierrokset olisin saanut aikaiseksi. Olisikohan jollain tietoa mistä moinen johtuu. Stongaa käännettäessä oikealle kierrosluku nousee 8000???. Mistä tuo rundimittari ottaa lukemansa? Joku kirjoitteli aiemmin myös rundimittarista mutta se lähti aivan aasta ja kytkentävirheistä. Tämä ilmeni kesken ajon. Apu olisi tarpeen, Kiitos! t.ile
-
Jos stongan kääntö aiheuttaa mittariin lukeman - tai lukema nousee - niin mittarin johto saa jostain sähköä. Ja hyvin ilmeisesti johtonipussa tai liittimessä on "vuoto". Nyt sitten vain tarkistamaan kaikki etupään johtoniout, liitokset ja liittimet. Saattaa vaatia kärsivällisyyttä, mutta kyllä se siitä...
-
Calin elektroninen (Veglia) kiekkamittari on pyörän heikoin lenkki, tuollainen sekoilu uumoilee, että mittari näyttää hetken perästä pelkkää nollaa. Olen tuolla aiemmin jo kertonut, että lääke tuohon on laittaa mittari Mittarikorjaamo Palannolle Tampereelle ja mukaan jostain purkaamolta hankittu Fiat Unon Veglia kiekkamittari, josta Paajanen onkii sopivat varaosat ja laittaa Guzzin mittariin;
t. Rauno
-
Kiitos vastauksista!
Yritan selvittää johtonippua ja mahdollisia "vuotoja".
-
Joo, niinkun Rauno jo kirjoitti, tuo on tuommosen veglian "ominaisuus". Taitaa olla ajan haaskoota vikaa muualta etsiä. Juuri noin ne on itse kullakin hajonnu.
-
Nonniin se sitten V11 Sportissakin sippas varvimittari tänään. Toissa keväänä se kerran pudotti viisarin nollille ja hetken päästä pelas taas. Välissä on 15 tkm. Tänään se jäi nypyttämään sinne nollan tienoille. Pitää kai alkaa metsästää sitä Unon mittaria. Oli muuten hieno lasketella la-iltana Joutsenlammelta Luhangan ja Pulkkilanharjun kautta kotiin. Sellaisen takia m-pyörästä ei ihan helpolla luovu.
-
Jos samalla lakkaa V 11:n torvi ja vilkut toimimasta, on rele n:o 2:n liittimet löysässä. V11lemans.comista löytyy asiasta lisää, samoinkuin muistakin V11:n hassun herttaisista sähköteknisistä kuriositeeteistä. Silti en pyörää vaihtaisi minäkään.
-
Johan helpotti.... tuplakierrokset vaihtuivat nollanäyttöön SP:ssä. Olihan se hulpeeta kun Guzzi löi varvit pohjaan 10.000 rpm ,että oliken rusahti.Taidan tehdä kuoresta juomapullotelineen..
Tietääkö kukaan oliko edessmennyt impulssi 5500, 11000 vai 22000 ??. Eli pitääkö etsiä puolitaakseen varvin näytön puolta pienenpää impulssimäärää vai puolta suurempaa.
Vegliaa sureva
-
En nyt tiedä ymmärsinkö oikein Stein-Dinsen uuden kataloogin sivun 35. Eikös se tarkoita, että Bielefeldissä olis paja, joka korjaa Vegliat 119€ hinnalla?