Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: RAHTIGUZZI - Huhtikuu 02, 2010, 09:44:09 ap
-
Ei riemulla rajaa, kun MG:llä ajaa. Niin on tämäkin kausi taas aloitettu pienellä fiilistely lenkillä. On se vaan hianoo. ;D
-
Tankkaamassa käyty Cagivalla.
Vaikka miten yritti varoa, niin on siellä liukasta. Hiekkapöly on petollista.
-
eilen 90km olihan hianoo etten sanois inanaa, tästse alkaa pikkuhiljaa.
-
Tänään tallilla sain loput kevätjutut valmiiksi. :)
Akku kiinni ja - kerralla jysähti käyntiin. Jösses, että kuulosti komialta!!! ;D ;D ;D
Huomenna olisi tarkoitus pistää kulho päähän ja lähteä...Jos Ilmahaltiatar suo... 8) 8)
Komeeta on!
-
Tänään tallilla sain loput kevätjutut valmiiksi. :)
Akku kiinni ja - kerralla jysähti käyntiin. Jösses, että kuulosti komialta!!! ;D ;D ;D
Huomenna olisi tarkoitus pistää kulho päähän ja lähteä...Jos Ilmahaltiatar suo... 8) 8)
Komeeta on!
Eversti Timppa sä myöhästyit. Ajokelit oli tänään, huomenna sataa. Ite kerkesin rohkeen 100Km vetää tänään auringossa. Jees ;D
-
Katsoin tänään aamulla sääennustuksia ja päätin heti lähteä lenkille. Aika hyytävältä näytti loppu viikonloppu (+4 ja vesisadetta). Ihan hyvä ajokeli oli. Laitoin vain ehkä liikaakin päälle kun meinasi tulla valoissa hiki ;). On se vain hienoa! Hiekkaakaan ei minusta ihan kauheasti ollut, paitsi tässä Kalliossa. Mutterilla oli noin +3 ( + sumuista) ja keskustassa +7.
-
Eilispänä piti laitella pojan Rieju käyttökuntoon, niin samalla rympsäytin Kustin tulille ihan laakista. Mukavan kuulonen oli Mistralin tekeleitten soundi. Niinpä käväsin saunalenkillä siinä illansuussa Kerava-Tuusulaseutuvilla ja oikein oli mukavaa. Routahalkeamia ja -kuoppia on aika rutosti, notta ajatuksen kanssa pittääpi ruisailla.
-
30.03.10 Kausi alko ja nyt jo iloisia kilsoja takana 750 :)
Harmi vaan että etuteleskoopit alko vuotamaan :(
-
Tere! Jeps madame tulille ja viilis on aika kympillä taas!Talven jälkeen taas huomaa että mennee muutama päivä kun taas löytää talven aikana unohdetun taian takaisin.Ja aina sama juttu että miksei ole 20-30 hp lisää voimia koneessa mutta se tutun turvallinen paukutus antaa aina sen ajofiiliksen mikä pitää ollakkin!Ei muutakuin GUZZIT tulille niin näkee muitakin pyöriä kuin näitä"amerikan ratkaisuja";Moikataan kun ajellaan V2 tielle ja työmaalle.Terv.Mika ;D
-
JIHAAAAAAAAA! ;D ;D ;D
Lauantaina aamupäivällä kädet märkinä talutin Italian Timantin ulos. Italiatar vähän kakisteli tyhjäkäynnillä alkuunsa, mutta vasempaan poskeen kuiskutin :-* , että kunhan hieman lämpenet, niin luvassa on kunnon kyyti! Tästähän Hän innostui, kehräsi tasaisesti ja - sitten me lähdimme. ;) ;D
Piti seuraavalla pysäkillä pysahtyä kuivaamaan suupielet ja takin rintamus, sen verran kuolaa valui...
Jumatsukka kundit! Niinkuin söis hunajaa hillolusikalla!
Kaivari ja Mutteri korkattu! 8)
Niin...ja piti sanomani, Mutterilla oli uusi V7 ja joukkoon saapui Norge...
-
Lauantaina aamupäivällä kädet märkinä talutin Italian Timantin ulos. Italiatar vähän kakisteli tyhjäkäynnillä alkuunsa, mutta vasempaan poskeen kuiskutin :-* , että kunhan hieman lämpenet, niin luvassa on kunnon kyyti! Tästähän Hän innostui, kehräsi tasaisesti ja - sitten me lähdimme. ;) ;D
..no entäs se Guzzi, mitenkäs se sitten pelas?? :o ??? ;D ;D
-
No kyllähän Guzzi aina kaiken maailman kuttaperkkapyörät ja ketjukapineet voittaa...
Sekä luotettavuudessa, että tekniikassa - vaikkapa toisiovedossa.
-
Kevään lähtölaukaus.... sananmukaisesti.
Että kaikkea sitä sattuu... SPIII tallista ja hanat auki, ryyppy päälle ja starttia.... ja pyörii...pyörii ja ei lupaakkaan.akku melkein tyhjä... jukupliuta.
Mikä...mikä......????? Paska...TAPPOKTKAISIJA päällä. ja sitten LÄHTI. Ei varmaan toista kertaa Lafranconeista kuulu sellaista ääntä.
Kuin TYKILLÄ olisi ammuttu....horteiset pikkulinnutkin pyrähtivät hätäpaskan saattelemina lähimpään pöheikköön ...
Ja en ole nähnyt niin paljon naapureita samanaikaisesti paikalla.... ja vaimo keskeytti KAUNIIDEN JA ROHKEIDEN katsomisen
ensimmäistä kertaa...
ON SE TÄYTTÄ RAUTAA.. Siinä olisi kuttaperkkapyörä levinny ainakin hehtaarin alalle ja kuski lasaretiin PIIPAA autolla
MAHTAVAT FIILIKSET KUITENKIN
-
Savon rajaseudulla pyörä kuljetettu pikitien varteen. Muutamana päiväna - nelisen sataa kilometriä eli vajaa tankillinen V-Poweria ;D ;D ;D.
Valvovan silmän/korvan miehitetyn toimintapisteen sivuutin puolen tusinaa kertaa - useammin, kuin normi kesäkuukautena ???.
Heillä asiakkaina: Rekkoja ym. kotiloita, mopoja ja muutama japanialainen mp - ei heitä kiinnostanut Guzzi ei ;)...
T,
Jukka
Ps. Nää on hyvät:
(http://lh5.ggpht.com/_RrWiYv0uaW4/S8V4g1nkMlI/AAAAAAAABOI/roaU73Kw7qM/s128/IMG_3800.JPG)
Vakaa taustakuva :D
-
Ajokausi 2010 korkattu !
Poikettiin kreivittären kanssa tänään 17.4. hakemaan Turska kotiin Piikkiöstä. Rouva jatkoi tojotalla matkaa Skanssiin shoppailemaan...
E18 motari oli taas poikki Lohja-Muurla väillä - näyttivät Muurlassa kallioleikkauksia korjaavan...se siitä tunnelien testauksista...???
Mukava oli taas poiketa Motoitaliassa.
Paluumatka hieman tuulinen plus 7 astetta, mutta poutaa piti.
Norge oli just sitä mitä lääkäri talvikaamosmasennuksen jälkeen määrää ;D
Make oli ottanut Agostinin putkesta ylimääräiset haitat pois - "sweetest soundit" ja RapidBiken vaikutus todella tuntui makeelta ;) sekä Helibars-stongat pelasivat upeesti ;D
- Reima -
[ylläpito on poistanut liitteen]
-
Terveiset Hyvinkäältä!
Olisi tarjolla monta selitystä miksi kausi tuli korkattua vasta tänään!
En ryhdy niitä luettelemaan, mutta kehua retostelen naatinnolisista kilometreistä!
Lämpötila oli vain 5C paikkeilla joten kahvalämppärit auttoivat.
Lämmin sauna kruunasi ajorupeaman ::)
Morjestetaan, kun kohdataan!
-
Kausi on tullut korkattua viimeviikon maanantaina työmatka-ajelun merkeissä, tallin väärällä merkillä tälle palstalle eli ducatilla. Pikkasen ollut kylmänpuoleista aamuisin, alin -5 astetta, mutta sulana just pysyy 20 km. Kivaa se silti on ainakin kotiinpäin ajellessa Peku
Ps. kai sitä rohkenee väärällä merkillä ajella sökerille kahveelle ? :o
-
Varsinainen kauden avaus viime sunnuntaina: 100 km pitkin Askolaa, Pornaista ja sillai ;D. Juu, ei +4 ole ihan kesä vielä ei, mutta kiva oli silti maltilla ajella.
Ps. kai sitä rohkenee väärällä merkillä ajella sökerille kahveelle ? :o
Kävin määkin viime kesänä avatar-kuvan mukaisella ei-Guzzilla ja vielä hengissä. Mukaan vaan, se vinoilu on loppujen lopuksi aika lievää ;).
-Anssi
ps. emäntä vielä otti ja huomautti, että Ducati on sentään italialainen...
-
Calivieteri pomahti eilen klo 19.40 käyntiin kuin suoraan ajosta.
Viitisenkymmentä kilometriä ja naama näkkärillä.
Ihmeellistä tämä yksinkertainen ilo.
Jee.
-b-
-
Kausi korkattu! Nimittäin tallin puolella. Kevään ensimmäinen huollettava/korjattava asiakaspyörä kurvasi pihaan.
-
Pahin polte on saatu poistettua pienellä 100 kilsan kevätlenkillä. Vaihtoloota toimi loistavasti eikä pidä ääntä. Ilmanoton ja pakopuolen modaukset taitavat kaivata Voimakomentajaa!!
-
Ducatilla tänään yli 50km ilman venttiilien säätöä tai hihnojen vaihtoa.
Vaimo lupasi pestä ketjurasvan lahkeista. Hienoa oli.
-
Kausi korkattu täälläkin ;D
-
Eilen hörähti käyntiin nikotelematta. Ajo tallilta Kotikadulle, tänään sateesta huolimatta täytyy tehdä vähän pidenpi lenkki.
-
Eilen oli oikein kaunis ja aurinkoinen ilma ja sen takia kävin pappa-tunturilla töissä. Viidennellä polkaisulla käyntiin ja menoksi.
Savutus oli aika voimakas, kun tankissa oli n. 6% seos. Kotimatkalla kävin tankkaamassa tankin täyteen ja sillä bensamäärällä ajelee koko kesän.
-
Nyt myös omalla pyörällä! Kylläpä muuten ottikin koville; Meinasin päivällä lähteä kokeilemaan pyörää, kun sen kerran eilen sain sen virallisesti valmiiksi. Tuli sitten jos jotakin estettä, jotka siirsivät koeajon iltaan.
Vaan ei niin helpolla, en päässyt pihasta tielle asti, kun ongelmat alkoivat. Kävi kahdella vain ryyppy päällä. Päättelin, ettei tankissa ole riittävästi soppaa. Siispä nahkahousut jalassa ja ajokengät jalassa auton rattiin ja holtikselle kanisterin kanssa. Viitisen litraa lisää tankkiin ja uusi yritys. Rötää ja pätkii, lähtee käymään kahdella ryypyn kanssa. Uusi yritys tielle. Pääsen viidensadan metrin päähän risteykseen ja päätän kääntyä takaisin, kun ei toimi kunnolla. Pääsenkin yhdellä rykivällä konilla melkein pihaan saakka, kun sammuu. Ei millään käyntiin, ei saa bensaa. Tässä vaiheessa alkaa otsassa olla jo melkoinen "miehen mitta". Samalla digimittari nollaa itsensä ja kellonsa.. Vitutus alkaa olla jo käsinpideltävää. Ei siis saa bensaa, eikä lataa.
Kaivelen palstalta vanhoja juttuja, miten lataus herätetään. Tässä kohden huomaan, että kahdesta yleismittarista kummastakin on patteri loppu. Lisäksi toinen sukeltaa avoimeen bensa-astiaan ja mykistyy täysin. Onneksi muistan, että tallissa on entisestä mittaritaulusta Bilteman latausmittari. Väkerrän sen johdoilla akkuun.
Bensan virtaus on estynyt huonosti reititettyjen letkujen takia, ne oikein ja menovesi juoksee oikein. Käyntiin, lataa, saa bensaa, irto-osat kiinni ->koeajolle.
Ja kyllä, reipas pyörän ulkoilutus maksoi takaisin kaiken kärsimyksen. Kaikki toimii, kuten voisi odottaa. Uusi ajoasento on mainio, pyörä näyttää hyvältä kuskin paikalle, uudet renkaat tuntuvat hyvältä. Kaikki ok. Annoin ulkopaikkakuntalaiseille lintubongareille täydeltä laidalta veekakkos-aariaa. Muutamia säätötoimenpiteitä tulee kyllä suorittaa; keulassa on liikaa painetta, muuten huollettu keula miltei rakastelee asfalttia. Renkaissa on liikaa painetta.
Olen viskini ansainnut.
-
Herkkua tuli tänään nautittua niin ajosään kuin ajopelien suhteen... ;D
...ja pitihän se "Timon" Stelvio käydä Piikkiössä korkkaamassa kun sateisen kevätajelun passasin - "tosimotoristi" kun en oo... ;)
Olihan se makee peli ja agressiivisempi ajotuntumaltaan kuin Turska, ehkä syynä Stelvion "krossistonga" myös Mistralin tehomökäpönttö.
Koskaan ei sanoa ettei koskaan..., mutta matka jatkui Norgella takaisin kotiin 8)
Aurinkoisia ja turvallisia ajokelejä kaikille!
- Reima -
[ylläpito on poistanut liitteen]