Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: noviisi - Maaliskuu 23, 2010, 10:58:16 ap
-
guzzista haaveilen ja yhtä jo olen katsellutkin, on tullut vaan muutamia kysymyksiä vastaan; kyseessä on california jackal vm,2000. kannattaako ostaa kun on tälläinen normaali tumpelo jolla peukalo keskellä kämmentä? tällä hetkellä ajelen 750 shadowlla joka jäisi sit vaimolle.... yksi käytetty jackal on kiikarissa, soitin huoltofirmaan kyselin yleensä guzzeista, sanoivat siellä että jos on ns pi-koneella varustettu malli ni ei kannata ostaa???? kokemuksia kenelläkään em. koneesta ja onko tietoa esim missä vuosimallissa tuollainen kone on...?
-
Muistaakseni vm 2003 alkaen tuli tuo PI-kone, jossa oli takuuseen menneitä venttiilien ohjaussysteemin ongelmia.
Jos Shakaali on hyvin pidetty ja huollettu säännöllisesti saat itsellesi patarautaisen ikiliikkujan, jossa ei ketjuja tarvii rassata... ;D
Tervetuloa joukkoon!
- Reima -
-
Jep, mitä tuolla PI-koneella nyt sitten tarkoitetaankin? Jos tarkoitetaan versiota jossa on hydraulisäätöiset venttilien välykset, mulla ainakin on titaniumissa (2003) sellaiset . Kone on on päivitetty aikanaan Moto-Italiassa eikä ongelmia ole ollut ja käykin paljon pienemmillä kilinöillä ;D
-
ISO kiitos vastauksista!!!! yrittelen nyt sit metsästellä entistä omistajaa että saisin vähän lisää tietoa pyörästä. Pyörä on kaupan liikkeessä mut niillä ei ole tai sit ne ei saa antaa edellisen omistajan puhnumereoa, ja nykyään kun on noi prepaid liittymät niin tää menee vähän vaikeaksi.... ideoita???
-
Jep, mitä tuolla PI-koneella nyt sitten tarkoitetaankin? Jos tarkoitetaan versiota jossa on hydraulisäätöiset venttilien välykset, mulla ainakin on titaniumissa (2003) sellaiset . Kone on on päivitetty aikanaan Moto-Italiassa eikä ongelmia ole ollut ja käykin paljon pienemmillä kilinöillä ;D
Itsellä 2004 Cali EV jossa hydrauliset venttiilinnostimet. Nyt ajettu 50tkm ilman ongelmia. Tarvittavat korjaustoimenpiteet tehtiin edellisen omistajan aikoihin, joten jatkossakin tulossa huolettomia kilometrejä.
On suuri vääryys, jos jonkin laitteen tyyppivika aiheuttaa ongelmia, mutta korjauksen jälkeen se toimii moitteitta, jää laitteelle silti huono maine.
Näin vaan käy joskus!
t. Kimmo
-
En tiedä mitkä ovat maantieteelliset koordinaattisi ja budjetti, mutta jos ei ole vaihtopyörääkään niin käy bongaamassa tämä tai tämä ;D:
http://www.motopalsta.com/vaihto/?uusi=0&id=99617 (http://www.motopalsta.com/vaihto/?uusi=0&id=99617)
http://www.motoitalia.fi/www/popupcard.php?id=332 (http://www.motoitalia.fi/www/popupcard.php?id=332)
Palvelu ja pyörä(t) pelaa varmasti...
- Reima -
PS. Stonessa ei toisella jarrulevyllä ja kierroslukumittarilla oo mitään virkaa... ;D
-
Ja yhden jarrulevyn ja kierroslukumittarin kun lisää, niin esittelykelpoinen pelihän siitä tulee. ;D
-
Kierroslukumittarilla ei näissä juuri mitään tee. Ilmankin pärjää, kun pyörä on tuttu. Yksi levy taaseen riittää leppoisaan ajeluun ja siirtymiin. Jos haluaa siirtyä rivakammin tai vaikka ottaa mittaa alustasta, tekisi tuplakiekko tuolla massalla terää!
Ja yhden jarrulevyn ja kierroslukumittarin kun lisää, niin esittelykelpoinen pelihän siitä tulee. ;D
-
ISO kiitos vastauksista!!!! yrittelen nyt sit metsästellä entistä omistajaa että saisin vähän lisää tietoa pyörästä. Pyörä on kaupan liikkeessä mut niillä ei ole tai sit ne ei saa antaa edellisen omistajan puhnumereoa, ja nykyään kun on noi prepaid liittymät niin tää menee vähän vaikeaksi.... ideoita???
Jos sulla on sen Jackalin rekisterinumero, niin pistä tulemaan mulle vaikka tekstarilla (0400 610 901) tai sähköpostilla: kkekblad at gmail.com. Voin katsoa jos pyörä vaikka löytyisi jäsenluettelosta. Sitten kilautan kaverille ja kysyn onko halukas kanssasi tietoja vaihtamaan. Tämä onnistuu, mikäli edellinen omistaja on ollut kerhon jäsen.
Kaijus
jäsenkirjuri
-
Ei tuossa mitään isompaa ongelmaa pitäisi olla. Itselläni on ollut nyt pari vuotta -99 Shakaali, jossa oli Ostettaessa mittarissa reilut 50 kiloa. Noin viidentoista tuhannen kilometrin aikana on ollut yksi (ilmeisesti laturin maadoitushäikästä johtunut) omituinen sulakevika, muuten ei ole tarvinnut kuin bensaa tankkiin ja ajoa. Eli ei tällaisen omistamiseen MP-asentajan papereita tarvita. Ja Guzzien huolloista ei vissiin kannata kysellä paljon muualta kuin Guzzihuolloista. Muualta saadut vastaukset kun saattavat olla sitä kuuluisaa Esson (nykyään ABC:n) baarin tasoa.
Oikeastaan ainoa ongelma on, että ilmeisesti pienestä tarjonnasta johtuen pyyntihinnat voivat Suomessa olla aika suolaisia. Älä kuitenkaan suotta maksa itseäsi kipeäksi. Jos Suomesta ei löydy sopivaa sopuhinnalla, Saksasta löytyy.
Ai niin, sillä kuuluisalla takajarrulla :) ei muuten tunnu tekevän paljon mitään. Voimaton, tehoton ja tunnoton. Onkohan vika vaihdettujen jalkatappien takia muuttuneessa vipusuhteessa vai onko se noin puinen ihan vakionakin?
-
Yhdistelmäjarrut on hyvät - ja saa niillä takapyörän lukkoon, jos tarvii. :)
-
kertokaas sit mitä eroa oikeastaan on stonella ja jackalilla...
-
Niilä taida muuta eroo juur olla kun se että Jackal on vanhempi.
-
Periaatteessa ne ovat sama idea hiukan eri tavalla toteutettuna. Molemmat ovat Californian "riivitään pois kaikki turha" -malleja, mutta Stone on tehty hiukan siistimmin. Siinä missä Jackalissa on runkoputket näkyvissä ja änkkärien kannakkeet likimain lattarautaa, Stonessa on peitelevyjä siellä täällä, alumiinivaluiset takajalkatappien/äänenvaimentimien kannakkeet ja muuta pientä. Taitaa etujarrulevykin vaihtua jossakin vaiheessa eri puolelle.
Nuo eroavaisuudet (ja kaikkia California-malleja koskevat tekniset erot vastaavien vuosimallien välillä) tekevät sen, että osat ja varusteet ovat oikeastaan yllättävänkin huonosti vaihtokelpoisia Jackalin ja Stonen välillä. Noin Guzzi-asteikolla siis. :)